Nieuwe berichten  
Startpagina Startpagina

Realistic Zoo Organization
NielsG
Datum: Dinsdag, 31 Mei 2011, 19:01 | Bericht # 51   
NielsG 
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Prijzenkast: 5

Member van het Seizoen
Directeur

Ziet er leuk uit, kan er nog niet te veel over zeggen omdat je steeds bijna het zelfde plaatje gebruikt ;) . Ik ben nieuwsgierig op de volgende update.

BerichtZiet er leuk uit, kan er nog niet te veel over zeggen omdat je steeds bijna het zelfde plaatje gebruikt ;) . Ik ben nieuwsgierig op de volgende update.

Bericht getypt door - NielsG
Toegevoegd op 31 Mei 2011 om 19:01
tjalf
Datum: Dinsdag, 31 Mei 2011, 20:10 | Bericht # 52   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 2

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 1

Verzorger

Je zult je zin krijgen, want hier is de update:

Russia

De Baikalrob komt weer boven om adem te halen voor zijn jacht onder water. Baikalrobben jagen vaak erg diep in het water, soms wel op een diepte van 300 meter, maar meestal tussen de 50 en de 200 meter. Daar jaagt hij op vissen zoals bijvoorbeeld donderpadden, maar ook op kreeftachtigen. Ze hebben hier ongeveer 10 tot 20 minuten de tijd voor, daarna gaan ze weer naar boven om adem te halen.

Hij is op zoek naar de geschikte plek.

Uiteindelijk komt hij op een geschikte plaats.

Hier is genoeg voedsel te vinden, zoals vis,

maar ook schelpdieren en kreeftachtigen.

De Baikalrob pakt enkele van de kreeftachtigen.

Daarna zwemt hij weer naar boven toe.

Hier komt hij echter een vis tegen die iets te groot is voor hem.

Het is een Baikalsteur. Ook 1 van de dieren die enkel in dit meer leven, en nergens anders ter wereld. Ze zijn groter dan de Baikalrob en daarom moet de Baikalrob dus oppassen. De steur ziet hem gelukkig niet als bedreiging en zwemt verder door het water op zoek naar voedsel.

En deze 2 dieren zijn slechts één duizendste van al het leven in dit reusachtige meer. Het is echter te veel werk om het allemaal te bekijken. Gelukkig zijn wetenschappers al veel te weten gekomen over deze dieren.

Bericht veranderd door: tjalf - Dinsdag, 31 Mei 2011, 20:11
BerichtJe zult je zin krijgen, want hier is de update:

Russia

De Baikalrob komt weer boven om adem te halen voor zijn jacht onder water. Baikalrobben jagen vaak erg diep in het water, soms wel op een diepte van 300 meter, maar meestal tussen de 50 en de 200 meter. Daar jaagt hij op vissen zoals bijvoorbeeld donderpadden, maar ook op kreeftachtigen. Ze hebben hier ongeveer 10 tot 20 minuten de tijd voor, daarna gaan ze weer naar boven om adem te halen.

Hij is op zoek naar de geschikte plek.

Uiteindelijk komt hij op een geschikte plaats.

Hier is genoeg voedsel te vinden, zoals vis,

maar ook schelpdieren en kreeftachtigen.

De Baikalrob pakt enkele van de kreeftachtigen.

Daarna zwemt hij weer naar boven toe.

Hier komt hij echter een vis tegen die iets te groot is voor hem.

Het is een Baikalsteur. Ook 1 van de dieren die enkel in dit meer leven, en nergens anders ter wereld. Ze zijn groter dan de Baikalrob en daarom moet de Baikalrob dus oppassen. De steur ziet hem gelukkig niet als bedreiging en zwemt verder door het water op zoek naar voedsel.

En deze 2 dieren zijn slechts één duizendste van al het leven in dit reusachtige meer. Het is echter te veel werk om het allemaal te bekijken. Gelukkig zijn wetenschappers al veel te weten gekomen over deze dieren.

Bericht getypt door - tjalf
Toegevoegd op 31 Mei 2011 om 20:10
{Kevin}
Datum: Dinsdag, 31 Mei 2011, 20:29 | Bericht # 53   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 1

Verzorger

Goed dat je het Baikalmeer doet,
Maar denk je dat er echt geen beplanting in het Baikalmeer is?
(Geen planten=Geen waterinsecten=Geen kleine vissen=Geen Baikalrob/Baikalsteur.)

Kijk maar eens naar deze foto:
BerichtGoed dat je het Baikalmeer doet,
Maar denk je dat er echt geen beplanting in het Baikalmeer is?
(Geen planten=Geen waterinsecten=Geen kleine vissen=Geen Baikalrob/Baikalsteur.)

