ZTSF Gegevens Groep: Non-actief lid Berichten: 8 Prijzenkast:
0
Vrijwilliger
Whou coole zoo ! echt mooi idee Ik hoop meer te zien en ik wens je sucses met het Fokprogamma van de Lonvissen en het Rif restaurant was erg mooi met het thema ook Gemaakt Groetjes:
Update 8 En er is weer een hoop gebeurd en daarom deze nieuws flits van 41 foto's tellende reportage. Veel plezier ermee.
Japanse Reuzenkrabben ziek Door nog onbekende oorzaak zijn beide onze Japanse Reuzenkrabben ziek geworden. Dit is gelukkig op tijd geconstateerd door de verzorgers en ze staan inmiddels in quarantaine:
Keizertamarins te zien De prachtige dwergaapsoort, de keizertamarin is nu ook te zien in Veluwe Bos Zoo. Om deze soort te kunnen bekijken, gaan we rechts langs de uilen:
Vervolgens zie je een goed met speeltoestellen ingericht verblijf voor de dweraapjes:
En ondanks dat het verblijf redelijk groot is, in verhouding met de dieren zijn ze toch goed te zien:
Ook hebben ze een binnenverblijf (1 zichtbaar, en 1 onzichtbaar):
En ook bij de binnen verblijven is geprobeerd een natuurlijk beeld te geven dmv beplanting:
Veluwse Oceans op z'n kop Het nieuwe Rifrestaurant en het binnenmoeras is nog maar net klaar, of de volgende grote verbouwing is al gestart. De volgende verbouwing zal het eerste deel van het grote gebouw opnieuw moeten indelen. Dit houd in dat de Grot, Tropen, Tropengrot bij elkaar worden gedaan en dan weer zullen splitsen in maar 2 delen, Tropen en Grot.
De bezoekers kunnen hier al veel van merken, en dan voornamelijk in de tropen:
Zo zie je al direct bij het roggen bassin dat hier geen roggen meer inzitten:
En verderop zitten in het Vissenvijvertje geen vissen meer:
En in het verblijf ernaast zitten ook al geen dwergnijlpaarden meer:
Als we dan de Tropengrot in lopen, en we het verblijf van de krokodillen in kijken...
Waar zijn al die dieren gebleven vroegen wij ons af. De roggen en vissen zitten samen in een quarantaine (bij het Rif Restaurant, niet toegankelijk voor publiek):
De kroko's zijn naar hun nieuwe verblijf en de rest zit in het nieuwe personeels centrum.
Meer quarantaine verblijven Vanwege het hoge aantal dieren dat nog een verblijf moest krijgen is er een redelijk complex geplaatst waarin allerlei soorten dieren tijdelijk kunnen worden opgevangen. Om hier te komen moeten we buiten het park langs en krijgen we een pad:
Eenmaal binnen zijn het allemaal extreem simpele verblijven met een enkele beplanting erin. Er zijn een paar verblijven met versterkte omheiningen, voor grotere en sterkere dieren:
Het zijn allemaal minimum eisen, aangezien dit snel en goedkoop geplaatst moest worden:
Ook is er voor elk verblijf zowel een binnen als buiten verblijf, zodat de dieren op hun leefwijze kunnen leven in deze tijdelijke omgeving:
Ik ga niet alles laten zien, want dat is totaal niet interessant, dus je zult het moeten doen met deze lucht screen:
Buiten moeras klaar Na wat weken werk is het buiten moeras dan eindelijk klaar. Er moet hier en daar nog wat extra beplanting groeien en we zoeken nog wat extra soorten, maar verder is het nu af. Laten we eens beginnen als we het grote gebouw achter ons laten en net het buiten moeras zien:
Zometeen gaan we rechtdoor, maar nu eerst naar links:
We komen nu uit bij een rond lopend plein, waar er 2 diersoorten te bewonderen vallen:
Het eerste verblijf (rechts) is van de Nijlkrokodillen, dit is kant A (het bestaat uit 2 delen):
We lopen tegen de klok in verder:
En daar vinden we de zeldzame en ernstig bedreigde Chinese Alligators, wij proberen hiermee te fokken. We hopen dat hun nieuwe moderne verblijf een steentje eraan bijdraagt:
We lopen iets door en hebben inmiddels een heel rondje gemaakt, dus lopen weer rechtdoor:
Dan lopen we (weer) langs het verblijf van de Kaaimantju's en...
