Datum: Woensdag, 06 Jun 2012, 14:17 | Bericht # 142
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 281 Prijzenkast:
0
Curator
@ catfreako, De foto´s komen binnenkoprt ik ben nu het verhaal die richting aan het in sturen als je begrijpt wat ik bedoel
Added (26 Mei 2012, 12:52) --------------------------------------------- Ik heb nu het verhaal van wat ik tot nu toe getypt heb ook op mijn website gezet maar dan alles achter elkaar, leest misschien iets makkelijker, updates worden gewoon hier gepost hoor Deze is Hier te vinden. (Ik heb deze site al zo'n3 jaar volgens mij maar doe er nooit wat mee )
Added (01 Jun 2012, 17:01) --------------------------------------------- Vervolg:
Ik liep de schuur in en pakte mijn tas. Ik liep de schuur weer uit en liep naar de deur van het landhuis, Marie had hem openlaten staan voor me. Ik stapte de hal in en hing mijn jas aan de kapsstok en liep de woonkamer in. Koffie John riep Marie vanuit de keuken. Ik: Nee, doe maar een glas water. Marie: Is goed. Ik ging in de bank zitten en luisterde naar de geluiden uit de keuken. Even later kwam Marie de kamer in met een dienblad met een glas water en een kopje thee. Ze ging zelf in 1 van de stoelen zitten. Marie: He he even zitten. Ik nam een slok van mijn glas water en vroeg toen; Zware dag achter de rug? Marie: O nee hoor een hele noramle dag. Stofzuigen, afstoffen, dweilen, wassen je kent het wel zei Marie. En hoe was jou dag? vroeg ze. Ik: Erg goed maar ook vol verbazing. Marie: Haha dat kan ik wel begrijpen ja het is niet niks wat hier achter het huis ligt. Ik: Nee zeker niet. Marie: Maar heb je alle dieren kunnen zien? IK: volgens mij wel, ik moest er alleen aan denken dat jij het over Paarden, Ezels en een Hond had maar die heb ik niet gezien. Marie: O dan ben je denk ik langs het pad wat naar hun weide loopt gelopen. Ik: Aha en de Hond? Marie: Die past op ze en drijft ze s'avonds naar de stallen. Ik: Hoe groot is die wei dan wel niet? Marie: eigenlijk is het een groot stuk heide dat verbouwd is tot gras land. Ik: Oké, ik had eigenlijk nooit zoveel dieren en al hellemaal niet van die excotische dieren verwacht. Marie: Ik had het je graag van te voren verteld maar Gerard vond dat je het zelf het best kon uitzoeken. Ik: Misschien is dat ook wel waar ik heb het in ieder geval allemaal gezien. Marie: Op de weide na. Ik: Ja inderdaat maar die krijg ik vast nog wel te zien. Marie: Dat weet ik wel zeker. Er viel even een stilte tot dat MArie vroeg: Blijf je vanavond hier eten? Ik: Als dat kan sla ik het niet af. Marie: Tuurlijk kan dat je kan hier zelfs blijven slapen. Ik: Echt waar? Marie: Ja zeker, ieder personeels lid heeft hier zijn eigen slaapkamer toegewezen gekregen. Ik: Oké dat komt goed uit want het is vanaf mijn woon plaats tot hier een aardig stuk rijden. Marie: Dat geloof ik graag. Gerard en Cor blijven ook heel vaak slapen, alhoewel Cor hier vaker blijft dan Gerard. Ik: Laat me raden Cor wil eerst zijn nieuwe uitvindingen af hebben? Marie: Haha inderdaat. Ik: En jij blijf jij hier vaak slapen? Marie: Eigenlijk altijd heel af en toe rijd ik terug naar mijn huur bungalow niet erg ver hier vandaan maar eigenlijk alleen als ik visite over de vloer krijg of als ik zin heb om te gaan schilderen. En om schoon te maken natuurlijk. IK: Schilder je graag? Marie: Ja zeker ik vind niks leuker, alleen moet ik wel inspiratie hebben. Ik: Is het een grote bungalow dan? Marie: Nee, vrij klein eigenlijk maar groot genoeg voor mij. Ik: Oké zit er veel grond bij dan? Marie: Nee een voor- en achtertuin