Nieuwe berichten  
Startpagina Startpagina

Forum moderator: ZTAO-Crew2  
World Zoo | ChrissievdP ZTAO Showroom
Jeweetwelwie
Datum: Vrijdag, 28 Jan 2011, 20:10 | Bericht # 21   
ZTSF Gegevens
Groep: Technisch medewerker
Prijzenkast: 20

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 2

Winnaar ZTSF Awards 2012
Directeur

Moooie update.
Ik vond het knap hoe je die grote voliere hebt gemaakt.
Mag ik misschien vragen hoelang je dit al doet?

Ik kijk uit naar je volgende update!

Groetjes,
Jeweetwelwie ^_^

BerichtMoooie update.
Ik vond het knap hoe je die grote voliere hebt gemaakt.
Mag ik misschien vragen hoelang je dit al doet?

Ik kijk uit naar je volgende update!

Groetjes,
Jeweetwelwie ^_^

Bericht getypt door - Jeweetwelwie
Toegevoegd op 28 Jan 2011 om 20:10
keniafan
Datum: Zaterdag, 29 Jan 2011, 15:02 | Bericht # 22   
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Prijzenkast: 0

Parkeerhulp

Ik vind je gebruik van planten, rotsen en scenery erg leuk gedaan! :D Ga zo door!
BerichtIk vind je gebruik van planten, rotsen en scenery erg leuk gedaan! :D Ga zo door!

Bericht getypt door - keniafan
Toegevoegd op 29 Jan 2011 om 15:02
ChrissievdP
Datum: Zaterdag, 12 Feb 2011, 19:07 | Bericht # 23   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 1

ZTAO
Reputatie: 1

Verzorger

@Jeweetwelwie: Je bedoelt hoelang ik ZT2 al doe? Ik denk een jaartje of 1 á 2...?
@keniafan: Dankjewel! :p

Gr. ChrissievdP

Added (12 Feb 2011, 19:07)
---------------------------------------------
UPDATE

Inhoud:
-Voltooiing van de Savanne
-De Nijloeverkas in gebruik genomen
-Fokprogramma's
-Volop jong spul

Voltooiing van de Savanne
De afgelopen weken heb ik de laatste hand gelegd aan de Afrikaanse Savanne. Er zijn 3 nieuwe diersoorten (Thomson Gazelles, Cheeta´s en Afrikaanse Wilde Honden). De dieren hebben prachtige verblijven gekregen, waarmee ik hoop op goede fokresultaten.

De Thommies verkennen hun nieuwe verblijf

Een overzichtsfoto van het Thomson-verblijf

De Cheeta's vinden het maar vermoeiend...

Verblijf van de Wilde Honden, gezien vanachter de glaswand in het bezoekerscentrum

Een foto vanaf de loopbrug van het verblijf van de Wilde Honden

Overzichtsfoto van de beide verblijven, onder de brug zit het bezoekerscentrum, aan de rechterkant zie je het 'Tropisch Regenwoud' (volgende update('s)). De verblijven voor de Wilde Honden kunnen gescheiden worden, zodat de dieren min of min solitair kunnen leven, als het nodig zou zijn.

De Nijloeverkas in gebruik genomen
Vandaag wordt de Nijloeverkas in gebruik genomen. Hiermee is de dierentuin een vooruitstrevende weg ingeslagen. In deze kas leven een tal van dieren, waaronder Nijlkrokodillen, stokstaartjes en Renkoekoeken. Binnen in de kas zit ook nog een grot, waarin een aquarium voor visambients is gebouwd.

De ingang van de kas

Als je binnenkomt, zie je als eerste een 6 tal Stokstaartjes.

Nog een keer het stokstaartjesverblijf

Aan de overkant van dat verblijf staat een grote glazen ruit, waar je de Nijlkrokodillen kan je zien liggen

Als je iets verder loopt, kom je bij een flinke afdaling. Daarna kan je onderwater kijken bij de Nijlkrokodillen

Tegenover het onderwaterzicht van de Kroko's is een mooi tuintje geplant. Het staat vol met Afrikaanse planten en bomen, ook is er Bamboe, voor de sfeer

Als je dan weer omhoog gaat, kom je bij een grot waarin een Aquarium is gebouwd

En al loop je dan nog een stukje verder omhoog, kom je bij de volière voor Renkoekoeken.

