ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 162 Prijzenkast:
1 ZTAOCredits:0Reputatie:1
Verzorger
Hallo allemaal! Ik ben begonnen aan mijn 'World Zoo' voor de ZTAO. Het park heeft tot nu toe nog maar 1 diersoort in huis, omdat er simpel nog niet heel veel meer is, ook is er in het park een vlindertuin, maar daar over later meer; nu eerst foto's!
De ingang van de zoo
Het eerste verblijf dat je tegenkomt als je vanuit de ingang naar links loopt. Er zijn 3 bewoners, namelijk dromedarissen; 1xM (Dirk) en 2xV (Delilah en Doris) (de dieren komen van Gerbanno)
Het verblijf heeft een prachtige naam gekregen: De Afrikaanse Steppe, hier over later meer
De Afrikaanse Steppe
Vanaf het dak van de stallen voor Dromedarissen
De Afrikaanse Steppe Toen ik het werelddeel Afrika ging omzetten in tekeningen en schetsen voor een dierentuin voor ZTAO had ik eigenlijk niet gerekend op Dromedarissen maar op enkele andere hoefdieren. Ik had dus het geluk wél Dromedarissen te krijgen en ik had dus ook een verblijf vrij voor deze dieren. Ik heb gekozen voor maar 3 dieren, aangezien het grote perk aangevuld gaat worden met een kleine antilope-soort en waarschijnlijk nog een hoefdier.
De Vlinderkassen Deze gebouwen zijn bij de grond van de zoo bijgekocht, omdat er gedacht werd dat we de gebouwen om konden bouwen naar een stal voor hoefdieren, waarschijnlijk Okapi's. Helaas werd door de gemeente geen vergunning gegeven omdat we dan de vloer drastisch moeten restaureren, en het gebouw is niet sterk genoeg voor bijvoorbeeld een grote groep hoefdieren. We hebben dus gekozen voor een vlindertuin als tijdelijke oplossing voor dit gebouw dat nu toch wel een sta-in-de-weg is. De zoo heeft besloten om dit gebouw met de grond gelijk te maken als er een nieuw plan komt voor een diersoort op deze plek. Ik heb daarom ook niet echt foto's gemaakt van dit gebouw omdat het binnenkort toch gesloopt word.
Nog lege verblijven Dit zijn de verblijven die leeg zijn: Een voliére voor vogels.
Een verblijf voor een Afrikaans dier (struisvogels?) Voor de lege verblijven zoek ik nog mensen die dieren kunnen schenken zodat ik de verblijven kan vullen, ik zou graag toekans en struisvogels willen als dat zou kunnen. Wie helpt mee de zoo te vullen :p?
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 1330 Prijzenkast:
10 ZTAOCredits:0Reputatie:4
Voormalig Crewlid
Directeur
Nog kale verblijven dat is best jammer, maar dat komt vanzelf goed denk ik. Maar het dromedarissen verblijf vind ik goed, mooi heuvelachtig en veel groen, leuke boom op de voorgrond, appelboom. Grappig hoor. Ga zo door en groetjes van Laraatje En 27 april 2012 mijn grote dag, trouwen!!
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 310 Prijzenkast:
2 ZTAOCredits:0Reputatie:1
Curator
He super leuk zoo. Ik vind je planten keus erg leuk, al snap ik het niet helemaal er staat desert maar jij gooid bij de dromedarissen bomen en planten er in, als ik jou was had ik iets minder bomen gedaan e iets minder beplanting. voor de rest ziet het er leuk uit.
Verzorger
Bedankt allemaal voor de reacties! Ik heb expres gekozen voor een tot nu toe kale beplanting van het struisvogel verblijf, omdat ik nog niet helemaal zeker weet of iemand bereid is mij struisvogels te schenken, en als dit niet het geval is, zal ik moeten kijken voor een andere oplossing. En het idee achter het bordje desert is meer dat mensen dromedarissen en kamelen al snel in een woestijn denken. Maar in dit gebied is het geen woestijn, maar een steppe. Steppe's hebben over het algemeen meer beplanting, wel is waar niet zo hoog als dat ik in mijn verblijf heb, maar er ís beplanting. En ik heb gekozen voor hogere beplanting omdat ik een hekel heb aan dierentuinen waarbij je alles al ziet vanuit 1 verblijf. Zo zijn er bij de Afrikaanse Steppe 2 uitkijk-punten voor de bezoekers, maar vanaf ieder punt kan je het andere punt niet zien door de heuvels en rotsen. Dit is het idee erachter, ik had zelf het idee: alles moet zoveel mogelijk weggewerkt worden achter de beplanting, dat is aardig gelukt en daar ben ik best trots op. Want anders loop je over 1 pad en heb je alle dieren al gezien, dat zou zonde zijn. De bezoekers mogen dus niets zien van andere personen die het idee van een natuurlijk verblijf kunnen vergallen, dus niet dat je vanuit uitkijkpunt 1 iedereen op uitkijkpunt 2 kan zien en andersom. Daarom is er wél hoge beplanting.
