Nieuwe berichten  
Startpagina Startpagina

Fan Topic: Blijdorp Nieuwtjes van Nickdierengek
nickdierengek
Datum: Zaterdag, 05 Nov 2011, 21:09 | Bericht # 1   
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Prijzenkast: 1

Onderdirecteur

WELKOM in in topic over diergaarde blijdorp.
ik plaats hier foto's en nieuwtje over diergaarde blijdorp.
hier zul je op de hoogte worden gehouden van de vele verbouwingen en nieuw bouw wat er aan de gang is en zal gaan beginnen .
ook nieuwtjes en persberichten die de diergaarde vrij geeft zullen hier gepost worden .
heb je vragen over blijdorp stel de hier gerust ik zal zo goed mogenlijk antwoord geven .

voor verdere info vraag er hier naar of hou deze topic gewoon in de gaten.

de vrienden van blijdorp bouwt aan het hart van Afrika in diergaarde blijdorp hier in komen verblijven voor:
penseelzwijnen
rode bosbuffels
okapi's
vele Afrikaanse vogels
en stokstaardjes

tekening bosbuffel en penseelzwijnen verblijf.

word lid van de vrienden van blijdorp en steun dit geweldige project!
grtj nickdierengek

Bericht veranderd door: nickdierengek - Maandag, 20 Jan 2014, 12:09
BerichtWELKOM in in topic over diergaarde blijdorp.
ik plaats hier foto's en nieuwtje over diergaarde blijdorp.
hier zul je op de hoogte worden gehouden van de vele verbouwingen en nieuw bouw wat er aan de gang is en zal gaan beginnen .
ook nieuwtjes en persberichten die de diergaarde vrij geeft zullen hier gepost worden .
heb je vragen over blijdorp stel de hier gerust ik zal zo goed mogenlijk antwoord geven .

voor verdere info vraag er hier naar of hou deze topic gewoon in de gaten.

de vrienden van blijdorp bouwt aan het hart van Afrika in diergaarde blijdorp hier in komen verblijven voor:
penseelzwijnen
rode bosbuffels
okapi's
vele Afrikaanse vogels
en stokstaardjes

tekening bosbuffel en penseelzwijnen verblijf.

word lid van de vrienden van blijdorp en steun dit geweldige project!
grtj nickdierengek

Bericht getypt door - nickdierengek
Toegevoegd op 05 Nov 2011 om 21:09
nickdierengek
Datum: Woensdag, 01 Aug 2012, 19:37 | Bericht # 1331   
ZTSF Gegevens

Onderdirecteur

@ legoman12324, Jan klapwijk is de pers man van diergaarde blijdorp vandaar dat hij vaak in beeld is.

met de tweelingen gaat het geweldig goed.

grtj nickdierengek
Bericht@ legoman12324, Jan klapwijk is de pers man van diergaarde blijdorp vandaar dat hij vaak in beeld is.

met de tweelingen gaat het geweldig goed.

grtj nickdierengek

Toegevoegd op 01 Aug 2012 om 19:37
legoman12324
Datum: Donderdag, 02 Aug 2012, 19:21 | Bericht # 1332   
legoman12324  
ZTSF Gegevens
Groep: Designer
Prijzenkast: 3

Onderdirecteur

ik vind wel dat ondanks de bezuinegingen blijdorp toch met een opgeheven hoofd door gaat
met verbouwingen en renovatie's

een klein zinnetje: DE NATUUR IS DE LEERMEESTER VAN IEDER
Berichtik vind wel dat ondanks de bezuinegingen blijdorp toch met een opgeheven hoofd door gaat
met verbouwingen en renovatie's

Bericht getypt door - legoman12324
Toegevoegd op 02 Aug 2012 om 19:21
nickdierengek
Datum: Vrijdag, 03 Aug 2012, 10:09 | Bericht # 1333   
ZTSF Gegevens

Onderdirecteur

@ legoman12324, ja maar dat wat nu word gebouwt en gerenaveert word allemaal gesponsoort en een klein deel uit eigenzak want blijdorp heeft nu echt 0 budget meer.
het lijkt allemaal zo goed tegaan maar in werelijkheid is het echt rampzalig achter de chermen kwa personeel wat word ontslagen enzo.

