Datum: Woensdag, 25 Jan 2012, 16:58 | Bericht # 123
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 281 Prijzenkast:
0
Curator
Bedankt voor de leuke reacties! Ik ben allang blij dat jullie de moeite nemen het te lezen. Ik was bang dat de meeste mensen het niet zouden lezen omdat het zo lang is.
Added (25 Jan 2012, 15:58) --------------------------------------------- Vervolg!!!
Ik stond een tijdje bij de fontein naar een klein schuurtje te kijken. Plots voelde ik een iemand mij op de schouder tikken. Toen ik om keek zag een een man van ongeveer 45 met een geel/groen geblokte bloes en een ouderwetse bloes. In 1 hand hield hij een paar handschoenen vast. "Goede middag!" Jij bent vast John. Ik: Dat klopt en u bent waarschijnlijk Gerard? Hij grinnikte even en zij: Zo te horen heeft Marie je al het 1 en ander vertelt. Ik: Klopt..... of nou ja veel eigenlijk niet. Ze zij dat ik hier op ene Gerard moest wachten. Gerard: En daar ben ik. Trouwens prettig kennis te maken John. Ik: van het zelfde. Gerard: Ik zal je maar gelijk even rondleiden. Ik: Oké. Gerard: volg mij maar! We liepen richting het schuurtje wat me al eerder was opgevallen. Het was rood-bruin geverft en er zat 1 raampje in met gaas voor het glas. Gerard deed de deur open en deed een lampje aan. Ik liep naar binnen en zag een tafel en een stoel, 3 kasten en een werktafel met wat gereedschap. Gerard sloeg een oud laken weg een haalde onder wat planken een stoel te voor schijn. Gerard: Ga zitten ik zal even wat meer licht maken. Ik ging zitten en keek hoe Gerard door een deur in de achter wand verdween. Een paar seconden later ging plots het lampje uit die Gerard net had aan gezet. Heel erg was het niet want er zat ook een raam in het schuurtje. Plots hoorde ik aan de zijkant wat ratelen, alsof er een paar tandwielen in werking werden gezet. Toen Ik goed keek zag ik hoe een stuk van de muur dat net zo groot was als het raam naar boven schoof. Ik stond vol verbazing te kijken terwijl Gerard terug kwam. Gerard: Haha ben je geschrokken? Ik: Geschrokken is een groot woord meer verbaasd. Gerard: Ik zal het maar gelijk uitleggen, Marie heeft vast wel verteld over Cor de klusjes man? Ik: Ja. Gerard: Je begrijpt wel dat er niet altijd klusjes zullen zijn. Daardoor heeft hij nogal wat vrije tijd. En die tijd gebruikt hij voor zijn hobby's. Ik: En wat voor hobby's zijn dat? Gerard: Onderanderen uitvinden zo ontworp hij ook het 'open muur raam'. Maar hij is het nog aan het verbeteren hoor. Ik: Aha en hoe wil hij dat precies doen ik vind het al aardig geslaagd. Gerard: Hij wil er voor zorgen dat als het stuk muur omhoog gaat er glas naar boven schuift. Ik: Maar waar is dat hou nu precies? Gerard: in deze gleuf. Gerard haalde een plank van de muur en het stukje hout was op elkaar gedrukt te zien tussen de tandwieltje en draden. Gerard: En zo wil hij dat ook aan de bodem gaan maken. zodat het raam afgeschermt wordt. Maar laten we maar even naar jou werk over gaan we hebben het later nog wel over Cor. Gerard liep naar een kast pakte er een stuk papier uit en legde het op de tafel. Hij rolde het stuk paier uit en er was een groot stuk land te zien. 'De plattegrond' zij Gerard. Deze mag je meenemen elk personeels lid heeft er 1. Ik keek de plattegrond eens goed door. Ik: Ik heb zo te zien nog heel wat te zien hier. Gerard: reken daar maar wel op. Op de kaart zag ik dat er achter het huis wel een 2 keer zo groot stuk land lag als voor het huis. Gerard: Ik moet even naar het toilet ik ben zo terug wacht je hier even? Ik knikte en Gerard liep het schuurtje uit. Ik wist nog van een eerder bezoek dat de wc van het huis hellemaal achterin het huis zat. Toen ik Gerard het huis zag binnen gaan moest ik plots aan de deur in de achter wand kijken. Ik was best wel nieuwschierig wat er achter zat. Langzaam stond ik op ik keek nog 1 keer naar het huis en liep toen naar de deur. Ik haalde de klink naar beneden deed de deur open en liep naar binnen.