Kijk maar eens naar deze foto:

Bericht getypt door - {Kevin}
Toegevoegd op 31 Mei 2011 om 20:29
dodo1995
Datum: Dinsdag, 31 Mei 2011, 20:49 | Bericht # 54   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 0

Parkeerhulp

diertjee, ge hebt echt gelijk dat leer je ook bij biologie als er geen planten zijn is er geen ecosysteem
zelfs op de taiga zijn planten wel weinig maar wel planten.
maar de foto's zijn wel zeer mooi
Berichtdiertjee, ge hebt echt gelijk dat leer je ook bij biologie als er geen planten zijn is er geen ecosysteem
zelfs op de taiga zijn planten wel weinig maar wel planten.
maar de foto's zijn wel zeer mooi

Bericht getypt door - dodo1995
Toegevoegd op 31 Mei 2011 om 20:49
tjalf
Datum: Zondag, 05 Jun 2011, 19:58 | Bericht # 55   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Verzorger

Ik weet dat er in werkelijkheid wel planten zijn, maar had nog niet echt zin om die erin te doen, maar misschien maak ik deze afleveringen nog wel eens opnieuw. Trouwens, wat me opvalt aan het Baikalmeer is dat het tropisch lijkt terwijl het in Siberië ligt. Dat vind ik best wel grappig.

Added (05 Jun 2011, 19:58)
---------------------------------------------
Russia

De uitgestrekte Russische Taiga. Hier groeien meer dan de helft van alle bomen op aarde. Toch zijn de planten slecht verteerbaar voor de meeste planteneters. Dieren die hier veel voorkomen zijn vleeseters.

Een eenzame zilvervos. Hij heeft een tijd niks meer gegeten en is nu op zoek naar voedsel.

Hij lijkt wat gevonden te hebben.

Het is een stuk vlees van een rendier, waarschijnlijk achtergelaten door een roedel wolven.

De zilvervos geniet van zijn eerste stuk vlees sinds dagen, maar er is nog een dier dat ook wel een stukje lust.

Als de vos even weg is nadert een sneeuwuil het karkas.

De vos accepteert dit echter niet en keert terug naar het karkas.

De uil blijft op enige afstand wachten.
[IMG]http://img17.imageshack.us/img17/6922/pic11yc.jpg[/IMG

Uiteindelijk is de vos uitgegeten, nu is de uil aan de beurt.

BerichtIk weet dat er in werkelijkheid wel planten zijn, maar had nog niet echt zin om die erin te doen, maar misschien maak ik deze afleveringen nog wel eens opnieuw. Trouwens, wat me opvalt aan het Baikalmeer is dat het tropisch lijkt terwijl het in Siberië ligt. Dat vind ik best wel grappig.

Added (05 Jun 2011, 19:58)
---------------------------------------------
Russia

De uitgestrekte Russische Taiga. Hier groeien meer dan de helft van alle bomen op aarde. Toch zijn de planten slecht verteerbaar voor de meeste planteneters. Dieren die hier veel voorkomen zijn vleeseters.

Een eenzame zilvervos. Hij heeft een tijd niks meer gegeten en is nu op zoek naar voedsel.

Hij lijkt wat gevonden te hebben.

Het is een stuk vlees van een rendier, waarschijnlijk achtergelaten door een roedel wolven.

De zilvervos geniet van zijn eerste stuk vlees sinds dagen, maar er is nog een dier dat ook wel een stukje lust.

Als de vos even weg is nadert een sneeuwuil het karkas.

De vos accepteert dit echter niet en keert terug naar het karkas.

De uil blijft op enige afstand wachten.
[IMG]http://img17.imageshack.us/img17/6922/pic11yc.jpg[/IMG

Uiteindelijk is de vos uitgegeten, nu is de uil aan de beurt.

Toegevoegd op 05 Jun 2011 om 19:58
Marcelboy
Datum: Zondag, 05 Jun 2011, 22:41 | Bericht # 56   
ZTSF Gegevens

Parkeerhulp

Mooi gemaakt vooral omdat de dieren zo mee werken met wat je in je verhaal schrijft

Je mag me ook gewoon Marcel noemen.
BerichtMooi gemaakt vooral omdat de dieren zo mee werken met wat je in je verhaal schrijft

Bericht getypt door - Marcelboy
Toegevoegd op 05 Jun 2011 om 22:41
mynameis
Datum: Woensdag, 15 Jun 2011, 07:58 | Bericht # 57   
ZTSF Gegevens
Groep: Non-actief lid

Parkeerhulp

ehm misschien beetje veel foto's van de otter, maar het terrein en de gebieden zijn leuk nagemaakt
Berichtehm misschien beetje veel foto's van de otter, maar het terrein en de gebieden zijn leuk nagemaakt

Bericht getypt door - mynameis
Toegevoegd op 15 Jun 2011 om 07:58
tjalf
Datum: Zondag, 19 Jun 2011, 18:25 | Bericht # 58   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Verzorger

Russia

Het wordt winter op de Russische taiga. Een eenzame Siberische tijger heeft voedsel nodig om de winter door te komen.