grtj nickdierengek
Bericht@ legoman12324, ja maar dat wat nu word gebouwt en gerenaveert word allemaal gesponsoort en een klein deel uit eigenzak want blijdorp heeft nu echt 0 budget meer.
het lijkt allemaal zo goed tegaan maar in werelijkheid is het echt rampzalig achter de chermen kwa personeel wat word ontslagen enzo.

grtj nickdierengek

Toegevoegd op 03 Aug 2012 om 10:09
legoman12324
Datum: Vrijdag, 03 Aug 2012, 11:48 | Bericht # 1334   
legoman12324  
ZTSF Gegevens

Onderdirecteur

ach ik hoop dat diergaarde blijdorp niet zo word als dierenpark emmen

Berichtach ik hoop dat diergaarde blijdorp niet zo word als dierenpark emmen

Toegevoegd op 03 Aug 2012 om 11:48
mvd24
Datum: Vrijdag, 03 Aug 2012, 13:48 | Bericht # 1335   
mvd24 
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 0

Parkeerhulp

Ik wens Blijdorp ook het beste, en hoop op een gezonde toekomst.
En om op de vraag van Nickdierengek een antwoord te geven:
Ik ben wel blij met het plan om de dwergnijlpaarden naast de neushoorns te houden. Ten eerste vind ik het een leuke soort (wacht met smart op de RR versie) die ik graag in Blijdorp behouden zie. Ten tweede is het een dikhuidenvleugel, en met neushoorns en nijlpaarden blijft het dat ook. Bovendien nemen de dwergjes volgens mij iets minder plek in dan okapi's.
BerichtIk wens Blijdorp ook het beste, en hoop op een gezonde toekomst.
En om op de vraag van Nickdierengek een antwoord te geven:
Ik ben wel blij met het plan om de dwergnijlpaarden naast de neushoorns te houden. Ten eerste vind ik het een leuke soort (wacht met smart op de RR versie) die ik graag in Blijdorp behouden zie. Ten tweede is het een dikhuidenvleugel, en met neushoorns en nijlpaarden blijft het dat ook. Bovendien nemen de dwergjes volgens mij iets minder plek in dan okapi's.

Bericht getypt door - mvd24
Toegevoegd op 03 Aug 2012 om 13:48
timo13
Datum: Vrijdag, 03 Aug 2012, 14:06 | Bericht # 1336   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 4

Onderdirecteur

wat mij opviel aan de "Zie alles route" dat ik blijkbaar niet alles heb gezien...
Zelf ook niet nagedacht over die dieren maar na het bezoek zie je mensen weer praten over die dieren en dat ze in blijdorp zitten...
bijv de slurfhondjes heb ik niet gezien of ben ik gewoon voorbij gelopen, waar zaten die??

Maar ik heb die route dus helemaal goed gevolgd en sommige dieren niet gezien, en nog geluk gehad dat ik zelf nog even door de riviera-hal liep anders had ik de
komodo-varanen ook niet gezien..

Berichtwat mij opviel aan de "Zie alles route" dat ik blijkbaar niet alles heb gezien...
Zelf ook niet nagedacht over die dieren maar na het bezoek zie je mensen weer praten over die dieren en dat ze in blijdorp zitten...
bijv de slurfhondjes heb ik niet gezien of ben ik gewoon voorbij gelopen, waar zaten die??

Maar ik heb die route dus helemaal goed gevolgd en sommige dieren niet gezien, en nog geluk gehad dat ik zelf nog even door de riviera-hal liep anders had ik de
komodo-varanen ook niet gezien..

Bericht getypt door - timo13
Toegevoegd op 03 Aug 2012 om 14:06
legoman12324
Datum: Vrijdag, 03 Aug 2012, 15:43 | Bericht # 1337   
legoman12324  
ZTSF Gegevens

Onderdirecteur

de slurfhonjes zitten in de krokodilen rivier

Berichtde slurfhonjes zitten in de krokodilen rivier

Toegevoegd op 03 Aug 2012 om 15:43
legoman12324
Datum: Vrijdag, 03 Aug 2012, 17:29 | Bericht # 1338   
legoman12324  
ZTSF Gegevens

Onderdirecteur

maar nu snap ik de hele verhuizings plan van blijdorp niet
de okapies zouden toch naar de rivirieahal en kan je nog een uitlegen welke dieren naar welk verblijf gaan