DRINGENDE OPROEP!! Voor de opvulling van een volgend verblijf zou ik graag struisvogels willen hebben. Is er misschien iemand die redelijk veel struisvogels heeft en die 1 paartje aan mij wil geven/uitlenen? Graag een PM als je me verder kan helpen!
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 413 Prijzenkast:
3 ZTAOCredits:0Reputatie:1
Curator
Ik heb hem al 1M2V gegeven, dus het is niet meer nodig, die kweken toch snel genoeg Mooie zoo trouwens, hele mooie verblijven!!! Banner+Avatar made by McCamel
Verzorger
Nieuwe diersoorten!
De afgelopen dagen is er gewerkt aan de introductie van een aantal struisvogels. Op mijn oproep van gister is massaal gereageerd en ik heb bijna 24 struisvogels aangeboden gekregen :p. Daar heb ik (voorlopig) geen ruimte voor, dus heb ik 3 struisvogels aangenomen. Ze komen van Tigerman. Het zijn 1xM en 2xV. Ik heb er voor gekozen deze dieren alleen in de paar tijd, en om en om bij elkaar te laten, aangezien struisvogels veel kleine krijgen. Helaas is de afscheiding tussen de dieren nog erg onnatuurlijk (namelijk een gaashek), dit omdat er weinig ruimte was (tot nu toe). We hebben achter dit verblijf een groot stuk bos dat ook onderdeel is van de dierentuin. Waarschijnlijk wordt dat binnenkort omgetoverd tot een stukje Afrikaanse Savanne, waarbij struisvogels, zebra's en nog een aantal diersoorten zullen leven. Nu moeten we het nog even doen met een redelijk klein perkje voor struisvogels, die voorlopig niet mogen paren. De foto's zijn gemaakt in de schemering... Het hele verblijf, met een kleine aanpassing. Er zijn namelijk 2 rotsjes met wat struikjes geplaatst.
De vrouwtjes, als je goed kijkt zie je hier achter ook het mannetje al rondscharrelen...
De afscheiding tussen de 2 gedeeltes van het verblijf; dat voor het mannetje, en dat voor het vrouwtje.
Nieuwigheid op de Steppe! De Dromedarissen bleken erg nieuwsgierig naar de bezoekers, en dit hebben zij laten merken door in het ondiepe vijvertje -dat als afscheiding tussen de bezoekers en de dieren dient- te gaan lopen. De dieren zijn niet gevaarlijk, maar ik heb liever niet dat de bezoekers ze aan kunnen raken, dat zou de dieren onnatuurlijk tam maken. Dus hier hebben wij een tijdelijke oplossing voor gevonden; een houten hekje in de vijver:
De Dromedarissen zijn nog wel altijd te vinden in hun ruime verblijf, binnenkort zal 1 van de vrouwtjes vertrekken naar een eigen perk achter de grote Afrikaanse Steppe, omdat ze waarschijnlijk drachtig is! Dit zal de eerste geboorte in de dierentuin wel eens kunnen worden! We zijn daarom extra voorzichtig, aangezien onze dromedarissen nog niet helemaal gewend zijn aan hun verblijf en de bezoekers. Als blijkt dat de dieren mankementen gaan vertonen doordat ze niet goed kunnen wennen, zullen we de dieren moeten verplaatsen naar achter de schermen, of, als het nodig is, zelfs naar een andere dierentuin. Vandaar dus ook dat we de dieren niet met de bezoekers willen laten communiceren, en een hekje geplaats hebben.
Oproep! Ik zou graag de struisvogels een beter onderkomen gunnen, en ik wil dan graag deze dieren combineren met Zebra's. Helaas heb ik nog geen zebra's. Heeft er iemand misschien een paartje die hij/zij mij wil geven/lenen/ruilen.
Dieren De dierentuin beschikt over deze dieren: Dromedaris [1xM en 2xV] Struisvogels [1xM en 2xV] Afrikaanse Buffel [1xM] Kluut [2xM en 2xV] De Afrikaanse buffel zal z.s.m. een eigen verblijf krijgen, hij is nu alleen nog te zien achter de schermen. De kluuten zitten voorlopig in quarantaine. Dat houdt in dat ze de komende dagen nog niet te zien zullen zijn vanwege een wenningsproces.
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 215 Prijzenkast:
2 ZTAOCredits:0Reputatie:1
Verzorger
Mooie dierentuin, en het verblijf van de Struisvogels is mooi gemaakt. Toch even 1 tip: Gebruik bij beide verblijven kreupelhout inplaats grasland. Dat past beter bij de dieren en lijkt ook nog wel realistisch, omdat je dat ook in echte dierentuinen erg vaak ziet.