ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 281 Prijzenkast:
0
Curator
@ hananas59, Bedankt voor de reactie, ik heb er wel eens over na gedacht maar ik maak het verhaal eerst zo veel mogelijk hier af voor ik er verder mee ga . Always look on the bright side of life!
Datum: Zaterdag, 11 Aug 2012, 15:46 | Bericht # 153
0
Curator
Updaté!
We liepen samen richting de voilere's en liepen langs een klein pad naar de achterkant van de voilere's. We gingen door een deur aan de achterkant van de binnenverblijven en ik zag de kooien met de fel gekleurde Papegaaien en Ara's erin. Ik liep Cor achterna naar de rechter muur waar een controle paneel aan de wand was bevestigt. Cor legde me uit waar alle knoppen voor waren die zich bevonden op het controle paneel. Cor: Druk nu op de 5e knop, dan zullen de schuiven naar de buitenverblijven opengaan. Ik drukte op de knop die Cor me aan wees en inderdaat begonnen de schuiven zich in beweging te zetten. Zosnel als de opening groot genoeg was vlogen de vogels gelijk naar buiten. Cor: Ze eten allemaal het zelfde, je kunt het voer uit die kisten halen. Het voer moet in de ijzeren bakken op de grond. Ik knikte en begon bij de 1e voilere. Al snel waren alle hokken weer voorzien van water en voer. Cor liet me de sleutels van de voilere's houden voor de volgende keer en we liepen weer naar buiten. Cor: We moeten wel een beetje tempo houden want voor 8 uur willen we altijd alle dieren gevoerd hebben en naar buiten gelaten hebben. Ik: Dan mogen we inderdaat wel opschieten. Cor: We hoeven niet alle hokken te doen vandaag, Gerard is achterin begonnen, anders krijgen we het nooit af voor 8 uur. Ik: Ik begrijp het. Cor: Morgen gaat Cor met je mee naar die hokken om je te laten zien hoe de systemen daar werken. Ik: Mooi zo. Ik liep Cor achterna richting de Watusi Runderen, Koedoe's en Wrattezwijnen. We kwamen aan bij het binnenverblijf van de Wrattezwijnen, Watusi Runderen en Koedoe's. Cor maakte de deur open en we gingen naar binnen. Binnen lagen overal kisten en zakken voer. Cor wees me welk voer voor welk dier was. Daarna liet hij me zien hoe ik de poorten opende naar de buitenverblijven. Cor: Je moet de dieren in deze verblijven altijd eerst naar buiten laten en als ze buiten zijn doe je de poorten weer dicht en vul je de water en voer bakken, daarna kan je ze weer naar binnen laten. Ik: Oke, laten we beginnen. Cor gaf me de sleutels van de deuren van de hokken zodat ik de voer en water bakken kon vullen. Ik liep naar een kastje aan de muur waarin wat draaiknoppen zaten waarmee je de poorten naar het buitenverblijf kan bedienen. Ik draaide de eerste 3 knoppen om zodat de poorten stuk voor stuk de grond in schoven. Zo snel als de poorten hellemaal in de grond verdwenen waren renden de dieren naar buiten. Ik draaide de knoppen weer om en de poorten schoven weer naar boven. Snel begon ik de voer en drinkbakken te vullen. Toen alle hokken geweest waren liep ik weer naar het kastje. Cor: Als je de 4e knop omdraait gaan alle poorten tegelijk open of dicht. Ik: O dat is een stuk makkelijker. Ik draaide de 4e knop om en alle poorten begonnen zich in bewegign te zetten. Cor: Mooi zo, laten we snel naar de volgende hokken gaan. Ik: Goed idee. We liepen ook dit binnenverblijf uit en we gingen opweg naar de andere verblijven. Cor liet in elk binnenverblijf zien wat er voor voedsel in welke bak moest en hoe de deuren/poorten naar de buitenverblijven geopend moesten worden. Voor vandaag was dit het laatste hok, zei Cor toen we klaar waren bij de Lama's. Ik: Oké, Gerard doet de rest dus? Cor: Ja, Als het goed is wel. Ik: Oké kan ik verder nog wat doen? Cor: Ik heb hier een schema voor je waarop staat welke hokken waneer moeten worden schoongemaakt, zoals je ziet kan je vandaag de voilere's gaan schoonmaken. In elk hok staat er een ijzeren kast met een plaatje van een sticker er op, daarin staan alle schoonmaak spullen die je gebruiken kan. In elk binnen veblijf zitten ook meerdere afvoerputjes zodat je ook gewoon water kan gebruiken. Ik: Oké, dan ga ik die kant op. Cor: Is goed, rond half 1 zie ik je in de eetzaal voor het middag eten. Ik: Is goed, zie je later Cor. Ik liep terug richting de Voilere's en pakte alvast de sleutel va nhet binnenverblijf.
