Nieuwe berichten  
Startpagina Startpagina

Realistic Zoo Organization
tjalf
Datum: Vrijdag, 20 Mei 2011, 18:57 | Bericht # 41   
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Prijzenkast: 2

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 1

Verzorger

Geeft niks, ik begrijp dat het zo leek, hier is de nieuwe update, nogmaals, voor meer informatie open de spoilers:

Russia

De otter is weer opgedoken uit het water en heeft zo te zien een behoorlijke buit te pakken.

Otters zijn niet de enige dieren die van het water afhankelijk zijn. Planteneters zoals bijvoorbeeld edelherten hebben het ook nodig, maar dan niet om in te jagen, maar om van te drinken. Wat echter ook belangrijk is bij de edelherten is de paartijd. De mannetjes van de edelherten vechten in die tijd om een wijfje.

Uiteindelijk is er een winnaar.

De verliezer vertrekt.

Bericht veranderd door: tjalf - Zondag, 22 Mei 2011, 10:29
BerichtGeeft niks, ik begrijp dat het zo leek, hier is de nieuwe update, nogmaals, voor meer informatie open de spoilers:

Russia

De otter is weer opgedoken uit het water en heeft zo te zien een behoorlijke buit te pakken.

Otters zijn niet de enige dieren die van het water afhankelijk zijn. Planteneters zoals bijvoorbeeld edelherten hebben het ook nodig, maar dan niet om in te jagen, maar om van te drinken. Wat echter ook belangrijk is bij de edelherten is de paartijd. De mannetjes van de edelherten vechten in die tijd om een wijfje.

Uiteindelijk is er een winnaar.

De verliezer vertrekt.

Bericht getypt door - tjalf
Toegevoegd op 20 Mei 2011 om 18:57
ZebraZappo
Datum: Zondag, 22 Mei 2011, 10:13 | Bericht # 42   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 0

Kassa Medewerker

mooi gedaan hoor alleen heb je hier wel 2 dezelfde foto's gedaan en je ben er 1 vergeten maar voor de rest mooie foto's en leuk gedaan met die spoiler alleen ,doe je ook nog een edelherten info spoiler? voor de rest een mooie update ^_^

groetjes Zebrazappo ;)

Hipsters 4ever
Berichtmooi gedaan hoor alleen heb je hier wel 2 dezelfde foto's gedaan en je ben er 1 vergeten maar voor de rest mooie foto's en leuk gedaan met die spoiler alleen ,doe je ook nog een edelherten info spoiler? voor de rest een mooie update ^_^

groetjes Zebrazappo ;)

Bericht getypt door - ZebraZappo
Toegevoegd op 22 Mei 2011 om 10:13
tjalf
Datum: Maandag, 23 Mei 2011, 15:48 | Bericht # 43   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Verzorger

@ ZebraZappo, Ik heb gezien dat ik 2 dezelfde foto's heb nu, en die andere foto heb ik nu veranderd waardoor hij wel werkt. De spoiler heb ik er ook bij gedaan inmiddels, bedankt voor je reactie.

Volgende keer komt de overlevingsstrijd op de barre Aziatische steppes. Hier alvast een eerste foto:

Hopelijk tot volgende keer.

Added (23 Mei 2011, 15:48)
---------------------------------------------
Nieuwe update:

Russia

In het woud is water vinden niet heel moeilijk, maar op de Aziatische steppes waar het heel droog is is dat een ander verhaal. Saiga's trekken daarom rond over de graslanden op zoek naar water.
Het heeft de laatste tijd wel genoeg geregend om gras te laten groeien, maar waterbronnen zijn voor de saiga's nog weinig te vinden. Ze moeten dus hun best doen om er een te vinden.
Een groep saiga's op de grasvlakten.

Allemaal hebben ze 1 ding gemeen. Allemaal zijn ze op zoek naar drinkbaar water.

Grazend trekken ze over de grasvlaktes, maar toch hebben sommigen ook haast, omdat ze bijna omkomen van de dorst. Nou ja, bijna.

De droogte heeft slachtoffers geëist. Als de dieren niet snel water zullen vinden zullen er niet veel saiga's in deze groep overblijven.

