Nieuwe berichten  
Startpagina Startpagina

Forum moderator: ZTAO-Crew2  
World Zoo | ChrissievdP ZTAO Showroom
ChrissievdP
Datum: Zondag, 30 Sep 2012, 16:25 | Bericht # 201   
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Prijzenkast: 1

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 1

Verzorger

(erg lange) Update!

Na een lange vakantie en een flinke tijd bouwen aan World Zoo, kan ik eindelijk weer een update plaatsen! Deze update is erg lang..
Inhoud:
-Aziatisch Oerbos is verbouwd!
-Steppe is verbouwd!
-Nieuwe Himalaya-gebergte!

Het Aziatsche Oerbos is verbouwd!
De afgelopen tijd heb ik druk gebouwd aan het nieuwe Oerbos. Na de opening van het nagebootste regenwoud 'Taman Malay' was de routing in he Azië-gebied van World Zoo niet logisch meer. De bezoekers begonnen de tocht in het Nevelwoud, vervolgenden de Route door Taman Malay en eindigden in het Oerbos, maar kwamen hier wel aan de verkeerde kant binnen... Hier sloegen de bezoekers het een en ander over. De nieuwe route is nu als volgt: Het nieuwe Oerbos > Steppe > Chinese Tuin > Nevelwoud > Taman Malay > Himalaya. Zo zien de gasten alles van een mooi continent.
Terug naar het Oerbos zelf, toen ik wilde gaan verbouwen was het grootste punt eigenlijk dat er Zwarte Neushoorns aanwezig waren.. Dit past niet in de continentale inrichting van World Zoo (Er komen geen Zwarte Neushoorns voor in Azië...), dus deze dieren moesten al weg. Ik had eerst het idee ze te verwisselen met Javaanse of Indische Neushoorns, maar toen bleek dat ik een aantal nieuwe soorten kon krijgen, ging ik nogmaals aan het denken. Het is nu als volgt: Het hele oerbos is leeggehaald, alleen een gedeelte van het olifantenbinnenverblijf bestond nog. Ik heb echt alles aangepast, de route is compleet anders, er zijn andere verblijven langs de route gekomen en alles is veel ruimer opgezet. Dit was mogelijk omdat de Tapirs weggingen naar de Rivieroever in Taman Malay, en de Neushoorns zijn naar Afrika verhuisd (komt later in een volgende update). Er was dus ruimte voor meer bos, en 4 reuze-terraria! De foto's:

De ingang is opnieuw aangeplant, en de bestaande beplanting is flink gesnoeid, om het geordend te houden

Bij binnenkomst valt meteen op dat het echt heel erg veranderd is

Een pleintje, met daarbij de Jeep die voorheen verscholen stond

De Jeep is toegankelijk, zodat je er leuke foto's van kan maken

Een stuk bos, met daarin het eerste terrarium

Het terrarium voor de Koningscobra's

De ingang van de grot

Binnenin de grot zie je al het eerste dier. Aan de rechterkant zit een ingang naar een achter-de-schermen binnen en buitenverblijf (niet in deze update te zien)

Het eerste zicht op het olifantenbinnenverblijf, nog wat bamboe en schrikdraad.

Uitgang van de grot

Een leuk meertje met waterval

Meertje van bovenaf

Ringhalscobra verblijf

Het eerste terrarium van de Komodovaranen

Tweede Komdovaranen verblijf

Open plek in het bos

Nogmaals dat plein, dit was eerst het olifanten-bassin (dat is nu verwijderd)

