Nieuwe berichten  
Startpagina Startpagina

• Page 1 of 7
  • 1
  • 2
  • 3
  • 6
  • 7
  • »
Forum moderator: ZTAO-Crew2  
ZTAO-vernieuwing
carnotaurus
Datum: Zondag, 27 Okt 2013, 15:06 | Bericht # 1   
ZTSF Gegevens
Groep: Designer
Prijzenkast: 2

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 3

Onderdirecteur

ZTAO is helaas inactief, de lijsten zijn verouderd en sommige systemen werken niet goed.
Misschien is er nog een kans: Als een groep leden ZTAO een opknapbeurt geeft!
Ondanks verschillende PMs naar de crew heb ik geen contact met ze kunnen krijgen.
(dus crew, hopelijk zien jullie dit topic!)

Een klein team is nu al bezig met overleggen van wat er veranderd moet worden:
- nieuwe dierenlijst
- vernieuwde adoptielijst
- verbeterde fokprogramma's
- bank en in/verkoop beter beheerd
- updaten van uitleg
- herindeling subfora
- aantrekkelijker maken om handelaar te zijn.
- vaker nieuwe soorten + meer actienieuws

kortom, een grote verandering!
het team bestaat nu uit:
- Carnotaurus (tot nu toe stuur ik het grotendeels aan)
- Zooza (werkt veel aan de dierenlijsten en algemene zaken)
- Krieke668 (is bezig met de verbeterde systemen)

Denk je dat je wil en kan helpen ZTAO op te knappen: stuur me een PM!
Als je als lid van de huidige crew dit ziet en je wil overleggen, geld hetzelfde.

Momenteel willen deze mensen meedoen:
- Carnotaurus
- Michelaar
- Laraatje2008
- Zooza
- rymafra

dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!

Bericht veranderd door: carnotaurus - Maandag, 04 Nov 2013, 08:31
BerichtZTAO is helaas inactief, de lijsten zijn verouderd en sommige systemen werken niet goed.
Misschien is er nog een kans: Als een groep leden ZTAO een opknapbeurt geeft!
Ondanks verschillende PMs naar de crew heb ik geen contact met ze kunnen krijgen.
(dus crew, hopelijk zien jullie dit topic!)

Een klein team is nu al bezig met overleggen van wat er veranderd moet worden:
- nieuwe dierenlijst
- vernieuwde adoptielijst
- verbeterde fokprogramma's
- bank en in/verkoop beter beheerd
- updaten van uitleg
- herindeling subfora
- aantrekkelijker maken om handelaar te zijn.
- vaker nieuwe soorten + meer actienieuws

kortom, een grote verandering!
het team bestaat nu uit:
- Carnotaurus (tot nu toe stuur ik het grotendeels aan)
- Zooza (werkt veel aan de dierenlijsten en algemene zaken)
- Krieke668 (is bezig met de verbeterde systemen)

Denk je dat je wil en kan helpen ZTAO op te knappen: stuur me een PM!
Als je als lid van de huidige crew dit ziet en je wil overleggen, geld hetzelfde.

Momenteel willen deze mensen meedoen:
- Carnotaurus
- Michelaar
- Laraatje2008
- Zooza
- rymafra

Bericht getypt door - carnotaurus
Toegevoegd op 27 Okt 2013 om 15:06
raymondhoek
Datum: Zondag, 27 Okt 2013, 15:29 | Bericht # 2   
ZTSF Gegevens
Groep: ZTSF beheerder
Prijzenkast: 9

ZTAO
Reputatie: 4

ZTSF Admin
Directeur

Op zich vind ik dit een goed en leuk initiatief.
Zelf dacht ik ook aan een nieuwe versie van de ZTAO.
Waarbij er niet langer een soort 'vaste' diersoortenlijst is.
Daardoor zijn meer combo's mogelijk en verdwijnen een hoop grenzen.
Alleen zoek ik nog even uit hoe we bepaalde andere onderdelen dan het beste kunnen doen.

Raymond (Site-admin) ;)

BerichtOp zich vind ik dit een goed en leuk initiatief.
Zelf dacht ik ook aan een nieuwe versie van de ZTAO.
Waarbij er niet langer een soort 'vaste' diersoortenlijst is.
Daardoor zijn meer combo's mogelijk en verdwijnen een hoop grenzen.
Alleen zoek ik nog even uit hoe we bepaalde andere onderdelen dan het beste kunnen doen.

