Datum: Maandag, 10 Jun 2013, 10:56 | Bericht # 251
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 162 Prijzenkast:
1 ZTAOCredits:0Reputatie:1
Verzorger
UPDATE
We gaan weer verder waar we gebleven waren bij de vorige update
De vorige update hebben we een 'barre' tocht door de smeltende gletsjers van Antarctica gemaakt, waar we oog in oog stonden met Pinguïns die we ook onder water hebben gezien. Nu we Antarctica achter ons hebben gelaten, maken we een sprong naar de Noordpool. Hier komen we in het gebied van de IJsberen, Poolvossen enzovoorts.
Eerst moeten we over een loopbrug, en komen we in een berken-bos
Kenmerkend voor dit gebied zijn de mooi aangelegde rotstuinen
Het eerste verblijf is voor Alpen-rotseekhoorntjes en Sneeuwhoenderkoeten.
Hier zien we het rotstuintje dat het hoofdpad door de dierentuin verbergt. Op de achtergrond zie je de rotsen die het gigantische gebouw van Antarctica verbergen.
Het tweede verblijf op een heuvel, dit is voor Poolvossen
Poolvossenverblijf
Een ruim eiland voor wasberen, beneden de heuvel
Een aantal sfeertuintjes (het bamboe is omdat dit gebied tegen Azië aangebouwd is)
Uitzicht op het eerste IJsberenverblijf
De zon laag aan de horizon, en de 2 ijsberen goed in beeld.
De avond valt en we kijken nogmaals naar een sfeertuintje
We gaan de IJsberengrot in, hier kunnen we onderwater bij de dieren kijken
Hier zien we het tweede IJsberenverblijf.
Nog een keer het eerste IJsberenverblijf
De volgende dag alweer, en hier zien we weer het tweede IJsberenverblijf, De droge gracht tussen bezoekers en dieren is nagenoeg onzichtbaar gemaakt door het hoge gras
Het ruime buitenverblijf. Hier is ruimte gereserveerd voor Ijsberen-kleintjes
Tegen de binnenverblijven van de IJsberen aan is een grote sfeertuin aangelegd
In de kraamkamers van de binnenverblijven is al een jong geboren.
Nu is het Amerika continent afgerond :). Even terugblikken; Prairie - Bizons, Prairiehondjes. Grizzly Forest - Groot naaldbos voor onder andere Grizzlyberen, Bevers en Elanden. Desert - Een grote nagebootste Sonora-woestijn met Dikhoornschapen, Renkoekoeken maar ook Gilamonsters en Woestijnvaranen Pampa - Grote weide voor Nandoe's en Vincuna's, maar ook de mysterieuze Manenwolven Antarctica - De smeltende poolkappen, het keizerrijk van de Pinguins Arctica - Ijsberen en meer Antillen - Tropisch oord met Lamantijnen, Pelikanen en een warme kas voor vogels en Hutia's.
Dit was het weer even. Ik ga binnenkort beginnen met de Restyle van het Afrika-continent. Dit gebied was eerst bestemd voor vooral grote (hoef)dieren van de Afrikaanse vlaktes, maar met de nieuwe inzichten van World Zoo is er veel meer ruimte voor thematisatie en bijzondere kleine diersoorten. Waar je eerst bij de 'Masai Steppe' begon, komt nu de uitbreiding van de Savanne's. De dieren van de Steppe komen op de Savanne of verlaten de tuin. De Amerikaanse Mustangs zijn al weg, Dromedarissen gaan nog weg en de Pauwen hebben een onderkomen in de nieuwe Chinese Tuin (nog te bouwen). Er komen onder andere nieuwe hoefdieren (nog even geheim ), Zwarte Neushoorns en een nieuw gebied voor grote Nijlpaarden en Buffels.
@ ChrissievdP, ziet er goed hor alleen ik vind het hek bij de poolvossen een beetje gevaarlijk voor als bezoekers hun vingers door het gaas steken voor de rest is het super en ik ben benieuwd naar afrika
Datum: Dinsdag, 11 Jun 2013, 11:44 | Bericht # 253
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 262 Prijzenkast:
1 ZTAOCredits:0Reputatie:2
Curator
ziet er goed uit!! ik snap toch nooit hoe jij dat allemaal voor elkaar krijgt, die verblijven en zo. het ziet er echt prachtig uit! net zoals Roel zegt kan ik ook niet wachten tot afrika!
gr. Marijn
kijk in Dierenpark arts trade voor veel nieuwe dieren! :D
Heel mooi maar is het hek bij de kleine ijsberen niet wat te laag?? mooi beplant misschien wat vaker nepsneeuw ... afrika klinkt spannend veel groetjes van mij
ziet er weer echt cool uit ik vind het ijsberen verblijf denken aan die van de diergaarde blijdorp niks om op aan te merken ben benieuwt naar de restyle van de Afrikaanse savanne een klein zinnetje: DE NATUUR IS DE LEERMEESTER VAN IEDER