Olifantenbinnenverblijf

Uitgang van het Oerbos

De Mongoolse Steppe
Toen bleek dat de Zwarte Neushoorns weg zouden gaan, en er geen neushoorns op deze plek terug zouden keren, werd het oude buitenverblijf dus nutteloos.. Dit buitenverblijf ligt precies tegen de Steppe aan, en met de komst van Kamelen was het dus een logische zet om de Steppe uit te breiden. Het Manoel-kattenverblijf is tweemaal zo groot gemaakt, en de Kiangs zijn vervangen door Prezwalskipaarden. (Door de komst van deze paarden gaan de Amerikaanse Mustangs weg (daar is ook geen plaats voor in het nog te bouwen Amerika-continent). Wie wil ze hebben?). Op de plaats van het oude Neushoorn-buitenverblijf is nu een mooi stukje steppe voor de Kamelen gekomen.. Kijk zelf maar:

De nieuwe aanblik.. Er zijn in het Azie-continent genoeg plaatsen waar je op mooie plaatsjes even kan uitrusten bij bankjes en picknicktafels

Eerste kijkruit bij de Manoels

Stukje verder lopen

Tweede kijkruit

Mongoolse Renmuizen (Gerbils) (is een ambient, geen echt dier)

Het prezwalskipaardenverblijf

Route naar de Chinese Tuin en de rest van de Steppe

Er is ook een klein moerasje met klaterende waterval.. Een mooi plekje!

Het nieuwe deel van de Steppe

Het Himalaya-gebergte
Eindelijk is het zover, het laatste biotoop van het Azië-continent is klaar! Met een 3 tal diersoorten in ruime verblijven is dit een mooie afsluiter! De prachtige kunstrotsen, heerlijke rustplekjes en mooie verblijven maakt dit tot een ontspannen afsluiter van de tour door Azië.

In Taman Malay zijn twee verblijven die aanwijzingen geven naar het Himalaya-gebergte, dat zijn het Banteng-verblijf (dit ligt aan de voet van de hoge rotsen) en het rivieroever-verbijf van de Tapirs, hier worden de rotsen steeds hoger en de beplanting past ook al voor een deel bij het gebergte.

Bij binnenkomst kom je meteen in het bos, hoe hoger je in de bergen komt, hoe eenzijdiger de beplanting wordt.. (Himalaya-dennen en Berken)

Hoger op de berg..

Het verblijf voor de Rode Panda's

Het bergpad wordt steeds hoger

Een 'terugblik' op het verblijf van de Rode Panda's, er zijn hier in dit verblijf 2 watervallen

Na het hoge bergpad kom je weer beneden (dat hoge bergpad staat niet op de foto's; er loopt een pad tussen de boomtoppen)

Verder naar beneden

Een pleintje met 2 verblijven voor Sneeuwpanters!

Een van de 2 verblijven.. Helaas ben ik vergeten van de andere een foto te maken -.-"

Ingang van een grot (loopt onder het bergpad door)

Binnenverblijf voor de Sneeuwpanters

Uitgang van de grot

Terrasje, met op de achtergrond nagemaakte rotsen met eeuwige sneeuw

Het verblijf van de Rode Panda's, van onder gezien (dit verblijf is tegen een heuvel aangebouwd)

Steenbokken-verblijf

En als laatst, nog een keer het steenbokkenverblijf

Dit was de update weer!!

Volgende keer wil ik misschien nog een deel van Azië aanpassen, zodat dit helemaal klaar is.. Zijn er ideëen/suggesties wat je graag aangepast zou zien?
Als blijkt dat er geen suggesties zijn, ga ik beginnen met het Amerika-continent! Er liggen plannen zat, voor onder andere een Galapagos eiland, een 'Grizzly-Forest' en een Noord- en Zuidpool gebied, of wacht dat je van een Desert, Prairie of Pampa? Plannen genoeg dus!

Ik ben heel erg benieuwd naar meningen over deze update, dus; laat van je horen!

Groetjes en tot snel!

[b]World Zoo Showroom
Bericht(erg lange) Update!

Na een lange vakantie en een flinke tijd bouwen aan World Zoo, kan ik eindelijk weer een update plaatsen! Deze update is erg lang..
Inhoud:
-Aziatisch Oerbos is verbouwd!
-Steppe is verbouwd!
-Nieuwe Himalaya-gebergte!