Berichtmaar nu snap ik de hele verhuizings plan van blijdorp niet
de okapies zouden toch naar de rivirieahal en kan je nog een uitlegen welke dieren naar welk verblijf gaan

Toegevoegd op 03 Aug 2012 om 17:29
mvd24
Datum: Vrijdag, 03 Aug 2012, 18:35 | Bericht # 1339   
mvd24 
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 0

Parkeerhulp

Eerst was er sprake van zwarte neushoorns en okapi's in de voormalige dikhuidenvleugel van de Rivierahal. (eventueel in combinatie met een tweede neushoornperk op het addaxenperk)
Nu zijn die plannen schijnbaar geweizigd en worden het zwarte neushoorns en dwergnijlpaarden. (zie ook de impressies die Nickdierengek postte) Of het addaxenperk er nog bij komt is mij niet geheel duidelijk, maar ik dacht van niet.
Okapi's blijven dus voorlopig waar ze zitten. En gaan dan misschien in 2014 naar een nieuw verblijf bij de koedoestal. Maar die plannen zijn, zoals wel vaker in Blijdorp, nog erg voorlopig geloof ik.
Bericht

Eerst was er sprake van zwarte neushoorns en okapi's in de voormalige dikhuidenvleugel van de Rivierahal. (eventueel in combinatie met een tweede neushoornperk op het addaxenperk)
Nu zijn die plannen schijnbaar geweizigd en worden het zwarte neushoorns en dwergnijlpaarden. (zie ook de impressies die Nickdierengek postte) Of het addaxenperk er nog bij komt is mij niet geheel duidelijk, maar ik dacht van niet.
Okapi's blijven dus voorlopig waar ze zitten. En gaan dan misschien in 2014 naar een nieuw verblijf bij de koedoestal. Maar die plannen zijn, zoals wel vaker in Blijdorp, nog erg voorlopig geloof ik.

Bericht getypt door - mvd24
Toegevoegd op 03 Aug 2012 om 18:35
nickdierengek
Datum: Vrijdag, 03 Aug 2012, 18:41 | Bericht # 1340   
ZTSF Gegevens

Onderdirecteur

@ legoman12324, de okapi's zouden toch niet geod zitten in de rivierahal kwa ruimte zou het ook niet geheel goed zijn.
dus kwamen de dwergnijlpaarden weer terug in de plannen samen met de zwarte neushoorns en mischien een klein dier voor bij de neushoorns.

de gemeente geeft niet in 1 keer de 4,5 miljoen daar om is het in 3x verdeelt dus 1,5 iedere keer .
maar de 1,5 was niet genoeg voor de dikhuiden vleugel dus zijn er nog enkele andere sponsoors gevonden.
er is dus geld voor de dikhuiden vleugel en de verblijven die er aan horen .
de okapi's komen niet naast de rivierahal dus is er ook geen geld voor.
de okapi's zouden dus rond de koedoestal moeten gaan komen waarscheinlijk gaan de mhorgrazelle naar het oude addaxen verblijf waar door dit perk dus vrij komt.
in 2014 gaat ook de odue vlinderkas tegen de vlakte (mischien al eind 2013) waar door er meer ruimte vrij komt en dit er mischien dan wel bij komt voor de okapi's zodat kwa buite ruimte het bijna het zelfde blijf .
de stal van de koedoe's moet worden gerenoveert ,van binnen mag blijdorp alles weg slopen er vernieuwem waar door er ruimere boxen komen (dit dus ruim genieg voor de okapi's).(ook de addaxen stal moet worden gerenoveert en moet ook van binnen gehele vernieuwt worden.)
dit zoudan ook een perfecte plek voor de okapi's zijn maar dit kan alleen als er geld word gevonden .
ik denk dat de okapi verbijven en renoavtie 1 van de keuzen plannen word voor de vrienden om tekiezen in 2013.

het 2e projectwaar de gemete de 1,5 miljoen aan geeft is de renovatie van de okapi stal (dit is ook hard nodig)in deze plannen zit daarnaast alleen het nieuwe buiten verblijf voor de leeuwen in de kosten berekent alleen is hier ook al bekend dat er meer geld voor nodig is.
van binnen moet in de okapi stal alles geheel worden omgebouwt voor leeuwen wat zekke kan door de de hoogte van het gebouw waar door er ruime kooien kunnen worden gebouwt.
wat er met de penseelzwijnen gaat gebeuren is nog niet bekend er is ook nog niet bekend ofdat de stal van de zwijnen meteen word mee gerenoveert.

en dan het 3e project waar geld van de gemeeten voor is is de renovatie van het roofdieren gebouw.
dit project zou voor 1,5 miljoen geklaart moeten wezen maar dit is verder nog niet bekend.

even de planning nu dus volgens mij.

