@qwikkie: Ik zou erg blij zijn met dwerghippo's!! Ik was net van plan reputatie 3 aan te vragen, want ik heb geruild
@tigerman: Jaa die heb ik dus geruild, want ik vond masaigiraffe's niet mooi staan in dit verblijf xd.
@Zooza: Jaa dat is inderdaad een klein denneboompje, die staan overal door de dierentuin, ga maar kijken ;-)! Ik zal vanmiddag of morgenmiddag alle plaatjes online zetten! (dat zullen er héél veel zijn, want ik heb een gebied dat 3x zo groot is als de steppe bijgebouwd xd.
Ik heb trouwens de gigantische volière voorzien van een klein bassin dat in de rotsen is ingebouwd, daar zwemmen een aantal plaatsbare ambiants in.
Ook is er vlakbij dat bassin een strandje gekomen voor de kluuten, die zich daar zeker thuis zullen voelen! De Volière zal voorzien zijn van een heeel groot aantal rotsen. Ik heb eigenlijk veel van mijn inspiratie uit Blijdorp voor deze verblijven.. (wat wil je als je een abonnement hebt
)
De Afrikaanse Steppe is geïnspireerd vanuit de Mongoolse Steppe en het Burmagebied.
De Savanne is eigenlijk net geen kopie van het origineel uit blijdorp, ik mis 'de Ui' en de perken voor Koedoe's en antilopes. Hoewel er wel al een groot perk gereserveerd is voor deze dieren (aan de andere kant van het vlonder). En er is ook al een stal onder de loopbrug voor de Gazelles. Wie heeft er gazelles en wil ze ruilen voor een van mijn dieren???
Ik heb op dit moment:
2M 2V Toekans
2M 2V Kluuten
2M 5V Flamingo's
1M 1V Giraffes
2M 2V Zebra's
1M 2V Struisvogels
1M 2V Dromedarissen
1M Afrikaanse Buffel
1V Nijlkrokodil
en misschien nog een paar, maar ik ken het al niet meer uit mn hoofd xd.
Nieuws van de Steppe
Onze Dromedaris Dirk (het mannetje) heeft onze beide vrouwtjes gedekt (Doris en Delilah). We hebben Dirk daarom op het separatieperk achter het gigantische verblijf geplaatst, zodat onze vrouwtjes een rustige zwangerschap hebben. We hebben goede hoop op een aantal kleine dromedarissen!
Added (16 Jan 2011, 19:59)
---------------------------------------------
Update!!!
In deze update ga ik jullie het nieuwste stukje Afrika laten zien!
Tot nu toe bestond Afrika alleen nog maar uit:
De Afrikaanse Steppe
het Struisvogelverblijf
Toekanvolière (heel klein...)
Nu heb ik de afgelopen dagen een flinke tijd gebouwd aan de volgende gebieden:
De Afrikaanse Savanne en,
Het Nijlgebied.
Die 2 komen straks aan bod, nu eerst wat nieuws vanaf de Steppe:
Onze Dromedaris-man is dus apart gezet, maar dat ging niet helemaal goed. Er was een hydraulisch beweegbare stalen muurtje in de grond ingebouwd, maar Dirk (het mannetje) heeft hem gesloopt. Het muurtje was blijkbaar niet berekend op zo'n zwaargewicht als Dirk en het muurtje is nu dus kapot. Ik heb dus een aantal boomstammen in de grond geduwd, zodat Dirk nog wel lichamelijk contact kan hebben met de dames. Tot nu toe wordt dat gewaardeerd door de dieren, maar ook door de bezoekers! Want Dirk is nu beter te zien vanaf het bezoekers-platform. Maar binnenkort is Dirk weer gewoon bij de Dames, want:
er zijn 2 kleine dromedarissen geboren. Blijkbaar heeft Dirk beide dames gedekt, want zowel Doris als Delilah hebben nu ieder een kleine. Foto's komen binnenkort.
Nu komt de échte update:
Het voormalige Struisvogelverblijf heeft een make-over gehad, het verblijf maakt nu deel uit van de Savanne. De Struisvogels wonen nu samen met de Zebra's. Er zijn plannen om nóg een diersoort toe te voegen aan dit perk, namelijk een zwijnensoort!
De bezoekers hebben een geweldig uitzicht op de Savanne, er zit namelijk géén hek voor! De dieren en de bezoekers worden gescheiden door een aantal rotsen en boomstronken.
Het gigantische perk voor de 2 Net-giraffe's
Binnenkort: Geboorte op de Savanne??