Raymond (Site-admin) ;)

Bericht getypt door - raymondhoek
Toegevoegd op 27 Okt 2013 om 15:29
carnotaurus
Datum: Zondag, 27 Okt 2013, 21:21 | Bericht # 3   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Onderdirecteur

raymondhoek, Ik hoop dat we met z'n allen ZTAO kunnen verbeteren.
Maar even een vraag: willen we een totale reset of niet?
aangezien er veel gaat veranderen en bij V 2.0 ging dat erg rommelig.

En misschien is het een idee van dat er geen vaste lijst is goed!
Er wordt wel een lijst bijgehouden, maar alleen van de soorten
die op dat moment gehouden worden!

Bericht veranderd door: carnotaurus - Maandag, 28 Okt 2013, 08:31
Berichtraymondhoek, Ik hoop dat we met z'n allen ZTAO kunnen verbeteren.
Maar even een vraag: willen we een totale reset of niet?
aangezien er veel gaat veranderen en bij V 2.0 ging dat erg rommelig.

En misschien is het een idee van dat er geen vaste lijst is goed!
Er wordt wel een lijst bijgehouden, maar alleen van de soorten
die op dat moment gehouden worden!

Toegevoegd op 27 Okt 2013 om 21:21
jeffrey
Datum: Zondag, 27 Okt 2013, 21:34 | Bericht # 4   
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Prijzenkast: 0

Curator

Ergens vind ik het een leuk initiatief maar aan de andere kant vraag ik me af of het wel gaat werken, ik denk namelijk niet dat er nog voldoende actieve leden zijn die mee kunne doen. Zelf ben ik ook zeker niet meer de actiefste... (eigenlijk ook nooit geweest bij de ZTAO ;) )

Always look on the bright side of life!
BerichtErgens vind ik het een leuk initiatief maar aan de andere kant vraag ik me af of het wel gaat werken, ik denk namelijk niet dat er nog voldoende actieve leden zijn die mee kunne doen. Zelf ben ik ook zeker niet meer de actiefste... (eigenlijk ook nooit geweest bij de ZTAO ;) )

Bericht getypt door - jeffrey
Toegevoegd op 27 Okt 2013 om 21:34
carnotaurus
Datum: Zondag, 27 Okt 2013, 22:30 | Bericht # 5   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Onderdirecteur

Ik dacht ook aan events of zo:
bijvoorbeeld een paas-verblijf maken en dan 
win je een koppel dieren die met Pasen te maken hebben,
zoals een schaap of hazen.

BerichtIk dacht ook aan events of zo:
bijvoorbeeld een paas-verblijf maken en dan 
win je een koppel dieren die met Pasen te maken hebben,
zoals een schaap of hazen.

Toegevoegd op 27 Okt 2013 om 22:30
ZooZa
Datum: Maandag, 28 Okt 2013, 18:14 | Bericht # 6   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 1

ZTAO

Curator

ja dat klinkt ook leuk
zoals carnotaurus al zegt is dat wel leuk, en bijvoorbeeld de thematische dierenlijsten, met bijvoorbeeld steeds een aanvulling van Afrikaanse dieren en dan weer hertensoorten, zo word er steeds weer een soort thema opgebouwd, en dan bijvoorbeeld met events zoals maak een afrikaans verblijf, carnotaurus idee

Berichtja dat klinkt ook leuk
zoals carnotaurus al zegt is dat wel leuk, en bijvoorbeeld de thematische dierenlijsten, met bijvoorbeeld steeds een aanvulling van Afrikaanse dieren en dan weer hertensoorten, zo word er steeds weer een soort thema opgebouwd, en dan bijvoorbeeld met events zoals maak een afrikaans verblijf, carnotaurus idee

Bericht getypt door - ZooZa
Toegevoegd op 28 Okt 2013 om 18:14
Kit_Fisto
Datum: Maandag, 28 Okt 2013, 18:20 | Bericht # 7   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 1

ZTAO
Reputatie: 2

Curator

ben al lang niet meer online gekomen (door school en zo) maar ik wil hier wel wat nog van zeggen. ik ben zelf inactief geworden in de ZTAO omdat mijn dierentuin was kapot gegaan. ik kon er niet meer op!:( maar het idee van carnotaurus vindt ik zelf wel heel goed. misschien komt er dan weer wat meer leven in want het is geweldig bedacht! als dit plan gaat werken, ga ik zo wie zo overnieuw beginnen en mee doen!

gr. Marijn

kijk in Dierenpark arts trade voor veel nieuwe dieren! :D
Berichtben al lang niet meer online gekomen (door school en zo) maar ik wil hier wel wat nog van zeggen. ik ben zelf inactief geworden in de ZTAO omdat mijn dierentuin was kapot gegaan. ik kon er niet meer op!:( maar het idee van carnotaurus vindt ik zelf wel heel goed. misschien komt er dan weer wat meer leven in want het is geweldig bedacht! als dit plan gaat werken, ga ik zo wie zo overnieuw beginnen en mee doen!

gr. Marijn

Bericht getypt door - Kit_Fisto
Toegevoegd op 28 Okt 2013 om 18:20
carnotaurus
Datum: Maandag, 28 Okt 2013, 19:22 | Bericht # 8   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Onderdirecteur

Laten we het hopen!

