ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 162 Prijzenkast:
1 ZTAOCredits:0Reputatie:1
Verzorger
Bedankt allemaal voor de reacties! Ik kan jullie vertellen dat Taman Malay nu eindelijk een mooie vorm heeft aangenomen. Ik wilde een duidelijke route door dit gebied heen, maar het mocht geen lang pad worden die je verplicht was te volgen. Ik heb er dus voor gekozen verschillende mogelijkheden te maken, zo kan de bezoeker over vlonders lopen, avonturenpaadjes bestijgen en de bezoeker kan ook het regenwoud bekijken vanaf het hoofdpad.
Het eerste deel van de route door Taman Malay is over een loopbrug, waar vandaan je uitkijkt over het grote olifantenbos, en als je goed kijkt kan je aan de andere kant van de brug ook Visaya Wrattenzwijnen zien zoeken naar eten. Als je naar beneden loopt, kom je echt in het regenwoud. Palmtakken en varens geven een natuurgetrouw uiterlijk aan het Maleise Regenwoud. Plots sta je in een rotsspleet, waar uit het niets Goudkatten op kunnen duiken. Als je verder loopt kom je langs het Gibbon eiland, een groot eiland omringd door een groot aantal bomen en planten. De gibbons spelen bij de waterval, en je kan ze heel goed zien! Dan ga je een tunnel in, hier kun je de imposante tijgers goed zien. Later zul je nog langs veel verschillende dieren komen, waaronder Bantengs, Tapirs en de Zonberen. Je besluit je reis bij de Orang Oetangs op hun eiland, later zal hier een nog nieuw te bouwen biotoop verreizen.
De route door Azie is nu als volgt: -Aziatisch Oerbos, hier zie je Neushoorns, Olifanten, Tapirs en een aantal Cobra's. -Chinese Tuin, met verblijven voor Goudapen en Muntjakken. -Mongoolse Steppe, met een groot verblijf voor Kamelen en Prezwalskipaarden (pas vernieuwd!) en een rotsformatie voor Manoels. -Nevelwoud, hier huizen verschillende reptielen, waaronder slangen en varanen. Ook wonen er hier roggen, neushoornvogels en neusberen. -Taman Malay, leefgebied voor Olifanten, Tapirs, Tijgers, Goudkatten, Orang Oetangs, Gibbons, Leeuwmakaken, Bantengs, Dingiso's en Zonberen.
NIEUW!: Himalaya! Ik heb plannen voor een groot rotsachtig gebied waar Sneeuwpanters, Takins en Kleine Panda's een verblijf zullen krijgen. Ik ben alleen nog op zoek naar de diersoorten!!
AMERIKA: Voorlopig is het eventjes stil rondom het America gebied van World Zoo. Ik wil eerst heel Azie afgerond hebben, en dan kijk ik even verder wat ik wil gaan doen. Ik kan al wel vertellen dat ik bezig ben met het ontwikkelen van een grote woestijn, zoiets als Burgers' Desert. Er zullen verschillende reptielen, zoogdieren en vogels te vinden zijn, waaronder Rode Lynx', Renkoekoek's en Addaxen (tijdelijk, ik heb geen beter passende diersoort (dikhoornschapen of manenschapen zijn niet echt goed te verkrijgen in ZTAO...)). Ook komen er Gilamonsters en Woestijnvaranen. Er zal ook een bosbiotoop gebouwd worden, genaamd Grizzly Forest. Dit bos wordt bewoond door Poedoe's, Elanden, Grizzly's, Bevers en meer.
ARCTICA: Een onderdeel van Amerika is het (ant)arctica gebied. Er wordt in dit gebied een onderscheid gemaakt van de ietwat kitscherige zuidpool met de wat minder koude noordpool. De zuidpool zal vooral een binnen-accomodatie zijn, in tegenstelling tot de zuidpool waar je alleen maar in het ijsberengebouw kan kijken (onderwaterzicht bij de ijsberen).
Zo dit was het weer even.
Added (11 Maa 2012, 13:45) --------------------------------------------- PREVIEW 2 TAMAN MALAY
Ik heb weer een nieuwe preview van het Maleise Regenwoud van World Zoo: 'Taman Malay'. Het is nu al het grootste themagebied/biotoop van World Zoo. Er komt een grote verscheidenheid aan dieren, opvallend zijn de bijzondere aap-soorten! Kuifgibbons, Leeuwmakaken, Orang Oetangs, maar ook: Maleise Zonberen, Dingiso's, Bantengs, Visaya Wrattenzwijnen, Tapirs, enz. enz.
Datum: Dinsdag, 13 Maa 2012, 19:21 | Bericht # 178
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 48 Prijzenkast:
0
Parkeerhulp
Ik heb in het laatste uur je topic rondgekeken en zo'n driehonderd vellen papier met plattegrondjes getekend van alles wat ik in je zoo(s) zag! Ik krijg zoveel inpiratie van jouw zoos! Het is gewoon FANTASTISCH!!!!!!! De gebouwen zijn zooooo mooi, die krijg ik nooit zo goed, met de rotsen en bomen, gewoon geweldig!