Fokprogramma's
Met de opening van de Nijloeverkas doet World Zoo mee met een fokprogramma!! Met de opening van het Tropisch Regenwoud in het vooruizicht, komt daar nog eens een fokprogramma bij! Voorlopig heeft een van deze fokprogramma's zijn vruchten al afgeworpen. Er is namelijk in het Oerwoud-gedeelte van het Tropisch Regenwoud gebouw al een Dwergnijlpaardje geboren!

Volop jong spul!

Al een tijdje teruggeboren op de Afrikaanse Steppe: een Dromedarisje!

Ietsje verderop op de Afrikaanse Savanne zijn 2 zebraatjes geboren, nog piepjong, maar al zeker weten een publiekstrekker van de bovenste plank!

Nog een geboorte op de Savanne, een Girafje!

Voorlopig staan de merrie en haar kindje apart van het mannetje, om de rust te bewaren. Het is namelijk gebleken dat de hengst het niet kan vinden met zijn dochtertje.

Het fokprogramma werpt zijn vruchten af!
gelijk een voorproefje op het Tropische Regenwoud

VOLGENDE KEER:
vanuit de Savanne stappen we een bosrand in. Het gebied lijkt ondoordringbaar, maar er is toch nog een klein paadje. Opeens duikt er een vlinder op! Ietsje verderop vliegen er Toekans! Vanuit deze Bosrand lopen we zo het Tropisch Regenwoud in. Er hangt een vochtig klimaat, met flink wat tropische bomen. Aan de rand van het gebouw is een meertje met Pauwoogzoetwaterroggen. Dan loop je het Oerwoud in, vanuit dat punt kun je naar beneden lopen richtig het verblijf voor Dwergnijlpaarden. Dan kun je omhoog, of nóg verder omlaag. Als je omhoog gaat kan je de Nijlpaardjes vanaf een hoger punt zien, en als je omlaag gaat kom je bij het onderwaterzicht van het meertje (pauwoogzoetwaterroggen). Als je dan weer naar boven loopt, kom je bij een terras met uitzicht op het oerwoud en regenwoud.

Dat was hem weer!

EDIT: Ik vergat de plattegrond :p

[b]World Zoo Showroom

Bericht veranderd door: ChrissievdP - Zaterdag, 12 Feb 2011, 19:08
Bericht@Jeweetwelwie: Je bedoelt hoelang ik ZT2 al doe? Ik denk een jaartje of 1 á 2...?
@keniafan: Dankjewel! :p

Gr. ChrissievdP

Added (12 Feb 2011, 19:07)
---------------------------------------------
UPDATE

Inhoud:
-Voltooiing van de Savanne
-De Nijloeverkas in gebruik genomen
-Fokprogramma's
-Volop jong spul

Voltooiing van de Savanne
De afgelopen weken heb ik de laatste hand gelegd aan de Afrikaanse Savanne. Er zijn 3 nieuwe diersoorten (Thomson Gazelles, Cheeta´s en Afrikaanse Wilde Honden). De dieren hebben prachtige verblijven gekregen, waarmee ik hoop op goede fokresultaten.

De Thommies verkennen hun nieuwe verblijf

Een overzichtsfoto van het Thomson-verblijf

De Cheeta's vinden het maar vermoeiend...

Verblijf van de Wilde Honden, gezien vanachter de glaswand in het bezoekerscentrum

Een foto vanaf de loopbrug van het verblijf van de Wilde Honden

Overzichtsfoto van de beide verblijven, onder de brug zit het bezoekerscentrum, aan de rechterkant zie je het 'Tropisch Regenwoud' (volgende update('s)). De verblijven voor de Wilde Honden kunnen gescheiden worden, zodat de dieren min of min solitair kunnen leven, als het nodig zou zijn.