Datum: Zaterdag, 28 Jan 2012, 21:07 | Bericht # 125
0
Curator
Vervolg!!! (lekker snel )
Ik liep een kleine kamer in maar zag alleen een hendel aan de zijkant van van de deur opening. Ik durfde hem niet over te halen. Ik probeerde iets te bedenken om aan licht te komen. Ik voelde in mijn broekzak of ik misschien iets bij me had ,maar helaas. Ik deed de deur maar weer dicht en ging weer zitten en keek nog eens de kaart door. Op de kaart zag ik dat er achter het huis ook veel zwarte lijnen en minder bomen getekend waren. De kaart leek niet op een landkaart of iets in die richting eerder een soort schat kaart, het paier was licht bruin gekleurd het leek daar door heel oud. Links boven in stond het schild dat ook boven de deur van het huis hing en ook de tekst stond er bij. De kaart leek met een potlood getekend te zijn. Het was appart om te zien dat er zelf schaduws op de kaart getekend waren. Ik ging op de kaart op zoek naar het schuurtje waar ik nu in zat. Na een tijdje zoeken vond ik het. Het leek een beetje door gekrast. Na goed kijken zag ik dat het gekraste schaduw moest voorstellen van een grote boom die achter het schuurtje stond. Toen ik goed keek naar het schuurtje zag ik een kleine tekening van een hendel. Gelijk dacht ik weer aan de hendel naast de deur. Ik probeerde te bedenken waar die voor was, maar gaf het al snel af. Ik dacht bij mezelf: Het is hier allemaal zo vaag het kan van alles zijn. Ik keek weer naar de kaart. Zou er eigenlijk iets op de achterkant staan? Ik draaide de kaart om en zag verschillende poot afdrukken van dieren met een erg antiek handschrift onder elke poot. Ik probeerde het te lezen maar kon het niet ontcijferen. Achter me hoorde ik plots het grind kraken. Ik draaide de kaart weer om en wachtte tot de deur zou open gaan. Na een tijdje ging de deur open en kwam Gerard binnen met een dienblad met een koffie pot en 2 kopjes. Gerard (lichtelijk geïriteerd): Marie stond er op dat ik het meenam. Ik vond het iets te vroeg voor koffie maar toen werd ze boos en zij ze dat ik niet zo moest zeuren en het gewoon meenam of ik nou wou of niet, zij Gerard met een greins op z'n gezicht. Gerard: Wil je een bakie of laten we het hier staan tot de schoon maak diva het op komt halen? Ik: Doe maar een kopje dan. Gerard schonk in hield me het kopje voor. Ik pakte het kopje aan maar stond vol verbzing te kijken hoe Gerard met 1 hand zijn kopje in 1 keer leegdronk. Ik nam zelf ook maar een slok terwijl Gerard zijn kopje op de tafel zette. Gerard: Zo Ik keek hoe hij opstond en aan een touwtje aan de muur trok. Ik keek gelijk om me heen of er iets zou gebeuren. Gerard had het wel door, Gerard: Haha wees gerust John er gebeurd niks het is enkel een soort middel om Marie te roepen. Als ik aan dit touwtje trek gaan er in de huiskamer, keuken, en gang een belletje rinkelen en weet Marie dat er iets is in het schuurtje of ergens anders. Ik dronk mijn laatste beetjke koffie op en vroeg daarna: Maar hoe weet ze waar wat aan de hand is? Gerard: Heel simpel, Aan de klank van de bel er zijn meerdere bellen voor meerdere gebouwen, zo is er bijv. 1 voor hier en 1 voor het Tuinmans schuurtje en 1 voor de stallen enz. Gerard dus als je zo'n touwtje ziet hangen en er is een keer iets trek