Ik heb trouwens nog een idee voor fokprogramma's. Een groot probleem is dat door goed beheer de populaties enorm groeien. Daarom heb je al vlug een overschot aan tijgers, kangoeroe's of giraffen.
In het echt worden de overschotten uitgewisseld met buitenlandse parken. Daarom is het misschien een idee om de mogelijkheid te geven om juist die dieren te verkopen voor een vaste prijs: de fokprogramma-leden krijgen meer geld en er komen geen overschotten.
Echter is er dan juist beheer nodig, anders kijkt iedereen uit eigenbelang en worden die soorten massaal verkocht. Als dat gebeurt is dat beheer weer nodig de populaties weer op peil te krijgen. dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 499 Prijzenkast:
4 ZTAOCredits:0Reputatie:6
Curator
@ carnotaurus, het is niet mijn bedoeling dat de dierenpopulaties van die dieren dan sneller gaan toenemen, wat dat betreft ligt de naam dan gewoon een beetje verkeerd. Het is puur het idee om bekende dieren eisen (voor hun verblijf) te geven. Het is ook niet de bedoeling dat die dieren inneens veel meer waard ofzo...
Ik dacht dat de kweek van die dieren dan nog extra nut had, maar jouw idee is misschien beter.
Eigenlijk wil ik binnenkort wel beginnen, dus nu wil ik definitief weten wat jullie willen: 1) gewoon volledig opnieuw beginnen 2) opnieuw beginnen met random begindieren (variërend van kip tot nandoe*) 3) "gewoon" verdergaan.
* Ik maak 2 lijsten, je krijgt uit elke lijst 1 koppel random begindieren in de 1e lijst veel kippen, geiten, eenden, fazanten etc. in de 2e lijst lama's, herten, loopvogels, papegaaien etc. (eventueel een derde lijst maar ik denk dat je dan snel teveel krijgt) dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
Bericht veranderd door: carnotaurus - Maandag, 04 Nov 2013, 19:17
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 54 Prijzenkast:
0 ZTAOCredits:0Reputatie:1
Kassa Medewerker
ik stem voor 2, maar als het te veel wordt, ga ik voor 1, en ik wil graag meehelpen zoals ik al gezegt heb met de dierenlijst, reputatie's en misschien andere dingen. Eigenaar van McCain Zoo!
Curator
@ carnotaurus, ik denk dat de poll dat al heeft uitgewezen, maar ik denk dat als jullie met een paar willen resetten dat jullie dat dan vooral (achteraf) zeker moeten doen zoals ik al zei, ookal zul je de random optie dan wel moeten schrappen.
Is het het de bedoeling dat Raymond veranderingen zal doorvoeren, of hoe wil je dat gaan laten gebeuren?
Bericht veranderd door: krieke668 - Maandag, 04 Nov 2013, 21:21
ik stem ook voor 2, en ik wil ook helpen met lijsten enz. ik denk dat het wel handig is dat raymond vooral meehelpt met die topic dingen, of in ieder geval een moderator
voor de rest vind ik het mooi georganiseerd, en ik denk dat dit best wat bekijks gaat trekken zeker nu het weer wat populairder word hier
krieke668, sowieso moet Raymond of een ander crewlid veel doen, ik, en jullie ook, hebben gewoon de bevoegdheden daarvoor niet. Ik hoop daarom dat een ander crewlid snel gaat helpen om die veranderingen doorgevoerd te krijgen.
Zelf ben ik ook voor 2, zeker nu er zoveel leuke "begindieren" te vinden zijn!
Even: Wilde kameel zou Huiskameel moeten worden, in de download gaat het over "kameel" (bactrian camel) dus Camelus bactrianus, daarbij ga ik uit van de nominaatvorm C. bactrianus bactrianus, de Huiskameel. De Wilde kameel is C. bactrianus ferus. (Die laatste word overigens niet in gevangenschap gehouden)
Added (12 Nov 2013, 17:54) --------------------------------------------- Nou, dan plaats ik maar weer een ideetje! dit moet er namelijk nog gebeuren:
1) als we eens eerst de huidige zoo's in een archief plaatsten. De mensen die hun zoo willen behouden kunnen dat aangeven. Ik vraag bij deze vriendelijk de crew om daarmee binnenkort te beginnen.
2) Daarna kunnen we allemaal (de mensen die mee willen doen) ieder ons topic maken en de eerste adoptielijsten lanceren.
3) handel komt er al in, maar als contest/events of iet dergelijks gaan werken wordt dit alleen maar beter. De nieuwe lijsten worden raken snel leeg en de eerste generaties kweek verschijnen ten tonele.
4) Meer dieren komen in het spel en fokprogramma's etc. worden ingevoerd. Voor meer bijzondere soorten kan een kleine bijdrage worden gevraagd in de adoptielijst. Deze soorten komen dan al met een bepaalde zeldzaamheid in het spel en de soortenrijkdom breid zich snel uit. ZTAO is weer terug! dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
Bericht veranderd door: carnotaurus - Woensdag, 13 Nov 2013, 18:38
Curator
Oowh, even wachten...
Ik ga mijn zoo niet dumpen omdat er even door de minderheid beslist wordt om dat te doen. Als mijn zoo naar de prullenbak gaat, dan ga ik geen nieuwe maken, sorry. Die wordt gewoon terug uit het archief gehaald of die blijft daar.
Ik heb je ook in het begin gezegd, dat ik aanpassingen en vernieuwingen wilde brengen zonder een herstart, je hebt daarom zelf de naam van dit topic aangepast toen ik het je vroeg omdat dat ook niet jouw bedoeling was volgens mij. Maar wat ben je nu aan het doen?
Bericht veranderd door: krieke668 - Dinsdag, 12 Nov 2013, 19:24