en verder een serre waar ik in schilder. Ik dronk mijn glas leeg en zette het op tafel. Marie: En jij heb jij hobby's? Ik: Ik ga vaak vissen maar verder niet echt. Marie dronk ook haar kopje leeg en zei toen: Misschien kun je een keer met Cor gaan vissen, hij is er ook gek op. Ik: Dan zullen we dat ongetwijfeld een keer gaan doen samen. Marie: Zal ik je zo anders even je logeerkamer laten zien? IK: Ik vind het goed. Marie stond op en liep naar de deur. Marie: Volg mij maar. Ik stond op en liep achter haar aan de gang in en daarna de trap op. Ik keek rond naar de vel deuren die zich op de verdeipeing bevonden. Ik: Is er nog een verdieping? Marie: Ja, daarachter is de trap naar de 2e verdieping. Marie wees naar een kleine uitbouw. Ik: Oké. We liepen verder en stopten bij een deur aan het eind van de gang. Marie ging aan de kant en hield me een sleutel voor. Marie: Hier aan jou de eer. Ik pakte de sleutel en haalde de deur van het slot. Ik opende de deur en liep naar binnen met Marie achter me aan. Ik: Wou het is groter dan ik dacht. Marie: Ja dat geloof ik graag. Marie keek op de klok die aa nde muur hing en zei: 5 uur al, Ik moet met het eten beginnen. Dat vind je toch niet erg he? Ik: Nee hoor ik zal mijn kamer toch eerst wel even moeten verkennen haha. Marie: Haha is goed, trouwens als je een belletje hoort is het eten klaar. Ik: is goed. Marie verliet de kamer en deed de deur achter zich dicht. Ik liep naar het raam dat eigenlijk een deur naar een balkon was en deed het open. Ik stapte het balkon op en keek naar het uitzicht. Vanaf het balkon zag ik een paar van de dieren verblijven en een groot deel van de tropische tuinen. Ik liep weer mijn kamer in en deed het raam weer dicht. Ik keek naar de boeken kast die in mijn kamer stond. Veel van de boeken gingen over de dieren die ik ook in de tuin gezien had. Ik las de titels van de boeken en las op 1: De Watusi Rund. O ja dacht ik bij mezelf, zo heten die Runderen met die grote horens. Ik liep weg bij de boekenkast en ging zitten bij een aardig groot houten bureau. Ik keek in de laatjes van het bureau en kwam er achter dat ze leeg waren op 1 na. Ik vond een klein doosje en een paar vellen papier. Ik opende het doosje en zag dat er een paar potloden netjes gesoteerde poloden in zaten. Het waren wel ehh.. luxe potloden want er stond geen merk op en de potloden waren op het hout met kleine tekeningen ingekerft. In het bakje zat ook een puntenslijper, een gum, een schaar en een ouderwetse kroontjespen. Ik begon weer te denken aan hoe de dag verlopen was. Ik dacht eraan hoe geïntereseerd mijn ouders waren in mijn nieuwe beroep. Ik vond het daarom best jammer dat het verboden was foto's te maken. Maar wacht eens.... Wat als ik eens probeer wat van de dieren te tekenen? Vroeger was ik altijd erg goed in tekenen dacht ik bij mezelf. Ik pakte een vel papier uit de la en legde het bakje op potloden op tafel. Zonder alte moeilijk te denken begon ik met de Giraffen te tekenen. Ik begin bij het begin dacht ik bij mezelf.
Ik schrok op toen ik om 6 uur een bel hoorde rinkelen. Ik bedacht bij mezelf: Het eten is klaar. Ik keek naar de klok en schrok van de verstrken tijd. Het is nu 6 uur en ik ben om 10 over 5 begonnen met mijn tekeningen. Ik keek naar de tekeningen die op het bureau lagen. Zo die zijn beter gelukt dan ik gehoopt had dacht ik bij mezelf. Ik bekijk ze zo wel beter dacht ik, maar nu eerst maar eens eten.
Wordt vervolgd!!!
Added (05 Jun 2012, 20:38) --------------------------------------------- Vervolg: (EERSTE FOTO'S!!!)