Wordt vervolgt! Always look on the bright side of life!
Datum: Zaterdag, 10 Nov 2012, 15:52 | Bericht # 155
0
Curator
Added (02 Sep 2012, 12:20) --------------------------------------------- Omdat mijn pc tussen door een keer gecrasht is had ik eerst geen tijd voor een nieuwe updaté maar nu heb ik er op de laatste dag van mijn vakantie zin in en dus:
UPDATÉ!
Na de vogel kooien zonder problemen te hebben schoon gemaakt keek ik of ik nog meer verblijven moest schoon maken die dag. Het bleek niet het geval en ik besloot via 'de dierentuin' zoalsik het noemde terug te lopen naar het huis. Ongeveer in het midden van de dierentuin lag de compost hoop waar ik zowiezo nog langs moest om het afval van de voileré's te storten. Met een kruiwagen met vooral oud hooi en vogel uiwerpselen liep ik richting de compost hoop. Na de kruiwagen geleegt te hebben bij de compost hoop zette ik de kruiwagen in een klein schuurtje naast de compost hoop. Ik sloot het schuurtje weer af en ging weer op weg naar het landhuis. Toen ik bijna bij het neergestorte vliegtuig was aangekomen viel me iets op. Op de paden stonden overal ook lantaarn palen en vuilnis bakken. Ik besloot er niet te veel over na te denken en op mijn logeer kamer maar eens verder te lezen in het boek over het landgoed. Alleen bij het hok met het neergestorte vliegtuig bleef ik staan. Ik keek de in en rondom het hok nog eens goed en vond aan de rand van het pad tussen de struiken een soort schuine sokkel waar duidelijk een bord op zou horen. Ik keek er even naar en liep toen maar verder in de hoop antwoorden in het boek te vinden. Toen ik net bij de vor deur van het husi stond kwam Gerard net uit de schuur waar hij me ook de boeken en de kaart gegeven had. Gerard: Ha goede morgen John! Ik: Ja jij ook goede morgen Gerard Gerard: En bevalt het werk tot zo ver? Ik: Zeker weten, het is nog beter dan ik verwacht had! Gerard: Mooi zo, dan kan ik het weer bij de planten houden haha. Ik: Haha, nou ja je moet me morgen nog even helpen met een paar hokken en dan hoop ik het werk van je over te nemen wat de dieren betreft. Gerard: Inderdaat, maar nu we toch hier zijn wil ik je nog even wat laten zien. Ik: Oké. Gerard: Mooi volg mij. Ik liep achter Gerard aan de schuur in naar de deur in de achterwand. Gerard: Laatst vroeg je mij wat er achter deze deur zat, en dat ga ik je nu laten zien. Ik: Oké, ik ben benieuwd. Gerard liep naar binnen en wachte tot ik naast hem stond. Gerard: Zoals je ziet zit er hier een hendel aan de muur. Ik: Dat zie ik. Gerard: Die hendel is eigenlijk simpel weg een licht knopje. Ik: sorry als het misschien wat bij de hand is maar waarom zo'n hendel als je ook gewoon een simpel licht knopje kan nemen? Cor houd van groot aan pakken, zei Gerard terwijl hij de hendel over haalt. Het licht sprong aan en nu pas zag ik hoe groot de ruimte eigenlijk was. Aan de achterste wand waar ik recht tegen over stond zag ik één en al hendels met kleine plakaatjes