Ga zo door, Maxiejj
PS. Hoeveel zoos zijn er gebruikt om alle parkdelen te maken? Dit zijn toch allemaal verschillende parken onder de zelfde naam of heb ik het fout?? Groetjes Max
Datum: Woensdag, 14 Maa 2012, 22:29 | Bericht # 179
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 162 Prijzenkast:
1 ZTAOCredits:0Reputatie:1
Verzorger
@Maxiejj: Bedankt! Erg leuk om te lezen dat mijn bouwstijl je inspireert :). Het is echt niet zo moeilijk om zo te bouwen, als je maar een goeie inspiratiebron hebt. Zo zijn veel van mijn biotopen geïnspireerd uit Blijdorp, en soms is dat er best duidelijk vanaf te zien, maar ik probeer er dan toch een eigen draai aan te geven.
Ik gebruik meerdere parkmappen voor mijn werelddelen, omdat ik erg veel met details probeer te werken. Bij het nieuwste project gebuik ik mega veel planten en bomen (Taman Malay), en al zou ik dat combineren met alle andere biotopen, dan crasht de boel :'). Ik zorg er wel voor dat als ik een biotoop maak, dat deze dan 'past' (qua ruimte) in de parkmap van dat werelddeel, zodat ik niet teveel ruimte gebruik, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik heb toestemming van de ZTAO om dit te doen, want het is eigenlijk niet gebruikelijk (ik heb er ook credits voor betaald).
Groetjes ChrissievdP
Added (14 Maa 2012, 21:29) --------------------------------------------- UPDATE TAMAN MALAY Hier is dan de langverwachte update, met in de hoofdrol Taman Malay; het Maleise Regenwoud van World Zoo. Het is een van de grootste uitbreidingen van World Zoo, met een groot aantal zeer bijzondere diersoorten (Tapirs, Gibbons, Orang Oetangs enz. enz.)!
De reis door de regenwouden van Azië begint in het Nevelwoud (van vorige updates), een ronde koepel met daarin een aantal interessante diersoorten die leven in een nagebootst nevelwoud. Als je later weer buiten komt zal je meteen in de stijl van het Oerbos komen. Hier sta je oog in oog met het grootste zoogdier op aarde: de Olifant.
Het koeienperk, hier lopen alle vrouwelijke olifanten met eventuele jongen
Het zeer ruimte Bullenperk
Al kijk je achterom kan je al in het verblijf van de Visaya Wrattenzwijnen kijken, je hebt gelijk al een klein overzichtje over een deel van het gebied
Het pad als je van de loopbrug afkomt
Het verblijf van de Visaya Wrattenzwijnen
Je kan kiezen welke kant je op gaat, wij gaan eerst even van de hoofdroute af
Daar hebben we een bijzonder uitzicht over het Kuifgibbon-eiland
Als we weer terug naar de Hoofdroute gaan, komen we bij een bebost verblijf voor Aziatische Goudkatten
We vervolgen onze reis door het Maleise Regenwoud, en komen uit bij het Tijgerverblijf
Als we bij de tijgers vandaan lopen, komen we weer op het hoofdpad
De bocht om...
Daar zien we weer een mooi uitzicht over de Gibbon-eilanden
Dan is er een mooi terras, met uitzicht over..
...het verblijf van de Maleise Zonberen
Dan gaan we het pad weer op, en we kijken al uit op een wat rotsachtiger gebied.
Het bangtengverblijf, aan de voet van het Himalaya gebergte(volgende Update)
Nog een keer het Gibboneiland, rondom dit verblijf is het hele gebied heen gebouwd. Op de achtergrond zie je de afscheiding (bomen met stroomdraden) van het Bullenperk van de Olifant, dit is visueel verbonden met het gibboneiland.
Hier kan je even uitrusten op een bankje, of je loopt over een avonturenpaadje
Het avonturenpaadje
Uitzicht over het Bantengverblijf (vanaf het avonturenpad)
We lopen weer verder, je ziet verderop nog een uitzicht over een eiland, maar dit komt straks aan bod
Nadat je van het paadje weer terug op het hoofdpad komt, kijk je in een moerassige gracht, met aan de overkant een uitzicht op de Olifantenbul.
Er is ook een waterval in die moeras-gracht
Nu zie je dat je het moerasgebied in gaat
Een mooi en dichtbebost eiland voor Orang Oetangs en Leeuwmakaken.
Er is ook een uitzicht op het zwembad van de Olifanten
Nog een keer het Orang Oetang eiland
Na een korte wandeling langs de rand van het moeras is dit je uitzicht
Een drooggevallen rivieroever, hier wonen de Maleise Tapirs
Nogmaals het Tapirverblijf, gethematiseerd als een drooggevallen rivieroever
Dit was dan Taman Malay, het Maleise Regenwoud van World Zoo. Ik ben heel erg benieuwd naar jullie reacties! [b]World Zoo Showroom
Bericht veranderd door: ChrissievdP - Woensdag, 14 Maa 2012, 22:30
Het ziet er echt prachtig uit. Je krijgt inderdaad een Aziatisch tintje met deze foto's. En ook hoe de dieren gehuisvest zitten is echt prachtig. Het enige wat misschien een verbetering zou kunnen zijn is wat meer variatie in de hekken.