Nieuwe berichten  
Startpagina Startpagina

Forum moderator: ZTAO-Crew2  
World Zoo | ChrissievdP ZTAO Showroom
Dierentuiner
Datum: Woensdag, 12 Jan 2011, 14:52 | Bericht # 11   
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Prijzenkast: 1

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 1

Curator

Ik ga ook maar eens reageren, .......................... PERFECT het enige woord wat ik ervoor kan zeggen :D
BerichtIk ga ook maar eens reageren, .......................... PERFECT het enige woord wat ik ervoor kan zeggen :D

Bericht getypt door - Dierentuiner
Toegevoegd op 12 Jan 2011 om 14:52
ChrissievdP
Datum: Vrijdag, 14 Jan 2011, 21:33 | Bericht # 12   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Verzorger

Haha, dankjewel! Ik ben inmiddels al voorzien van Zebra's! (Bedankt tigerman!) Ze zullen binnenkort onderdak krijgen in een verblijf vlakbij het nieuw te bouwen project. Hier over wou ik graag nog een beetje informatie geven!

Het Afrikaanse Nijlgebied
Binnenkort opent in World Zoo een groot moerasgebied! Het gebied zal een groot aantal dieren gaan huisvesten, waarvan er nog een aantal geheim zullen blijven.
Het Nijlgebied zal onder andere een grote volière krijgen, met daarin een aantal moeras vogels, zoals kraanvogels, reigers enzovoorts. Ook zal er een groot stuk land bewoond gaan worden door (voorlopig nog maar) 1 Afrikaanse Buffel (bedankt Laraatje2008!). Ook komt er een verblijf voor dieren die aan de rand van de rivier wonen, denk hierbij aan otters. Als hoogtepunt zal er later gestart worden met de bouw van een Nijlpaarden verblijf.

De Savanne
Het Savanne gebied van World Zoo is tot nu toe nog niet écht groot. Er zijn daarom ook plannen om deze uit te gaan breiden! Het park koestert de wens om uit eindelijk ook Giraffe's te gaan houden. Ook wil ik graag gaan fokken met Hyena's. Maar eerst wil ik gaan fokken met Giraffes voor ik begin met de verblijven voor Hyena's.

Added (14 Jan 2011, 21:33)
---------------------------------------------
Teaser Update

In de verte rent een kudde zebra's en scharrelen wat struisvogels, recht voor je galoppeert een giraffe op ooghoogte. Achter je is een lawaaierige kolonie flamingo's en er stampt zo nu en dan een gigantische buffel langs. Dit wordt de Savanne!!

Afrika wordt verrijkt met een grote volière voor moerasvogels en een stal voor de Afrikaanse buffel. Ook is er een separatieruimte voor onze kluuten en de toekans (die zitten bij de Steppe in de kleine volière). Ook is er een grote glazen muur met een prachtig uitzicht op het eiland van de flamingo's!
Dit gebied heet; 'Het Nijlgebied'. Naast het Nijlgebied is de Savanne verrezen. Een gigantische stal voor de giraffes (tot nu toe 2 exemplaren), een groot buitenperk, een separatieperk, met langs de beide perken een houten vlonder waar de bezoekers op kunnen lopen. Ze hebben zo een prachtig uitzicht op de Savanne die tot nu toe 3 diersoorten telt. (3 Struisvogels, 4 Zebra's en 2 Giraffes).
Binnenkort komen alle plaatjes!

[b]World Zoo Showroom
BerichtHaha, dankjewel! Ik ben inmiddels al voorzien van Zebra's! (Bedankt tigerman!) Ze zullen binnenkort onderdak krijgen in een verblijf vlakbij het nieuw te bouwen project. Hier over wou ik graag nog een beetje informatie geven!

Het Afrikaanse Nijlgebied
Binnenkort opent in World Zoo een groot moerasgebied! Het gebied zal een groot aantal dieren gaan huisvesten, waarvan er nog een aantal geheim zullen blijven.
Het Nijlgebied zal onder andere een grote volière krijgen, met daarin een aantal moeras vogels, zoals kraanvogels, reigers enzovoorts. Ook zal er een groot stuk land bewoond gaan worden door (voorlopig nog maar) 1 Afrikaanse Buffel (bedankt Laraatje2008!). Ook komt er een verblijf voor dieren die aan de rand van de rivier wonen, denk hierbij aan otters. Als hoogtepunt zal er later gestart worden met de bouw van een Nijlpaarden verblijf.

