ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 737 Prijzenkast:
1
Onderdirecteur
WELKOM in in topic over diergaarde blijdorp. ik plaats hier foto's en nieuwtje over diergaarde blijdorp. hier zul je op de hoogte worden gehouden van de vele verbouwingen en nieuw bouw wat er aan de gang is en zal gaan beginnen . ook nieuwtjes en persberichten die de diergaarde vrij geeft zullen hier gepost worden . heb je vragen over blijdorp stel de hier gerust ik zal zo goed mogenlijk antwoord geven .
voor verdere info vraag er hier naar of hou deze topic gewoon in de gaten.
de vrienden van blijdorp bouwt aan het hart van Afrika in diergaarde blijdorp hier in komen verblijven voor: penseelzwijnen rode bosbuffels okapi's vele Afrikaanse vogels en stokstaardjes
tekening bosbuffel en penseelzwijnen verblijf. word lid van de vrienden van blijdorp en steun dit geweldige project! grtj nickdierengek
Bericht veranderd door: nickdierengek - Maandag, 20 Jan 2014, 12:09
Datum: Maandag, 06 Aug 2012, 22:02 | Bericht # 1391
1
Onderdirecteur
@ timo13, ik denk dat de plannen zoals jij ze zo heb bedacht wel een deel van uitvoering mogenlijk is.
het is natuurlijk al zekker dat de tapirs naar het neushoorn perk gaan het verblijf van de tapirs buiten zal dan tot dat er geld is leeg staan en dat word dan waarshceinlijk zekker voor gibons omdat dit het enegste stuk grond is wat dicht bijtaman indha vrij is en met een buis of tunnen makelijk te verbinden is.
het idee van krokodillen in in taman indha is erg leuk maar denk dat dat kwa ruimte wel kan (want achter ht zichtbaren binnen verblijf is nog een binnen verblijf)maar dat dit teveel verbouwingen voor nodig zijn om ze te kunnen houden.
de tapirs gaan dus naar het neushoorn perk waar scheinlijk zal dan in de jaren als er geld is de orangs er bij komen maar 1 of enkele andere soorten er bij zal al heel leuk zijn.
wel erg leuk bedacht van je timo.
@ legoman12324, zoizo zouden de schildpadden niet in amazonica komen het gaat hier natuurlijk om madagaskar schildpadden maar er word wel gesproken oven dat de vogel en reptielen kweekruimte toch ook een keer moet gaan verhuizen omdat dit langzaam ook niet meer aan de eisen gaat voldoen maar dat is pas later. de schildpadden kweek ruimte is helaas niet meer dit is weg gesloopt voor de renovatie van de dikhuiden vleugel nu worden een deel achter de schermen op zolder in het oceanium gehouden net als bijv de korenwolven.
er komen hoogs waarscheinlijk wel schildpadden in amazonica maa dit betreft natuurlijk zuid amerikaanse soort(en)
van die kweekruimte waar jij het over hebt heb ik nooit van gehoord en waarom werd hij weg gesloopt wegen de dikhuiden vleugel en bijna alles in de rivierahal is voldoet niet meer aan de eisen een klein zinnetje: DE NATUUR IS DE LEERMEESTER VAN IEDER
Datum: Maandag, 06 Aug 2012, 22:23 | Bericht # 1393
1
Onderdirecteur
@ legoman12324, de schildpadden kweek ruimte dzat tegen ober de nijlpaarden binnen verblijf.
orprokelijk was er in 1940 geen kweekruimte daar dus moets het weg gesloopt teworden.
bepaalde een deel voldoet wel aan de eisen zoals het verblijf voor gorilla's en witkruin magabay's. mar de rest heeft zen tijd wel gehad maar goed er is geen geld voor om het opteknappen.
nou we zien het wel voorlopig is er toch geen geld voor ik wou dat de gemeente die subsiedie nooit hat ingekort dan hadden we dit probleem niet een klein zinnetje: DE NATUUR IS DE LEERMEESTER VAN IEDER
Datum: Dinsdag, 07 Aug 2012, 07:29 | Bericht # 1396
1
Onderdirecteur
@ mvd24, de voliere waar de bengaalse oehoe's nu in zitten is kwa hoogte niet echt verandert er zaten altijd jaarvogels die ook wel vliegruimte nodig hadden . er is wel een nieuwe net over de bovenkant gedaan en er is een deel beplanting weg gehaalt omdat dit in de loop der jaren erg was gaan overwoekeren.
