Datum: Zaterdag, 17 Mei 2014, 19:36 | Bericht # 61
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 127 Prijzenkast:
0
Horeca Medewerker
De updates komen snel, hier is de volgende al!
Mongolië telt slechts 2 verblijven, maar is daarom zeker niet minderwaardig. Over de resusapen en naast de axisherten vinden we een verblijf dat de Mongoolse Steppe voorstelt.
Hier wonen 3 Przewalskipaarden en 1 kameel.
Daarnaast, verborgen tussen de bamboe, ligt een klein verblijf voor een groepje jufferkraanvogels.
Hier is nog een plan.
En omdat het volgende deel al bijna af is, heb ik al een teaser klaarstaan:
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 154 Prijzenkast:
0 ZTAOCredits:0Reputatie:2
Verzorger
Weer leuk gemaakt. Vraagje, waarom maar 1 kameel? Ik vind dat eigenlijk een beetje zielig voor die kameel zo zonder soortgenoten. Is daar een reden voor(plaatsgebrek ofzo). En nog iets, die hekken bij de przewalskipaarden lijkt me niet stevig genoeg voor als ze kwaad zijn of zo. waarschijnlijk kunnen ze er zelfs over springen als ze dat willen. Wel mooi dat kraanvogelverblijf. Klein maar leuk. Doe zo verder. groetjes, jarne
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 281 Prijzenkast:
0
Curator
Je blijft me verbazen Echt super mooi park! Ik vind het trouwens ook knap dat je al zoveel hebt kunnen bouwen op 1 dierentuin map! Always look on the bright side of life!
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 127 Prijzenkast:
0
Horeca Medewerker
@ KoenZoo, Wel, euhm... Dus dit stuk (Safari, Rajako, Azië) is gebouwd op een grote map, die nu voor 75% vol is, maar omdat het bestand wat te groot is zal ik bij de volgende update in een andere map beginnen. Verder zijn de Watoessi's en neushoorns op 1 map, en dan het hele ingangsgebied en het gedeelte van Afrika op nog een map, waar ik verder aan ga werken. Ik zal ooit eens proberen om er een groot plan van te maken.
@ boerroel545, Bedankt!
@ Verzorger-Jarne, Ja, er was inderdaad wat weinig plaats, maar ik wou zo graag een kameel En vlak voor het hek ligt een diepe greppel, waardoor ze niet meteen op het hek kunnen beuken. En in mijn dierentuin wordt niemand kwaad
@ jeffrey, Bedankt! Ik hou er gewoon niet van om telkens 2 verblijven op 1 map te maken, zo krijg je niet dat zoo-gevoel...
@ carnotaurus, Volgens Wikipedia houdt hij het liefst van droge, open gebieden. En zo is het ook wat opener tegenover de bezoekers.
--
Na Mongolië trekken we naar het zuiden en we komen terecht in China. Hier vinden we een van de meest mysterieuze katten ter wereld: de Sneeuwluipaard.
Er is er geen te zien...
Eindelijk vangen we een glimp op van ons vrouwtje! We bezitten er 2, een broer en een zus.
Naast dit verblijf, aan de uitgang van Rhesus Calana, vinden we een klein deurtje.
We komen terecht in de Fazanterie. Hier kunnen we de binnenverblijven van onze Chinese fazanten zien.
In de eerste volière wonen goudfazanten en Lady Amherstfazanten.
In de tweede vinden we enkele Temmincks saterhoenen.
We gaan naar buiten en kunnen dus hun buitenverblijven zien. Eerst de saterhoenen, dan de fazanten.