ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 737 Prijzenkast:
1
Onderdirecteur
WELKOM in in topic over diergaarde blijdorp. ik plaats hier foto's en nieuwtje over diergaarde blijdorp. hier zul je op de hoogte worden gehouden van de vele verbouwingen en nieuw bouw wat er aan de gang is en zal gaan beginnen . ook nieuwtjes en persberichten die de diergaarde vrij geeft zullen hier gepost worden . heb je vragen over blijdorp stel de hier gerust ik zal zo goed mogenlijk antwoord geven .
voor verdere info vraag er hier naar of hou deze topic gewoon in de gaten.
de vrienden van blijdorp bouwt aan het hart van Afrika in diergaarde blijdorp hier in komen verblijven voor: penseelzwijnen rode bosbuffels okapi's vele Afrikaanse vogels en stokstaardjes
tekening bosbuffel en penseelzwijnen verblijf. word lid van de vrienden van blijdorp en steun dit geweldige project! grtj nickdierengek
Bericht veranderd door: nickdierengek - Maandag, 20 Jan 2014, 12:09
Datum: Zaterdag, 11 Aug 2012, 21:08 | Bericht # 1451
1
Onderdirecteur
@ Kit_Fisto, ja echt bekend is dat niet wat ik zeg wat er bekend is zijn natuurlijk de immerzatten,kroonduiven soorten en verder weet ik het niet er word weinig gezecht over de soorten wel dat het zekker eind september open moet.
nu ben ik de kluts kwijd kwa de leeuwen zoals ik het zie zit het zo kumar is de vader van noui, shanto en rani shanti is de moeder van noui, shanto en rani en bente is de zus van shanti en tante van noui, shanto en rani
toch of zit ik er naast een klein zinnetje: DE NATUUR IS DE LEERMEESTER VAN IEDER
Datum: Maandag, 13 Aug 2012, 19:32 | Bericht # 1454
1
Onderdirecteur
Oranje Epke in Diergaarde Blijdorp
De oranje paling Epke woont vanaf nu in Diergaarde Blijdorp. De palingvisser Leo Hoogerwerf boodt Epke eerst aan bij Naturalis, maar die zetten bijzondere dieren op en dat wilde de visser niet. Paling Epke is een zeldzaamheid.
Oranje als kleur bij palingen is een genetische fout. Het is vergelijkbaar met het verschijnsel albino. Eén op de miljoen palingen is oranje.
De vis kreeg direct de naam Epke omdat hij dinsdag 7 augustus is gevangen. Dat is de dag dat Epke Zonderland Olympisch Goud won op het turnonderdeel rekstok in Londen. De paling zwom daarvoor in de Nieuwkoopseplassen.
Epke verblijft tijdelijk in een aparte bak en verhuist daarna naar het Oceanium.
@ legoman12324,
kumar is de vader van schanto en rani (noui weet ik niet)
bente is de zus van schanti dus de tante van noui schanto en rani.
en schanti is dus de moeder van noui schanto en rani
hebben de zeeleeuwen in blijdorp eigelijk een binnen/nacht verblijf en is er al wat bekent over de verhuizing van vick en hoe dounita en tonya het in praag doen een klein zinnetje: DE NATUUR IS DE LEERMEESTER VAN IEDER
Datum: Maandag, 20 Aug 2012, 20:26 | Bericht # 1458
1
Onderdirecteur
nou voor de zeeleeuwen is het niet erg want ze zitten altijd buiten alleen voor eventuele onderzoeken of het choon maken van het basin worden ze naar binnen gehaalt.
het kan best dat dona het hoofd van die kudde word de andere 2 zijn al oud en zullen geen jongen meer krijgen dona en tony wel . dona krijgt snel een jong en tonya mag over een paar jaar jongen krijgen.
grtj nickdierengek
Added (20 Aug 2012, 20:26) --------------------------------------------- zo vandaag was ik voor de vrienden in de tuin en heb weer wat foto's
ik begin bij de flamingo's hun stal word gerenoveert (dit wisten we al ) op de foto's zie je dat er heel vel weg gesloopt is want je ziet de bomen achter het verblijf .
dan het aziehuis je kan nu langs het nieuwe komodoverblijf lopen en het dus beter bekijken dus dat heb ik gedaan hier de foto's hie is tezien dat het zeeaquarium dieper is dan de vloer en dat daar achter dus het komodobad is.
in het komodoverblijf is ook een dakraam geplaast zodat er dus voldoende licht binnen komt ,dit scheelt weer in energie koste.
dan heb ik een foto van de grond waar je in kan kijken naar een komodovaraan.