Ik heb hier het nieuwe systeem van Krieke668:

Het systeem voor de fokprogramma's is het beste uitgewerkt momenteel: 
Fokprogramma's steunen in 'real' op oa bedreigdheid van diersoorten, maar in ztao is dat niet haalbaar vind ik, omdat bedreigd met zeldzaam en exclusief wordt geassocieerd. Vandaar dat de fp's steeds vast liepen. 
Ik wil alle huidige fokprogramma's weg doen, samen met het idee van rode lijsten en al dat gedoe daarrond. In de plaatst wil ik de favorieten dieren van ztao en zt2 eisen geven (giraffe, olifant,...) zonder dat er iets aan de manier van trade verandert (dus dat je gewoon kan ruilen zoals voorheen). De controle van het uitvoeren van die eisen wil ik dan laten controleren en beheren door de handelaren in het spel (zo'n voordeel dus) 
Er is ooit een fp geweest voor de kangoeroe, ik denk dat het enige was dat ooit iets of wat succes heeft gehad, en dat ligt volgens mij aan het feit dat de kangoeroe een zeer gekend dier is in ztao en zt2. Dus vandaar dat ik denk dat we meer die kant moeten uitgaan...

(Letterlijk de uitleg van Krieke668)

Added (28 Okt 2013, 18:22)
---------------------------------------------
Het idee of de dieren in kleine aantallen nieuw te laten komen is goed,
maar ik denk dat we meer actualiteit krijgen als elke soort MAAR 1 KEER ter adoptie
wordt aangeboden, (wel 2/3 koppels in die ene keer) dus als je een soort wil
moet je de lijsten bijhouden. In het begin is er dus minder keuze, maar later wordt dat meer.

dus zoals ik zei zijn bijvoorbeeld hazen dus in dat geval alleen bij Pasen te krijgen,
waardoor je een grotere verscheidenheid krijgt: als je de haas mist kun je nog gokken op bv de sneeuwhaas.

BerichtLaten we het hopen!

Ik heb hier het nieuwe systeem van Krieke668:

Het systeem voor de fokprogramma's is het beste uitgewerkt momenteel: 
Fokprogramma's steunen in 'real' op oa bedreigdheid van diersoorten, maar in ztao is dat niet haalbaar vind ik, omdat bedreigd met zeldzaam en exclusief wordt geassocieerd. Vandaar dat de fp's steeds vast liepen. 
Ik wil alle huidige fokprogramma's weg doen, samen met het idee van rode lijsten en al dat gedoe daarrond. In de plaatst wil ik de favorieten dieren van ztao en zt2 eisen geven (giraffe, olifant,...) zonder dat er iets aan de manier van trade verandert (dus dat je gewoon kan ruilen zoals voorheen). De controle van het uitvoeren van die eisen wil ik dan laten controleren en beheren door de handelaren in het spel (zo'n voordeel dus) 
Er is ooit een fp geweest voor de kangoeroe, ik denk dat het enige was dat ooit iets of wat succes heeft gehad, en dat ligt volgens mij aan het feit dat de kangoeroe een zeer gekend dier is in ztao en zt2. Dus vandaar dat ik denk dat we meer die kant moeten uitgaan...

(Letterlijk de uitleg van Krieke668)

Added (28 Okt 2013, 18:22)
---------------------------------------------
Het idee of de dieren in kleine aantallen nieuw te laten komen is goed,
maar ik denk dat we meer actualiteit krijgen als elke soort MAAR 1 KEER ter adoptie
wordt aangeboden, (wel 2/3 koppels in die ene keer) dus als je een soort wil
moet je de lijsten bijhouden. In het begin is er dus minder keuze, maar later wordt dat meer.

dus zoals ik zei zijn bijvoorbeeld hazen dus in dat geval alleen bij Pasen te krijgen,
waardoor je een grotere verscheidenheid krijgt: als je de haas mist kun je nog gokken op bv de sneeuwhaas.

Toegevoegd op 28 Okt 2013 om 19:22
raymondhoek
Datum: Maandag, 28 Okt 2013, 20:25 | Bericht # 9   
ZTSF Gegevens
Groep: ZTSF beheerder
Prijzenkast: 9

ZTAO

ZTSF Admin
Directeur

@ Krieke668,
Ik heb nog een paar vraagjes voor je idee:

- Wie controleert of er aan deze eisen word gehouden, zeker bij een diersoort die veel voorkomt?
- Hoe worden de eisen bepaald?
- Wat gebeurd er als iemand zich daar niet aan houd?

