Nieuwe berichten  
Startpagina Startpagina

Fan Topic: Blijdorp Nieuwtjes van Nickdierengek
nickdierengek
Datum: Zaterdag, 05 Nov 2011, 21:09 | Bericht # 1   
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Prijzenkast: 1

Onderdirecteur

WELKOM in in topic over diergaarde blijdorp.
ik plaats hier foto's en nieuwtje over diergaarde blijdorp.
hier zul je op de hoogte worden gehouden van de vele verbouwingen en nieuw bouw wat er aan de gang is en zal gaan beginnen .
ook nieuwtjes en persberichten die de diergaarde vrij geeft zullen hier gepost worden .
heb je vragen over blijdorp stel de hier gerust ik zal zo goed mogenlijk antwoord geven .

voor verdere info vraag er hier naar of hou deze topic gewoon in de gaten.

de vrienden van blijdorp bouwt aan het hart van Afrika in diergaarde blijdorp hier in komen verblijven voor:
penseelzwijnen
rode bosbuffels
okapi's
vele Afrikaanse vogels
en stokstaardjes

tekening bosbuffel en penseelzwijnen verblijf.

word lid van de vrienden van blijdorp en steun dit geweldige project!
grtj nickdierengek

Bericht veranderd door: nickdierengek - Maandag, 20 Jan 2014, 12:09
BerichtWELKOM in in topic over diergaarde blijdorp.
ik plaats hier foto's en nieuwtje over diergaarde blijdorp.
hier zul je op de hoogte worden gehouden van de vele verbouwingen en nieuw bouw wat er aan de gang is en zal gaan beginnen .
ook nieuwtjes en persberichten die de diergaarde vrij geeft zullen hier gepost worden .
heb je vragen over blijdorp stel de hier gerust ik zal zo goed mogenlijk antwoord geven .

voor verdere info vraag er hier naar of hou deze topic gewoon in de gaten.

de vrienden van blijdorp bouwt aan het hart van Afrika in diergaarde blijdorp hier in komen verblijven voor:
penseelzwijnen
rode bosbuffels
okapi's
vele Afrikaanse vogels
en stokstaardjes

tekening bosbuffel en penseelzwijnen verblijf.

word lid van de vrienden van blijdorp en steun dit geweldige project!
grtj nickdierengek

Bericht getypt door - nickdierengek
Toegevoegd op 05 Nov 2011 om 21:09
legoman12324
Datum: Donderdag, 09 Aug 2012, 16:40 | Bericht # 1431   
legoman12324  
ZTSF Gegevens
Groep: Designer
Prijzenkast: 3

Onderdirecteur

ja sorry voor de plategrond vond geen uptodate plategrond van de diergaarde

een klein zinnetje: DE NATUUR IS DE LEERMEESTER VAN IEDER
Berichtja sorry voor de plategrond vond geen uptodate plategrond van de diergaarde

Bericht getypt door - legoman12324
Toegevoegd op 09 Aug 2012 om 16:40
mvd24
Datum: Donderdag, 09 Aug 2012, 17:07 | Bericht # 1432   
mvd24 
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 0

Parkeerhulp

Misschien dat het nachtdieren idee bij Amazonica inmiddels is laten varen. Er was een tweede optie om (Aziatische) nachtdieren te gaan huistvesten in de voormalige vleermuizengrot. Wellicht dat we dat dan toch gaan krijgen (ooit)
BerichtMisschien dat het nachtdieren idee bij Amazonica inmiddels is laten varen. Er was een tweede optie om (Aziatische) nachtdieren te gaan huistvesten in de voormalige vleermuizengrot. Wellicht dat we dat dan toch gaan krijgen (ooit)

Bericht getypt door - mvd24
Toegevoegd op 09 Aug 2012 om 17:07
nickdierengek
Datum: Donderdag, 09 Aug 2012, 17:17 | Bericht # 1433   
ZTSF Gegevens

Onderdirecteur

@ mvd24, nee het nachtdieren deel staat nog steets vor als nog in de planing alleen duurd dit langer. Omadat dit net als amazonica ruim 2,5 miljoen gaat kosten dus wachten ze op geld .al is er ook een kans op nacht dieren in de vleermuizen grot omdat dit waar scheinlijk goed koper is .
Ik gok dat de vrienden na amazonica voor 1 van deze gaat sparen .
En tussen door dan weer gewoon verblijven van een ton .
Ik denk ook dat de voliere voor amazonica een project word waar de vrienden voor kunnen kiezen .

Maar dat is voor nu even koffie dik kijken .