Onze Giraffe-hengst heeft geprobeerd de merrie te dekken, En dat is gelukt! Binnenkort loopt hier dus een klein girafje!
De loopbrug die langs de Savanne loopt
Deze foto is gemaakt vanuit het verblijf van de Giraffe's, hier zie je de loopbrug. Er liggen een aantal rotsen voor, zodat de giraffes niet bij de bezoekers kunnen.
Inspiratie uit Blijdorp :P
Overzicht van het giraffeverblijf
Binnen in de giraffestal
Nog een keer binnen in de giraffestal
De bezoekers hebben een goed zicht op de giraffen, namelijk vanachter glas, en vanachter een houten hek.
Het Nijlgebied
De supergrote volière, met hangbrug, rotspartij, een kleine grot, een bassin voor een aantal vissen, en nog meer natuurlijk ;-)
Het buitenverblijf voor onze Afrikaanse Buffel, de bezoekers hebben een aantal spectaculaire uitkijkpunten zodat ze dit dier van alle kanten kunnen bekijken!
...een geweldig zicht op de buffel!
Een indoorgebied met grote moerasstruiken
Vanuit het indoor-moeras heb je een geweldige kijk op de flamingo's! Er staat een 4 meter hoge glaswand, waardoor je álles kan zien wat er buiten gebeurt!
En er is een 3 meter hoog platform waardoor je de dieren heel goed ziet. Ook is er, zoals je aan de rechterkant van het plaatje kan zien, een gewoon looppad langs het verblijf, Je kan de dieren nét niet aanraken...
Alle Flamingoverblijven op één foto, het gebouw is voor in de koudere dagen, en voor de mannetjes. Wij willen niet dat ieder vrouwtje om de zoveel tijd een ei legt, zodat we over een paar dagen met een gigantisch overschot zitten. En opvoeren aan de andere dieren gaat ook niet werken... En linksbovenin zie je nog een verblijf voor Kluuten, die leven namelijk óók gescheiden.
Een oude ruïne-achtige trap richting de loopbrug en de volière
Gaan we met de trap naar boven, komen we uit op de hangbrug, neem even de tijd om dit plaatje te bekijken, het is namelijk een prachtig verblijf geworden!
Een strandje voor Kluuten, en een bassin voor een paar vis-ambients
Het Kluuten-strand, hier is even wat uitleg bij nodig, vind ik.
Kluuten zijn geen Afrikaanse dieren, en ze leven ook niet in moerassen als deze. Maar omdat ik in mijn zoo nog niet wil beginnen aan een Europa gebied (dat komt later misschien wel??), heb ik de Kluuten een prachtig onderkomen gegeven in deze volière, die zonder deze dieren helemaal leeg zou zijn...
Oproep!!
Wie heeft er vogels waar hij/zij vanaf wil? Liefst kraanvogels ofzo, maar andere vogels zijn ook welkom!
Ik vind dit zelf het mooiste stukje van de volière, het moet een heel kleine grot voorstellen.
Nog een mooie foto van de hangbrug
Een overzichtsfoto van de volière
Een plattegrond
Ik heb op een aantal foto's in deze update een wit vlak ingevoegd, omdat je anders stukken zag die nog niet af waren, of voor de volgende update zouden zijn...
De volgende keer:
De volgende keer hoop ik de Savanne nóg groter te maken met een verblijf voor Koedoe's en Gazelles.
Een verblijf voor otters!
Een prachtig uitzicht op een prachtig dier!
Bovenin de rotsen zie je een plateau, vanaf daar is de vorige foto gemaakt
OPROEPJES
-Ik ben nog op zoek naar een aantal vogelsoorten voor in de Nijl-volière, maakt niet uit wat voor vogel (behalve toekans, kluuten en struisvogels, die heb ik al...)
-Voor de uitbreiding van de Savanne zoek ik nog Koedoe's en/of Gazelles/antilopes. Andere Savanne dieren zijn ook van harte welkom!
-Ik zou graag apen willen hebben, bijvoorbeeld colobus(franje-)apen ofzo.
-Ik zoek nog naar Otters! Het liefst Europese, maar andere mag ook!
Ik kan natuurlijk ruilen, ik heb deze diersoorten:
3M 4V Toekans
2M 2V Kluuten
2M 5V Flamingo's
1M 1V Giraffes
2M 2V Zebra's
1M 2V Struisvogels
2M 3V Dromedarissen
1M Afrikaanse Buffel
1V Nijlkrokodil
1M 2V Dwergnijlpaarden