Uiteindelijk lijkt het of er een van de saiga's een waterbron heeft gevonden.

Maar dan komt de teleurstelling. Door de droogte is de waterbron opgedroogt. Er is dus geen drinkwater meer over. Sommigen zoeken nog naar enkele kleine plasjes water, maar die zijn er ook al niet meer.

Uiteindelijk geven de meesten het op. De tocht is voor niets geweest. Bijna eindeloos lang hebben de dieren over de steppes gezocht naar water, en nu is de bron uitgedroogt. Een andere bron kan wel dagen ver weg zijn en de saiga's kunnen niet zo lang meer verder trekken. De meesten sterven ter plekke.

De laatste leden van de groep zullen waarschijnlijk nog verder zoeken, en hebben nog een kans op overleven. Deze keer hebben de saiga's geen geluk gehad, maar in de meeste gevallen overleven deze sterke dieren het leven op de extreem droge steppes wel.

Volgende keer meer over deze dieren, vandaar dat er nog geen spoiler is.

Reacties Please

Bericht veranderd door: tjalf - Maandag, 23 Mei 2011, 17:24
Bericht@ ZebraZappo, Ik heb gezien dat ik 2 dezelfde foto's heb nu, en die andere foto heb ik nu veranderd waardoor hij wel werkt. De spoiler heb ik er ook bij gedaan inmiddels, bedankt voor je reactie.

Volgende keer komt de overlevingsstrijd op de barre Aziatische steppes. Hier alvast een eerste foto:

Hopelijk tot volgende keer.

Added (23 Mei 2011, 15:48)
Nieuwe update:

Russia

In het woud is water vinden niet heel moeilijk, maar op de Aziatische steppes waar het heel droog is is dat een ander verhaal. Saiga's trekken daarom rond over de graslanden op zoek naar water.
Het heeft de laatste tijd wel genoeg geregend om gras te laten groeien, maar waterbronnen zijn voor de saiga's nog weinig te vinden. Ze moeten dus hun best doen om er een te vinden.
Een groep saiga's op de grasvlakten.

Allemaal hebben ze 1 ding gemeen. Allemaal zijn ze op zoek naar drinkbaar water.

Grazend trekken ze over de grasvlaktes, maar toch hebben sommigen ook haast, omdat ze bijna omkomen van de dorst. Nou ja, bijna.

De droogte heeft slachtoffers geëist. Als de dieren niet snel water zullen vinden zullen er niet veel saiga's in deze groep overblijven.

Uiteindelijk lijkt het of er een van de saiga's een waterbron heeft gevonden.

Maar dan komt de teleurstelling. Door de droogte is de waterbron opgedroogt. Er is dus geen drinkwater meer over. Sommigen zoeken nog naar enkele kleine plasjes water, maar die zijn er ook al niet meer.

Uiteindelijk geven de meesten het op. De tocht is voor niets geweest. Bijna eindeloos lang hebben de dieren over de steppes gezocht naar water, en nu is de bron uitgedroogt. Een andere bron kan wel dagen ver weg zijn en de saiga's kunnen niet zo lang meer verder trekken. De meesten sterven ter plekke.

De laatste leden van de groep zullen waarschijnlijk nog verder zoeken, en hebben nog een kans op overleven. Deze keer hebben de saiga's geen geluk gehad, maar in de meeste gevallen overleven deze sterke dieren het leven op de extreem droge steppes wel.

Volgende keer meer over deze dieren, vandaar dat er nog geen spoiler is.

