Aangezien er geen animo was voor Outback zoo gaan we verder met een andere: NISTELRODE ZOO HERRIE in de DIERENTUIN 1 zoo, 1 verzorger, 5 dieren
Nistelrode zoo is een erg kleine nieuwbouwzoo, Deze zoo wordt geheel verzorgt door 1 verzorger, tevens directeur! deze eerste keer word een Nandoe vruchtbaar, en krijgt de zoo een verlossend telefoontje!
Vandaag gaan we weer kijken in Nisterode zoo, daar vandaag iets belangrijks gaat gebeuren! Eerst gaan we naar het nandoeverblijf, dit verblijf is natuurlijk ingericht zodat de Nandoes het fijn hebben de de bezoekers ze goed kunnen zien! er is genoeg ruimte voor een hele groep, maar de zoo heeft er maar 2! maar niet lang meer! het vrouwtje word onrustig! tijd voor wat testen met dit jongvolwassen vrouwtje en inderdaat! het vrouwtje is vruchtbaar! het kweken van deze darwins nandoes zou een hele prestatie zijn voor de jonge zoo! het is nu ook al anders te merken! het mannetje krijgt eindelijk interesse in het vrouwtje: daarna komt er goed nieuws! de verzorger wordt opgebeld en de compromis is gesloten! in ruil voor een jonge darwins nandoe zal de zoo binnenkort worden verrijkt met een mannetjes liervogel! de zoo had al 2 vrouwtjes! Nu gaan we weer weg uit Nistelrode zoo maar voor het zover is, gaat de verzorger nog even langs zijn 'mooiste dier'! een quetzal mannetje! net als alle anderen gaat ook deze vogel terug naar zijn binnenverblijf!
dat was het wel weer! de volgende keer: - problemen met de liervogel - is het nandoe kweken wel mogelijk? - en komt het eerste zoogdier naar de zoo? dit allemaal de volgende keer in HERRIE in de DIERENTUIN! dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
Bericht veranderd door: carnotaurus - Woensdag, 04 Jan 2012, 17:01
@ carnotaurus, super gedaan! ook leuk dat je ook een verhaaltje en titels er bij verzint! je hebt het ook goed beplant! en dat aves2 volière maakt het ook helemaal af Onze team site registreer je en houd het regelmatig in de gaten voor download's: Zt2 signteam
Kit_Fisto je zou het uit de tekst kunnen halen! er waren 5 dieren, 2 Nandoe's en de Quetzal werden in de tekst behandeld! ook werd er gesproken over 2 liervogels! 1 Quetzal+2 nandoes+ 2 liervogels is dus 5 dieren!
voor de rest, erg bedankt! dan nu de nieuwe update!
HERRIE in de DIERENTUIN 1 zoo, 1 verzorger, 5 dieren
In de kleine Nistelrode zoo gebeurt altijd wel iets speciaals! van de liervogels tot de quetzal, elk dier heeft zijn eigen verhaal! zo ook de nieuwe bewoner die deze keer aankomt! en hoe gaat het ondertussen met de nandoes?
Welkom terug in Nistelrode zoo! de nieuwste zoo van Nederland! eerst gaan we naar de nandoes! het mannetje en het vrouwtje brengen meer tijd met elkaar door! maar we hebben wat problemen gehad! In het begin moest het vrouwtje het mannetje niet! ze snauwde hem steeds af, maar gelukkig gaat het nu beter: ondertussen gaat er een spannend moment aanbreken voor de liervogels! maar als het mannetje zou aankomen, rent een verzorger van de andere zoo naar ons toe met dit bericht: Verzorger:'de liervogels is ontsnapt! en we kunnen hem niet meer vinden!' Nistelrode zoo verzorger:'hoe kon dat nou gebeuren!' V: 'het is met dit mannetje al vaker gebeurt! zo hebben wij het gekregen, een andere zoo wilde hem niet!' N: 'maar deze zoo is omgeven door bossen! laten we hopen dat hij op het geluid van de vrouwtjes afkomt! anders moeten hem vinden in een wirwar al deze:' Na drie uur vinden we hem dicht bij de zoo! inderdaat! hij komt af op de roep van de vrouwtjes! maar dan vliegt hij weg! een uur later zien we hem weer, prokend bij de vrouwtjes! even later zit hij in de kooi! hij moet hier even wennen, maar dat komt wel goed! gelukkig is de volière van de zoo erg stevig en heeft hij hier veel afleiding! door alle drukte voor de liervogel, kunnen we pas die avond het nieuwe verblijf zien! het is nog niet af, maar het is wel al een goed begin!
dat was het dan weer! de volgende keer: - nandoe special! - paringsdans vastgelegt!
dan is hier nog een vraag: hoe kan het nieuwe verblijf verbeterd worden? geef je mening en post het hier! dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
@ carnotaurus, mooi gedaan! alleen een beetje laten reactie op de naam van de zoo! maar is Nistelrode niet een beetje te klein daar voor? maar dat maakt niet uit! ik vond deze update super ben trouwens dat nieuwe verblijf ziet er al mooi uit ook al zit er nog niks in ook geen beplanting! Onze team site registreer je en houd het regelmatig in de gaten voor download's: Zt2 signteam
NielsGuchelaar en wollykonijn bedankt voor de reacties!
en wollykonijn het is een erg kleine zoo! en het is net buiten Nistelrode! daar is best wel wat grond! dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
HERRIE in de DIERENTUIN 1 zoo, 1 verzorger, 6 dieren
Ze zijn in gevangenschap erg zeldzaam en oorspronkelijk komen ze uit Zuid-Amerika, de darwins nandoes! maar de beginnende dierentuin Nistelrode Zoo kweekt deze dieren! hier zit veel gedoe achter: alles in deze aflevering!
het is vandaag een speciale dag in Nistelrode Zoo Deze keer draait het helemaal om de nandoes! kijk, ze gaan al naar elkaar toe! De paringsdans is vastgelegt, hieronder de complete dans: Een weekje later rent het vrouwtje naar de bosjes! Ze laat ons niet in de buurt komen, maar we maken deze foto en weten meteen waarom:
dat was het dan weer! de volgende keer: - jonge nandoes! - nieuw verblijf! - zeldzame bewoner! dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
Bericht veranderd door: carnotaurus - Donderdag, 05 Jan 2012, 19:22