@Jeweetwelwie: Je bedoelt hoelang ik ZT2 al doe? Ik denk een jaartje of 1 á 2...?
@keniafan: Dankjewel!
Gr. ChrissievdP
Added (12 Feb 2011, 19:07)
---------------------------------------------
UPDATE
Inhoud:
-Voltooiing van de Savanne
-De Nijloeverkas in gebruik genomen
-Fokprogramma's
-Volop jong spul
Voltooiing van de Savanne
De afgelopen weken heb ik de laatste hand gelegd aan de Afrikaanse Savanne. Er zijn 3 nieuwe diersoorten (Thomson Gazelles, Cheeta´s en Afrikaanse Wilde Honden). De dieren hebben prachtige verblijven gekregen, waarmee ik hoop op goede fokresultaten.
De Thommies verkennen hun nieuwe verblijf
Een overzichtsfoto van het Thomson-verblijf
De Cheeta's vinden het maar vermoeiend...
Verblijf van de Wilde Honden, gezien vanachter de glaswand in het bezoekerscentrum
Een foto vanaf de loopbrug van het verblijf van de Wilde Honden
Overzichtsfoto van de beide verblijven, onder de brug zit het bezoekerscentrum, aan de rechterkant zie je het 'Tropisch Regenwoud' (volgende update('s)). De verblijven voor de Wilde Honden kunnen gescheiden worden, zodat de dieren min of min solitair kunnen leven, als het nodig zou zijn.
De Nijloeverkas in gebruik genomen
Vandaag wordt de Nijloeverkas in gebruik genomen. Hiermee is de dierentuin een vooruitstrevende weg ingeslagen. In deze kas leven een tal van dieren, waaronder Nijlkrokodillen, stokstaartjes en Renkoekoeken. Binnen in de kas zit ook nog een grot, waarin een aquarium voor visambients is gebouwd.
De ingang van de kas
Als je binnenkomt, zie je als eerste een 6 tal Stokstaartjes.
Nog een keer het stokstaartjesverblijf
Aan de overkant van dat verblijf staat een grote glazen ruit, waar je de Nijlkrokodillen kan je zien liggen
Als je iets verder loopt, kom je bij een flinke afdaling. Daarna kan je onderwater kijken bij de Nijlkrokodillen
Tegenover het onderwaterzicht van de Kroko's is een mooi tuintje geplant. Het staat vol met Afrikaanse planten en bomen, ook is er Bamboe, voor de sfeer
Als je dan weer omhoog gaat, kom je bij een grot waarin een Aquarium is gebouwd
En al loop je dan nog een stukje verder omhoog, kom je bij de volière voor Renkoekoeken.
Fokprogramma's
Met de opening van de Nijloeverkas doet World Zoo mee met een fokprogramma!! Met de opening van het Tropisch Regenwoud in het vooruizicht, komt daar nog eens een fokprogramma bij! Voorlopig heeft een van deze fokprogramma's zijn vruchten al afgeworpen. Er is namelijk in het Oerwoud-gedeelte van het Tropisch Regenwoud gebouw al een Dwergnijlpaardje geboren!
Volop jong spul!
Al een tijdje teruggeboren op de Afrikaanse Steppe: een Dromedarisje!
Ietsje verderop op de Afrikaanse Savanne zijn 2 zebraatjes geboren, nog piepjong, maar al zeker weten een publiekstrekker van de bovenste plank!
Nog een geboorte op de Savanne, een Girafje!
Voorlopig staan de merrie en haar kindje apart van het mannetje, om de rust te bewaren. Het is namelijk gebleken dat de hengst het niet kan vinden met zijn dochtertje.
Het fokprogramma werpt zijn vruchten af!
gelijk een voorproefje op het Tropische Regenwoud
VOLGENDE KEER:
vanuit de Savanne stappen we een bosrand in. Het gebied lijkt ondoordringbaar, maar er is toch nog een klein paadje. Opeens duikt er een vlinder op! Ietsje verderop vliegen er Toekans! Vanuit deze Bosrand lopen we zo het Tropisch Regenwoud in. Er hangt een vochtig klimaat, met flink wat tropische bomen. Aan de rand van het gebouw is een meertje met Pauwoogzoetwaterroggen. Dan loop je het Oerwoud in, vanuit dat punt kun je naar beneden lopen richtig het verblijf voor Dwergnijlpaarden. Dan kun je omhoog, of nóg verder omlaag. Als je omhoog gaat kan je de Nijlpaardjes vanaf een hoger punt zien, en als je omlaag gaat kom je bij het onderwaterzicht van het meertje (pauwoogzoetwaterroggen). Als je dan weer naar boven loopt, kom je bij een terras met uitzicht op het oerwoud en regenwoud.
Dat was hem weer!
EDIT: Ik vergat de plattegrond