Reacties Please

Toegevoegd op 23 Mei 2011 om 15:48
ZebraZappo
Datum: Maandag, 23 Mei 2011, 18:04 | Bericht # 44   
ZTSF Gegevens

Kassa Medewerker

aah wat sielig voor de saiga's maar het is wel de harde waarheid, ik vind dat je dit echt heeeeeeeeeeeeeeeel mooi hebt gedaan vooral dat ze allemaal over de vlakte renden hoe heb je dat gedaan joh??? maar vinden ze de volgende keer wel water? :'( naja

groetjes Zebrazappo ;)

Hipsters 4ever
Berichtaah wat sielig voor de saiga's maar het is wel de harde waarheid, ik vind dat je dit echt heeeeeeeeeeeeeeeel mooi hebt gedaan vooral dat ze allemaal over de vlakte renden hoe heb je dat gedaan joh??? maar vinden ze de volgende keer wel water? :'( naja

groetjes Zebrazappo ;)

Bericht getypt door - ZebraZappo
Toegevoegd op 23 Mei 2011 om 18:04
tjalf
Datum: Donderdag, 26 Mei 2011, 20:04 | Bericht # 45   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Verzorger

@ ZebraZappo, het over de vlaktes rennen gebeurde zomaar, ik had het spel gepauzeerd, plaatste de saiga's, drukte op P en wachtte tot de stofwolken opgetrokken waren. Toen begonnen ze opeens allemaal keihard te rennen. En wat er volgende keer gebeurd zie je dan wel. In elk geval bedankt voor je reactie.

Added (26 Mei 2011, 20:04)
We gaan verder waar we gestopt waren.

Russia

Watergebrek is niet het enige gevaar voor de saiga's. Wat ook gevaarlijk is zijn jagers. In dit geval zijn het grijze wolven. Meestal leven deze dieren in het woud, maar ze kunnen ook in andere gebieden voorkomen. De wolven en de saiga's hebben beide een voordeel waarmee ze kunnen overleven. Beide soorten leven in groepen. Dit maakt het voor de wolven makkelijker om een prooi te grijpen, en voor de saiga's is het ook makkelijker, want de kans is dan kleiner dat je net diegene bent die als prooi eindigt. De wolven zijn op jacht, ze proberen eerst verder naar de saiga's toe te sluipen voor ze in de aanval gaan. Het is in dit geval voor de wolven makkelijker omdat ze zich hoger bevinden dan de saiga's. De wolven bevinden zich op een heuvel en de saiga's in een lager gelegen gebied. De wolven zijn klaar voor de aanval.

Dan gaan de eerste wolven naar beneden.
'

Een van de saiga's is nog jong en heeft nog nooit eerder een aanval meegemaakt. Hij raakt in paniek en vlucht weg. Helaas gaat hij de verkeerde kant uit.

De andere wolven omsingelen hem.

Ze hebben de saiga gedood.

De rest van de groep is inmiddels veilig ontsnapt en zwerft weer over de vlakten.

Hopelijk tot volgende keer, dan begint het met een frisse duik in het Baikalmeer.

Bericht veranderd door: tjalf - Donderdag, 26 Mei 2011, 20:06
Bericht@ ZebraZappo, het over de vlaktes rennen gebeurde zomaar, ik had het spel gepauzeerd, plaatste de saiga's, drukte op P en wachtte tot de stofwolken opgetrokken waren. Toen begonnen ze opeens allemaal keihard te rennen. En wat er volgende keer gebeurd zie je dan wel. In elk geval bedankt voor je reactie.

Added (26 Mei 2011, 20:04)
We gaan verder waar we gestopt waren.

Russia

Watergebrek is niet het enige gevaar voor de saiga's. Wat ook gevaarlijk is zijn jagers. In dit geval zijn het grijze wolven. Meestal leven deze dieren in het woud, maar ze kunnen ook in andere gebieden voorkomen. De wolven en de saiga's hebben beide een voordeel waarmee ze kunnen overleven. Beide soorten leven in groepen. Dit maakt het voor de wolven makkelijker om een prooi te grijpen, en voor de saiga's is het ook makkelijker, want de kans is dan kleiner dat je net diegene bent die als prooi eindigt. De wolven zijn op jacht, ze proberen eerst verder naar de saiga's toe te sluipen voor ze in de aanval gaan. Het is in dit geval voor de wolven makkelijker omdat ze zich hoger bevinden dan de saiga's. De wolven bevinden zich op een heuvel en de saiga's in een lager gelegen gebied. De wolven zijn klaar voor de aanval.

Dan gaan de eerste wolven naar beneden.
'

Een van de saiga's is nog jong en heeft nog nooit eerder een aanval meegemaakt. Hij raakt in paniek en vlucht weg. Helaas gaat hij de verkeerde kant uit.

