Nieuwe berichten  
Startpagina Startpagina

Forum moderator: ZTAO-Crew2  
World Zoo | ChrissievdP ZTAO Showroom
qlabru
Datum: Vrijdag, 21 Dec 2012, 15:28 | Bericht # 221   
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Prijzenkast: 0

Kassa Medewerker

Zeer mooie update! Ik ben vooral fan van Grizzly Forest. Het is heel goed bebost maar geeft de dieren toch nog genoeg ruimte om rond te lopen en dat soort dingen die dieren doen. :p De bomen overschaduwen op veel plaatjes ook goed de flats. Die vind ik namelijk altijd zo onnatuurlijk staan en kunnen een plaatje verpesten. De watervalletjes en de natuur rond het pad zijn goed aangelegd en je hebt goed gebruik gemaakt van heuvels. Ga zo door! Ik ben erg benieuwd naar de Antillen en de Sonora woestijn. Als je die ook zo mooi of zelfs mmoier maakt zal ik zeker weer reageren.

groetjes Quinten
BerichtZeer mooie update! Ik ben vooral fan van Grizzly Forest. Het is heel goed bebost maar geeft de dieren toch nog genoeg ruimte om rond te lopen en dat soort dingen die dieren doen. :p De bomen overschaduwen op veel plaatjes ook goed de flats. Die vind ik namelijk altijd zo onnatuurlijk staan en kunnen een plaatje verpesten. De watervalletjes en de natuur rond het pad zijn goed aangelegd en je hebt goed gebruik gemaakt van heuvels. Ga zo door! Ik ben erg benieuwd naar de Antillen en de Sonora woestijn. Als je die ook zo mooi of zelfs mmoier maakt zal ik zeker weer reageren.

Bericht getypt door - qlabru
Toegevoegd op 21 Dec 2012 om 15:28
ZooZa
Datum: Zaterdag, 05 Jan 2013, 21:20 | Bericht # 222   
ZTSF Gegevens
Groep: Designer
Prijzenkast: 1

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 4

Curator

Hoi
mooi gemaakt
I love that update
de galapagos is mooi, kan miss iets beter
suc6 van mij

Added (05 Jan 2013, 20:20)
---------------------------------------------
oja, en trouwens
het leguanen verblijf is geweldig mooi beplant, vooral onderwater!!!!!
complimenten
en het grizzly verblijf is meesterlijk
ik hoop dat er snel weer een update is, als het echt bestond, dan woonde ik er al naast!!!!!

BerichtHoi
mooi gemaakt
I love that update
de galapagos is mooi, kan miss iets beter
suc6 van mij

Added (05 Jan 2013, 20:20)
oja, en trouwens
het leguanen verblijf is geweldig mooi beplant, vooral onderwater!!!!!
complimenten
en het grizzly verblijf is meesterlijk
ik hoop dat er snel weer een update is, als het echt bestond, dan woonde ik er al naast!!!!!

Bericht getypt door - ZooZa
Toegevoegd op 05 Jan 2013 om 21:20
rymafra
Datum: Zondag, 06 Jan 2013, 10:21 | Bericht # 223   
ZTSF Gegevens

Kassa Medewerker

Super! Vooral de bebossing... Maar bij de veelvraten het glas staat een plant door...
En voor mijn gevoel is de waterbeplanting bij de leguanen niet echt natuurlijk...

Ga zo door!

WildPark, dierenopvang, fokcentrum en dierenorganisatie de Betuwe, kom gerust eens langs!

Neem eens een kijkje in de trade, er is altijd een deal te sluiten!
BerichtSuper! Vooral de bebossing... Maar bij de veelvraten het glas staat een plant door...
En voor mijn gevoel is de waterbeplanting bij de leguanen niet echt natuurlijk...

Ga zo door!

Bericht getypt door - rymafra
Toegevoegd op 06 Jan 2013 om 10:21
ChrissievdP
Datum: Donderdag, 18 Apr 2013, 16:51 | Bericht # 224   
ZTSF Gegevens

ZTAO
Reputatie: 1

Verzorger

Bedankt allemaal voor de reacties!