De Nijloeverkas in gebruik genomen
Vandaag wordt de Nijloeverkas in gebruik genomen. Hiermee is de dierentuin een vooruitstrevende weg ingeslagen. In deze kas leven een tal van dieren, waaronder Nijlkrokodillen, stokstaartjes en Renkoekoeken. Binnen in de kas zit ook nog een grot, waarin een aquarium voor visambients is gebouwd.

De ingang van de kas

Als je binnenkomt, zie je als eerste een 6 tal Stokstaartjes.

Nog een keer het stokstaartjesverblijf

Aan de overkant van dat verblijf staat een grote glazen ruit, waar je de Nijlkrokodillen kan je zien liggen

Als je iets verder loopt, kom je bij een flinke afdaling. Daarna kan je onderwater kijken bij de Nijlkrokodillen

Tegenover het onderwaterzicht van de Kroko's is een mooi tuintje geplant. Het staat vol met Afrikaanse planten en bomen, ook is er Bamboe, voor de sfeer

Als je dan weer omhoog gaat, kom je bij een grot waarin een Aquarium is gebouwd

En al loop je dan nog een stukje verder omhoog, kom je bij de volière voor Renkoekoeken.

Fokprogramma's
Met de opening van de Nijloeverkas doet World Zoo mee met een fokprogramma!! Met de opening van het Tropisch Regenwoud in het vooruizicht, komt daar nog eens een fokprogramma bij! Voorlopig heeft een van deze fokprogramma's zijn vruchten al afgeworpen. Er is namelijk in het Oerwoud-gedeelte van het Tropisch Regenwoud gebouw al een Dwergnijlpaardje geboren!

Volop jong spul!

Al een tijdje teruggeboren op de Afrikaanse Steppe: een Dromedarisje!

Ietsje verderop op de Afrikaanse Savanne zijn 2 zebraatjes geboren, nog piepjong, maar al zeker weten een publiekstrekker van de bovenste plank!

Nog een geboorte op de Savanne, een Girafje!

Voorlopig staan de merrie en haar kindje apart van het mannetje, om de rust te bewaren. Het is namelijk gebleken dat de hengst het niet kan vinden met zijn dochtertje.

Het fokprogramma werpt zijn vruchten af!
gelijk een voorproefje op het Tropische Regenwoud

VOLGENDE KEER:
vanuit de Savanne stappen we een bosrand in. Het gebied lijkt ondoordringbaar, maar er is toch nog een klein paadje. Opeens duikt er een vlinder op! Ietsje verderop vliegen er Toekans! Vanuit deze Bosrand lopen we zo het Tropisch Regenwoud in. Er hangt een vochtig klimaat, met flink wat tropische bomen. Aan de rand van het gebouw is een meertje met Pauwoogzoetwaterroggen. Dan loop je het Oerwoud in, vanuit dat punt kun je naar beneden lopen richtig het verblijf voor Dwergnijlpaarden. Dan kun je omhoog, of nóg verder omlaag. Als je omhoog gaat kan je de Nijlpaardjes vanaf een hoger punt zien, en als je omlaag gaat kom je bij het onderwaterzicht van het meertje (pauwoogzoetwaterroggen). Als je dan weer naar boven loopt, kom je bij een terras met uitzicht op het oerwoud en regenwoud.

Dat was hem weer!

EDIT: Ik vergat de plattegrond :p

Bericht getypt door - ChrissievdP
Toegevoegd op 12 Feb 2011 om 19:07
Jorrit
Datum: Zaterdag, 12 Feb 2011, 20:47 | Bericht # 24   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 0

Verzorger

Ziet er goed uit, vooral het stokstaartjesverblijf ziet er goed uit ;) .
Ik heb nog wel een minpuntje:
Het gaashek bij de Afrikaanse wilde honden is misschien wel wat te hoog.
En bij de nijlkrokodillen is misschien ietwat weinig beplanting.
Maar daar kan je altijd wat aan doen.
Jortje

Als je bij mijn buddy-lijst wil, Pb me!
Buddy list: IK, Zebra Zappo, ZooHyena, Diertjee, McCamel