Het Aziatsche Oerbos is verbouwd!
De afgelopen tijd heb ik druk gebouwd aan het nieuwe Oerbos. Na de opening van het nagebootste regenwoud 'Taman Malay' was de routing in he Azië-gebied van World Zoo niet logisch meer. De bezoekers begonnen de tocht in het Nevelwoud, vervolgenden de Route door Taman Malay en eindigden in het Oerbos, maar kwamen hier wel aan de verkeerde kant binnen... Hier sloegen de bezoekers het een en ander over. De nieuwe route is nu als volgt: Het nieuwe Oerbos > Steppe > Chinese Tuin > Nevelwoud > Taman Malay > Himalaya. Zo zien de gasten alles van een mooi continent.
Terug naar het Oerbos zelf, toen ik wilde gaan verbouwen was het grootste punt eigenlijk dat er Zwarte Neushoorns aanwezig waren.. Dit past niet in de continentale inrichting van World Zoo (Er komen geen Zwarte Neushoorns voor in Azië...), dus deze dieren moesten al weg. Ik had eerst het idee ze te verwisselen met Javaanse of Indische Neushoorns, maar toen bleek dat ik een aantal nieuwe soorten kon krijgen, ging ik nogmaals aan het denken. Het is nu als volgt: Het hele oerbos is leeggehaald, alleen een gedeelte van het olifantenbinnenverblijf bestond nog. Ik heb echt alles aangepast, de route is compleet anders, er zijn andere verblijven langs de route gekomen en alles is veel ruimer opgezet. Dit was mogelijk omdat de Tapirs weggingen naar de Rivieroever in Taman Malay, en de Neushoorns zijn naar Afrika verhuisd (komt later in een volgende update). Er was dus ruimte voor meer bos, en 4 reuze-terraria! De foto's:

De ingang is opnieuw aangeplant, en de bestaande beplanting is flink gesnoeid, om het geordend te houden

Bij binnenkomst valt meteen op dat het echt heel erg veranderd is

Een pleintje, met daarbij de Jeep die voorheen verscholen stond

De Jeep is toegankelijk, zodat je er leuke foto's van kan maken

Een stuk bos, met daarin het eerste terrarium

Het terrarium voor de Koningscobra's

De ingang van de grot

Binnenin de grot zie je al het eerste dier. Aan de rechterkant zit een ingang naar een achter-de-schermen binnen en buitenverblijf (niet in deze update te zien)

Het eerste zicht op het olifantenbinnenverblijf, nog wat bamboe en schrikdraad.

Uitgang van de grot

Een leuk meertje met waterval

Meertje van bovenaf

Ringhalscobra verblijf

Het eerste terrarium van de Komodovaranen

Tweede Komdovaranen verblijf

Open plek in het bos

Nogmaals dat plein, dit was eerst het olifanten-bassin (dat is nu verwijderd)

Olifantenbinnenverblijf

Uitgang van het Oerbos

De Mongoolse Steppe
Toen bleek dat de Zwarte Neushoorns weg zouden gaan, en er geen neushoorns op deze plek terug zouden keren, werd het oude buitenverblijf dus nutteloos.. Dit buitenverblijf ligt precies tegen de Steppe aan, en met de komst van Kamelen was het dus een logische zet om de Steppe uit te breiden. Het Manoel-kattenverblijf is tweemaal zo groot gemaakt, en de Kiangs zijn vervangen door Prezwalskipaarden. (Door de komst van deze paarden gaan de Amerikaanse Mustangs weg (daar is ook geen plaats voor in het nog te bouwen Amerika-continent). Wie wil ze hebben?). Op de plaats van het oude Neushoorn-buitenverblijf is nu een mooi stukje steppe voor de Kamelen gekomen.. Kijk zelf maar:

De nieuwe aanblik.. Er zijn in het Azie-continent genoeg plaatsen waar je op mooie plaatsjes even kan uitrusten bij bankjes en picknicktafels

Eerste kijkruit bij de Manoels

Stukje verder lopen

Tweede kijkruit

Mongoolse Renmuizen (Gerbils) (is een ambient, geen echt dier)

Het prezwalskipaardenverblijf

Route naar de Chinese Tuin en de rest van de Steppe

Er is ook een klein moerasje met klaterende waterval.. Een mooi plekje!