er boven er boven. Gerard: Dit is eigenlijk het controle centrum van het gehele landgoed. Ik: Controle centrum? Gerard: Jep, vanaf hier worden bijv. alle buiten lampen, stroom en verwarmingen in dieren verblijven en de fontein aan en uit gezet. Mr. van Duiven heeft ook zo'n systeem op zijn kamer volgens Cor heeft hij er ook een camera beveiligings systeem aan laten leggen. Ik: Aha dus vanaf hier zou ik bijv. de lampen aan en uit kunnen doen in de binnen verblijven van de dieren. Gerard: Inderdaat, en als het binnenverblijf het heeft kan je ook de ramen open en dicht doen en de verwarmingen aan en uit zetten. Ik: Is zo'n verwarming niet makelijker in de binnenverblijven zelf te bedienen? Gerard: Ja, maar dat is ook mogelijk je kan het in het binnenverblijf zelf doen of vanaf hier. Ik: Oké het lijkt mij wel handig. Gerard: Dat is het ook zeker stel nou bijv dat het s'nachts begint te vriezen en je hebt de verwarming bij de ehh Giraffen bijv. niet aan gezet. Dan hoef je enkel naar de schuur te lopen de hendel om te draaien tempratuur in te stellen en je kan zo weer je bed in. Ik: Oké maar hoe stel ik vanaf hier de tempratuur in. Gerard: Heel simpel, onder elke hendel van een verwarming zit een draaiknop waarmee je de tempratuur in een verblijf kan instellen. Ik: En dit heeft Cor allemaal alleen gemaakt? Gerard: Niet hellemaal... maar daar kom je wel achter als je de geschiedenis van het landgoed uit gelezen hebt. Ik: Dan zal ik dat maar snel gaan doen. Gerard: goed idee, had je verder trouwens nog vragen? Ik: 1 Vraag nog, is Cor nog bezig met die wand? Gerard en ik keken naar de rechter wand waar veel draden los aan de muur hingen. Gerard schudde zijn hoofd en zei: Nee, hier zaten eerder de beeldschermen van het camera beveiligings systeem maar omdat mr. van Duiven de beeldschermen op zijn kamer wou hebben moesten we ze hier weg halen en moest Cor ze op de kamer van mr. van Duiven instaleren. Ik: Aha op die manier. Gerard: Nou ja dit wou ik je laten zien, o trouwens als je zo naar binnen gaat doe dan wel even je laarzen uit, Marie kan er nog al slecht tegen als je met je vieze laarzen of schoenen het huis binnen stapt. Zal ik doen! grinnikte ik en ik liep de schuur uit.
Wordt vervolgt!
Added (10 Nov 2012, 14:52) --------------------------------------------- Gezocht! Hoi! Het is al een aardige tijd geleden dat ik voor het laatst een updaté plaatste van John Tropic. Ik hoop dat ik daar wat meer ik kan gaan veraderen binnenkort. Maar nu ben ik op zoek naar een mooi logo voor het verhaal, je kan het vergelijken met de voorkant van een boek. Nu wil ik aan jullie vragen of jullie iets kunnen verzinnen of maken. Als je iets weet hoor ik het wel
Met vriendelijke groet Jeffrey
(nog een kleine tip: het verhaal zal uiteindelijk ook grotendeels over de wereld reis die John maakt, misschien kan je er wat mee ) Always look on the bright side of life!
Bericht veranderd door: jeffrey - Zaterdag, 10 Nov 2012, 16:30