Ingame photographer
BerichtZiet er goed uit, vooral het stokstaartjesverblijf ziet er goed uit ;) .
Ik heb nog wel een minpuntje:
Het gaashek bij de Afrikaanse wilde honden is misschien wel wat te hoog.
En bij de nijlkrokodillen is misschien ietwat weinig beplanting.
Maar daar kan je altijd wat aan doen.
Jortje

Bericht getypt door - Jorrit
Toegevoegd op 12 Feb 2011 om 20:47
Laraatje2008
Datum: Zaterdag, 12 Feb 2011, 20:49 | Bericht # 25   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 10

ZTAO
Reputatie: 4

Voormalig Crewlid
Directeur

Mooi gedaan met de kas, mooie inrichting en mooi pad met die kroks en ook een mooi verblijf met dat groen en goed water erin!!! Leuk dat de Thommies het zo goed vergaan en ook het zoveel jonge grutten, dat is altijd leuk als er zoveel grut wordt geboren. Mooi gedaan grote verblijven, met veel groen erin en gezellig gebouwd. Groetjes van Laraatje :D

En 27 april 2012 mijn grote dag, trouwen!!
BerichtMooi gedaan met de kas, mooie inrichting en mooi pad met die kroks en ook een mooi verblijf met dat groen en goed water erin!!! Leuk dat de Thommies het zo goed vergaan en ook het zoveel jonge grutten, dat is altijd leuk als er zoveel grut wordt geboren. Mooi gedaan grote verblijven, met veel groen erin en gezellig gebouwd. Groetjes van Laraatje :D

Bericht getypt door - Laraatje2008
Toegevoegd op 12 Feb 2011 om 20:49
ChrissievdP
Datum: Maandag, 14 Feb 2011, 14:43 | Bericht # 26   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Verzorger

Bedankt voor de reacties!
@Jortje: Ik weet niet goed welke beplanting ik moet gebruiken in die hoek van het verblijf. Ik ga er voor de volgende update aan werken!

@Laraatje: Dankjewel! Al die jonge dieren zijn inderdaad erg leuk om te zien! En toen ik net dacht dat de geboortegolf wel over was, kwamen er deze berichten:
Dwergnijlpaard 2 is drachtig
Flamingo 3 is drachtig
Struisvogel 1 is drachtig
Netgiraffe 2 is drachtig (alweer dus xD)
Toekans 1, 4 en 8 zijn drachtig
en
Cheeta 2 is drachtig
Dus er staan nog heel wat geboortes te wachten :-P

groet, ChrissievdP

[b]World Zoo Showroom
BerichtBedankt voor de reacties!
@Jortje: Ik weet niet goed welke beplanting ik moet gebruiken in die hoek van het verblijf. Ik ga er voor de volgende update aan werken!

@Laraatje: Dankjewel! Al die jonge dieren zijn inderdaad erg leuk om te zien! En toen ik net dacht dat de geboortegolf wel over was, kwamen er deze berichten:
Dwergnijlpaard 2 is drachtig
Flamingo 3 is drachtig
Struisvogel 1 is drachtig
Netgiraffe 2 is drachtig (alweer dus xD)
Toekans 1, 4 en 8 zijn drachtig
en
Cheeta 2 is drachtig
Dus er staan nog heel wat geboortes te wachten :-P

groet, ChrissievdP

Toegevoegd op 14 Feb 2011 om 14:43
Jeweetwelwie
Datum: Maandag, 14 Feb 2011, 22:01 | Bericht # 27   
ZTSF Gegevens
Groep: Technisch medewerker
Prijzenkast: 20

ZTAO

Winnaar ZTSF Awards 2012
Directeur

Mooie update,
ik vind de deuren van de binnenverblijf echt cool!

Wel kwam ik zelf niet echt uit de overzichtsfoto van de wilde honden.
Mooie verblijven verder! Misschien iets meer beplanting kan geen kwaaad?

Groetjes,
Jeweetwelwie ^_^

BerichtMooie update,
ik vind de deuren van de binnenverblijf echt cool!