De Savanne
Het Savanne gebied van World Zoo is tot nu toe nog niet écht groot. Er zijn daarom ook plannen om deze uit te gaan breiden! Het park koestert de wens om uit eindelijk ook Giraffe's te gaan houden. Ook wil ik graag gaan fokken met Hyena's. Maar eerst wil ik gaan fokken met Giraffes voor ik begin met de verblijven voor Hyena's.

Added (14 Jan 2011, 21:33)
Teaser Update

In de verte rent een kudde zebra's en scharrelen wat struisvogels, recht voor je galoppeert een giraffe op ooghoogte. Achter je is een lawaaierige kolonie flamingo's en er stampt zo nu en dan een gigantische buffel langs. Dit wordt de Savanne!!

Afrika wordt verrijkt met een grote volière voor moerasvogels en een stal voor de Afrikaanse buffel. Ook is er een separatieruimte voor onze kluuten en de toekans (die zitten bij de Steppe in de kleine volière). Ook is er een grote glazen muur met een prachtig uitzicht op het eiland van de flamingo's!
Dit gebied heet; 'Het Nijlgebied'. Naast het Nijlgebied is de Savanne verrezen. Een gigantische stal voor de giraffes (tot nu toe 2 exemplaren), een groot buitenperk, een separatieperk, met langs de beide perken een houten vlonder waar de bezoekers op kunnen lopen. Ze hebben zo een prachtig uitzicht op de Savanne die tot nu toe 3 diersoorten telt. (3 Struisvogels, 4 Zebra's en 2 Giraffes).
Binnenkort komen alle plaatjes!

Bericht getypt door - ChrissievdP
Toegevoegd op 14 Jan 2011 om 21:33
qwikkie
Datum: Vrijdag, 14 Jan 2011, 22:04 | Bericht # 13   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 2

Kassa Medewerker

Dit vind ik echt een perfect verblijf! Het doet me denken aan Blijdorp, maar dit is wel helemaal op je eigen manier gemaakt. Helemaal top!
Al zou ik het zand van het grasbiome vervangen door de meest rechtse van het kreupelhout biome. Dat oogt wat beter ;)

PS: Als je ooit nog dwergnijlpaarden nodig hebt (rep. 3) kan je bij mij terecht. Dan krijg je gratis 3 dwerghippo's!

Noem mij maar gewoon Tom ;)

Mijn showroom topic
Mijn zoofoto topic

BerichtDit vind ik echt een perfect verblijf! Het doet me denken aan Blijdorp, maar dit is wel helemaal op je eigen manier gemaakt. Helemaal top!
Al zou ik het zand van het grasbiome vervangen door de meest rechtse van het kreupelhout biome. Dat oogt wat beter ;)

PS: Als je ooit nog dwergnijlpaarden nodig hebt (rep. 3) kan je bij mij terecht. Dan krijg je gratis 3 dwerghippo's!

Bericht getypt door - qwikkie
Toegevoegd op 14 Jan 2011 om 22:04
tigerman
Datum: Vrijdag, 14 Jan 2011, 22:15 | Bericht # 14   
tigerman 
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 3

ZTAO

Curator

Euhm, de giraffen die ik heb gedoneert waren Masai-giraffen, geen netgiraffen... Anyways, leuke teaser, echt mooi gedaan!

Banner+Avatar made by McCamel
BerichtEuhm, de giraffen die ik heb gedoneert waren Masai-giraffen, geen netgiraffen... Anyways, leuke teaser, echt mooi gedaan!