-renovatie dikhuiden vleugel (2012 begin - 2013 klaar)
-okapi verblijf incl renovatie en vernieuwing koedoestal en addaxen stal (begin 2014 - 2015 klaar)
-renovatie okapi stal voor leeuwen (begin 2015 - 2016 klaar)
-renovatie roofdieren gebouw (begin 2016 - 2017 klaar).

dit is ruim in gecalculeert door mij omdat ik niet weet hoesnel er geld voor is
het kan zijn dat de projecten eerder beginnen maar dat is niet zeker.

grtj nickdierengek
Bericht@ legoman12324, de okapi's zouden toch niet geod zitten in de rivierahal kwa ruimte zou het ook niet geheel goed zijn.
dus kwamen de dwergnijlpaarden weer terug in de plannen samen met de zwarte neushoorns en mischien een klein dier voor bij de neushoorns.

de gemeente geeft niet in 1 keer de 4,5 miljoen daar om is het in 3x verdeelt dus 1,5 iedere keer .
maar de 1,5 was niet genoeg voor de dikhuiden vleugel dus zijn er nog enkele andere sponsoors gevonden.
er is dus geld voor de dikhuiden vleugel en de verblijven die er aan horen .
de okapi's komen niet naast de rivierahal dus is er ook geen geld voor.
de okapi's zouden dus rond de koedoestal moeten gaan komen waarscheinlijk gaan de mhorgrazelle naar het oude addaxen verblijf waar door dit perk dus vrij komt.
in 2014 gaat ook de odue vlinderkas tegen de vlakte (mischien al eind 2013) waar door er meer ruimte vrij komt en dit er mischien dan wel bij komt voor de okapi's zodat kwa buite ruimte het bijna het zelfde blijf .
de stal van de koedoe's moet worden gerenoveert ,van binnen mag blijdorp alles weg slopen er vernieuwem waar door er ruimere boxen komen (dit dus ruim genieg voor de okapi's).(ook de addaxen stal moet worden gerenoveert en moet ook van binnen gehele vernieuwt worden.)
dit zoudan ook een perfecte plek voor de okapi's zijn maar dit kan alleen als er geld word gevonden .
ik denk dat de okapi verbijven en renoavtie 1 van de keuzen plannen word voor de vrienden om tekiezen in 2013.

het 2e projectwaar de gemete de 1,5 miljoen aan geeft is de renovatie van de okapi stal (dit is ook hard nodig)in deze plannen zit daarnaast alleen het nieuwe buiten verblijf voor de leeuwen in de kosten berekent alleen is hier ook al bekend dat er meer geld voor nodig is.
van binnen moet in de okapi stal alles geheel worden omgebouwt voor leeuwen wat zekke kan door de de hoogte van het gebouw waar door er ruime kooien kunnen worden gebouwt.
wat er met de penseelzwijnen gaat gebeuren is nog niet bekend er is ook nog niet bekend ofdat de stal van de zwijnen meteen word mee gerenoveert.

en dan het 3e project waar geld van de gemeeten voor is is de renovatie van het roofdieren gebouw.
dit project zou voor 1,5 miljoen geklaart moeten wezen maar dit is verder nog niet bekend.

even de planning nu dus volgens mij.

-renovatie dikhuiden vleugel (2012 begin - 2013 klaar)
-okapi verblijf incl renovatie en vernieuwing koedoestal en addaxen stal (begin 2014 - 2015 klaar)
-renovatie okapi stal voor leeuwen (begin 2015 - 2016 klaar)
-renovatie roofdieren gebouw (begin 2016 - 2017 klaar).

dit is ruim in gecalculeert door mij omdat ik niet weet hoesnel er geld voor is
het kan zijn dat de projecten eerder beginnen maar dat is niet zeker.

grtj nickdierengek

Toegevoegd op 03 Aug 2012 om 18:41
Search:

Hosted by uCoz