Wel kwam ik zelf niet echt uit de overzichtsfoto van de wilde honden.
Mooie verblijven verder! Misschien iets meer beplanting kan geen kwaaad?

Groetjes,
Jeweetwelwie ^_^

Bericht getypt door - Jeweetwelwie
Toegevoegd op 14 Feb 2011 om 22:01
ChrissievdP
Datum: Dinsdag, 15 Feb 2011, 13:38 | Bericht # 28   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Verzorger

@Jeweetwelwie:
Ik ga inderdaad nog wat meer beplanten, dat komt allemaal nog.
En de overzichtsfoto van de wilde honden:
Er zijn 3 verblijven voor de Wilde Honden. Daar tussen zitten bassinmuren die omhoog en omlaag kunnen. Aan de linkeronderkant van het plaatje is het quarantaine-perk van de giraffes, dat nu wordt gebruikt door de hengst, omdat deze gescheiden leeft van de vrouwtjes, voorlopig. Dan aan de rechterkant zie je het Cheeta-verblijf. Dit is een tijdelijk verblijf omdat ik geen Cheeta's verwacht had. Ik heb dus gewoon een simpel verblijf gebouwd, en later wil ik gaan bouwen aan een zogeheten 'kopje' met een groot buitenverblijf.
En dan heb je nog de loopbrug, daaronder zit een bezoekerscentrum, en daarachter zit het binnenverblijf, dat niet te zien is voor de bezoekers, omdat de dieren privacy nodig hadden.
Is het nu duidelijker ^^,?

[b]World Zoo Showroom
Bericht@Jeweetwelwie:
Ik ga inderdaad nog wat meer beplanten, dat komt allemaal nog.
En de overzichtsfoto van de wilde honden:
Er zijn 3 verblijven voor de Wilde Honden. Daar tussen zitten bassinmuren die omhoog en omlaag kunnen. Aan de linkeronderkant van het plaatje is het quarantaine-perk van de giraffes, dat nu wordt gebruikt door de hengst, omdat deze gescheiden leeft van de vrouwtjes, voorlopig. Dan aan de rechterkant zie je het Cheeta-verblijf. Dit is een tijdelijk verblijf omdat ik geen Cheeta's verwacht had. Ik heb dus gewoon een simpel verblijf gebouwd, en later wil ik gaan bouwen aan een zogeheten 'kopje' met een groot buitenverblijf.
En dan heb je nog de loopbrug, daaronder zit een bezoekerscentrum, en daarachter zit het binnenverblijf, dat niet te zien is voor de bezoekers, omdat de dieren privacy nodig hadden.
Is het nu duidelijker ^^,?

Toegevoegd op 15 Feb 2011 om 13:38
catfreako
Datum: Dinsdag, 15 Feb 2011, 17:14 | Bericht # 29   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 3

ZTAO

Curator

in één woord een perfecte zoo, je hebt idd wel wat uit Blijdorp gehaald.
maar, daar is zootycoon voor, om dierentuinen na te bouwen.
verder is die savanne echt geweldig. ga zo door!

Bericht veranderd door: catfreako - Dinsdag, 15 Feb 2011, 17:18
Berichtin één woord een perfecte zoo, je hebt idd wel wat uit Blijdorp gehaald.
maar, daar is zootycoon voor, om dierentuinen na te bouwen.
verder is die savanne echt geweldig. ga zo door!

Bericht getypt door - catfreako
Toegevoegd op 15 Feb 2011 om 17:14
IK
Datum: Woensdag, 16 Feb 2011, 15:00 | Bericht # 30   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 3

Onderdirecteur

Je beplanting is mooi maar die hoge hekken lijken niet echt bij de zoo te horen.
Maar verder heb je wel een mooie dierentuin.
Vooral vind ik dat de stokstaartjes het leuk hebben.
BerichtJe beplanting is mooi maar die hoge hekken lijken niet echt bij de zoo te horen.
Maar verder heb je wel een mooie dierentuin.
Vooral vind ik dat de stokstaartjes het leuk hebben.

Bericht getypt door - IK
Toegevoegd op 16 Feb 2011 om 15:00
Search:

Hosted by uCoz