er dan maar aan dan komt Marie, ik of Cor van zelf. O en er hangen ook in alle andere gebouwen bellen maar ik leer je nog wel welk geluid bij welke gebeurtenis of welk gebouw hoort. Ik: Is dit ook een uitvinding van Cor? Gerard: Gedeeltelijk, het idee komt van Mr. van Duiven maar Cor heeft het aangelegd. Ik: Mr. van Duiven? Gerard: Ja, op een dag lag er in de zij kamer zoals we het noemen, een envelop met een bouwtekening en bepaalde berekeningen. Er stond bij dat Mr. van Duiven wou dat Cor het ging aanleggen. Dus Cor heeft dat gedaan en het werkt zeer goed. Ik: Oké............. Gerard: Tja het is allemaal wat vaag hier maar daar wen je nog wel aan, hoop ik........... O ik heb nog iets voor je! Ik: Oké. Gerard stond op en liep naar de kast en hij haalde er 2 boeken uit. Gerard: Kijk eens aan. Hij legde de boeken op tafel en ik las op het 1e boek: Landgoed de Groene Heuvel. En op het 2e: Logboek. Gerard pakte het 1e boek en zij: Hierin staat alles over dit landgoed de regels, tegnische snufjes, bewaking enz. Hij legde het boek neer en pakte het 2e boek en zij: Mr. van Duiven wil dat als we ooit een speciale gebeurtenis meemaken die we nooit willen vergeten we die hierin opschrijven. Ik: Al het personeel of alleen ik? Gerard: Al het personeel heeft zo'n logboek gekregen met dezelfde opdracht. Ik: Het wordt steeds vager weet je dat..... Gerard: Haha ik moest ook even alles op een rijtje zetten hoor toen ik hier begon, maar het komt heus wel goed over een week of 2 zul je je hellemaal thuis voelen!!! Always look on the bright side of life!
0
Curator
VERVOLG!!!
Gerard: Weetje wat kijk anders zelf wat rond op het terrein. Ik: Oké ik vind het goed, maar nog 1 vraagje Gerard, wat zit er eigenlijk achter die deur. Gerard keek om en keek toen met een scherpe blik naar me. Gerard: Daar heb jij niks mee te maken, nog niet tenminste. Als je hier langer werkt zal je er vanzelf achter komen. Hij stond op, knikte met zijn hoofd en liep naar buiten. Ik pakte de kaart en de 2 boeken en liep richting de deur. Ik keek nog 1 keer naar de geheimzinnige deur en liep toen naar buiten.
Ik vouwde de kaart open en zocht met mijn vinger naar de fontein. Ik moppelde in me zelf: Ik ben nu hier, bij de fontein. Dus als ik dit pad aflopp kom ik bij het eerste netwerk van zwarte strepen. Ik vouwde de kaart weer op en liep richting het pad. Aan de ene kant van het pad stonden prachtige bloemen en andere planten. Aan de andere kant was de muur van het huis. Ik zag dat er tussen het huis en het 1 van de hekken die om het hele landgoed stonden een heg lag met aan het eind van het pad een houten schuttingdeur. Ik liep er naar toe en keek nog eens om me heen hoe lang de heg wel niet was het leek wel zo'n 500m tussen het huis en het hek. Toen keek ik naar de deur en zat een grote ijzeren handvat op. Ik trok er aan maar de deur ging niet open. Ik probeerde het nog een paar keer. Vreemd.... dacht ik, de deur zag er niet oud uit hij was nergens verot, en het ijzer was niet verroest. Ik keek denog eens de hele deur na en zag toen boven aan een schuifje zitten. Ik deed het schuifje open en trok nog eens aan het handvat en de deur ging open. Toen ik door de deur opening liep en keek wat er voor me lag geloofde ik mijn ogen niet!!
