ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 737 Prijzenkast:
1
Onderdirecteur
WELKOM in in topic over diergaarde blijdorp. ik plaats hier foto's en nieuwtje over diergaarde blijdorp. hier zul je op de hoogte worden gehouden van de vele verbouwingen en nieuw bouw wat er aan de gang is en zal gaan beginnen . ook nieuwtjes en persberichten die de diergaarde vrij geeft zullen hier gepost worden . heb je vragen over blijdorp stel de hier gerust ik zal zo goed mogenlijk antwoord geven .
voor verdere info vraag er hier naar of hou deze topic gewoon in de gaten.
de vrienden van blijdorp bouwt aan het hart van Afrika in diergaarde blijdorp hier in komen verblijven voor: penseelzwijnen rode bosbuffels okapi's vele Afrikaanse vogels en stokstaardjes
tekening bosbuffel en penseelzwijnen verblijf. word lid van de vrienden van blijdorp en steun dit geweldige project! grtj nickdierengek
Bericht veranderd door: nickdierengek - Maandag, 20 Jan 2014, 12:09
nou ik wil me niet met de zaken van burgers bemoeien maar dat vind ik een slecht idee voor deze schrikachtige dieren is het tussen de neushoon's, waterboken zebra's, giraffe's en gnoe's
zowat de dood kwa stres dan kun je ze net zogoed tussen de leeuwen zeten en dan maar wachten een klein zinnetje: DE NATUUR IS DE LEERMEESTER VAN IEDER
Bericht veranderd door: legoman12324 - Maandag, 06 Aug 2012, 13:49
Datum: Maandag, 06 Aug 2012, 14:03 | Bericht # 1382
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 670 Prijzenkast:
4
Onderdirecteur
@ legoman12324, Nou ik heb ze nu al 2x gezien en de Thomsons zoeken juist contact met die dieren En er zijn ook genoeg plekken waar bijv de neushoorns niet kunnen komen
En ik denk dat ze proberen de dieren op de vlakte te krijgen voor het 100 jarige bestaan
Maar we wijken af van dit topic!! En ik stem voor een surinamehal, maar er moet dan wel een bijzondere soort in bijv. Zeekoeien ofzo Tapirs naar het neushoorn perk met Brillangoeren Op het tapir perk een gibbonsoortMaakt niet uit welke sort, tegen die tijd zullen er denk ik toch nieuwe moeten komen ivm ouderdom
Wat binnenverblijven betreft kijk ik een beetje naar hoe je het minst hoeft te verbouwen Brillangoeren niet binnen te zien dus "achter de schermen" Neushoorns word tapirs Gibbons blijft gibbons maar met een gang verbonden met het buitenverblijf Tapirs word een nieuwe soort, krokodil ofzoiets wat in dat verblijf past
Misschien ben ik wat te optimistisch maar ik denk dat je zo in Azië niet superveel hoeft te veranderen En er tijd enzo is voor een Suriname hal
Datum: Maandag, 06 Aug 2012, 18:24 | Bericht # 1383
1
Onderdirecteur
Blijdorp helpt bij redden boegsprietschildpad
Diergaarde Blijdorp gaat samenwerken met de dierentuinen Durrell Wildlife Conservation Trust in Jersey en Chester Zoo in Engeland. De samenwerking is gericht op het opzetten van een Europees fokprogramma ter bescherming van de ernstig bedreigde boegsprietschildpadden uit Madagascar.
Speciaal voor dit doel zijn dertien in beslag genomen boegsprietschildpadden via Hongkong verdeeld over de drie dierentuinen. Blijdorp heeft vier schildpadden gekregen. De dieren verblijven nu nog in quarantaine. Over enkele weken zijn ze voor het publiek te zien.
Diergaarde Blijdorp vertegenwoordigt binnen Europa de Turtle Survival Alliance (TSA).
ja ik las al zo iets op facebook goed dat blijdorp daar aan mee doet is er al bekend waar ze terecht komen als ze uit quarantaine zijn een klein zinnetje: DE NATUUR IS DE LEERMEESTER VAN IEDER
had je mijn stem al toegevoegt zo nee ik stem voor de oergan oetangs en tapir's samen leuke afwiseling en dan hoop ik dat het desumatranse oeran oetang word een klein zinnetje: DE NATUUR IS DE LEERMEESTER VAN IEDER
Datum: Maandag, 06 Aug 2012, 21:21 | Bericht # 1389
1
Onderdirecteur
@ mvd24, ja dat gaat ook wel door maar er zullen enkele kleine verblijven open blijven voor speciale soorten zoals bijv deze denk is want bepaalde soorten is het zo heb je ze kan je ze ook beter vast houden .
het zelfde is met de kuifhertjes deze zijn erg schaars in dierentuinen vandaar dat blijdorp een paar voor de schermen heeft en een paartje met jong van afgelopen jaren achter de schermen (dit vrouwtej is weer in verwachting , deze verblijven achter de takin rots waar nog een stal staat).
ja ik denk dat deze schildpad soort in de rivierahal komt omdat daar het schildpad fokcentrum is en als ze bijvoorbeeld in amazonica komen en ze krijgen eieren dan moeten die van amazonica helemaal naar de rivierahal toe verhuizen en dat lijkt me een moeilijke klus een klein zinnetje: DE NATUUR IS DE LEERMEESTER VAN IEDER