ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 737 Prijzenkast:
1
Onderdirecteur
WELKOM in in topic over diergaarde blijdorp. ik plaats hier foto's en nieuwtje over diergaarde blijdorp. hier zul je op de hoogte worden gehouden van de vele verbouwingen en nieuw bouw wat er aan de gang is en zal gaan beginnen . ook nieuwtjes en persberichten die de diergaarde vrij geeft zullen hier gepost worden . heb je vragen over blijdorp stel de hier gerust ik zal zo goed mogenlijk antwoord geven .
voor verdere info vraag er hier naar of hou deze topic gewoon in de gaten.
de vrienden van blijdorp bouwt aan het hart van Afrika in diergaarde blijdorp hier in komen verblijven voor: penseelzwijnen rode bosbuffels okapi's vele Afrikaanse vogels en stokstaardjes
tekening bosbuffel en penseelzwijnen verblijf. word lid van de vrienden van blijdorp en steun dit geweldige project! grtj nickdierengek
Bericht veranderd door: nickdierengek - Maandag, 20 Jan 2014, 12:09
1
Onderdirecteur
@ wollykonijn, ja dat is blijdorp doel ook ,de dieren in zo'n natuurlijk en perfect nageboots verblijf te tonen aan het publiek om mensen bewust temaken van het wondere dierenrijk.
@ nickdierengek, ben erg blij dat ze daar met de dieren mee denken Onze team site registreer je en houd het regelmatig in de gaten voor download's: Zt2 signteam
@ legoman12324, dat weet ik niet zo uit mijn hoofd heb het ooit gehoord maar ik denk dat nickdierengek het wel beter weet. Onze team site registreer je en houd het regelmatig in de gaten voor download's: Zt2 signteam
nog efen wat anders als ze egt de dieren in wereldelen wilen onderschijden waarom zetten ze de aziatice leeuw dan tusen de bongos en penseelzwijnen een klein zinnetje: DE NATUUR IS DE LEERMEESTER VAN IEDER
@ legoman12324, het lijkt me sowieso niet handig om de Aziatische leeuw tussen de bongo,s en de penseelzwijnen te zetten. maar ik denk dat ze een verblijf voor de Aziatische leeuwen aan het bouwen zijn! Onze team site registreer je en houd het regelmatig in de gaten voor download's: Zt2 signteam
1
Onderdirecteur
@ legoman12324, o op zo'n manier . nou laten we beginnen bij het begin in 1940 toen stonden er in de rivierahal olifanten,nijlpaarden,neushoorns,gorilla's,chimpansees,orangoetans,een kleine soort beer,enkele vogels en een paar vissen en na een tijdje ook reptielen. dit heeft veel jaren zo geweest na 1970 kwamen ern dubbel zoveel dieren in vanwegen dat blijdorp stopte met verschillende shows en zo daar tegeven . toen tamman indra klaar was in 1994 waaren de olifanten en indische neushoorns verhuist en kwamen daar de giraffen en wratten zwijnen te staan. daar na gingen de haaien en andere groten vissen enzo naar het oceanium wat in 2003/4 geheel klaar was . en in 2000 gingen de orangs en chimps weg en wert er meer ruimte gekreeert voor de gorilla's. er werden toen nog veel reptilen ,vissen vogels en anderee dieren gehouden.
en nu gaan ze het terug brengen naar maar een paar grote soorten en nog enkele kleine diersoorten.
ik hoop zo een beetje de grote lijnen te hebben weer gegeven .
nickdierengek
Added (27 Nov 2011, 20:58) --------------------------------------------- @ wollykonijn, @ legoman12324, nou de penseel zwijnen gaan of weg of worden ergens in afrika geplaats (mischien naast het verblijf van de mannelijke zwarte neushoorns op de plaats van het addaxen perk. de bongo's zullen ooit eens weg gaan zodra er een sponsoor gevonden is voor het sponsoren van het nieuwe buiten verblijf voor de olifanten(het bongo verblijf word er dan bij genomen , voor meer ruimte t kreeren voor de olifanten)
dus het leeuwen verblijf is dus het begin voor een nieuwe stukje azie. hier de link waar de sweer inpresie staant van hoe het buiten perk er van de olifanten moet uitzien als het word gesponsoortdiergaarde blijdorp
@ nickdierengek, Jij weet wel heel erg veel van blijdorp af. Het oceanium is afgesloten voor de vloer, daarom kon je ook een tijd lang niet de grondeekhoorns zien. Persoonlijk vond ik dat erg jammer, maar nu veranderd dat gelukkig.
1
Onderdirecteur
@ Jeweetwelwie, ja mijn moeder word erg wel eens gek van hahah
ja klopt de vloer in de zee van cortes was echt een ramp voor mensen in men met een rolstoel of kinderwagen ,maar daar word nu aan gewerkt verder word het aquarium die in de zee van cortes staat word ook verandert en alles word op nieuwe aan geplant en het zal een veel betere uit traling geven.
er zullen wel vakker in de komende jaren delen van het oceanium gesloten worden voor renovatie en vernieuwing want het oceanium krijgt steet meer gebreken dus daar moet aan worden gewerkt.
@ nickdierengek, Ja dat klopt, er is natuurlijk in 1 keer zo'n groot gebouw gemaakt, met de technieken van toen. Gelukkig komen de gebreken niet allemaal in 1 keer waardoor het wel te behappen valt voor blijdorp denk ik.
Ik vind het wel jammer dat de vicuna's van de grasvlakte af zijn en ze nu naast de neushoorns op een modderveld zijn neer gezet. Dit ziet er toch anders uit!