Bericht getypt door - tigerman
Toegevoegd op 14 Jan 2011 om 22:15
ZooZa
Datum: Zaterdag, 15 Jan 2011, 07:37 | Bericht # 15   
ZTSF Gegevens
Groep: Designer

ZTAO
Reputatie: 4

Curator

er staat een denneboom daar rechts in het verblijf <_<
verder is het tekstje onder de foto heel leuk
ik vind er verder niks fout aan
ga zo door

Berichter staat een denneboom daar rechts in het verblijf <_<
verder is het tekstje onder de foto heel leuk
ik vind er verder niks fout aan
ga zo door

Bericht getypt door - ZooZa
Toegevoegd op 15 Jan 2011 om 07:37
tigerman
Datum: Zaterdag, 15 Jan 2011, 08:38 | Bericht # 16   
tigerman 
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 3

ZTAO

Curator

Mag daar geen denneboom staan ofzo? Als zijn/haar zoo in een kouder land gebouwd is, is dat perfect normaal...

Banner+Avatar made by McCamel
BerichtMag daar geen denneboom staan ofzo? Als zijn/haar zoo in een kouder land gebouwd is, is dat perfect normaal...

Bericht getypt door - tigerman
Toegevoegd op 15 Jan 2011 om 08:38
ChrissievdP
Datum: Zondag, 16 Jan 2011, 19:59 | Bericht # 17   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Verzorger

@qwikkie: Ik zou erg blij zijn met dwerghippo's!! Ik was net van plan reputatie 3 aan te vragen, want ik heb geruild :)
@tigerman: Jaa die heb ik dus geruild, want ik vond masaigiraffe's niet mooi staan in dit verblijf xd.
@Zooza: Jaa dat is inderdaad een klein denneboompje, die staan overal door de dierentuin, ga maar kijken ;-)!

Ik zal vanmiddag of morgenmiddag alle plaatjes online zetten! (dat zullen er héél veel zijn, want ik heb een gebied dat 3x zo groot is als de steppe bijgebouwd xd.
Ik heb trouwens de gigantische volière voorzien van een klein bassin dat in de rotsen is ingebouwd, daar zwemmen een aantal plaatsbare ambiants in.
Ook is er vlakbij dat bassin een strandje gekomen voor de kluuten, die zich daar zeker thuis zullen voelen! De Volière zal voorzien zijn van een heeel groot aantal rotsen. Ik heb eigenlijk veel van mijn inspiratie uit Blijdorp voor deze verblijven.. (wat wil je als je een abonnement hebt B) )
De Afrikaanse Steppe is geïnspireerd vanuit de Mongoolse Steppe en het Burmagebied.
De Savanne is eigenlijk net geen kopie van het origineel uit blijdorp, ik mis 'de Ui' en de perken voor Koedoe's en antilopes. Hoewel er wel al een groot perk gereserveerd is voor deze dieren (aan de andere kant van het vlonder). En er is ook al een stal onder de loopbrug voor de Gazelles. Wie heeft er gazelles en wil ze ruilen voor een van mijn dieren???
Ik heb op dit moment:

2M 2V Toekans
2M 2V Kluuten
2M 5V Flamingo's
1M 1V Giraffes
2M 2V Zebra's
1M 2V Struisvogels
1M 2V Dromedarissen
1M Afrikaanse Buffel
1V Nijlkrokodil
en misschien nog een paar, maar ik ken het al niet meer uit mn hoofd xd.

Nieuws van de Steppe
Onze Dromedaris Dirk (het mannetje) heeft onze beide vrouwtjes gedekt (Doris en Delilah). We hebben Dirk daarom op het separatieperk achter het gigantische verblijf geplaatst, zodat onze vrouwtjes een rustige zwangerschap hebben. We hebben goede hoop op een aantal kleine dromedarissen!

Added (16 Jan 2011, 19:59)
Update!!!