Hij is op jacht...

en de prooi is een grote mannetjes-eland.

Dit wordt voor de tijger en de eland een strijd om leven of dood. De eland is veel groter dan de tijger en heeft enorme geweien waar de tijger niet tegenop kan.
Maar de tijger heeft scherpe tanden en klauwen, en de honger die hem het doorzettingsvermogen geeft om de eland te doden.

De eland besluit de benen te nemen.

Uiteindelijk remt hij af, hij denkt dat hij op veilige afstand verwijderd is.

Maar niets is minder waar. De tijger geeft niet op en volgt zijn spoor.

De eland heeft nog niks door.

De tijger heeft hem echter wel in het vizier.

Achter een paar bomen blijft hij staan.

Hier ergens zit de eland.

Ze zijn niet ver van elkaar verwijderd.

Nu ziet de eland hem ook, tijd om te vluchten is er niet meer. Hij moet nu vechten voor zijn leven. Hij beweegt zijn kop om zijn geweien duidelijk te laten zien, in de hoop dat de tijger het opgeeft.

Het helpt niet. Nu staan ze recht tegenover elkaar.

De verassing is er niet meer. Nu zal de tijger toch echt zijn kracht moeten gebruiken, want ook als hij nu nog wil stoppen zal de eland hem nog aanvallen en de kans is dan groot dat de tijger dat niet zal overleven. Verassend genoeg besluit de eland nu weg te rennen.

Dit was echter de verkeerde keuze. Het is te laat, want de tijger gaat tot de aanval over.

Nu heeft de eland geen kans meer.

Hij werpt nog een laatste blik naar de tijger voordat hij sterft.

Dan is het over.

BerichtRussia

Het wordt winter op de Russische taiga. Een eenzame Siberische tijger heeft voedsel nodig om de winter door te komen.

Hij is op jacht...

en de prooi is een grote mannetjes-eland.

Dit wordt voor de tijger en de eland een strijd om leven of dood. De eland is veel groter dan de tijger en heeft enorme geweien waar de tijger niet tegenop kan.
Maar de tijger heeft scherpe tanden en klauwen, en de honger die hem het doorzettingsvermogen geeft om de eland te doden.

De eland besluit de benen te nemen.

Uiteindelijk remt hij af, hij denkt dat hij op veilige afstand verwijderd is.

Maar niets is minder waar. De tijger geeft niet op en volgt zijn spoor.

De eland heeft nog niks door.

De tijger heeft hem echter wel in het vizier.

Achter een paar bomen blijft hij staan.

Hier ergens zit de eland.

Ze zijn niet ver van elkaar verwijderd.

Nu ziet de eland hem ook, tijd om te vluchten is er niet meer. Hij moet nu vechten voor zijn leven. Hij beweegt zijn kop om zijn geweien duidelijk te laten zien, in de hoop dat de tijger het opgeeft.

Het helpt niet. Nu staan ze recht tegenover elkaar.

De verassing is er niet meer. Nu zal de tijger toch echt zijn kracht moeten gebruiken, want ook als hij nu nog wil stoppen zal de eland hem nog aanvallen en de kans is dan groot dat de tijger dat niet zal overleven. Verassend genoeg besluit de eland nu weg te rennen.

Dit was echter de verkeerde keuze. Het is te laat, want de tijger gaat tot de aanval over.

Nu heeft de eland geen kans meer.

Hij werpt nog een laatste blik naar de tijger voordat hij sterft.

Dan is het over.

Toegevoegd op 19 Jun 2011 om 18:25
IK
Datum: Zondag, 19 Jun 2011, 18:43 | Bericht # 59   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 3

Onderdirecteur

Mooi!
Het is echt ,,Realistic" :p .
Ik hoop dat je dit nog lang doet.
Maar ik heb eigenlijk wel een beetje genoeg gezien van Rusland.

Vernon B)
BerichtMooi!
Het is echt ,,Realistic" :p .
Ik hoop dat je dit nog lang doet.
Maar ik heb eigenlijk wel een beetje genoeg gezien van Rusland.

Vernon B)

Bericht getypt door - IK
Toegevoegd op 19 Jun 2011 om 18:43
julmuis
Datum: Zondag, 19 Jun 2011, 19:22 | Bericht # 60   
julmuis 
ZTSF Gegevens

Kassa Medewerker

Leuke aflevering, maar misschien iets meer planten gebruiken, zelfs in Siberië staan de planten dichter op elkaar. Maar voor de rest echt prachtig :D

Doe nu mee met BuildAZoo!
BerichtLeuke aflevering, maar misschien iets meer planten gebruiken, zelfs in Siberië staan de planten dichter op elkaar. Maar voor de rest echt prachtig :D

Bericht getypt door - julmuis
Toegevoegd op 19 Jun 2011 om 19:22
Search:

Hosted by uCoz