Grtj nickdierengek

Bericht veranderd door: nickdierengek - Donderdag, 09 Aug 2012, 22:12
Bericht@ mvd24, nee het nachtdieren deel staat nog steets vor als nog in de planing alleen duurd dit langer. Omadat dit net als amazonica ruim 2,5 miljoen gaat kosten dus wachten ze op geld .al is er ook een kans op nacht dieren in de vleermuizen grot omdat dit waar scheinlijk goed koper is .
Ik gok dat de vrienden na amazonica voor 1 van deze gaat sparen .
En tussen door dan weer gewoon verblijven van een ton .
Ik denk ook dat de voliere voor amazonica een project word waar de vrienden voor kunnen kiezen .

Maar dat is voor nu even koffie dik kijken .

Grtj nickdierengek

Toegevoegd op 09 Aug 2012 om 17:17
legoman12324
Datum: Donderdag, 09 Aug 2012, 17:38 | Bericht # 1434   
legoman12324  
ZTSF Gegevens
Groep: Designer
Prijzenkast: 3

Onderdirecteur

een vraag toen de giraffe nog in de dickhuiden vleugel zaten liepen ze op een verhooging zoal je dat ziet bij de leeuwen enz
maar waarom was dat dan

een klein zinnetje: DE NATUUR IS DE LEERMEESTER VAN IEDER
Berichteen vraag toen de giraffe nog in de dickhuiden vleugel zaten liepen ze op een verhooging zoal je dat ziet bij de leeuwen enz
maar waarom was dat dan

Bericht getypt door - legoman12324
Toegevoegd op 09 Aug 2012 om 17:38
nickdierengek
Datum: Donderdag, 09 Aug 2012, 22:14 | Bericht # 1435   
ZTSF Gegevens

Onderdirecteur

@ legoman12324, omdat het buiten verblijf dan tehoog ligt om naar buiten te kunnen gaan.

maar verder weet ik het niet.

grtj nickdierengek

ps morgen pas de foto's ben de hele dag in walibie geweest.

grtj nickdierengek
Bericht@ legoman12324, omdat het buiten verblijf dan tehoog ligt om naar buiten te kunnen gaan.

maar verder weet ik het niet.

grtj nickdierengek

ps morgen pas de foto's ben de hele dag in walibie geweest.

grtj nickdierengek

Toegevoegd op 09 Aug 2012 om 22:14
mvd24
Datum: Vrijdag, 10 Aug 2012, 03:01 | Bericht # 1436   
mvd24 
ZTSF Gegevens

Parkeerhulp

een vraag toen de giraffe nog in de dickhuiden vleugel zaten liepen ze op een verhooging zoal je dat ziet bij de leeuwen enz
maar waarom was dat dan

Je ziet dat wel vaker bij oudere dierenverblijven voor hoefdieren, dikhuiden e.d. (In Blijdorp is het oorspronkelijk voor olifanten gebouwd)
Misschien dat de vloeren zo makkelijker warm te houden waren in de winter. Iets met warme lucht eronderdoor of zoiets. Een soort van primitieve vloerverwarming.
Bericht
maar waarom was dat dan

Je ziet dat wel vaker bij oudere dierenverblijven voor hoefdieren, dikhuiden e.d. (In Blijdorp is het oorspronkelijk voor olifanten gebouwd)
Misschien dat de vloeren zo makkelijker warm te houden waren in de winter. Iets met warme lucht eronderdoor of zoiets. Een soort van primitieve vloerverwarming.

Bericht getypt door - mvd24
Toegevoegd op 10 Aug 2012 om 03:01
nickdierengek
Datum: Vrijdag, 10 Aug 2012, 09:20 | Bericht # 1437   
ZTSF Gegevens

Onderdirecteur

amazonica de weg die je kan volgen als je binnen komt door de noord ingang gelegen aan de kant van de poedoe's .

eerst loop je dan dus in de loop der tijd door een groot verblijf voor zuid amerikaanse vogels en aapen (ben zo blij met dit plan )
maar dan kom je de bij de atractie van nederland in 2013 de ingan van amazonica ,we lopen daar naar binnen en het eerste wat je tegen komt is een groot basin voor de victoria amazonica .

als je dan verder loopt kom je bij een zand bank waar je aan je linker hand een basin voor piranha's hebt.

aan je rechter hand heb je iets waar van ik denk dit is uniek in een dierentuin in Nederland dit is namelijk het soort poedoebadje waar je zelf het water mag betreden dit water zal zo'n 40/50 cm hoog staan en waar men dus met nu voeten in de amazone kan staan (de schild weer een vliegticket)

je zag het al op de foto hierboven men loop door een boom naar de over kant waar naar je naar links kan gaan rond een paar planten zo naar beneden waar je onder water kan kijken in een enorm basin voor onder meer pacu's enzo.(het onder water glas zit onder de tak die aan de boom vast zit boven in de foto.
[img width=450 height=600]http://img507.imageshack.us/img507/7249/dsc02257s.jpg[/img]

dan gaan we terug naar het pad wat voor de boom ligt en lopen we recht door we komen dan in het middel punt van het gebouw waar een vragen staan vrij hutje komt hier zal een verzorger een paar keer per dag de vragen beantwoorden en wat vertellen .
verder staat daar achter een 5 meter hoge kunst boom voor bromelia's het bijzondere van deze boom is dat dit ook de verwarming voor in de winter is die boom verwarmt dus het hele gebouw.

