Nieuwe berichten  
Startpagina Startpagina

Fan Topic: Blijdorp Nieuwtjes van Nickdierengek
nickdierengek
Datum: Zaterdag, 05 Nov 2011, 21:09 | Bericht # 1   
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Prijzenkast: 1

Onderdirecteur

WELKOM in in topic over diergaarde blijdorp.
ik plaats hier foto's en nieuwtje over diergaarde blijdorp.
hier zul je op de hoogte worden gehouden van de vele verbouwingen en nieuw bouw wat er aan de gang is en zal gaan beginnen .
ook nieuwtjes en persberichten die de diergaarde vrij geeft zullen hier gepost worden .
heb je vragen over blijdorp stel de hier gerust ik zal zo goed mogenlijk antwoord geven .

voor verdere info vraag er hier naar of hou deze topic gewoon in de gaten.

de vrienden van blijdorp bouwt aan het hart van Afrika in diergaarde blijdorp hier in komen verblijven voor:
penseelzwijnen
rode bosbuffels
okapi's
vele Afrikaanse vogels
en stokstaardjes

tekening bosbuffel en penseelzwijnen verblijf.

word lid van de vrienden van blijdorp en steun dit geweldige project!
grtj nickdierengek

Bericht veranderd door: nickdierengek - Maandag, 20 Jan 2014, 12:09
BerichtWELKOM in in topic over diergaarde blijdorp.
ik plaats hier foto's en nieuwtje over diergaarde blijdorp.
hier zul je op de hoogte worden gehouden van de vele verbouwingen en nieuw bouw wat er aan de gang is en zal gaan beginnen .
ook nieuwtjes en persberichten die de diergaarde vrij geeft zullen hier gepost worden .
heb je vragen over blijdorp stel de hier gerust ik zal zo goed mogenlijk antwoord geven .

voor verdere info vraag er hier naar of hou deze topic gewoon in de gaten.

de vrienden van blijdorp bouwt aan het hart van Afrika in diergaarde blijdorp hier in komen verblijven voor:
penseelzwijnen
rode bosbuffels
okapi's
vele Afrikaanse vogels
en stokstaardjes

tekening bosbuffel en penseelzwijnen verblijf.

word lid van de vrienden van blijdorp en steun dit geweldige project!
grtj nickdierengek

Bericht getypt door - nickdierengek
Toegevoegd op 05 Nov 2011 om 21:09
legoman12324
Datum: Maandag, 11 Jun 2012, 11:32 | Bericht # 1281   
legoman12324  
ZTSF Gegevens
Groep: Designer
Prijzenkast: 3

Onderdirecteur

weer goed en slecht nieuws maar wat voor wolf is er overleden een manewolf of europese wolf

een klein zinnetje: DE NATUUR IS DE LEERMEESTER VAN IEDER
Berichtweer goed en slecht nieuws maar wat voor wolf is er overleden een manewolf of europese wolf

Bericht getypt door - legoman12324
Toegevoegd op 11 Jun 2012 om 11:32
nickdierengek
Datum: Maandag, 11 Jun 2012, 11:57 | Bericht # 1282   
ZTSF Gegevens

Onderdirecteur

Er is een europeese wolf overleden de oorzaak is niet bekend .

Grtj nickdierengek
BerichtEr is een europeese wolf overleden de oorzaak is niet bekend .

Grtj nickdierengek

Toegevoegd op 11 Jun 2012 om 11:57
legoman12324
Datum: Maandag, 11 Jun 2012, 14:21 | Bericht # 1283   
legoman12324  
ZTSF Gegevens

Onderdirecteur

ook las op de site van het AD dat de vrouw die vijf jaar geleden door bokito werd aangevalen nog steets operatie's ondergaat

Berichtook las op de site van het AD dat de vrouw die vijf jaar geleden door bokito werd aangevalen nog steets operatie's ondergaat

Toegevoegd op 11 Jun 2012 om 14:21
nickdierengek
Datum: Maandag, 11 Jun 2012, 16:03 | Bericht # 1284   
ZTSF Gegevens