Wordt vervolgd!!!
Added (19 Feb 2012, 20:53) --------------------------------------------- VERVOLG!!!!
Ik dacht dat ik droomde toen ik zag wat er achter de deur zat!!! Voor me lag een grote tuin met gigantische planten en heel veel bloemen. het leek wel alsof ik plots in een jungle stond. Ik liep een stukje over het stenen pad dat er lag en liep onder een soort gang van stokken die overwoekert was met planten. Eigenlijk was het een soort gang van ongeveer 10 meter. Toen ik aan het eind van de gang was, was ik nog meer verbaasd!! voor me zag ik een soort kleine dierentuin!!! voor me zag ik een groot gat waar net twee giraffen met hun nek boven uit staken!! Toen ik naar rechts keek zag ik een grote voilere met allerlei kleuren pappegaaien. En aan de linker kant een hok met een leegstaande gracht waar achter de gracht 3 antilopen stonden. Ik voelde dat ik alles even op een rijtje moest zetten. Ik liep met trillende benen het pad op. Ik keek om me heen naa de bloemen en planten. Voor me lag een trapje wat je op moest om op een platform te komen. Ik liep langzaam de trap op en het platform op. Ik liep richting de railing die voor me lag. Ik keek over de railing en zag hoe 1 van de giraffen mijn richting op keek. Ik had het gevoel elk moment flauw te kunnen vallen. Dit kon toch niet? Een Giraf in een achter tuin? Ik draaide me om en liep naar een bankje dat op het platform stond. Ik ging zitten en dacht na. Oké even alles op een rijtje zetten dacht ik bij mezelf. 1. De eigenaar van dit landgoed is schijnbaar al bijna 10 jaar niet meer gezien want hij komt nooit meer uit zijn kamer. 2. Alles is super streng beveiligd met van alles en nog wat. 3. Dat vreemde kamertje in het schuurtje. 4. Die fontein die steeds uit staat maar wel aan kan. 5. Wie is die klusjes man en waarneer zie ik hem? 6. Waarom was Gerard bij ons gesprek net plots zo fel? 7. Wat staat er op zowel de voor als achterkant van die kaart?
Zo ik heb even alles op een rijtje, cacht ik bij mezelf en ik voelde dat i krustiger was. Ik pakte de kaart en keek op de kant waar het huis op afgebeeld stond. Ik volgde met mijn vinger de route die ik gelopen had. Ik keek nog eens naar de zwatre lijnen en plots wist ik het. Die lijnen zijn dieren verblijven! Ik keek weer op de achter kant en deed weer een ontdekking. Ik tilde de kaart op en hield hem tegen de zon in. Ik zag duidelijk dat de poot/hoef afdrukken op de kaart steeds precies tussen de zwarrte lijen vielen. Toen ik dat door had ging ik bepalen waaar ik nu was. Ik vond het Giraffen verblijf en keek weer op de achter kant. Nu wist ik natuurlijk ook wat er stond onder de afdruk. Ik kon nu duidelijk "Giraf" lezen. Ik keek nog eens naar de andere afdrukken maar ik kon ze nog niet lezen. Ik besloot eerst te gaan kijken bij de andere hokken en dan weer eens de kaart er bij te pakken. Ik vouwde de kaart op en stopte hem in mijn jas zak. Ik stond op en liep richting de trap. Toen ik de trap af was wilde ik richting de voilere lopen maar plots riep iemand achter me: HALT!!!
Wordt vervolgd!!!
Added (19 Feb 2012, 20:54) --------------------------------------------- (Van deze achtertuin komen nog foto's waarscijnlijk)