Het nieuwe deel van de Steppe

Het Himalaya-gebergte
Eindelijk is het zover, het laatste biotoop van het Azië-continent is klaar! Met een 3 tal diersoorten in ruime verblijven is dit een mooie afsluiter! De prachtige kunstrotsen, heerlijke rustplekjes en mooie verblijven maakt dit tot een ontspannen afsluiter van de tour door Azië.

In Taman Malay zijn twee verblijven die aanwijzingen geven naar het Himalaya-gebergte, dat zijn het Banteng-verblijf (dit ligt aan de voet van de hoge rotsen) en het rivieroever-verbijf van de Tapirs, hier worden de rotsen steeds hoger en de beplanting past ook al voor een deel bij het gebergte.

Bij binnenkomst kom je meteen in het bos, hoe hoger je in de bergen komt, hoe eenzijdiger de beplanting wordt.. (Himalaya-dennen en Berken)

Hoger op de berg..

Het verblijf voor de Rode Panda's

Het bergpad wordt steeds hoger

Een 'terugblik' op het verblijf van de Rode Panda's, er zijn hier in dit verblijf 2 watervallen

Na het hoge bergpad kom je weer beneden (dat hoge bergpad staat niet op de foto's; er loopt een pad tussen de boomtoppen)

Verder naar beneden

Een pleintje met 2 verblijven voor Sneeuwpanters!

Een van de 2 verblijven.. Helaas ben ik vergeten van de andere een foto te maken -.-"

Ingang van een grot (loopt onder het bergpad door)

Binnenverblijf voor de Sneeuwpanters

Uitgang van de grot

Terrasje, met op de achtergrond nagemaakte rotsen met eeuwige sneeuw

Het verblijf van de Rode Panda's, van onder gezien (dit verblijf is tegen een heuvel aangebouwd)

Steenbokken-verblijf

En als laatst, nog een keer het steenbokkenverblijf

Dit was de update weer!!

Volgende keer wil ik misschien nog een deel van Azië aanpassen, zodat dit helemaal klaar is.. Zijn er ideëen/suggesties wat je graag aangepast zou zien?
Als blijkt dat er geen suggesties zijn, ga ik beginnen met het Amerika-continent! Er liggen plannen zat, voor onder andere een Galapagos eiland, een 'Grizzly-Forest' en een Noord- en Zuidpool gebied, of wacht dat je van een Desert, Prairie of Pampa? Plannen genoeg dus!

Ik ben heel erg benieuwd naar meningen over deze update, dus; laat van je horen!

Groetjes en tot snel!

Bericht getypt door - ChrissievdP
Toegevoegd op 30 Sep 2012 om 16:25
Kit_Fisto
Datum: Zondag, 30 Sep 2012, 18:00 | Bericht # 202   
ZTSF Gegevens

ZTAO
Reputatie: 2

Curator

wow!! :o prachtig! serieus! ik vindt vooral mooi hoe jij de terarias maakt. het oerbos is ook mooi gemaakt zeg!! ik vondt het wel jammer toen de update was afgelopen xD.. ik kan echt niet wachten op de volgende update!

gr. Marijn ^_^

kijk in Dierenpark arts trade voor veel nieuwe dieren! :D
Berichtwow!! :o prachtig! serieus! ik vindt vooral mooi hoe jij de terarias maakt. het oerbos is ook mooi gemaakt zeg!! ik vondt het wel jammer toen de update was afgelopen xD.. ik kan echt niet wachten op de volgende update!