@Rymafra:
Ik heb op wikipedia 'research' gedaan naar beplanting rond de kust van de galapagos, en hier zijn een aantal grote koraalriffen. Dit heb ik na proberen te maken. Het water is ietwat ondiep, waardoor het kan overkomen alsof alles op 1 hoogte is gebouwd, maar dit is niet het geval ;-).

Het gaat voorlopig even een tijdje duren voordat ik weer ga updaten, want ik heb het erg druk met opleiding en werk enzo, beetje jammer. Ik hoop zo snel mogelijk te kunnen beginnen met de andere biotopen in Amerika :)

Added (18 Apr 2013, 16:51)
UPDATE

Na een erg lange tijd geen updates te hebben geplaatst ben ik nu terug. Ik heb een nieuwe computer dus moest alles opnieuw installeren, downloads bij elkaar verzamelen enzovoorts, vandaar dat er zo'n lange tijd tussen zat. Ook school/werk zorgde voor oponthoud, maar goed; er is weer een update!

Sonora Desert
Als je iets terugkijkt in dit Topic, zul je zien dat de laatste update ging over het begin van Amerika, namelijk de Prairie, Galapagos en Grizzly Forest. Als we onze weg door dit werelddeel in World Zoo vervolgen, komen we bij een groot gebouw dat zich schuilt houdt achter de waterval van de Vallei van de Grizzlyberen. Het gebouw heeft een glazen dak, waardoor het klimaat van een Rotswoestijn nagebootst kan worden. Binnenin het gebouw vinden we Halsbandpekari's, Dikhoornschapen, Lynx'en, enzovoorts. Er is ook een nachtdierengedeelte met Woestijnvaranen, Gilamonsters en vleermuizen. Foto's:

Allereerst kom je in een donkere grot, waar je Mojave Ratelslangen kunt bekijken

Vanuit die grot kom je binnen in de droge hitte van de Sonora Desert

Aan de linkerkant van het bezoekerspad vindt je het eerste verblijf; dat van de Halsbandpekari's.

Dan lopen we door over een hobbelig pad

Het 'cactuseiland'. Hier vind je tussen de rotsen en het droge gras veel cactussen, het ligt direct tegen een oase aan.

Ruim verblijf voor Dikhoornschapen

De Oase

Tussen de rotsen vind je het verblijf voor de Lynxen

Dan ga je het nacht-gedeelte van de Sonora Desert in

Het nachtgedeelte ligt ondergronds, en is dus maar kaal beplant. Dit is het verblijf van de Gilamonsters

Verblijf voor een paartje Woestijnvaranen. Dit verblijf kan in 2en gedeeld worden met een glazen schuif (ook op de foto te zien, achter het plasje water bij die boomstronk)

Verblijf voor een paar vleermuizen

Uitgang van het nachtgedeelte, terug de Desert in.

Verblijf voor Lynxen

Nog een keer de Oase, maar dan vanaf de andere kant

En het laatste verblijf van de Sonora Desert, dat van de Renkoekoeken.

Pampa
Het volgende gebied in het Amerikaanse werelddeel van World Zoo is de Pampa. De Pampa's van Amerika staan bekend als droge en oneindige grasvlaktes met het hoge pampagras. Aangezien World Zoo midden in een bos ligt was het niet de bedoeling om alle bomen te kappen en een groot pampa-landschap na te bouwen. Er is bewust gekozen voor een wat simpelere manier van bouwen. De verblijven zijn tegen een heuvel aangebouwd, en huisvesten 3 diersoorten. 

Verblijf voor Manenwolven

De eerste aanblik op het volgende verblijf, dat van de Vincuna's en Darwin Nandoe's.

Er is bij dit verblijf ook een stal gebouwd. Vaak bouw ik de stallen tegen de grotere gebouwen aan (Noordzeegebouw, Tropisch Regenwoud, Malawi-meer, enzovoorts), maar hier ging dat niet omdat dit gebouw stukken hoger ligt dan de naastgelegen Sonora Desert.