In deze update ga ik jullie het nieuwste stukje Afrika laten zien!
Tot nu toe bestond Afrika alleen nog maar uit:
De Afrikaanse Steppe
het Struisvogelverblijf
Toekanvolière (heel klein...)
Nu heb ik de afgelopen dagen een flinke tijd gebouwd aan de volgende gebieden:
De Afrikaanse Savanne en,
Het Nijlgebied.
Die 2 komen straks aan bod, nu eerst wat nieuws vanaf de Steppe:

Onze Dromedaris-man is dus apart gezet, maar dat ging niet helemaal goed. Er was een hydraulisch beweegbare stalen muurtje in de grond ingebouwd, maar Dirk (het mannetje) heeft hem gesloopt. Het muurtje was blijkbaar niet berekend op zo'n zwaargewicht als Dirk en het muurtje is nu dus kapot. Ik heb dus een aantal boomstammen in de grond geduwd, zodat Dirk nog wel lichamelijk contact kan hebben met de dames. Tot nu toe wordt dat gewaardeerd door de dieren, maar ook door de bezoekers! Want Dirk is nu beter te zien vanaf het bezoekers-platform. Maar binnenkort is Dirk weer gewoon bij de Dames, want:
er zijn 2 kleine dromedarissen geboren. Blijkbaar heeft Dirk beide dames gedekt, want zowel Doris als Delilah hebben nu ieder een kleine. Foto's komen binnenkort.

Nu komt de échte update:

Het voormalige Struisvogelverblijf heeft een make-over gehad, het verblijf maakt nu deel uit van de Savanne. De Struisvogels wonen nu samen met de Zebra's. Er zijn plannen om nóg een diersoort toe te voegen aan dit perk, namelijk een zwijnensoort!

De bezoekers hebben een geweldig uitzicht op de Savanne, er zit namelijk géén hek voor! De dieren en de bezoekers worden gescheiden door een aantal rotsen en boomstronken.

Het gigantische perk voor de 2 Net-giraffe's

Binnenkort: Geboorte op de Savanne??
Onze Giraffe-hengst heeft geprobeerd de merrie te dekken, En dat is gelukt! Binnenkort loopt hier dus een klein girafje!

De loopbrug die langs de Savanne loopt

Deze foto is gemaakt vanuit het verblijf van de Giraffe's, hier zie je de loopbrug. Er liggen een aantal rotsen voor, zodat de giraffes niet bij de bezoekers kunnen.
Inspiratie uit Blijdorp :P

Overzicht van het giraffeverblijf

Binnen in de giraffestal

Nog een keer binnen in de giraffestal

De bezoekers hebben een goed zicht op de giraffen, namelijk vanachter glas, en vanachter een houten hek.

Het Nijlgebied

De supergrote volière, met hangbrug, rotspartij, een kleine grot, een bassin voor een aantal vissen, en nog meer natuurlijk ;-)

Het buitenverblijf voor onze Afrikaanse Buffel, de bezoekers hebben een aantal spectaculaire uitkijkpunten zodat ze dit dier van alle kanten kunnen bekijken!

...een geweldig zicht op de buffel!

Een indoorgebied met grote moerasstruiken

Vanuit het indoor-moeras heb je een geweldige kijk op de flamingo's! Er staat een 4 meter hoge glaswand, waardoor je álles kan zien wat er buiten gebeurt!

En er is een 3 meter hoog platform waardoor je de dieren heel goed ziet. Ook is er, zoals je aan de rechterkant van het plaatje kan zien, een gewoon looppad langs het verblijf, Je kan de dieren nét niet aanraken...

Alle Flamingoverblijven op één foto, het gebouw is voor in de koudere dagen, en voor de mannetjes. Wij willen niet dat ieder vrouwtje om de zoveel tijd een ei legt, zodat we over een paar dagen met een gigantisch overschot zitten. En opvoeren aan de andere dieren gaat ook niet werken... En linksbovenin zie je nog een verblijf voor Kluuten, die leven namelijk óók gescheiden.

Een oude ruïne-achtige trap richting de loopbrug en de volière

Gaan we met de trap naar boven, komen we uit op de hangbrug, neem even de tijd om dit plaatje te bekijken, het is namelijk een prachtig verblijf geworden!

Een strandje voor Kluuten, en een bassin voor een paar vis-ambients

Het Kluuten-strand, hier is even wat uitleg bij nodig, vind ik.
Kluuten zijn geen Afrikaanse dieren, en ze leven ook niet in moerassen als deze. Maar omdat ik in mijn zoo nog niet wil beginnen aan een Europa gebied (dat komt later misschien wel??), heb ik de Kluuten een prachtig onderkomen gegeven in deze volière, die zonder deze dieren helemaal leeg zou zijn...