Nijlvaranen, want die zitten hier sinds kort ook in:
We gaan de hoek om (naar links) en lopen naar beneden:
We lopen gelijk weer naar boven en gaan vervolgens nog eens links de hoek om:
En als we rechts een beetje door de bosjes spieken, dan zien we al wat bewegen:
We lopen weer door en komen bij het 2e deel van de Nijlkrokodillen:
De 2 delen zijn met elkaar verbonden met een brug, hier kunnen de dieren overheen lopen, maar ook kunnen de verzorgers de brug afsluiten waardoor ze dieren apart kunnen zetten, het personeel loopt zelfs onder de dieren door. Er is geprobeerd alles zo moerasig als mogelijk te maken:
Zo lang wij achter deze hekken blijven staan kunnen wij veilig deze meters lange dieren zonder glas of tralies bewonderen:
We gaan nu rechts de bocht in en gaan daarna rechts de brug op:
We gaan nu met een brug over het grootste verblijf van heel Veluwe Bos Zoo en er zijn verschillende diersoorten te spotten in dit verblijf:
De eerste diersoorten zien we als we net iets verder lopen en dan rechts over de railing kijken. Het zijn de Waterbuffels:
Vervolgens komen we bij een pleintje waarbij je links of rechts om de boomtoppen kan, wij gaan er rechts omheen, hier kunnen bezoekers ook gratis even met de verrekijkers verder zoeken naar alle soorten, want om onze 3 bevers te vinden moet je toch echt goed zoeken in dit verblijf!
Als we vlak voordat we de brug afgaan nog even aan de andere kant kijken zien we daar de Afrikaanse Buffels:
vervolgens lopen we de brug af, en komen we bij een tijdelijk aangelegd pas terecht:
Dit pad leid je naar uilengebied, waar je, je dierentuin bezoek kan voortzetten:
Dit is het Moerasgebied zoals het nu is vanuit de lucht:
Zoals je zag staan er ook nog 3 kleine gebouwen. Dit zijn 3 binnen verblijven. de grote is voor het grote moeras met de brug, met daarin verschillende stallen, voor elke diersoort. De middelste zijn voor de nijlkrokodillen, die eventueel apart erin kunnen worden gezet. En de kleine is voor de Chinese alligators die ook als het nodig is apart kunnen worden gezet. Om je een iets beter beeld te geven heb ik hier een inzoom foto ervan:
Tenslotte nog een nieuwe plattegrond:
Hopelijk vond je deze update leuk. Laat gerust ideeën, meningen, etc, etc achter, kortom plaats een berichtje Voor mijn trade center klik --> hier <--
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 89 Prijzenkast:
4
Kassa Medewerker
ik ben niet zo'n grote fan meer van jouw zoo.... ik vindt de stijl niet realistisch.. ik vindt dat je te veel van het orginele zt2 gebruik maakt en daar houd ik persoonlijk niet zo van. maar voor de stijl is het erg goed. maar wat een prachtige plattegrond!! echt heeel erg mooi! als designer vind ik je toch beter!
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 255 Prijzenkast:
1 ZTAOCredits:0Reputatie:1
Curator
Ziet er weer eens erg goed uit raymond en dat opvangcentrum is ook erg leuk bedacht en het moeras ziet er ook heel moerasig uit. Alleen zie ik op de kaart het opvangcentrum niet staan
P.S. Als je een goede nijlvaraan remake wil die is uitgebracht door aurora desings en is al download baar en is maar ongveer 3000 kb
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 144 Prijzenkast:
0
Horeca Medewerker
Ik wil harry toch een beetje tegenspreken (niet slecht bedoeld hoor) De verblijven komen er voor mij héél erg mooi en real over. De loopbrug is een héél erg goed idee zodat de bezoekers een mooi overzicht krijgen. Eén iets vond ik niet zo veilig: tussen de bezoekers en nijlkrokodillen verblijf is bij het eerste kijkpunt een ''touwenhek'' geplaatst, waardoor mens als dier alsnog gewond kunnen raken. Verder is je plattegrond super! Leuke toevoeging, even met je muis over het woordje en je hebt een overzicht!
@ harry, Hier kies is zelf voor. Ik vind dat als de makers van ZT2 zouden willen dat het zo echt als mogelijk was, dat ze dat wel hadden gedaan. Daarom heb ik best wel mooie downloads, maar ik zal geen biome reskins en dergelijke gebruiken.
@ Dierentuiner, Haha, de kaart die je ziet is niet de hele plattegrond, er zit nog ruimte onder, boven en rechts. En helemaal rechts boven in de hoek staat die gebouwd. In mijn trade center heb ik dat stukje uitgeknipt om aan te geven welke quarantaine wat is.
@ Cheeta7, Voor die hekken heb ik expres gekozen, omdat ik die vaak ziet bij van die krokodillen verblijven. De meest bekende is denk ik Dierenpark Emmen, die heeft dit ook. Vandaar
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 262 Prijzenkast:
1 ZTAOCredits:0Reputatie:2
Curator
@ raymondhoek, yes weer een update!!! . en wou wat is die geweldig!! je bouwt echt heel geweldig. mijn complimenten. ik vindt zelf deze stijl van bouwen het mooist. niet te zt2 achtig, en ook niet te realistisch.
ik vindt jou plattegrond ook meesterwerk. die is echt heel leuk.
kortom: geweldig!!!!
gr. marijn
kijk in Dierenpark arts trade voor veel nieuwe dieren! :D