@ hiddje99, haha daar dacht ik ook precies aan ik zat ook te denken aan Amazon Guyana, aan de plaatsen waar de dieren vandaan komen en vernoemd naar mijn inspiratiebron
update time!!! al het lange wachten word beloond! hier is het gebouw dan ik heb het toch maar Amazonia Jungle genoemd klinkt volgens mij wel prima toch
vandaag was het gebouw 1 uurtje open voor de pers, en onze eigen verslaggever ging natuurlijk ook mee er was ook een rondleiding voor de andere pers, maar omdat hij hier werkt weet hij de weg zelf laten we beginnen bij de ingang van het gebouw de ingang van de dierentuin word nog aan gebouwd
er zijn 3 in- en uitgangen in het gebouw het gebouwtje links word een souvenir winkel, maar omdat de zoo nog niet geopend is, moeten de spullen nog komen laten we naar binnen gaan!
meteen zie je palmbomen en voel je de warmte de tropische beplanting laat je echt het gevoel hebben dat je in de jungle bent laten we het pad aflopen!
ook is er een grote rotspartij hier broeden vaak vogels zoals papegaaien soorten of andere zangvogels
bij de rotsen in de verte slaan we linksaf
hier zien we een routeaanwijzer en meteen onze eerste 3 diersoorten!
de Doodshoofdaapjes, Chileense Flamingo's en Capibara's wij slaan ook hier linksaf en volgen een doodshoofdaapje een ander pad in
aan het einde slaan we rechtsaf, maar daarvoor zien we nog...
... een Nelson Neusbeer of Cozumel Eiland Coati er lopen maar 2 paartjes door het gebouw, dus deze moet je echt goed zoeken, in tegenstelling tot de doodshoofdaapjes, waar er meer dan 15 van zijn!
we slaan rechtsaf en staan opeens onder een overkapping, met rotsen en aan de linkerkant een grote glazen wand wat zou er toch in het water zitten...
het is een Zeekoe, een beetje de trekpleister van het gebouw! weet jij een goede naam voor haar? zet het gerust in je comment! ze is nu nog een beetje alleen, binnenkort komt er nog een mannetje bij, en dan hopen we op kleintjes! ook komen er nog tropische vissen bij, zoals arapaima's en meervallen
door de andere glazen wand kan je weer het verblijf in kijken, maar daar is niets anders te zien.
we lopen onder het afdak vandaan en komen weer in de jungle we komen uit bij de andere brug, vanwaar we ook weer zicht hebben op de flamingo's en capibara's
volgende update maken we ons rondje door het gebouw af en gaan we meer in op de diersoorten die er leven verder ga ik even bedenken wat ik verder ga maken in de zoo hope you like it!
even een mededeling door schoolkamp kan ik de komende week geen update plaatsen maar het weekend daarna gaat de rondleiding door het gebouw verder groetjes van mij
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 54 Prijzenkast:
0 ZTAOCredits:0Reputatie:1
Kassa Medewerker
Veel plezier! Voor de naam heb ik trouwens een leuke: Ariël (gebaseerd op de kleine zeemeermin, Want piraten zagen zeekoeien als zeemeerminnen) Eigenaar van McCain Zoo!
de naam is super, dus de zeekoe heet nu Ariël ik ga eind deze week de rest van het gebouw showen, maar ik ben ook bezig met het volgende project:
Mijn 2e Zoo
deze kan je hier vinden: Den Haag City Zoo Vinkenberg City Zoo en Den Haag City Zoo werken samen en wisselen ook dieren uit. ik ben nu al hard aan het bouwen, dus binnenkort kan je van beide zoo's een update verwachten!