Oproep!!
Wie heeft er vogels waar hij/zij vanaf wil? Liefst kraanvogels ofzo, maar andere vogels zijn ook welkom!

Ik vind dit zelf het mooiste stukje van de volière, het moet een heel kleine grot voorstellen.

Nog een mooie foto van de hangbrug

Een overzichtsfoto van de volière

Een plattegrond

Ik heb op een aantal foto's in deze update een wit vlak ingevoegd, omdat je anders stukken zag die nog niet af waren, of voor de volgende update zouden zijn...

De volgende keer:

De volgende keer hoop ik de Savanne nóg groter te maken met een verblijf voor Koedoe's en Gazelles.

Een verblijf voor otters!

Een prachtig uitzicht op een prachtig dier!

Bovenin de rotsen zie je een plateau, vanaf daar is de vorige foto gemaakt

OPROEPJES
-Ik ben nog op zoek naar een aantal vogelsoorten voor in de Nijl-volière, maakt niet uit wat voor vogel (behalve toekans, kluuten en struisvogels, die heb ik al...)
-Voor de uitbreiding van de Savanne zoek ik nog Koedoe's en/of Gazelles/antilopes. Andere Savanne dieren zijn ook van harte welkom!
-Ik zou graag apen willen hebben, bijvoorbeeld colobus(franje-)apen ofzo.
-Ik zoek nog naar Otters! Het liefst Europese, maar andere mag ook!
Ik kan natuurlijk ruilen, ik heb deze diersoorten:
3M 4V Toekans
2M 2V Kluuten
2M 5V Flamingo's
1M 1V Giraffes
2M 2V Zebra's
1M 2V Struisvogels
2M 3V Dromedarissen
1M Afrikaanse Buffel
1V Nijlkrokodil
1M 2V Dwergnijlpaarden

[b]World Zoo Showroom

Bericht veranderd door: ChrissievdP - Zondag, 16 Jan 2011, 20:07
Bericht@qwikkie: Ik zou erg blij zijn met dwerghippo's!! Ik was net van plan reputatie 3 aan te vragen, want ik heb geruild :)
@tigerman: Jaa die heb ik dus geruild, want ik vond masaigiraffe's niet mooi staan in dit verblijf xd.
@Zooza: Jaa dat is inderdaad een klein denneboompje, die staan overal door de dierentuin, ga maar kijken ;-)!

Ik zal vanmiddag of morgenmiddag alle plaatjes online zetten! (dat zullen er héél veel zijn, want ik heb een gebied dat 3x zo groot is als de steppe bijgebouwd xd.
Ik heb trouwens de gigantische volière voorzien van een klein bassin dat in de rotsen is ingebouwd, daar zwemmen een aantal plaatsbare ambiants in.
Ook is er vlakbij dat bassin een strandje gekomen voor de kluuten, die zich daar zeker thuis zullen voelen! De Volière zal voorzien zijn van een heeel groot aantal rotsen. Ik heb eigenlijk veel van mijn inspiratie uit Blijdorp voor deze verblijven.. (wat wil je als je een abonnement hebt B) )
De Afrikaanse Steppe is geïnspireerd vanuit de Mongoolse Steppe en het Burmagebied.
De Savanne is eigenlijk net geen kopie van het origineel uit blijdorp, ik mis 'de Ui' en de perken voor Koedoe's en antilopes. Hoewel er wel al een groot perk gereserveerd is voor deze dieren (aan de andere kant van het vlonder). En er is ook al een stal onder de loopbrug voor de Gazelles. Wie heeft er gazelles en wil ze ruilen voor een van mijn dieren???
Ik heb op dit moment:

2M 2V Toekans
2M 2V Kluuten
2M 5V Flamingo's
1M 1V Giraffes
2M 2V Zebra's
1M 2V Struisvogels
1M 2V Dromedarissen
1M Afrikaanse Buffel
1V Nijlkrokodil
en misschien nog een paar, maar ik ken het al niet meer uit mn hoofd xd.