Dit was dan weer de update voor nu. Ik hoop dat hij in de smaak valt (ik ben er in ieder geval wel blij mee ;-)). 
In de volgende update ga ik de Antillen laten zien..
De Antillen worden vormgegeven als een tropisch paradijs, met een ruime kas waar de bijzondere vogels zich om je heen bevinden. Je bevindt je aan de kust, dus het is niet ondenkbaar dat er ineens een aantal Caraibische Lamantijnen langs zwemmen, of een Pelikaan voorbij drijft. Er zijn zijn 2 ruime terrassen, waarvan er 1 overdekt is. Er is ook een groot restaurant aanwezig. De Antillen zijn een ontspannen afsluiter van je trip door 'Amerika' in World Zoo.

PREVIEW

Je bevindt je boven op een ijsschots die door de oceaan drijft, plots sta je oog in oog met de Koningspinguins, Keizerpinguins, Stormbandpinguins en Rotsspringers! Je gaat samen met deze dieren op ontdekkingstocht door Antarctica, waar je ook een spannend onderwaterzicht krijgt op al deze pinguins. Het hele gebouw is vormgegeven als Keizerrijk, met sierlijke bogen, lantaarns en kunstige bankjes. 
In deze attractie van formaat ontdekt de bezoeker alles over Antarctica, over de smeltende poolkappen en over klimaatverandering. Wat houdt dit in voor de pinguins? En wat houdt dit in voor ons? Je komt er allemaal achter in Antarctica; Empire of the Penguin.

[b]World Zoo Showroom
BerichtBedankt allemaal voor de reacties!

@Rymafra:
Ik heb op wikipedia 'research' gedaan naar beplanting rond de kust van de galapagos, en hier zijn een aantal grote koraalriffen. Dit heb ik na proberen te maken. Het water is ietwat ondiep, waardoor het kan overkomen alsof alles op 1 hoogte is gebouwd, maar dit is niet het geval ;-).

Het gaat voorlopig even een tijdje duren voordat ik weer ga updaten, want ik heb het erg druk met opleiding en werk enzo, beetje jammer. Ik hoop zo snel mogelijk te kunnen beginnen met de andere biotopen in Amerika :)

Added (18 Apr 2013, 16:51)
UPDATE

Na een erg lange tijd geen updates te hebben geplaatst ben ik nu terug. Ik heb een nieuwe computer dus moest alles opnieuw installeren, downloads bij elkaar verzamelen enzovoorts, vandaar dat er zo'n lange tijd tussen zat. Ook school/werk zorgde voor oponthoud, maar goed; er is weer een update!

Sonora Desert
Als je iets terugkijkt in dit Topic, zul je zien dat de laatste update ging over het begin van Amerika, namelijk de Prairie, Galapagos en Grizzly Forest. Als we onze weg door dit werelddeel in World Zoo vervolgen, komen we bij een groot gebouw dat zich schuilt houdt achter de waterval van de Vallei van de Grizzlyberen. Het gebouw heeft een glazen dak, waardoor het klimaat van een Rotswoestijn nagebootst kan worden. Binnenin het gebouw vinden we Halsbandpekari's, Dikhoornschapen, Lynx'en, enzovoorts. Er is ook een nachtdierengedeelte met Woestijnvaranen, Gilamonsters en vleermuizen. Foto's:

Allereerst kom je in een donkere grot, waar je Mojave Ratelslangen kunt bekijken

Vanuit die grot kom je binnen in de droge hitte van de Sonora Desert

Aan de linkerkant van het bezoekerspad vindt je het eerste verblijf; dat van de Halsbandpekari's.

Dan lopen we door over een hobbelig pad

Het 'cactuseiland'. Hier vind je tussen de rotsen en het droge gras veel cactussen, het ligt direct tegen een oase aan.