Onderdirecteur

@ legoman12324, ja klopt helemaal maar ja eigen schuld dikke bult.

grtj nickdierengek
Bericht@ legoman12324, ja klopt helemaal maar ja eigen schuld dikke bult.

grtj nickdierengek

Toegevoegd op 11 Jun 2012 om 16:03
legoman12324
Datum: Maandag, 11 Jun 2012, 20:08 | Bericht # 1285   
legoman12324  
ZTSF Gegevens

Onderdirecteur

ja daar heb je gelijk in na al die waarschuwing van de verzorgers
en de agresie van bokito zelf en dan krijg je dat

Berichtja daar heb je gelijk in na al die waarschuwing van de verzorgers
en de agresie van bokito zelf en dan krijg je dat

Toegevoegd op 11 Jun 2012 om 20:08
nickdierengek
Datum: Maandag, 11 Jun 2012, 20:54 | Bericht # 1286   
ZTSF Gegevens

Onderdirecteur

Kinderboek over ijsbeertje Vicks in de prijzen

De Leespluim van de maand juli gaat naar het kinderboek Vicks – De eerste stap, duik en grom van het liefste ijsbeertje van de hele wereld van Mack van Gageldonk uit Berkel en Rodenrijs. Vicks kwam vorige week nog uitgebreid in het nieuws toen hij met een steen een ruit sloopte bij het ijsberenverblijf.

"Lief, schattig, aardig, vertederend, aandoenlijk, snoezig, hartverwarmend en noem nog maar een aantal soortgelijke adjectieven op, ze zijn allemaal van toepassing op de foto’s in dit boek", meldt de jury van de Leespluim, die wordt vergeven door de organisaties Leesgoed. De Leespluim is een bekroning van kwalitatief goede en veelzijdig bruikbare boeken voor jonge kinderen.

Dagboek van verzorger
Mack van Gageldonk is blij met de prijs voor het boek, dat verscheen op de verjaardag van Vicks afgelopen december. Hij werd door Diergaarde Blijdorp gevraagd het boek te schrijven. "Ik werk voor Blijdorp waarvoor ik illustraties maak. Nadat ze me gevraagd hadden het boek te maken, ben ik naar de verzorger van Vicks gegaan. Die hield namelijk een dagboek bij van wat Vicks vanaf zijn geboorte heeft meegemaakt. Het is dus heel makkelijk."

Eerste levensjaar
Het boek over Vicks is bedoeld voor kinderen tot vijf jaar en gaat over het eerste levensjaar vanaf de geboorte tot een flinke ijsbeerknul en alles dat hij in de tussentijd leert. Dat het roofdieren zijn en mensen met huid en haar kunnen opeten, heeft hij maar buiten beschouwing gelaten; "Een klein kind uitleggen hoe slecht en hard de wereld in elkaar zit is niet echt mijn specialiteit."

Kapotte ruit
Van Gageldonk vindt het niet jammer dat hij de kapotte ruit niet in het boek heeft kunnen meenemen. "Het boek is af zoals het is. Misschien komt er ooit nog een tweede deel, waarin hij opgroeit en gaat verhuizen."

Dat Vicks niet alleen een grote trekker is in Diergaarde Blijdorp, blijkt wel in de winkel van de dierentuin. Het boek is er namelijk al enkele weken uitverkocht. Binnenkort is het er weer verkrijgbaar.

Blijdorp weer best bezochte attractie Zuid-Holland

Diergaarde Blijdorp in Rotterdam staat wederom op de eerste plaats van de top 25 van attracties in Zuid-Holland. Dit blijkt uit het jaarlijkse onderzoek naar bezoekcijfers van het Zuid-Hollands Bureau voor Toerisme.

Het aantal bezoekers was in 2011 wel minder dan de jaren ervoor, maar dat is niet alleen bij Blijdorp het geval. Ook andere attracties, musea en bezienswaardigheden zagen het bezoekersaantal dalen met ongeveer vier procent. De top drie van best bezochte attracties blijft ongewijzigd, na Blijdorp volgen Duinrell en de Keukenhof.

