ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 737 Prijzenkast:
1
Onderdirecteur
WELKOM in in topic over diergaarde blijdorp. ik plaats hier foto's en nieuwtje over diergaarde blijdorp. hier zul je op de hoogte worden gehouden van de vele verbouwingen en nieuw bouw wat er aan de gang is en zal gaan beginnen . ook nieuwtjes en persberichten die de diergaarde vrij geeft zullen hier gepost worden . heb je vragen over blijdorp stel de hier gerust ik zal zo goed mogenlijk antwoord geven .
voor verdere info vraag er hier naar of hou deze topic gewoon in de gaten.
de vrienden van blijdorp bouwt aan het hart van Afrika in diergaarde blijdorp hier in komen verblijven voor: penseelzwijnen rode bosbuffels okapi's vele Afrikaanse vogels en stokstaardjes
tekening bosbuffel en penseelzwijnen verblijf. word lid van de vrienden van blijdorp en steun dit geweldige project! grtj nickdierengek
Bericht veranderd door: nickdierengek - Maandag, 20 Jan 2014, 12:09
als ik het goet begrijp dan zeg je dat de mannetjes zwarteneushoorns op het perk van de adaxen komen als ik het goet begrijp een klein zinnetje: DE NATUUR IS DE LEERMEESTER VAN IEDER
Datum: Maandag, 28 Nov 2011, 18:47 | Bericht # 314
1
Onderdirecteur
@ NielsGuchelaar, ja dat is nog niet bekend ze zijn druk aan het zoekken en anders zullen de 3 apen gewoon blijven maar niet zich baar voor publiek.
nickdierengek
Added (28 Nov 2011, 17:47) --------------------------------------------- @ legoman12324, ja dat klop helemaal . er zijn nu nog 4 addaxen over en die zullen binne kort weg gaan naar een ander dierenpark,zodra dan de kamelen die er nu ook staan terug naar de mogoolse steeppe zijn zal er begonnen worden aan de renovatie's.
Datum: Maandag, 28 Nov 2011, 19:07 | Bericht # 316
1
Onderdirecteur
@ NielsGuchelaar, je bedoelt de takin rots toch?? nou het liefst zouden ze de rots weg slopen (dat was rond 1985 al besloten maar toen ze rijs monument werden kon het niet meer)maar dat mag niet . natuurlijk wel als hij voledig in elkaar stord maar dat gaat nog lang duren.
het is nu nog een beetje geschikt voor de takin en de apen maar binne kort niet meer.
Datum: Maandag, 28 Nov 2011, 19:38 | Bericht # 318
1
Onderdirecteur
@ Jeweetwelwie, ja naar een ander park of terug naar stigting aap maar dat duurt nog even want ze zijn druk aan het zoeken naar een nieuwe thuis voor deze dieren.
@ nickdierengek, ik denk dat jeweetwelwie bedoeld dat het zonde is van nu omdat ze druk aan het bouwen zijn er veel dieren niet meer te zien zijn en er gaan veel dieren weg. Onze team site registreer je en houd het regelmatig in de gaten voor download's: Zt2 signteam
Datum: Maandag, 28 Nov 2011, 20:11 | Bericht # 320
1
Onderdirecteur
@ wollykonijn, ja er zullen nog wel meer dieren weg gaan uit blijdorp vanwegen dat ze minder soorten willen maar meer ruimte voor de soorten die ze houden.
maar er komen ook weer soorten voor terug want bijv in het nacht deel wat ze gaan bouwen aan de nieuwe vlinderkas zullen weer veel nieuwe soorten komen , dus een soort kompensatie tegen dat er een aantal andere soorten weg gaan.
maar blijdorp gaat vooralkijken naar de soorten en of er nog waarde in zit voor het park,net als bij de roeskatten die waren nooit buiten en nooit tezien dus de keuze was snel gemaakt om het verblijft omtebouwen voor een soort die meer te bieden heeft .
dus mindering van soorten maar meer ruimte ,en dat vind ik persoon lijk een goed plan want nu gaan ze minderen maar dat ziet de bezoeker haast niet en dan is het leuk als er dan over een paar jaar dan weer veel soorten bij komen wat de bezoeker dan wel weet dus het is goed voor blijdorp en in de portomonee van blijdorp(minder dieren dus minder voer ).