ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 162 Prijzenkast:
1 ZTAOCredits:0Reputatie:1
Verzorger
Nieuwsupdate
De afgelopen weken ben ik op vakantie geweest (maarliefst 7 weken, haha!) en heb gewerkt, waardoor er eigenlijk weinig tijd was om verder te bouwen aan World Zoo... Ik heb tussendoor wel af en toe kleine projectjes kunnen maken, maar heb geen echte grote attracties gemaakt. Op dit moment ben ik nog druk bezig met een klein Himalaya-gebied als afsluiter van Azie, Allereerst kom je aan de voet van de berg bij de Bantengs (hoort nog bij Taman Malay), zul je een verblijf voor Rode Panda's passeren en later kom je bij Takins en Steenbokken, als afsluiter krijg je een mooi verblijf voor Sneeuwpanters te zien.
Op dit moment ben ik ook druk bezig met het verbouwen van het Aziatische Oerbos. Het Binnenverblijf van de neushoorns wordt aangepast.. Het is gebouwd op de Zwarte Neushoorns, maar deze gaan vertrekken (omdat ze niet passen in de continentale inrichting van het geheel). Deze dieren krijgen ruimte op de nieuwe Savanne! (ik heb al 4x de Savanne verbouwd geloof ik, haha). Op hun oude plaatsje in Azie komt een uitbreiding van de Mongoolse Steppe. Hier komen Kamelen en tijdelijk ook de Amerikaanse Mustangs, die op termijn die tuin gaan verlaten vanwege de komst van Prezwalskipaarden. Het binnenverblijf van de Neushoorns wordt daarmee een loze ruimte, dit gaat opgevuld worden met een reuze-terrarium voor Komodovaranen. Hier komen ook nieuwe terraria voor de Ringhals- en Koningscobra's. Dit betekend dat het Oerbos stukken ruimer wordt opgezet, ook omdat de Tapirs hier vertrokken zijn (die zaten tijdelijk in het Oerbos, in afwachting op hun nieuwe verblijf in Taman Malay).
Al met al weer heel wat plannetjes die uitgevoerd kunnen worden.. Ik ben benieuwd naar Reactie's op deze plannen, wat verwachten jullie?
kan niet wachten en ja je hebt de savanne nu 4 keer verbouwd XD ik vind dat je altijt zo natuurlijk bouwt ga zoo door een klein zinnetje: DE NATUUR IS DE LEERMEESTER VAN IEDER
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 262 Prijzenkast:
1 ZTAOCredits:0Reputatie:2
Curator
@ ChrissievdP, ik ben erg benieudt naar de update!! vooral naar het aziatische oerbos, met al die aanpassingen en zo.. als ik mag vragen, waar ben je eigenlijk op vakantie geweest??
gr. Marijn
kijk in Dierenpark arts trade voor veel nieuwe dieren! :D
Verzorger
@iedereen: Bedankt, leuk om te zien dat jullie benieuwd zijn naar de komende update!
@Kit_Fisto: Gewoon op de veluwe, ik was daar Jeugdleider dus vandaar zolang, eerst zelf 4,5 week vakantie en de rest jeugdleiding (allemaal op dezelfde camping) ;-) Haha.. [b]World Zoo Showroom
Verzorger
@olaf2000: Haha, mooizo!
Ik ben vandaag verder gegaan met de verbouwingen, allereerst is de buitenzijde van het Oerbos aangepakt, daar zijn de buitenverblijven van de Zwarte Neushoorns leeggehaald, er staan nu alleen nog hekken, paden en rotsen. De buitenzwembaden van de dikhuiden zijn opgevuld, daar zie je nu niks meer van, Hier komen stallen voor de hoefdieren die het nieuwe deel van de Steppe gaan bevolken. Ik zit er aan te denken de Prezwalskipaarden te combineren met Kamelen, maar dan moet ik een oplossing vinden voor het bezoekerspad. Het manoel-verblijf is vergroot, er is nu weer genoeg ruimte! De Chinese tuin blijft ongewijzigd.
In het oerbos heb ik alles weggehaald, het gehele gebouw is leeggehaald... Het binnenverblijf van de Olifanten is vergroot, hun zwembad (en daarmee het onderwaterzicht) zijn verwijderd, de dieren zitten eigenlijk 90% van hun tijd buiten, omdat ze daar alles bij de hand hebben (eten, drinken, verrijking en een zwembad). Ik heb ook al 1 cobra-verblijf af, en heb ook een grot aangebracht waardoor je een goed zicht heb op de olifanten. Ook staat het 'geraamte' van het Komodo-varanen verblijf er al. Al met al schiet het al flink op in het oerbos!! De Update zal dus ook niet al te lang op zich laten wachten ;-)
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 144 Prijzenkast:
0
Horeca Medewerker
Dat zien er onwijs goeie plannen uit! Ik vind het leuk hoe je de informatie zo kan zetten ( en dan nog eens zonder foto's ) Echt waar dit ziet er helemaal top uit! Ik kan niet wachten!
Groetjes Bart
Added (18 Sep 2012, 20:38) --------------------------------------------- Dat zien er onwijs goeie plannen uit! Ik vind het leuk hoe je de informatie zo kan zetten ( en dan nog eens zonder foto's ) Echt waar dit ziet er helemaal top uit! Ik kan niet wachten!