ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 44 Prijzenkast:
0
Parkeerhulp
@ boerroel545
Dat zandpad is gewoon het savanne biome (wel een reskin) En voor die planten moet je eens op Aurora Designs kijken, daar staan wat packs met planten, zoals het bio flora pack En ik weet ook niet allemaal meer waar ik alles vandaan heb, sorry
Datum: Donderdag, 31 Mei 2012, 19:03 | Bericht # 84
0
Parkeerhulp
Verschrikkelijk ongeluk bij de varanen
Vorige week is er iets verschrikkeljks gebeurd bij de varanen, iets dat wij totaal niet verwacht hadden. De twee varanen hadden ruzie, en dat liep nog al uit de hand. Het mannetje was al meteen dood toen de verzorgers kwamen kijken. Het vrouwtje heeft nog een paar uur geleefd, maar onverleed aan haar verwondingen. PEWC heeft nu een oplossing gevonden, om te zorger dat het nu niet meer gebeurd. Er zijn vandaag 2 nieuwe varanen gearriveerd uit een Duitse dierentuin. De twee zijn al een aantal jaren samen en het vrouwtje heeft al een keer voor eieren gezorgt. We hopen dus dat het nu allemaal goed gaat, omdat de varanen elkaar al lang kennen en zelfs samen voor nageslacht gezorgt hebben.
Hier een foto van de transportkist van de varanen:
En nog een foto van de varanen van dichtbij:
Bericht veranderd door: Queenstown - Donderdag, 31 Mei 2012, 19:03
Leuke update en net zoals catfreako zij jammer van die varanen maar ik heb een vraagje waar is het mannetje naartoe gegaan en sorry voor dit raar getypt bericht ik doe het nou op mijn iPod Gr. Boerroel545
Datum: Donderdag, 31 Mei 2012, 19:40 | Bericht # 87
0
Parkeerhulp
Pauwen en varanen
Na het ongeluk bij de varanen, zijn er dus twee nieuwe varanen aangekomen. Ze hebben eerst nog en tijdje apart gestaan, maar ze zijn nu samen in het verblijf. De verzorgers kunnen gelukkig zeggen dat het heel goed met ze gaat, en dat ze al helemaal gewend zijn aan hun nieuwe verblijf. Een dag later zag de hoofdverzorger van de pauwen dat er maar liefst zes eieren lagen! Beide vrouwtjes hebben drie eieren gelegd. 1 vrouwtje beschermde haar eieren goed, en wilde ook niet met ze op de foto. Zodra de camera in de buurt kwam, begon ze de verzorgers te pikken met haar snavel. Daarom is het helaas niet gelukt een goede foto van de eieren te maken. Bij het andere vrouwtje ging het helaas niet zo goed. Het vrouwtje liep nadat ze de eieren gelegd had meteen weg, en ging zo ook later niet uitbroeden. De verzorgers hebben daarom de eieren in de kunstmatige eier-uitbroedmachine gelegd, zodat er misschien toch jongen komen.\ Na een tijdje was er ook resultaat: Alle zes eieren zijn uitgekomen!
De kunstmatig uitgebroedde eieren:
De 'pas uit het ei gekomen' pauwen:
Hier een trotse papa en mama met hun twee zoons en een dochter:
De pauwen die niet bij hun moeder konden worden opgevoedt zitten nog een tijdje apart en worden door de verzorgers verzorgt
Added (31 Mei 2012, 19:40) --------------------------------------------- @ boerroel545, het mannetje was al meteen dood :P