Datum: Zaterdag, 07 Mei 2011, 18:26 | Bericht # 31
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 215 Prijzenkast:
2 ZTAOCredits:0Reputatie:1
Verzorger
Ik ga omdat er de laatste tijd niet veel reacties komen met iets anders beginnen in deze showroom. Deze keer ga ik documentaires maken over het dierenleven in 10 van de 15 grootste landen op aarde. Ik zou graag jullie mening horen, welk land willen jullie het eerst zien:
Mexico Saudi-Arabië Soedan Argentinië India Australië Brazilië China VS Rusland
Ik heb de landen Canada, Algerije, Kazachstan, Mongolië en Democratische Republiek Kongo er niet bij staan. De reden hiervoor is dat of er niet veel dieren leven of er de zelfde dieren leven als in 1 van de andere genoemde landen. Ik hoor graag jullie mening en het land waar de eerste week de meeste stemmen voor komen wordt het eerste land. Als die documentaire is afgerond kan je weer een week stemmen en daarna komt de volgende.
Nogmaals, ik hoor graag jullie mening, en als je nog realistische downloads weet voor 1 van de landen, PB me dan even.
Datum: Zaterdag, 07 Mei 2011, 22:59 | Bericht # 32
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 29 Prijzenkast:
0
Parkeerhulp
Mijn lijkt het leuk als je begint met Soedan omdat ik namelijk nooit van dat lant gehoort heb dus ben ik erg benieuwd welke dieren er leven Je mag me ook gewoon Marcel noemen.
Datum: Donderdag, 12 Mei 2011, 19:29 | Bericht # 34
Verzorger
Als er evenveel stemmen komen voor 2 of meer verschillende landen, gaat het grootste land voor. In dit geval is het dus nog Rusland. Als iemand nog een link heeft naar een download van een dier of plant van het gekozen land, mag je hem naar mij zenden via PB. Iedereen heeft nog 2 dagen om te stemmen.
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 62 Prijzenkast:
0
Kassa Medewerker
ik stem op de VS en Rusland VS omdat er daar veel verschillende dieren leven en omdat je dan iets met herten kan doen, ik ben helemaal fan van herten en antilopen(een beetje eigenbelang) dus je zou ook iets over de gaffelbok kunnen doen
en ik koos Rusland om de zelfde reden als Diertjee en Jarni
Datum: Woensdag, 18 Mei 2011, 17:08 | Bericht # 37
Verzorger
Er is met 3 stemmen gekozen voor Rusland, dus daar zal de eerste documentaire dan ook over gaan. Open spoilers voor meer informatie bij een dier- of plantensoort.
Russia Rusland is het grootste land ter wereld. Het is grotendeels bedekt met de uitgestrekte taiga. Dit betekent naaldbos. De Russische taiga strekt zich uit van west naar oost-Rusland, en van noord naar zuid. De Russische taiga bevat meer dan de helft van alle bomen op aarde. Toch zijn het maar een paar soorten. Buiten de taiga is er in Rusland ook nog loofbos te vinden in het zuiden en westen, maar ook toendra in het uiterste noorden. In het oosten bevind zich de Beringzee. Dit is de zee tussen Azië en Amerika. In het zuiden van Rusland zijn steppes te vinden en in het zuidwesten kom je bij de kust van de Kaspische Zee en de Zwarte Zee. Het Oeralgebergte in Rusland is de grens tussen Europa en Azië. Het grootste deel van Rusland ligt in Azië. Rusland is het grootste land ter wereld. Het heeft een oppervlakte van 17.075.400 km2. Het grenst in totaal aan 10 verschillende zeeën, waarvan 4 ook alleen maar aan Rusland grenzen, en aan geen enkel ander land. Rusland heeft kwa oppervlakte weinig inwoners, slechts 147 miljoen. Dat lijkt erg veel, maar toch is er nog veel ruimte over voor de natuur die je in deze documentaire veel zult zien.
De loofbossen van Rusland, ten oosten van het Oeral-gebergte: Het gematigde woud van Rusland is een erg mooi gebied, waar je nog veel kunt zien van hoe het er vroeger ook ongeveer uit zou zien. Er leven ongeveer dezelfde diersoorten als in Europa, en net als alle andere dieren zijn ze afhankelijk van water. Otters zijn daarvan een goed voorbeeld. Ze hebben het nodig om in te jagen. Hier is een otter op jacht in een kleine waterpoel. Uiteindelijk duikt de otter het water in om op zoek te gaan naar een prooi.
Volgende keer zie je of de otter is geslaagd of niet. Hopelijk tot dan.
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 62 Prijzenkast:
0
Kassa Medewerker
leuk verhaaltje over rusland alleen heb je een aantal keer dezelfde foto's en wat doen die edelherten op de 1 na laatste foto, voor de rest heb je het mooi gedaan
Verzorger
@ ZebraZappo, er zit nergens dezelfde foto bij, ze lijken alleen erg op elkaar. En die herten had ik tegelijk in het spel, je zult binnenkort wel zien waarom die erbij zaten. In elk geval bedankt voor je reactie.