En dan vreemd vinden dat he aantal leden per site minder worden. Laten we een les Wiskunde doen. Stel er zijn 5000 actieve ZT2ers online. En er zijn 5 grote sites. Dan is dat gemiddeld rond de 1000 actieve leden per site. Waarmee je een hoop leuke actie's kunt doen, en een gezellig forum kunt draaien.
OF
Er zijn 50 grote sites. Dan is dat gemiddels rond de 100 actieve kedeb per site. Wat het aantal mogelijkheden extreem beperkt. En waardoor er websites moeten stoppen.
Conclusie, er ontstaan TE veel websites over ZT2. Hierdoor krijg je geregeld problemen. Zo zijn er mensen die denken dat het gewoon mag als je een halve website kopieër en dan doen alsof het volledig hun idee is. Ook gaan er websites offline, doordat admins (die wel met eigen ideeën komen!!) denken dat het voor niets is, en veel moeite voor saus is. Daardoor gaat er niet alleen een hele hoop creativiteit weg, maar vaak gaan downloads die exlusief op die site staan ook verloren.
En dan over de staff. Er zijn van "die" forums die extreem veel staff hebben. Mensen worden tegenwoordig bijna alleen nog maar lid, als ze "staff" zijn. Of nu weer wat nieuws: "VIP's". Waarom snap ik niet echt. Het leven als "Staff" is juist hard werken, en je mag je niet zomaar overal over uitlaten. Maar die discipline lijkt al ver weg gegroeit, want staff is eigenlijk een andere benaming geworden voor mensen die andere mensen mogen "corrigeren".
En dan nu weer een nieuw HOT iets, de VIP's. Nou nou nou. Mensen die kunnen zien wat de staff ziet, maar er niets oor hoeft te doen?? Vriendjes politiek...??
Laat ik maar stoppen met dit bericht. Dit bericht is trouwens NIET tegen de nieuwe website gericht, of tegen welk lid induvidueel dan ook, maar in het algemeen. Ik hoop dat mensen langzaam maar zeker eerst beter gaan nadenken voordat er 50 sites worden aangemaakt. En laat me dit als tip geven: Ga eens praten met de "Crew" van grotere bestaande websites om te kijken wat de mogelijkheden zijn voor een eigen deel. Op die manier creeër je 1 groot iets, in plaats van 50 kleintjes.
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 670 Prijzenkast:
4
Onderdirecteur
@ raymondhoek, nou er zijn nog wat site's die wel heel erg actief zijn, zoals ook een nieuwe GAIA... verder heb je dan nog ZTSF, NS, TS, ZTabc en Zootycoon Vulcano..
Dit zijn de echt actieve site's op het moment want Animal Encyclopedia is ondertussen ookal weer inactief volgens mij...
Verder ben ik het helemaal met je eens, vroeger was alles beter haha
Bericht veranderd door: timo13 - Zondag, 03 Jun 2012, 15:37
Jup, nu heeft evi11 ook al een zt2 site gemaakt, en ze zet er gewoon downloads van dutch design op terwijl het niet mag dat vermoed ik En bijna alles is na geaapt van het ztsf en de lay-out van het zt2signteam, maar ik snap het ook niet hebben we niet genoeg aan het ztsf NS en TS?? En de design site's? Onze team site registreer je en houd het regelmatig in de gaten voor download's: Zt2 signteam
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 499 Prijzenkast:
4 ZTAOCredits:0Reputatie:6
Curator
Ik vind dit eigenlijk best grappig. Straks krijg ik zoals bij tropicana 'bedel-en-jank-mails' omdat niemand iets doet op hun forum...
PS: Als je de site niet over zt(2) wilt laten gaan, waarom zit de crew dan vol met zt(2) spelersen wordt de site pomoot door een zt(2)speler op een zt(2) site?!, al even slim als AE!
'bedel-en-jank-mails' omdat niemand iets doet op hun forum...
Haha, dit is idd wel grappig maar het is zo, ik vind het zeer jammer, als het ztsf eigenlijk weg zou vallen door anderen forum's Ik denk dat we maar eens een paar jaartje's rust moeten houden met website's over zt2 maken Alleen is het moeilijk voor elkaar te krijgen want het gebeurt toch Onze team site registreer je en houd het regelmatig in de gaten voor download's: Zt2 signteam
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 499 Prijzenkast:
4 ZTAOCredits:0Reputatie:6
Curator
Het ztsf zal warschijnlijk nooit wegvallen door dat soort sites, om een simpele reden, "te taal", dat is ook de reden waarom ik amper iets doe op engelse sites, het is veel leuker om in je eigen taal te kunnen kletsen...
Quote (wollykonijn)
Ik denk dat we maar eens een paar jaartje's rust moeten houden met website's over zt2 maken Alleen is het moeilijk voor elkaar te krijgen want het gebeurt toch
Er zijn helaas wat mensen die dat niet door hebben, dan heb ik het vooral over de crew van ts, gaia(of wat het nu is), ae en dergelijke, maar dit zijn er samen misschien 20 (al die sites hebben dezelfde leden), maar ik hoop dat ze met hun 'ziekelijke' ae doorhebben waarmee ze bezig zijn en terug vallen op bv: ns als lid.
ik wil dan niet zeggen dat er een berg sites weg moeten, maar ze zullen het aantal sites en leden in verhouding moeten brengen... ok, er moeten dus wel sites weg
Ik vind het ook jammer dat er zoveel sites komen.. Ik weet zelf ook al niet meer, waar ik wel of geen account heb.. En ik vind het ook jammer dat het inderdaad elke x dezelfde staff is.. Waarom verander je dan niet gewoon de site??
Datum: Donderdag, 07 Jun 2012, 20:52 | Bericht # 9
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 295 Prijzenkast:
2
Curator
Ahum, kennen jullie mij nog? Nou, ik jullie wel. En ja hoor, er is weer kritiek. Aura Nova streeft naar een verandering, iets totaal anders. AN gaat niet over ZT, natuurlijk, je kunt er je dierentuinen en verblijven showen, maar het belangrijkste is het samenzijn en nieuwe dingen doen. Elkaar leren kennen. NIET alleen ZooTycoon, dat is het extraatje. Goed, misschien vatten sommigen van jullie dit op als een kleine klootzak die weer eens even om de hoek komt kijken, maar ik meen dit. Altijd kritiek terwijl de staff van AN juist zijn best doet om er iets leuks en goeds van te maken. Kraak het maar af, doe het. Zullen ze vast leuk vinden. Hoop dat jullie mijn frustratie begrijpen.
@ McCamel, Ja ik ken je nog gewoon. Het probleem is dat de meeste nieuwe sites zeggen dat het meer is dan alleen ZT2, maar in feite komt het daar toch wel weer op neer. En wat het dan is, die nieuwe site: Karel of hoe die nu ook heet, dat is dan toch precies hetzelfde?
Elke keer denken de mensen weer een nieuw idee te hebben, maar de site die pas geleden gemaakt is, die is van zo ongeveer dezelfde staff. Waarom kan dit dan niet gecombineerd worden?