[img]dan wat hier al was gemeld er staat dus een graaf machinne op het oude kleinkleuwotter perk .[/img]
dan de voliere daar groeit het gras al een beedje en heeft de eerste vogel zich al gemeld.
verder word e druk gewerkt aan een 2e binnen verblijf voor de vogels .
het verblijf naast van de manoels is weer eens leeg het verblijf is niet gezegnt voor die renmuizen geloof ik haha.
dan het is eindelijk gebeurt er is een nieuwe vloer aan gelegt bij het prairihondjes verblijf dit dreef werkelijkw eg als het hard regende en er zaten grote gaten in het wegdek.
dan wel een leuke foto hier op zie je dat ook al is vicks erg groot dat hij altijd dat kleine ijsbeertje is .
dan als laaste de groenehelmtoerako's zitten bij de wervers 1 zat lekker buiten in de zon de ander binnen ,verder is het bordje geplaats voor de soort.
grtj nickdierengek
Bericht veranderd door: nickdierengek - Zondag, 19 Aug 2012, 20:33
Datum: Donderdag, 23 Aug 2012, 12:45 | Bericht # 1459
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 144 Prijzenkast:
0
Horeca Medewerker
@ nickdierengek, Ik heb ook even een vraagje
Volgens verschillende geruchten had ik gehoord dat er plannen waren om de Reuzenpanda naar Blijdorp te doen?! Maar om deze dieren in je dierentuin te krijgen moet je toch enorm veel betalen aan de Chinese regering en blijven de dieren toch ook maar 10 jaar in het park? Blijdorp is financieel best wel gezond maar omdat de diergaarde nu minder krijgt van de regering zou dit toch niet mogelijk kunnen zijn?
Groetjes Bart
Bericht veranderd door: Cheeta7 - Donderdag, 23 Aug 2012, 12:51
Datum: Donderdag, 23 Aug 2012, 18:32 | Bericht # 1460
1
Onderdirecteur
@ Cheeta7, er was toen een plan vor toen de heer dorrestyn er nog was als directeur.
alleen huur je een panda dit kost 1 miljoen perjaar dus reken maar uit als je er 2 wilt en als die dan jongen krijgen betaal je daar dus ook een miljoen per jaar voor.
1 ding zie je heel verkeert blijdorp is finacieel nu niet gezond blijdorp heeft nu ruim 8 ton in de min staan en volgend jaar word dat 1.2 miljoen.
er is geen geld om allees te onderhouden blijdorp is nu bezich met een andere cao voor de werknemers die hebben een gemeente cao dit betekend dat het personeel hoge lonen hebben. terwijl dit miet nodig is dus willen ze over stappen hier mee besparen ze best veel maar nog veel teweinig om de begroting rond tekrijgen het is namelijk nu al zekker dat ze de begroting voor volgend jaar niet dicht krijgen dus dat ze verder de min in gaan. gelukig heeft de rabobank aan gegeven dat ze tot 2 miljoen in de min mogen om er een beetje rek in te houden .
dus finacieel gata het heel slecht.
grt nickdierengek
Added (23 Aug 2012, 18:32) --------------------------------------------- net binnen gehad via de abonometen mail van blijdorp de maand september staat in het teken van het 155 jarig bestaan van blijdorp met daar bij vele leuke dingen zoals.
-in de maand september ,mag men voor 12,50 naar binnen. - is er in het weekend van 15 en 16 september veel tedoen zo zijn er Verspreid door Blijdorp kunnen kinderen tussen 11-16 uur allerlei dierspelletjes spelen. Zo kun je Vicks-steentje werpen, gewichtheffen, visneuzen, diergeluiden raden, drolletje poepen, verspugen etc. Je krijgt een spelkaart waarop de speelplekjes staan. Hierop noteren we ook je scores. Na het spelen lever je de kaart in bij het inleverkraampje. De beste speler van de dag mag de dierverzorger helpen bij het voeren van de zeeleeuwen.
Ook gaan Koning Koos, Sassa en Toto, bekend van tv-serie Het Zandkasteel, op safari in de Rivierahal.
op 2 september zal weer de baby's op de victoria bladen zijn.
ook is er een speciale jubileums route door blijdorp. (het leuke is dat op de plattegrond die je kan downloaden op de site tezien is dat de azievoliere open zal zijn waarscheinlijk maar dat de Mongoolse steppen nog gebouwt zal worden.