Ik liep mijn kamer uit en stapte de gang op. Ik zag Marie 1 van de kamers in de gang uit komen. Marie: Ahh je hebt de bel gehoord, mooi zo. Ik: Ja die bel kon je niet missen. Marie grinnikte ne we lipen samen de trap af naar de eetzaal. Ik was er al eens geweest om samen met Marie wat geld/loon zaken te regelen. De tafel was erg luxe gevuld met veel zilverwerk, servetten en versierde borden. Zelfs de pannen leken erg luxe. Gerard en Cor zaten al aan tafel. Gerard: Zo heeft van Duiven zijn eten ook? Marie: Zoals elke dag. Gerard: Mooi zo. Marie en ik gingen zitten en Marie haalde het deksel van de pan in het midden van de tafel. 'Kippensoep' Zei ze. Cor: Dat is een tijd geleden. Marie: Ach ik dacht vandaag eet Joh nvoor het eerst mee laat ik weer eens wat speciaals maken. Ik: Het izet er in ieder geval erg goed uit. Gerard: Wacht maar tot je het geproeft hebt. Marie schepte iedereen in en ik nam wat van de soep. Ik: Wow, dit is echt lekker! wat zit er in? Marie: Ja dat is dus geheim. Cor: Je kunt zo lang als je wil blijven vragen maar ze geeft het je toch niet, ik spreek uit ervaring. Gerard moest lachen en Marie grinnikte wat. Gerard: Is het gelukt in het boek John? Ik: Ja hoor, ik heb het nog niet hellemaal uit maar ik ben goed opweg. Gerard: Ahh mooi zo, was je op je logeer kamer aan het lezen? Ik: Ja maar niet in het boek wat jij me gaf, ik was dat boek even vergeten. Gerard: Wat las je dan? Ik: Ik las één van die boeken die in die kast stonden. Gerard ahh.. Cor: Lijkt het je eigenlijk wat, met de dieren hier werken? Ik: Ja zeker weten, Ik had eigenlijk een baantje tussen een paar paarden kippen en zels verwacht, geen Giraffen, Wallibi's en Wrate Zwijnen. Gerard: Haha die opmerking ahd ik al verwacht. Cor: Ik zla morgen trouwens met je mee lopen naar de binnen verblijven en zo. Ik: Moeten de dieren vanavond niet de hokken in dan? Cor: Ja dat klopt maar meestal lopen ze zelf het hok in en doen wij enkel de deuren dicht. Dan laat ik je liever morgen alles achter de schermen zien want dan kan ik je ookal vast laten zien wat en hoe je de dieren moet voeren. Ik: Aah op die manier, ik vind het goed. Cor: Dan zie ik je morgen om 6 uur bij de Giraffen. Ik: Oké. Gerard keek een beetje vaag na een tijdje. Ik: Is er iets Gerard? Gerard: Ik vind het apart dat je het niet te vroeg vind. Ik: Ik had in een dierenpark waarschijnlijk even vroeg moeten beginnen dus ik had er al op gerekend. Gerard: Aha op die manier.
Verder wa er tijdens de maaltijd niet veel speciaals te bespreken. Na de maaltijd vroegen Gerard en Cor of ik zin had om meet te doen met een spelletje pesten. Ik haal even mijn tas van boven en dan kom ik zei ik tegen ze. Zo liep ik de trap op en ging mijn kamer in. Ik pakte mijn tas en toen ik de kamer uit wou lopen dacht ik weer aan de tekeningen. Ik pakte ze van het bureau en bekeek ze nog eens. Ze zijn echt goed gelukt dacht ik. Alleen de Emoes zijn iets te donker getekend vind ik ,dacht ik bij mezelf. Ik moest op de 1 of andere manier wel weer aan het vliegtuig denken. Ik zag het in gadachten weer voor me in het Beren verblijf liggen. Ik had wel een tekening van een paar van de beren standbeelden gemaakt. Ook deze was goed gelukt. Na de tekeningen bekeken te hebben deed ik ze tussen 1 van de boeken en ging naar benenden.
Word vervolgd!!
Added (06 Jun 2012, 14:17) --------------------------------------------- Het verhaal is nu ook geupdate op mijn website. Always look on the bright side of life!
Bericht veranderd door: jeffrey - Woensdag, 06 Jun 2012, 14:17
Datum: Zaterdag, 30 Jun 2012, 13:05 | Bericht # 149
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 281 Prijzenkast:
0
Curator
Updaté (Het is al een tijdje geleden maar ik had het de laatste 2 weken heel druk met een script voor een school optreden dat ik woensdag had)
Na een tijd gekaart te hebben met Cor en Gerard ging ik naar huis. Toen ik thuis aankwam was ik bekaf van alles wat ik had meegemaakt die dag. Ik liep gelijk de trap op, poetste mijn tanden en ging naar bed.