Opvallende nieuwkomer in de Top 25 is Duurzaamheidscentrum Weizigt in Dordrecht. Door een ingrijpende verbouwing en uitbereiding stijgt het centrum van de 52e plaats naar de 21e plaats.

grtj nickdierengek
BerichtKinderboek over ijsbeertje Vicks in de prijzen

De Leespluim van de maand juli gaat naar het kinderboek Vicks – De eerste stap, duik en grom van het liefste ijsbeertje van de hele wereld van Mack van Gageldonk uit Berkel en Rodenrijs. Vicks kwam vorige week nog uitgebreid in het nieuws toen hij met een steen een ruit sloopte bij het ijsberenverblijf.

"Lief, schattig, aardig, vertederend, aandoenlijk, snoezig, hartverwarmend en noem nog maar een aantal soortgelijke adjectieven op, ze zijn allemaal van toepassing op de foto’s in dit boek", meldt de jury van de Leespluim, die wordt vergeven door de organisaties Leesgoed. De Leespluim is een bekroning van kwalitatief goede en veelzijdig bruikbare boeken voor jonge kinderen.

Dagboek van verzorger
Mack van Gageldonk is blij met de prijs voor het boek, dat verscheen op de verjaardag van Vicks afgelopen december. Hij werd door Diergaarde Blijdorp gevraagd het boek te schrijven. "Ik werk voor Blijdorp waarvoor ik illustraties maak. Nadat ze me gevraagd hadden het boek te maken, ben ik naar de verzorger van Vicks gegaan. Die hield namelijk een dagboek bij van wat Vicks vanaf zijn geboorte heeft meegemaakt. Het is dus heel makkelijk."

Eerste levensjaar
Het boek over Vicks is bedoeld voor kinderen tot vijf jaar en gaat over het eerste levensjaar vanaf de geboorte tot een flinke ijsbeerknul en alles dat hij in de tussentijd leert. Dat het roofdieren zijn en mensen met huid en haar kunnen opeten, heeft hij maar buiten beschouwing gelaten; "Een klein kind uitleggen hoe slecht en hard de wereld in elkaar zit is niet echt mijn specialiteit."

Kapotte ruit
Van Gageldonk vindt het niet jammer dat hij de kapotte ruit niet in het boek heeft kunnen meenemen. "Het boek is af zoals het is. Misschien komt er ooit nog een tweede deel, waarin hij opgroeit en gaat verhuizen."

Dat Vicks niet alleen een grote trekker is in Diergaarde Blijdorp, blijkt wel in de winkel van de dierentuin. Het boek is er namelijk al enkele weken uitverkocht. Binnenkort is het er weer verkrijgbaar.

Blijdorp weer best bezochte attractie Zuid-Holland

Diergaarde Blijdorp in Rotterdam staat wederom op de eerste plaats van de top 25 van attracties in Zuid-Holland. Dit blijkt uit het jaarlijkse onderzoek naar bezoekcijfers van het Zuid-Hollands Bureau voor Toerisme.

Het aantal bezoekers was in 2011 wel minder dan de jaren ervoor, maar dat is niet alleen bij Blijdorp het geval. Ook andere attracties, musea en bezienswaardigheden zagen het bezoekersaantal dalen met ongeveer vier procent. De top drie van best bezochte attracties blijft ongewijzigd, na Blijdorp volgen Duinrell en de Keukenhof.