Datum: Dinsdag, 07 Aug 2012, 12:16 | Bericht # 1397
mvd24
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 27 Prijzenkast:
0
Parkeerhulp
Ok, dankjewel Nickdierengek. Het zal nog wel een tijdje duren voordat ik Blijdorp weer eens kan bezoeken, daarom is het fijn dat je ons zo goed op de hoogte houd.
Datum: Dinsdag, 07 Aug 2012, 18:50 | Bericht # 1399
mvd24
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 27 Prijzenkast:
0
Parkeerhulp
Wat is het thema van deze zomeravond? De dikhuidenvleugel? Of het vernieuwde Azie? Of iets anders? Ben wel benieuwd naar meer info over de dikhuidenvleugel.
Datum: Dinsdag, 07 Aug 2012, 20:23 | Bericht # 1400
1
Onderdirecteur
@ mvd24, alsjeblief haha. @ Real_thomas, ik ga morgen ook naar de zomeravond eerst sta ik de hele dag bij de vrienden en dan daar na lekker eten daar samen met mijn moeder en een vrienden dara van en dan lekker rond lopen.
@ mvd24, het thema mogen is de bouw van amazonica en het nieuwe stokstaardjes maar er is ook meer tedoen hoor een soort bouw zomeravond.
zometeen plaats iik even foto's van vandaag.
grtj nickdierengek;
Added (07 Aug 2012, 20:23) --------------------------------------------- zo vandaag weer even een update van vandaag.
in het azie huis is een bordje neer gezet met er op dat hier word gebouwt voor de komodovaranen.
even een foto van het komodoverblijf.
dan ik zag vandaag dst het komodo verblijf in 2 delen kan worden opgesplist hier zie je de gleuf waar het rolleuk dan langs loopt.
er is een soort kunst hol gemaakt voor de komodovaraan kinderen kunnen via een inham het dier kan bekijken als het daar dan in zit
hier een foto van het nieuwe zijlhagedissen verblijf.
en dan het kantjil en bali spreeuwen verblijf hier een paar foto's van het verblijf zelf en dan2 foto's van vanmidag want toen zijn de eerste bewoners van dit verblijf geplaast. de bali spreeuwen . maar ook een vogel waar geen bodje voor hing dus weet iemand wat dit is?
dan de voliere bij 1 van de punten is er een net gespannen er iets onder zodat de vogels niet geheel in de punt kunnen vliegen. hier even wat foto's van de voliere van binnen.
dan even wat nieuwtjes van een vrijwiliger die meteen even wat moest recht zetten een weke gelden poste ik in mijn update dat een kuifhertje drachtig was dit had diegene verkeert gezecht want ze was drachtig want op 9 juli is er een gezond mannetje geboren.
de doorkijk bak in het oceanium naats de basrock is leeg gehaalt er moest iets worden vervangen doordat een kreeft iets had door geknipt.
blijdorp heeft een offerte aan gevraagt voor het vervangen van enkelen vloeren achter de schermen in het oceanium omdat deze erg kapot zijn gegaan door onder meer zout water.
binne kort zal de flamingostal worden gerenoveert ze hopen het voor de winter klaar te hebben ,omdat daar ook enke toekans en toerako's zitten zijn deze tijdelijk verhuist. een stel groenehelmtoerako's zijn de textor wervers gaan vergezellen in hun verblijf. en een stel grijze toerako's zit achter de schermen bij de krokodillen rivier binnen kort zijn ze voor de schermen tezien in de krokodillen rivier.
binnen kort zal een vrouwelijk raaf tezien zijn in het verblijf van de poolvossen.
helaas is er een vrouwelijke bosrendier over leden het was een vrouwtje die toch eigenlijk mee kwam omdat ze al heel oud was met de jongen vrouwtjes ze is 15 jaar en 8 maanden geworden.
we wisten als dat de botanische afdeling druk bezich is voor amazonica nu is er een echt beplantings plan gemaakt in de kassen van blijdorp staat nu al voor zo'n 400m2 aan beplanting voor amazonica tewachten.
grtj nickdierengek
Bericht veranderd door: nickdierengek - Dinsdag, 07 Aug 2012, 18:52