De volgende dag stond ik om 10 voor 6 bij de poort van het landgoed. Ik pakte het pasje uit mijn broekzak en liep naar het kasje. Ik opende het kasje en zag 4 gleufjes met onder elke gleuf de naam van het personeel. Onder de laatste stond mijn naam. Ik drukte mijn hek pas in de gleuf met mijn naam er onder. Ik wachte tot het hek open ging maar er gebeurde niks. Ik keek opnieuw naar het kasje en zag dat er nog een knopje in het midden tussen 2 van de gleufjes zat. Ik drukte er op en gelijk kwam het hek in beweging. Mijn paje kwam weer uit het gleufje geschoven en ik pakte het, deed het kasje weer dicht en stapte in de auto. Ik reed het terrein op en zag hoe de poort zich weer sloot. Ik zette mijn auto weer op de pakeer plaats neer en liep naar het huis. Ik klopte weer aan en Marie deed open. Marie: Hé goede morgen John. Ik: Goede morgen. Marie: Cor wacht op je bij de Giraffen toch? Ik: Ja, maar ik wou even mijn overnachtings spullen in mijnlogeer kamer zetten. Marie: Ah op die manier, nou ja je weet waar hij is. Ik: Yep. Marie lipe bij de deur weg en verdween in de woonkamer. Ik liep de trap op en ging mijn kamer in. Ik legde mijn tas op mijn bed en deed mijn werk kleding aan. Ik liep weer naar beneden en deed buiten mijn laarzen aan. Daarna liep ik richting de houten deur en door de tuinen. Ik zag Cor net aankomen lopen richting de Giraffen via de andere kant. We kwamen eigenlijk tegelijk aan bij de Giraffen. Cor: Moguuhh Ik: Goede morgen. Cor: We hebben niet echt de tijd om te blijven praten dus we moeten gelijk aan het werk. Ik: Oké ik volg je. Cor liep richting de voilere's maar dook toen de bosjes in. Ik liep hem achterna en we kwamen op een klein zandpad. We kwamen uiteindelijk bij een klein stuk betonnen grond en voor ons lag een grote schuur. Hier moest wel het binnenverblijf van de Giraffen zijn. Op het stuk betonnen grond stonden een paar kisten en een heftruck. Cor liep gelijk de schuur in en ik liep hem achterna. Binnen aangekomen zag ik gelijk dat mijn gedachten goed waren. Ik keek naar de Giraffen die nieuwschierig met hun nekk zo ver mogelijk over de hekken probeerde te komen. Cor ging bij het hek staan en wees naar een paar zakken die in de hoek lagen. Cor: Dat moet je in de gewone voederbak gooien. Ik: Oké, de hele zak? Cor: Nee, aan een halve zak hebben ze genoeg. Ik: Oké, maar moeten de Giraffenniet eerst naar buiten of zo? Cor: Ik verzeker je ze zullen je nisk doen. Ze komen enkel even uit nieuwschierig heid wat aan je ruiken maar meer ook niet. Ik pakte 1 van de zakken en sneed met mijn zakmes de zak open. Het voer wat in de zak zat leek wel wat op van dat konijnen voer... bix of zo iets. Ik liep met de zak naar de poort waardoor je bij de Giraffen in kwam te staan. Ik ging door de poort en liep gelijk naar de voederbak. Langzaam strooide ik het voer in de bak tot de zak half leeg was. Ik draaide me om en wou weer naar de poort lopen toen ik bijan tegen 1 van de Giraffen koppen op liep. Het beest keek me aan en begon aan mijn T-shirt te ruiken. Ik liet het beest zijn gan gaan en keek naar Cor. Cor: Aai hem maar over zijn kop hoor. Ik zag hoe de andere Giraf ook naar me toe kwam. Ik aaide ze over hun kop en liep toen het hok weer uit. Cor: Nu moeten we ze wat takken geven. Ik: Oké zeg maar wat ik moet doen. Cor: Als het goed is gooit Gerard hier altijd op de binnenplaats van de Giraffen wat takken neer. We halen de takken dus van buiten en hangen ze daar aan dat touw aan het dak. Ik liep Cor achterna naar buiten en we liepen naar de achter kant van de schuur. Daar lag een grote stapel takken. Cor: 10 takken zijn al genoeg. Ik: Oké. Ik liep naar de stapel en pakte er een stuk of 10. Ik liep voor Cor uit weer de schuur in. Cor kwam achter me aan en maakte een touw aan de muur los van een haakje. Ik zag hoe hij het touw net als een vlag aantrok. Na een tijdje kwam er een soort leren riem vanaf het dak richting de grond. Ik zag wel al die touwen bewegen maar hoet uiteindelijk alles werkte had ik geen flauwbenul van. Cor: De bedoeling is dat je die riem zo naar de grond krijgt. Vervolgens zet je de takken vast in die riem en hijs je ze terug naar het dak. Dan hebben de Giraffen ook weer hun gehele maaltijd voor die dag gehad. Cor hees de riem weer terug naar het dak en bond het touw weer vast aan de haak aan de muur. Cor: Probeer maar. Ik liep naar de muur en maakte het touw los van de haak. Ik pakte het touw vast en probeerde het te touw te hijsen. Cor: Je moet het andere touw aantrekken. Ik: Ahhh zo werkt het dus. Langzaam zag ik de riem naar beneden komen en uiteindelijk op de grond vallen. Cor: Nu zet je het touw weer vaast aan de haak en doe je de takken vast in de riem. Ik deed wat Cor zei en maakte daarna het touw weer los. Cor: Laat het touw maar gewoon steeds losser hoor dan is hij ook weer het snelst boven. Toen de riem boven was bond ik het touw weer vast en Liep met Cor de schuur uit.