Opvallende nieuwkomer in de Top 25 is Duurzaamheidscentrum Weizigt in Dordrecht. Door een ingrijpende verbouwing en uitbereiding stijgt het centrum van de 52e plaats naar de 21e plaats.

grtj nickdierengek

Toegevoegd op 11 Jun 2012 om 20:54
legoman12324
Datum: Maandag, 11 Jun 2012, 21:05 | Bericht # 1287   
legoman12324  
ZTSF Gegevens

Onderdirecteur

nog even over zijn verhuizing waneer gaat hij verhuizen en gaat hij niet naar het land waar eric en olica van daan komen

Berichtnog even over zijn verhuizing waneer gaat hij verhuizen en gaat hij niet naar het land waar eric en olica van daan komen

Toegevoegd op 11 Jun 2012 om 21:05
nickdierengek
Datum: Maandag, 11 Jun 2012, 21:18 | Bericht # 1288   
ZTSF Gegevens

Onderdirecteur

@ legoman12324, waar scheinlijk gaat vicks eerder weg .
hij gaat dus waarscheinlijk naar het park waar zen ouders ook van daan komen maar dat is nog niet zekker.

grtj nickdierengek
Bericht@ legoman12324, waar scheinlijk gaat vicks eerder weg .
hij gaat dus waarscheinlijk naar het park waar zen ouders ook van daan komen maar dat is nog niet zekker.

grtj nickdierengek

Toegevoegd op 11 Jun 2012 om 21:18
legoman12324
Datum: Maandag, 11 Jun 2012, 21:24 | Bericht # 1289   
legoman12324  
ZTSF Gegevens

Onderdirecteur

ik hoop dat hij niet voor de zomer vakatie weg gaat ander heb ik geen enkele foto van hem

Berichtik hoop dat hij niet voor de zomer vakatie weg gaat ander heb ik geen enkele foto van hem

Toegevoegd op 11 Jun 2012 om 21:24
nickdierengek
Datum: Dinsdag, 12 Jun 2012, 18:58 | Bericht # 1290   
ZTSF Gegevens

Onderdirecteur

@ legoman12324, nee zo snel ook weer niet vick zou eerste rond de herfstvakantie weg gaan maar u waarscheinlijk al eind september als het kan.

grtj nickdierengek

Added (12 Jun 2012, 18:58)
---------------------------------------------
vandaag weer even geweets een paar kleine nieuwtjes

-in het aziehuis is de scheiding tussen het bezoekers deel en het prins alfreds binnen verblijf weg gehaalt (ik nem aan dat daar een grote ruit komt),veder is nu ook een stuk geraamte voor het zijlhagedissen vrblijf geplaast.
-bij de azievoliere waren ze vandaag aardig bezich ze zijn begonnen met dwarsleggers teplaatsen van paal naar paan waar straks het net over heen gaat.
-in het mannelijke neushoorn buiten perk is een boom totaal kapot gegan door de storm van afgelopen dagen .
-wat mij opviel is dat de bangteng en de indische antilopen niet meer met elkaar op 1 perk staan ,geen idee waarom wel is duidelijk zichbaar datde indische antilopen groep uitgedunt is en bij de bangtengs is nu alleen het vrouwtje met haar jong en de man over.

grtj nickdierengek

Bericht@ legoman12324, nee zo snel ook weer niet vick zou eerste rond de herfstvakantie weg gaan maar u waarscheinlijk al eind september als het kan.

grtj nickdierengek

Added (12 Jun 2012, 18:58)
---------------------------------------------
vandaag weer even geweets een paar kleine nieuwtjes

-in het aziehuis is de scheiding tussen het bezoekers deel en het prins alfreds binnen verblijf weg gehaalt (ik nem aan dat daar een grote ruit komt),veder is nu ook een stuk geraamte voor het zijlhagedissen vrblijf geplaast.
-bij de azievoliere waren ze vandaag aardig bezich ze zijn begonnen met dwarsleggers teplaatsen van paal naar paan waar straks het net over heen gaat.
-in het mannelijke neushoorn buiten perk is een boom totaal kapot gegan door de storm van afgelopen dagen .
-wat mij opviel is dat de bangteng en de indische antilopen niet meer met elkaar op 1 perk staan ,geen idee waarom wel is duidelijk zichbaar datde indische antilopen groep uitgedunt is en bij de bangtengs is nu alleen het vrouwtje met haar jong en de man over.

grtj nickdierengek

Toegevoegd op 12 Jun 2012 om 18:58
Search:

Hosted by uCoz