ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 737 Prijzenkast:
1
Onderdirecteur
WELKOM in in topic over diergaarde blijdorp. ik plaats hier foto's en nieuwtje over diergaarde blijdorp. hier zul je op de hoogte worden gehouden van de vele verbouwingen en nieuw bouw wat er aan de gang is en zal gaan beginnen . ook nieuwtjes en persberichten die de diergaarde vrij geeft zullen hier gepost worden . heb je vragen over blijdorp stel de hier gerust ik zal zo goed mogenlijk antwoord geven .
voor verdere info vraag er hier naar of hou deze topic gewoon in de gaten.
de vrienden van blijdorp bouwt aan het hart van Afrika in diergaarde blijdorp hier in komen verblijven voor: penseelzwijnen rode bosbuffels okapi's vele Afrikaanse vogels en stokstaardjes
tekening bosbuffel en penseelzwijnen verblijf. word lid van de vrienden van blijdorp en steun dit geweldige project! grtj nickdierengek
Bericht veranderd door: nickdierengek - Maandag, 20 Jan 2014, 12:09
Ik zal die taak wel op mij nemen van de contest. Ik hoop dat jullie natuurlijk allemaal mee zullen doen
Verder kunnen we nu weer on topic. Ik zag allemaal berichten over de vleermuizengrot langs komen ondanks dat dit niet mijn favoriet is heb ik nog wel een vraagje. Zo'n grot is toch niet moeilijk te onderhouden. Gaat die nu weg, want dat zal wel zonde zijn.
Geschiedenis van Blijdorp: In 1856 huurden twee spoorwegbeambten, de heren van den Bergh en van der Valk een spoortuintje in de Rotterdamse binnenstad om hun verzameling exotische vogels onder te brengen. Deze hobby groeide uit tot de oprichting in 1857, van 'De Rotterdamsche Diergaarde'. De eerste directeur was Henri Martin, oorspronkelijk leeuwentemmer van beroep. Geleidelijk breidde de dierentuin zich uit. Een groot apenhuis, roofdierengebouw, vogelhuis, reptielenhuis en vele andere dierverblijven verrezen en de verzameling dieren en planten groeide.
In 1937 besloot het gemeentebestuur van Rotterdam dat de Diergaarde uit het stadscentrum moest wijken voor stedelijke bebouwing. Het jaar erop begon men met de bouw van de nieuwe Diergaarde 'Blijdorp', genoemd naar de polder Blijdorp, waar de tuin nog steeds gehuisvest is. Architect S. Van Ravesteyn kreeg de opdracht voor het ontwerp. Blijdorp werd hiermee een van de eerste tuinen ter wereld die in zijn geheel door één architect ontworpen was. Toen de overgang in volle gang was, bombardeerden de Duitsers de binnenstad en daarmee ook de Diergaarde. De chaos was enorm en vele dieren overleefden het bombardement en de vuurzee niet. Voor zover mogelijk werden de overlevende dieren overgebracht naar Blijdorp, waar men nog volop bezig was met de bouw van de nieuwe tuin. Op 7 december 1940 werd de nieuwe Diergaarde officieel geopend.
Datum: Woensdag, 30 Nov 2011, 22:18 | Bericht # 375
1
Onderdirecteur
@ Jeweetwelwie, @ wollykonijn, biij elkaar gevoegt dit jaar 154 jaar. @ NielsGuchelaar, nou je grot ia niet zo heel bizonder nee maar het ziet er goed uit en de kosten zijn niet hoog maar het is nog niet beknd maar blijdorp zal er dan vast wel een goede rede voor zijn.
Datum: Donderdag, 01 Dec 2011, 08:32 | Bericht # 379
1
Onderdirecteur
@ timo13, nee aan het personeel zal het niet liggen want zo veel hoeft er niet worden gedaan alleen eten gevenen eens i de 2 3 weken maken ze het schoon. het onderhoud is niet zo heel veel dus denkt dat ook niet en aan de kosten van het voer ook niet ze krijgen een beetje fruit . maar we zien het wel