Ruim verblijf voor Dikhoornschapen

De Oase

Tussen de rotsen vind je het verblijf voor de Lynxen

Dan ga je het nacht-gedeelte van de Sonora Desert in

Het nachtgedeelte ligt ondergronds, en is dus maar kaal beplant. Dit is het verblijf van de Gilamonsters

Verblijf voor een paartje Woestijnvaranen. Dit verblijf kan in 2en gedeeld worden met een glazen schuif (ook op de foto te zien, achter het plasje water bij die boomstronk)

Verblijf voor een paar vleermuizen

Uitgang van het nachtgedeelte, terug de Desert in.

Verblijf voor Lynxen

Nog een keer de Oase, maar dan vanaf de andere kant

En het laatste verblijf van de Sonora Desert, dat van de Renkoekoeken.

Pampa
Het volgende gebied in het Amerikaanse werelddeel van World Zoo is de Pampa. De Pampa's van Amerika staan bekend als droge en oneindige grasvlaktes met het hoge pampagras. Aangezien World Zoo midden in een bos ligt was het niet de bedoeling om alle bomen te kappen en een groot pampa-landschap na te bouwen. Er is bewust gekozen voor een wat simpelere manier van bouwen. De verblijven zijn tegen een heuvel aangebouwd, en huisvesten 3 diersoorten. 

Verblijf voor Manenwolven

De eerste aanblik op het volgende verblijf, dat van de Vincuna's en Darwin Nandoe's.

Er is bij dit verblijf ook een stal gebouwd. Vaak bouw ik de stallen tegen de grotere gebouwen aan (Noordzeegebouw, Tropisch Regenwoud, Malawi-meer, enzovoorts), maar hier ging dat niet omdat dit gebouw stukken hoger ligt dan de naastgelegen Sonora Desert.

Dit was dan weer de update voor nu. Ik hoop dat hij in de smaak valt (ik ben er in ieder geval wel blij mee ;-)). 
In de volgende update ga ik de Antillen laten zien..
De Antillen worden vormgegeven als een tropisch paradijs, met een ruime kas waar de bijzondere vogels zich om je heen bevinden. Je bevindt je aan de kust, dus het is niet ondenkbaar dat er ineens een aantal Caraibische Lamantijnen langs zwemmen, of een Pelikaan voorbij drijft. Er zijn zijn 2 ruime terrassen, waarvan er 1 overdekt is. Er is ook een groot restaurant aanwezig. De Antillen zijn een ontspannen afsluiter van je trip door 'Amerika' in World Zoo.

PREVIEW

Je bevindt je boven op een ijsschots die door de oceaan drijft, plots sta je oog in oog met de Koningspinguins, Keizerpinguins, Stormbandpinguins en Rotsspringers! Je gaat samen met deze dieren op ontdekkingstocht door Antarctica, waar je ook een spannend onderwaterzicht krijgt op al deze pinguins. Het hele gebouw is vormgegeven als Keizerrijk, met sierlijke bogen, lantaarns en kunstige bankjes. 
In deze attractie van formaat ontdekt de bezoeker alles over Antarctica, over de smeltende poolkappen en over klimaatverandering. Wat houdt dit in voor de pinguins? En wat houdt dit in voor ons? Je komt er allemaal achter in Antarctica; Empire of the Penguin.

Bericht getypt door - ChrissievdP
Toegevoegd op 18 Apr 2013 om 16:51
KoenZoo
Datum: Donderdag, 18 Apr 2013, 16:57 | Bericht # 225   
KoenZoo 
ZTSF Gegevens

ZTAO
Reputatie: 2

Kassa Medewerker

Ziet er allemaal zeer leuk uit, vind dat het Pampa gebied zeer goed gelukt is.

Ben verder benieuwd naar het Antartica gebied, preview oogt goed!
BerichtZiet er allemaal zeer leuk uit, vind dat het Pampa gebied zeer goed gelukt is.

Ben verder benieuwd naar het Antartica gebied, preview oogt goed!

Bericht getypt door - KoenZoo
Toegevoegd op 18 Apr 2013 om 16:57
rymafra
Datum: Donderdag, 18 Apr 2013, 17:37 | Bericht # 226   
ZTSF Gegevens

Kassa Medewerker

Halleluja!

