Datum: Zaterdag, 04 Mei 2013, 12:30 | Bericht # 241
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 162 Prijzenkast:
1 ZTAOCredits:0Reputatie:1
Verzorger
Bedankt allemaal voor de leuke reacties!
PREVIEW
Ik heb alvast een preview voor Antarctica; Empire of the Penguin. Dit hele grote gebouw is het thuis van 4 pinguinsoorten: Konings-, Keizers-, Stormbandpinguins en Rotsspringers. De details en overige foto's zal ik in de eerstvolgende update laten zien. Nu eerst een preview van de buitenkant van het gebouw.
Het gebouw gaat schuil achter grote rotsen en 'ijs'. De update zal zo snel mogelijk volgen! [b]World Zoo Showroom
ziet er al veel belovend uit zoals altijd ik vind het ook zeer mooi elke keer dat je veel natuurgetrouwd werkt maar toch bij de meeste dingen toch ook wel duidelijk de stallen kan zien (zoals bij de savanne) maar kan niet wachten een klein zinnetje: DE NATUUR IS DE LEERMEESTER VAN IEDER
Datum: Woensdag, 22 Mei 2013, 15:22 | Bericht # 245
Verzorger
UPDATE Daar is er weer een! Een update met in de hoofdrol Antarctica: Empire of the Penguin. Een groot, voornamelijk donker gebouw (hier en daar komt er licht tussen de daken door) met als hoofdbewoners 4 pinguinsoorten. De dieren leven op hun eigen ijsschots/rotsen en de bezoekers lopen over een smeltende gletsjer met zo hier en daar wat puin van bewoners van de Zuidpool. Het gebouw stelt een keizerrijk voor, compleet met sierlijke bogen, lantaarns en bankjes.
Allereerst de ingang. Een grote verscheidenheid aan rotsen laat zien dat het hier gaat om een smeltende poolkap
De ingangszaal is gethematiseerd als onderwater, onder een ijsschots. Op de muren verschijnen om de zoveel tijd projecties van voorbij zwemmende pinguins, watereffecten en zeeleeuwen die je komen bekijken
De ingang van het 'keizerrijk' van de Pinguins.
Dit zien we zodra we binnen zijn
een groot zwembad voor de pinguins
Hier zien we de smeltende poolkap al
Een heel donkere grot brengt je onderwater
Weer boven is dit ons uitzicht
Het bezoekerspad, een smeltende gletsjer met daarin een scheepswrak met een aantal informatieborden met de interessante onderwerpen als 'Wat betekend de opwarming voor de aarde voor de Pinguins?' en 'Wat kunnen we zelf doen om smeltende poolkappen tegen te gaan?'
De andere kant van het bezoekerspad.
Uitzicht op het gigantische pinguinverblijf
Nogmaals het pinguinverblijf
Dit was het weer. De volgende update vervolgen we de route door Antarctica en komen we op de Noordpool terecht. Hier vinden we onder andere een aantal IJsberen en hun jongen.
Preview:
Bedankt voor het kijken en ik ben reuze benieuwd naar jullie reacties! [b]World Zoo Showroom
@ ChrissievdP, ziet er goed uit het enige vind ik dat het op sommige plekken het pad erg kaal is. daarmee bedoel ik dat er nog wat bankjes ofzo er bij mogen.
Datum: Woensdag, 22 Mei 2013, 16:29 | Bericht # 247
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 670 Prijzenkast:
4
Onderdirecteur
Echt ziet er perfect uit!! Erg mooi gethematiseerd en het idee erachter klopt helemaal met wat je uitbeeld. Alleen vind ik het jammer dat het zo groots is waardoor dat de dieren bijna weg vallen in het project maar dat is dan ook wel echt het enige kritiek punt ofzo!!
Datum: Dinsdag, 28 Mei 2013, 20:34 | Bericht # 248
Verzorger
Bedankt voor de reactie's :).
@Timo13: de meeste pinguins waren bij het maken van de foto's achter de rotsen aan het eten. Anders staan ze eigenlijk altijd voor het glas.. ;-) [b]World Zoo Showroom
Datum: Dinsdag, 28 Mei 2013, 20:56 | Bericht # 249
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 344 Prijzenkast:
3 ZTAOCredits:0Reputatie:2
Curator
Wauw! Het ziet er echt fantastisch uit! Vooral die half-gesmolten rotsen zijn erg creatief. Ook ben ik benieuwd naar het laatste verblijf, maar dat zal wel goedkomen.