Nieuws van de Steppe
Onze Dromedaris Dirk (het mannetje) heeft onze beide vrouwtjes gedekt (Doris en Delilah). We hebben Dirk daarom op het separatieperk achter het gigantische verblijf geplaatst, zodat onze vrouwtjes een rustige zwangerschap hebben. We hebben goede hoop op een aantal kleine dromedarissen!

Added (16 Jan 2011, 19:59)
Update!!!

In deze update ga ik jullie het nieuwste stukje Afrika laten zien!
Tot nu toe bestond Afrika alleen nog maar uit:
De Afrikaanse Steppe
het Struisvogelverblijf
Toekanvolière (heel klein...)
Nu heb ik de afgelopen dagen een flinke tijd gebouwd aan de volgende gebieden:
De Afrikaanse Savanne en,
Het Nijlgebied.
Die 2 komen straks aan bod, nu eerst wat nieuws vanaf de Steppe:

Onze Dromedaris-man is dus apart gezet, maar dat ging niet helemaal goed. Er was een hydraulisch beweegbare stalen muurtje in de grond ingebouwd, maar Dirk (het mannetje) heeft hem gesloopt. Het muurtje was blijkbaar niet berekend op zo'n zwaargewicht als Dirk en het muurtje is nu dus kapot. Ik heb dus een aantal boomstammen in de grond geduwd, zodat Dirk nog wel lichamelijk contact kan hebben met de dames. Tot nu toe wordt dat gewaardeerd door de dieren, maar ook door de bezoekers! Want Dirk is nu beter te zien vanaf het bezoekers-platform. Maar binnenkort is Dirk weer gewoon bij de Dames, want:
er zijn 2 kleine dromedarissen geboren. Blijkbaar heeft Dirk beide dames gedekt, want zowel Doris als Delilah hebben nu ieder een kleine. Foto's komen binnenkort.

Nu komt de échte update:

Het voormalige Struisvogelverblijf heeft een make-over gehad, het verblijf maakt nu deel uit van de Savanne. De Struisvogels wonen nu samen met de Zebra's. Er zijn plannen om nóg een diersoort toe te voegen aan dit perk, namelijk een zwijnensoort!

De bezoekers hebben een geweldig uitzicht op de Savanne, er zit namelijk géén hek voor! De dieren en de bezoekers worden gescheiden door een aantal rotsen en boomstronken.

Het gigantische perk voor de 2 Net-giraffe's

Binnenkort: Geboorte op de Savanne??
Onze Giraffe-hengst heeft geprobeerd de merrie te dekken, En dat is gelukt! Binnenkort loopt hier dus een klein girafje!

De loopbrug die langs de Savanne loopt

Deze foto is gemaakt vanuit het verblijf van de Giraffe's, hier zie je de loopbrug. Er liggen een aantal rotsen voor, zodat de giraffes niet bij de bezoekers kunnen.
Inspiratie uit Blijdorp :P

Overzicht van het giraffeverblijf

Binnen in de giraffestal

Nog een keer binnen in de giraffestal

De bezoekers hebben een goed zicht op de giraffen, namelijk vanachter glas, en vanachter een houten hek.

Het Nijlgebied

De supergrote volière, met hangbrug, rotspartij, een kleine grot, een bassin voor een aantal vissen, en nog meer natuurlijk ;-)

Het buitenverblijf voor onze Afrikaanse Buffel, de bezoekers hebben een aantal spectaculaire uitkijkpunten zodat ze dit dier van alle kanten kunnen bekijken!

...een geweldig zicht op de buffel!

Een indoorgebied met grote moerasstruiken

Vanuit het indoor-moeras heb je een geweldige kijk op de flamingo's! Er staat een 4 meter hoge glaswand, waardoor je álles kan zien wat er buiten gebeurt!

En er is een 3 meter hoog platform waardoor je de dieren heel goed ziet. Ook is er, zoals je aan de rechterkant van het plaatje kan zien, een gewoon looppad langs het verblijf, Je kan de dieren nét niet aanraken...