De andere wolven omsingelen hem.

Ze hebben de saiga gedood.

De rest van de groep is inmiddels veilig ontsnapt en zwerft weer over de vlakten.

Hopelijk tot volgende keer, dan begint het met een frisse duik in het Baikalmeer.

Toegevoegd op 26 Mei 2011 om 20:04
dodo1995
Datum: Donderdag, 26 Mei 2011, 21:29 | Bericht # 46   
ZTSF Gegevens

Parkeerhulp

slim bedacht
maar waar in rusland is dat precies want meer naar het noorden is het meer koud en leven niet echt saiga's en is wel veel water
maar wel realistic
Berichtslim bedacht
maar waar in rusland is dat precies want meer naar het noorden is het meer koud en leven niet echt saiga's en is wel veel water
maar wel realistic

Bericht getypt door - dodo1995
Toegevoegd op 26 Mei 2011 om 21:29
tjalf
Datum: Vrijdag, 27 Mei 2011, 19:16 | Bericht # 47   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Verzorger

@ dodo1995, het is in de buurt van de grensgebieden tussen Mongolië en Kazachstan. Rusland en die twee landen zijn ook de enige landen waar nu nog saiga's leven.

Bericht@ dodo1995, het is in de buurt van de grensgebieden tussen Mongolië en Kazachstan. Rusland en die twee landen zijn ook de enige landen waar nu nog saiga's leven.

Toegevoegd op 27 Mei 2011 om 19:16
caspar1995
Datum: Zondag, 29 Mei 2011, 17:17 | Bericht # 48   
caspar1995 
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 1

Curator

heel goed gedaan hé!, het inspireert me echt, ik wou een tijd geleden ook een saiga deel maken, maar kon toen geen zootycoon-vuur vinden.... maar het idee herleeft nu weer een beetje voor mij!

thanks to umpaloompa for this amazing avatar&banner!
Berichtheel goed gedaan hé!, het inspireert me echt, ik wou een tijd geleden ook een saiga deel maken, maar kon toen geen zootycoon-vuur vinden.... maar het idee herleeft nu weer een beetje voor mij!

Bericht getypt door - caspar1995
Toegevoegd op 29 Mei 2011 om 17:17
curlykid
Datum: Zondag, 29 Mei 2011, 19:14 | Bericht # 49   
curlykid 
ZTSF Gegevens
Groep: Non-actief lid

Vrijwilliger

amazing! this is a great journal.
Berichtamazing! this is a great journal.

Bericht getypt door - curlykid
Toegevoegd op 29 Mei 2011 om 19:14
tjalf
Datum: Dinsdag, 31 Mei 2011, 16:57 | Bericht # 50   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Verzorger

Nieuwe update

Russia

Het Baikalmeer in het zuiden van Siberië. Dit meer heeft een oppervlakte van 31500 km2 ( ongeveer even groot als België ) en een diepte van hoogstens 1620 meter. Hiermee is het niet alleen het diepste meer ter wereld, maar ook de grootste zoetwatervoorraad ter wereld. In dit meer leven meer dan 2000 diersoorten waarvan de meesten ook alleen hier voorkomen. 1 van die dieren is de Baikalrob.

Wegens gebrek aan ruimte op de vaste schijf nog niet meer, volgende keer gaan we verder. Tot dan.

BerichtNieuwe update

Russia

Het Baikalmeer in het zuiden van Siberië. Dit meer heeft een oppervlakte van 31500 km2 ( ongeveer even groot als België ) en een diepte van hoogstens 1620 meter. Hiermee is het niet alleen het diepste meer ter wereld, maar ook de grootste zoetwatervoorraad ter wereld. In dit meer leven meer dan 2000 diersoorten waarvan de meesten ook alleen hier voorkomen. 1 van die dieren is de Baikalrob.

Wegens gebrek aan ruimte op de vaste schijf nog niet meer, volgende keer gaan we verder. Tot dan.

Toegevoegd op 31 Mei 2011 om 16:57
Search:

Hosted by uCoz