Datum: Vrijdag, 09 Maa 2012, 15:32 | Bericht # 262
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 670 Prijzenkast:
4
Onderdirecteur
Bedankt!!
Verdere uitleg masterplannen:
Aqarium:
Dit word een uitprobeersel voor een groot aquarium in een van onze andere parken En zullen zo'n 5 a 6 aquaria's tezien zijn. Een mega aquarium voor de orka Die binnen een onderwaterzicht. Daarnaast zullen 3 rif aquaria komen, 1 grote en 2 kleineren, ook voor als er bijv jongen komen ofzo. Daarna zul je via een gebouwtje in het gebouw Een onderwaterzicht krijgen voor de zeeotters, als we daar voorbij zijn zal je nog 1 a 2 aquaria tegenkomen en nog een zicht op de orka. Dus niet al te groot, maar wat niet is kan nog komen
Polaria:
Word zsm gepost
Amerizona:
Plannen komen binnenkort
Keluagra:
Dit deel zal flink gaan uitbereiden, in het oude nijlvaranen verblijf komen de komodo- varanen. Helaas zullen de tapirs gaan verdwijnen en op die plek komen de indische- neushoons. Zo zullen er in totaal nog zon 3 tot 4 verblijven bijkomen, in de jungle stijl netals de rest van dit deel
Outback Australia:
Dit zal echt "de outback" worden met verschillende dieren uit australie. Met o.a kangeroe's en Emoe's, ook zijn we nog aan het zoeken naar koala's om dit deel compleet te maken. Over de verblijven kunnen we op het moment nog niet veel zeggen.
En dan park 2: Afrikozo
Hier zijn wat veranderingen gekomen. We gaan toch gewoon beginnen met een wandel- safari. Dit komt omdat een bootsafari toch niet zo handig is en die zal in een later stadium wel in de zoo komen. De eerste verblijven zijn al bekend. Dit word een apeneiland en de eerste Savanne met oa giraffe's die je op ooghoogte kan bekijken. Ook zal er een begin worden gemaakt aan het cheeta verblijf en een buiten verblijf voor de nijlpaarden waar later ook de bootsafari zal beginnen.
Zo dit is weer even genoeg info, ik zal zsm gaan updaten!
Datum: Dinsdag, 01 Mei 2012, 09:57 | Bericht # 264
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 670 Prijzenkast:
4
Onderdirecteur
@ wollykonijn, op de vorige pagina zie je een foto, op deze zie je de plannen voor de werelddelen
Added (01 Mei 2012, 09:57) ---------------------------------------------
Namens het nieuwe team van de dierentuin heet ik U van harte welkom in het nieuwe park. We hebben besloten om helemaal overnieuw te beginnen, kwa park dan. De dieren zijn nog steeds hetzelfde ingedeeld. Op de oude plek hadden we namelijk geen uitbereidings mogelijkheden en de gemeente begon steeds meer te zeuren.
Wat kan U verwachten Het wordt misschien niet een van mijn mooiste zoo's maar het is wel de bedoeling dat het de meest realistische wordt. De stijl van het park is een beetje het idee van een kleine nederlandse dierentuin, dus niet met al te veel poes pas en bijvoorbeeld geen verblijven vol gestouwd met nep-rots ofzoiets
We zijn al hard begonnen aan de bouw van het begin en dat is: Keluagra het Aziatische deel van de zoo. Hier zien we het Maleise Tapir verblijf. Deze is opgebouwd uit 2 delen zodat de dieren uit elkaar gezet kunnen worden als dat nodig is een deel is al af:
Aan de andere kant zien we dit, er word gegraven aan een zwembad en gewerkt aan het hekwerk
Ook wordt er gebouwt aan het goudkatten verblijf
En het tijgerverblijf, hier zal 1 goude siberische tijger in komen en later 1 witte tijger erbij langs dit verblijf komt een fokpaartje siberische tijgers die wel gewoon normaal zijn. Hier dus het verblijf voor de goude siberische tijger, we zijn nog druk bezig met beplanten.
Datum: Dinsdag, 01 Mei 2012, 10:06 | Bericht # 266
ZooM
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 469 Prijzenkast:
2
Curator
Leuke update! Heel mooi!! Ik ben erg benieuwd hoe het vol met planten eruit ziet! Het eerste verblijf vind ik tot nu toe het mooiste! (logisch natuurlijk )
Datum: Dinsdag, 01 Mei 2012, 17:45 | Bericht # 268
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 499 Prijzenkast:
4 ZTAOCredits:0Reputatie:6
Curator
@ timo13,
Het ziet er al geweldig uit, Jouw zoo is idd al 1 van de meest realistische dat ik gezien heb... Ik kan me de verblijven al helemaal voorstellen als ze af zijn(toch qua beplanting) Ben benieuwd hoe het eruit ziet als het helemaal af is!!
De bouw is al weer wat gevorderd en het tijgerverblijf word nu bewoond door onze Goude Tijger: Goldie De witte tijger zit nog in quarantaine, We gaan NIET fokken met deze 2 tijgers dat doen we alleen met de Siberische Tijgers die verderop in het park een verblijf krijgen
Het eindresultaat, het is niet zo spectaculair als velen hadden gedacht denk ik haha:
Verder is het eerste plan voor het Orang-Oetan verblijf+huis vandaag naar buiten gebracht. Dit moet een toonaangevend verblijf worden binnen ZTAO, het word een ruim verblijf maar bezoekers zullen ze toch altijd zien. De verschillende eilanden zullen creatief aan elkaar gebonden worden met bijvoorbeel boomstammen of touw
Bericht veranderd door: timo13 - Donderdag, 03 Mei 2012, 14:51