gr. Marijn ^_^

Bericht getypt door - Kit_Fisto
Toegevoegd op 30 Sep 2012 om 18:00
boerroel545
Datum: Zondag, 30 Sep 2012, 19:03 | Bericht # 203   
boerroel545  
ZTSF Gegevens
Groep: Designer
Prijzenkast: 0

ZTAO
Reputatie: 9

Curator

super mooie update ik vind het soms wel een beetje jammer dat het pad
aan de zijkante of in de hoekjes soms een beetje omhoog loopt
voor de rest is het gewoon top ik kijk net als kit_fisto uit naar je volgende update

gr. roel

Berichtsuper mooie update ik vind het soms wel een beetje jammer dat het pad
aan de zijkante of in de hoekjes soms een beetje omhoog loopt
voor de rest is het gewoon top ik kijk net als kit_fisto uit naar je volgende update

gr. roel

Bericht getypt door - boerroel545
Toegevoegd op 30 Sep 2012 om 19:03
Svenyboy04
Datum: Zondag, 30 Sep 2012, 19:24 | Bericht # 204   
ZTSF Gegevens

Verzorger

Super mooi gedaan Azie heeft een mooi nieuw stuk gekrijgen.
De dieren hebben of een ruimer verblijf gekrijgen of een nieuwe groote.
Ziet er mooi uit ge zo door

Groetjes

Sven ^_^

Brullende Leeuwen
BerichtSuper mooi gedaan Azie heeft een mooi nieuw stuk gekrijgen.
De dieren hebben of een ruimer verblijf gekrijgen of een nieuwe groote.
Ziet er mooi uit ge zo door

Groetjes

Sven ^_^

Bericht getypt door - Svenyboy04
Toegevoegd op 30 Sep 2012 om 19:24
NielsG
Datum: Zondag, 30 Sep 2012, 20:02 | Bericht # 205   
NielsG 
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 5

Member van het Seizoen
Directeur

Geweldig gedaan man! Je realisme is gewoon heel erg goed! :p Kan niet wachten op de volgende update! :)

BerichtGeweldig gedaan man! Je realisme is gewoon heel erg goed! :p Kan niet wachten op de volgende update! :)

Bericht getypt door - NielsG
Toegevoegd op 30 Sep 2012 om 20:02
Cheeta7
Datum: Zondag, 30 Sep 2012, 20:25 | Bericht # 206   
ZTSF Gegevens

Horeca Medewerker

Echt enorm prachtig gebouwd! Alles komt altijd heel realistisch over! Ik vind het geweldig hoe je je dierentuin kan indelen! (door bijvoorbeeld onder het bergpad door te gaan via een grot) Echt vet gebouwd! Super! Misschien nog een overzichtsfoto?

Groetjes Bart

BerichtEcht enorm prachtig gebouwd! Alles komt altijd heel realistisch over! Ik vind het geweldig hoe je je dierentuin kan indelen! (door bijvoorbeeld onder het bergpad door te gaan via een grot) Echt vet gebouwd! Super! Misschien nog een overzichtsfoto?

Groetjes Bart

Bericht getypt door - Cheeta7
Toegevoegd op 30 Sep 2012 om 20:25
ChrissievdP
Datum: Maandag, 01 Okt 2012, 16:34 | Bericht # 207   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Verzorger

@Iedereen:
Onwijs bedankt! Leuk om te lezen dat jullie het mooi vinden!

@Cheeta7:
Dankje, het is niet moeilijk om het zo in te delen, het eist alleen veel creativiteit, en daar heb ik een overkill aan... ;-). Ik doe niet aan overzichsfoto's, dat om een paar redenen. Ik bouw altijd erg groot en met overzichtsfoto's vallen vaak dingen op die ik juist probeer te 'verbergen' vanaf het bezoekerspad, bijvoorbeeld hekken en gebouwen. Ook zie je vaak al nieuwe delen op overzichtsfoto's (ik heb bijvoorbeeld al een groot deel van Amerika voor een deel af, en dat zou je dan kunnen zien op overzichts-foto's). Je zal het dus moeten doen met deze bezoekers-foto's ;-)

Blijf vooral reageren, ik vind het erg leuk om jullie reacties te lezen!