Gewoon te gek!

Volgens mij ben je geïnspireerd door burger's desert ;)

Ga zo door

Greetzzzzzzzzzzzz

WildPark, dierenopvang, fokcentrum en dierenorganisatie de Betuwe, kom gerust eens langs!

Neem eens een kijkje in de trade, er is altijd een deal te sluiten!
BerichtHalleluja!

Gewoon te gek!

Volgens mij ben je geïnspireerd door burger's desert ;)

Ga zo door

Greetzzzzzzzzzzzz

Bericht getypt door - rymafra
Toegevoegd op 18 Apr 2013 om 17:37
Kit_Fisto
Datum: Donderdag, 18 Apr 2013, 18:56 | Bericht # 227   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Curator

zo zo zo dat ziet er prachtig uit zoals gewoonlijk! maar wat is er op de achtergrond van de preview van antartica. water of een groot blauw hek??? ik kom er maar niet uit xD. en echt waar ga zo door!!! 

gr. Marijn ^_^

kijk in Dierenpark arts trade voor veel nieuwe dieren! :D
Berichtzo zo zo dat ziet er prachtig uit zoals gewoonlijk! maar wat is er op de achtergrond van de preview van antartica. water of een groot blauw hek??? ik kom er maar niet uit xD. en echt waar ga zo door!!! 

gr. Marijn ^_^

Bericht getypt door - Kit_Fisto
Toegevoegd op 18 Apr 2013 om 18:56
KoenZoo
Datum: Donderdag, 18 Apr 2013, 19:03 | Bericht # 228   
KoenZoo 
ZTSF Gegevens

ZTAO

Kassa Medewerker

@ Kit_Fisto, ik geloof een dak. Helemaal links zie je net boven die rotsen nog een stukje muur dat overgaat in het dak.
Bericht@ Kit_Fisto, ik geloof een dak. Helemaal links zie je net boven die rotsen nog een stukje muur dat overgaat in het dak.

Bericht getypt door - KoenZoo
Toegevoegd op 18 Apr 2013 om 19:03
krieke668
Datum: Donderdag, 18 Apr 2013, 20:37 | Bericht # 229   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 4

ZTAO
Reputatie: 6

Curator

Knap gemaakt!
Aan het "binnendeel" van de update vind ik vooral je beplanting zeer leuk, de kaktussen in combinatie met de rotsen en de (palm)bomen. Wel gaat er ergens een boom dorrheen een rots:

Ook buiten is de beplanting leuk, (dat hoge gras vind ik wel mooi), maar ik zou misschien wel een grasland reskin gebruiken...

Maar over het algemeen ben ik wel onder de indruk, zoals bij de meeste van jouw updates xD En je preview van de pinguins ziet er weer veel belovend uit!
BerichtKnap gemaakt!
Aan het "binnendeel" van de update vind ik vooral je beplanting zeer leuk, de kaktussen in combinatie met de rotsen en de (palm)bomen. Wel gaat er ergens een boom dorrheen een rots:

Ook buiten is de beplanting leuk, (dat hoge gras vind ik wel mooi), maar ik zou misschien wel een grasland reskin gebruiken...

Maar over het algemeen ben ik wel onder de indruk, zoals bij de meeste van jouw updates xD En je preview van de pinguins ziet er weer veel belovend uit!

Bericht getypt door - krieke668
Toegevoegd op 18 Apr 2013 om 20:37
timo13
Datum: Donderdag, 18 Apr 2013, 20:41 | Bericht # 230   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 4

Onderdirecteur

Wow wat een update!! ERG mooie hal en leuke dieren erin :) Wat me misschien nog wel het meest verbaast is die preview :P

BerichtWow wat een update!! ERG mooie hal en leuke dieren erin :) Wat me misschien nog wel het meest verbaast is die preview :P

Bericht getypt door - timo13
Toegevoegd op 18 Apr 2013 om 20:41
Search:

Hosted by uCoz