@ carnotaurus
Het probleem hiervan is ook te wijten aan mensen die vals spelen en de vreemde coderingen in Zoo Tycoon 2.
Zo spelen mensen vals door dieren die door zijn gegaan weer opnieuw toe te voegen, etc.
En er zijn dieren in ZT2 die gerust 20x kunnen baren

Zelf dacht ik eraan om dit only bij te houden, zodat de website aangeeft wanneer er een jong word geboren, er een dier ziek is, of dood gaat.
Maar ik dacht zelf dat dit teveel van het oorspronkelijke idee afweek.

Raymond (Site-admin) ;)

Bericht@ Krieke668,
Ik heb nog een paar vraagjes voor je idee:

- Wie controleert of er aan deze eisen word gehouden, zeker bij een diersoort die veel voorkomt?
- Hoe worden de eisen bepaald?
- Wat gebeurd er als iemand zich daar niet aan houd?

@ carnotaurus
Het probleem hiervan is ook te wijten aan mensen die vals spelen en de vreemde coderingen in Zoo Tycoon 2.
Zo spelen mensen vals door dieren die door zijn gegaan weer opnieuw toe te voegen, etc.
En er zijn dieren in ZT2 die gerust 20x kunnen baren

Zelf dacht ik eraan om dit only bij te houden, zodat de website aangeeft wanneer er een jong word geboren, er een dier ziek is, of dood gaat.
Maar ik dacht zelf dat dit teveel van het oorspronkelijke idee afweek.

Raymond (Site-admin) ;)

Bericht getypt door - raymondhoek
Toegevoegd op 28 Okt 2013 om 20:25
krieke668
Datum: Maandag, 28 Okt 2013, 23:32 | Bericht # 10   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 4

ZTAO
Reputatie: 6

Curator

@ raymondhoek
Het is mijn bedoeling om de controle van de eisen aan handelaren over te laten, aangezien ik vind dat die ook iets moeten kunnen dat je als zoo eigenaar niet kunt. Ik weet dat er op dit moment niet echt handelaren uit de grond schieten, maar iik denk dat het gewoon een kwestie is van interesse te trekken daarvoor, wat je oa doet met zo'n voordelen...

Het lijkt me het eerlijkste dat iedereen die het betreffende dier bezit bv.2 eisen post die hij/zij zou willen voor dit dier. En dat vervolgens iedereen in een poll kan stemmen voor de definitieve eisen. Zodat iedereen toch wel een invloed heeft, zeker omdat het waarschijnlijk voor een deel gaat om verblijven die al bestaan, en dus de kans krijgt om de eisen in zijn voordeel aan te passen aan hun verblijven.

Voor zover ik weet zou dan bij de huidige fp's het dier terug gaan naar het fokprogramma, dus het lijkt me simpel dat het dier gewoon terug moet gaan naar de vorige eigenaar (al dan niet met of zonder vergoeding voor het terug geven van het dier). Maar het komt sowieso al maar zelden voor denk ik...
Bericht@ raymondhoek
Het is mijn bedoeling om de controle van de eisen aan handelaren over te laten, aangezien ik vind dat die ook iets moeten kunnen dat je als zoo eigenaar niet kunt. Ik weet dat er op dit moment niet echt handelaren uit de grond schieten, maar iik denk dat het gewoon een kwestie is van interesse te trekken daarvoor, wat je oa doet met zo'n voordelen...

Het lijkt me het eerlijkste dat iedereen die het betreffende dier bezit bv.2 eisen post die hij/zij zou willen voor dit dier. En dat vervolgens iedereen in een poll kan stemmen voor de definitieve eisen. Zodat iedereen toch wel een invloed heeft, zeker omdat het waarschijnlijk voor een deel gaat om verblijven die al bestaan, en dus de kans krijgt om de eisen in zijn voordeel aan te passen aan hun verblijven.

Voor zover ik weet zou dan bij de huidige fp's het dier terug gaan naar het fokprogramma, dus het lijkt me simpel dat het dier gewoon terug moet gaan naar de vorige eigenaar (al dan niet met of zonder vergoeding voor het terug geven van het dier). Maar het komt sowieso al maar zelden voor denk ik...

Bericht getypt door - krieke668
Toegevoegd op 28 Okt 2013 om 23:32
  • Page 1 of 7
  • 1
  • 2
  • 3
  • 6
  • 7
  • »
Search:

Hosted by uCoz