[b]World Zoo Showroom
Bericht@Iedereen:
Onwijs bedankt! Leuk om te lezen dat jullie het mooi vinden!

@Cheeta7:
Dankje, het is niet moeilijk om het zo in te delen, het eist alleen veel creativiteit, en daar heb ik een overkill aan... ;-). Ik doe niet aan overzichsfoto's, dat om een paar redenen. Ik bouw altijd erg groot en met overzichtsfoto's vallen vaak dingen op die ik juist probeer te 'verbergen' vanaf het bezoekerspad, bijvoorbeeld hekken en gebouwen. Ook zie je vaak al nieuwe delen op overzichtsfoto's (ik heb bijvoorbeeld al een groot deel van Amerika voor een deel af, en dat zou je dan kunnen zien op overzichts-foto's). Je zal het dus moeten doen met deze bezoekers-foto's ;-)

Blijf vooral reageren, ik vind het erg leuk om jullie reacties te lezen!

Toegevoegd op 01 Okt 2012 om 16:34
raymondhoek
Datum: Maandag, 01 Okt 2012, 16:47 | Bericht # 208   
ZTSF Gegevens
Groep: ZTSF beheerder
Prijzenkast: 9

ZTAO
Reputatie: 4

ZTSF Admin
Directeur

HOLY ......................................
Super netjes gemaakt man!
Hoe lang heb je hier aan gewerkt.
De details, echt prachtig, de afwerking, fantastisch, het totale plaatje niet te geloven!!
Kan niet wachten tot de volgende update!

Raymond ;)

BerichtHOLY ......................................
Super netjes gemaakt man!
Hoe lang heb je hier aan gewerkt.
De details, echt prachtig, de afwerking, fantastisch, het totale plaatje niet te geloven!!
Kan niet wachten tot de volgende update!

Raymond ;)

Bericht getypt door - raymondhoek
Toegevoegd op 01 Okt 2012 om 16:47
Olaf2000
Datum: Maandag, 01 Okt 2012, 17:02 | Bericht # 209   
ZTSF Gegevens

Kassa Medewerker

Mijn eerste reactie toen ik zag dat er een update was: WAAAAAAAAAAAAH!
Vervolgens zat ik de hele update lang als een klein kind te giechelen en op een neer te springen van opwinding, zó mooi is het! Alles klopt en het ziet er prachtig uit. Ik heb echt geen minpunten! Geweldig gedaan!

Blubblubvisjes zijn mijn beste vrienden =D
BerichtMijn eerste reactie toen ik zag dat er een update was: WAAAAAAAAAAAAH!
Vervolgens zat ik de hele update lang als een klein kind te giechelen en op een neer te springen van opwinding, zó mooi is het! Alles klopt en het ziet er prachtig uit. Ik heb echt geen minpunten! Geweldig gedaan!

Bericht getypt door - Olaf2000
Toegevoegd op 01 Okt 2012 om 17:02
ChrissievdP
Datum: Maandag, 01 Okt 2012, 17:05 | Bericht # 210   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Verzorger

@Raymondhoek:
Haha, dankjewel!

@Olaf2000:
Hahaha.. Erg leuk om te lezen dat je er van genoten hebt, haha!

[b]World Zoo Showroom
Bericht@Raymondhoek:
Haha, dankjewel!

@Olaf2000:
Hahaha.. Erg leuk om te lezen dat je er van genoten hebt, haha!

Toegevoegd op 01 Okt 2012 om 17:05
Search:

Hosted by uCoz