Alle Flamingoverblijven op één foto, het gebouw is voor in de koudere dagen, en voor de mannetjes. Wij willen niet dat ieder vrouwtje om de zoveel tijd een ei legt, zodat we over een paar dagen met een gigantisch overschot zitten. En opvoeren aan de andere dieren gaat ook niet werken... En linksbovenin zie je nog een verblijf voor Kluuten, die leven namelijk óók gescheiden.

Een oude ruïne-achtige trap richting de loopbrug en de volière

Gaan we met de trap naar boven, komen we uit op de hangbrug, neem even de tijd om dit plaatje te bekijken, het is namelijk een prachtig verblijf geworden!

Een strandje voor Kluuten, en een bassin voor een paar vis-ambients

Het Kluuten-strand, hier is even wat uitleg bij nodig, vind ik.
Kluuten zijn geen Afrikaanse dieren, en ze leven ook niet in moerassen als deze. Maar omdat ik in mijn zoo nog niet wil beginnen aan een Europa gebied (dat komt later misschien wel??), heb ik de Kluuten een prachtig onderkomen gegeven in deze volière, die zonder deze dieren helemaal leeg zou zijn...

Oproep!!
Wie heeft er vogels waar hij/zij vanaf wil? Liefst kraanvogels ofzo, maar andere vogels zijn ook welkom!

Ik vind dit zelf het mooiste stukje van de volière, het moet een heel kleine grot voorstellen.

Nog een mooie foto van de hangbrug

Een overzichtsfoto van de volière

Een plattegrond

Ik heb op een aantal foto's in deze update een wit vlak ingevoegd, omdat je anders stukken zag die nog niet af waren, of voor de volgende update zouden zijn...

De volgende keer:

De volgende keer hoop ik de Savanne nóg groter te maken met een verblijf voor Koedoe's en Gazelles.

Een verblijf voor otters!

Een prachtig uitzicht op een prachtig dier!

Bovenin de rotsen zie je een plateau, vanaf daar is de vorige foto gemaakt

OPROEPJES
-Ik ben nog op zoek naar een aantal vogelsoorten voor in de Nijl-volière, maakt niet uit wat voor vogel (behalve toekans, kluuten en struisvogels, die heb ik al...)
-Voor de uitbreiding van de Savanne zoek ik nog Koedoe's en/of Gazelles/antilopes. Andere Savanne dieren zijn ook van harte welkom!
-Ik zou graag apen willen hebben, bijvoorbeeld colobus(franje-)apen ofzo.
-Ik zoek nog naar Otters! Het liefst Europese, maar andere mag ook!
Ik kan natuurlijk ruilen, ik heb deze diersoorten:
3M 4V Toekans
2M 2V Kluuten
2M 5V Flamingo's
1M 1V Giraffes
2M 2V Zebra's
1M 2V Struisvogels
2M 3V Dromedarissen
1M Afrikaanse Buffel
1V Nijlkrokodil
1M 2V Dwergnijlpaarden

Toegevoegd op 16 Jan 2011 om 19:59
ZooZa
Datum: Dinsdag, 18 Jan 2011, 18:15 | Bericht # 18   
ZTSF Gegevens
Groep: Designer

ZTAO
Reputatie: 4

Curator

mooie update
vooral de nijlvoliere en de savanne
ga zo door

Berichtmooie update
vooral de nijlvoliere en de savanne
ga zo door

Bericht getypt door - ZooZa
Toegevoegd op 18 Jan 2011 om 18:15
rejesi
Datum: Dinsdag, 18 Jan 2011, 18:41 | Bericht # 19   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 0

Parkeerhulp

Super update, geweldig wat jij doet met gebouwen

BerichtSuper update, geweldig wat jij doet met gebouwen

Bericht getypt door - rejesi
Toegevoegd op 18 Jan 2011 om 18:41
ChrissievdP
Datum: Dinsdag, 25 Jan 2011, 15:19 | Bericht # 20   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Verzorger

Bedankt voor de reacties! Ik ben de komende tijd een beetje druk met werk en school, dus komen de updates wat langer uit elkaar te liggen...

Added (25 Jan 2011, 15:19)
Nijlgebied 2.0

Ik ben de afgelopen tijd bezig geweest met het ontwerpen van een nieuw stukje dierentuin. Dat is gelukt!
Het Nijlgebied wordt uitgebreid met een grote kas die een mooie naam zal krijgen: De Nijloever. In de kas komt een groot verblijf voor Nijlkrokodillen,
Stokstaartjes, renkoekoeken en een aantal ambients zoals padden, hagedissen en vissen. Deze kas zal 12 meter hoog worden, bijna net zo hoog als de volière ernaast (Afrikaanse Nijl Volière). De kas wordt voorzien van een onderwaterzicht op de krokodillen, een bovenaanzicht van de stokstaartjes, een grot waar de renkoekoeken in zitten en een bamboehuisje voor de ambients.

Regenwoud
Naast het Nijlgebied komt een groot gebouw dat volledig in het teken staat van het Tropisch Regenwoud. In deze kas komen o.a. Dwergnijlpaarden, als je een preview wilt op dit verblijf, kijk dan in de vorige update.
Ook komen er Europese Otters en toekans. De Europese otters zitten maar tijdelijk in dat verblijf, want ze zullen z.s.m. naar het nieuw te bouwen werelddeel Europa verhuizen!

Savanne nieuws
Volgende week wordt gestart met de bouw van een nieuw stukje savanne. Het is niet erg groot, maar wel heel mooi. Er zal een zogeheten 'kopje' komen, dat dient als het binnenverblijf van waarschijnlijk een groot roofdier!
Ook zal er een mooi verblijf voor een andere roofdiersoort komen.

Gezocht:
Een aantal Europese dieren!
Roofdieren zoals leeuwen en wilde honden of cheeta's. 1xM 1xV
Netgiraffe's 2xV
Antilopes (Thomson Gazelles) 1xM 3xV
Afrikaanse buffel 1xV
Ik heb credits, en ben ook bereid om dieren te ruilen.

[b]World Zoo Showroom
BerichtBedankt voor de reacties! Ik ben de komende tijd een beetje druk met werk en school, dus komen de updates wat langer uit elkaar te liggen...

Added (25 Jan 2011, 15:19)
Nijlgebied 2.0

Ik ben de afgelopen tijd bezig geweest met het ontwerpen van een nieuw stukje dierentuin. Dat is gelukt!
Het Nijlgebied wordt uitgebreid met een grote kas die een mooie naam zal krijgen: De Nijloever. In de kas komt een groot verblijf voor Nijlkrokodillen,
Stokstaartjes, renkoekoeken en een aantal ambients zoals padden, hagedissen en vissen. Deze kas zal 12 meter hoog worden, bijna net zo hoog als de volière ernaast (Afrikaanse Nijl Volière). De kas wordt voorzien van een onderwaterzicht op de krokodillen, een bovenaanzicht van de stokstaartjes, een grot waar de renkoekoeken in zitten en een bamboehuisje voor de ambients.

Regenwoud
Naast het Nijlgebied komt een groot gebouw dat volledig in het teken staat van het Tropisch Regenwoud. In deze kas komen o.a. Dwergnijlpaarden, als je een preview wilt op dit verblijf, kijk dan in de vorige update.
Ook komen er Europese Otters en toekans. De Europese otters zitten maar tijdelijk in dat verblijf, want ze zullen z.s.m. naar het nieuw te bouwen werelddeel Europa verhuizen!

Savanne nieuws
Volgende week wordt gestart met de bouw van een nieuw stukje savanne. Het is niet erg groot, maar wel heel mooi. Er zal een zogeheten 'kopje' komen, dat dient als het binnenverblijf van waarschijnlijk een groot roofdier!
Ook zal er een mooi verblijf voor een andere roofdiersoort komen.

Gezocht:
Een aantal Europese dieren!
Roofdieren zoals leeuwen en wilde honden of cheeta's. 1xM 1xV
Netgiraffe's 2xV
Antilopes (Thomson Gazelles) 1xM 3xV
Afrikaanse buffel 1xV
Ik heb credits, en ben ook bereid om dieren te ruilen.

Toegevoegd op 25 Jan 2011 om 15:19
Search:

Hosted by uCoz