we lopen verder waar we op een dorps pleintje komen hier zullen voor kinderen enkele speciale vlinder/rupsen toestelen komen waar mee ze interactief iets leren over de vlinder.
maar op dit plein bevinden zich ook nog andere dingen zo word de poppen kast daar gehuisvest en word daar mee veel groter als die in de huidige kas.

dan loop je van af dat plein langs 2 hutten waar je info kan vinden maar dan kom je daar na bij het verblijf voor mata mata's en anaconda's het speciale aan dit verblijf is dat het water wat er door heen loopt via een klein riviertje terug stroomt in het basin van de grote vissen.

en dan kom je bij de zuidelijke uitgang waar je meteen vlak bij de vrije vlucht voor stelling bent.

even nog ene foto van het geheel.

dan voor de precieze ligging van amazonica.

dan nog even wat foto's uit de kassen dit staat klaar voor amazonica.

de rest kwa planten wat nodig is word in gekocht.

dan iets heel ander de man van de botanische afdeling die ik heb gesproken zij dat de Mongoolse steppen in september klaar moet zijn voor alleen de kamelen de onagers blijven nog wel even omdat er geen plek voor is gevonden .
de onagers zullen dan naar het addaxen perk verhuizen zodat in september echt kan worden begonnen aan de dikhuiden vleugel.

verder zij hij dat de Azie voliere niet door hun word aan geplant daar hebben ze nu geen tijd voor dus word het door een bedrijf gedaan.

grtj nickdierengek

Bericht veranderd door: nickdierengek - Vrijdag, 10 Aug 2012, 09:24
Berichtamazonica de weg die je kan volgen als je binnen komt door de noord ingang gelegen aan de kant van de poedoe's .

eerst loop je dan dus in de loop der tijd door een groot verblijf voor zuid amerikaanse vogels en aapen (ben zo blij met dit plan )
maar dan kom je de bij de atractie van nederland in 2013 de ingan van amazonica ,we lopen daar naar binnen en het eerste wat je tegen komt is een groot basin voor de victoria amazonica .

als je dan verder loopt kom je bij een zand bank waar je aan je linker hand een basin voor piranha's hebt.

aan je rechter hand heb je iets waar van ik denk dit is uniek in een dierentuin in Nederland dit is namelijk het soort poedoebadje waar je zelf het water mag betreden dit water zal zo'n 40/50 cm hoog staan en waar men dus met nu voeten in de amazone kan staan (de schild weer een vliegticket)

je zag het al op de foto hierboven men loop door een boom naar de over kant waar naar je naar links kan gaan rond een paar planten zo naar beneden waar je onder water kan kijken in een enorm basin voor onder meer pacu's enzo.(het onder water glas zit onder de tak die aan de boom vast zit boven in de foto.
[img width=450 height=600]http://img507.imageshack.us/img507/7249/dsc02257s.jpg[/img]

dan gaan we terug naar het pad wat voor de boom ligt en lopen we recht door we komen dan in het middel punt van het gebouw waar een vragen staan vrij hutje komt hier zal een verzorger een paar keer per dag de vragen beantwoorden en wat vertellen .
verder staat daar achter een 5 meter hoge kunst boom voor bromelia's het bijzondere van deze boom is dat dit ook de verwarming voor in de winter is die boom verwarmt dus het hele gebouw.

we lopen verder waar we op een dorps pleintje komen hier zullen voor kinderen enkele speciale vlinder/rupsen toestelen komen waar mee ze interactief iets leren over de vlinder.
maar op dit plein bevinden zich ook nog andere dingen zo word de poppen kast daar gehuisvest en word daar mee veel groter als die in de huidige kas.

dan loop je van af dat plein langs 2 hutten waar je info kan vinden maar dan kom je daar na bij het verblijf voor mata mata's en anaconda's het speciale aan dit verblijf is dat het water wat er door heen loopt via een klein riviertje terug stroomt in het basin van de grote vissen.

en dan kom je bij de zuidelijke uitgang waar je meteen vlak bij de vrije vlucht voor stelling bent.

even nog ene foto van het geheel.

dan voor de precieze ligging van amazonica.

dan nog even wat foto's uit de kassen dit staat klaar voor amazonica.

de rest kwa planten wat nodig is word in gekocht.

dan iets heel ander de man van de botanische afdeling die ik heb gesproken zij dat de Mongoolse steppen in september klaar moet zijn voor alleen de kamelen de onagers blijven nog wel even omdat er geen plek voor is gevonden .
de onagers zullen dan naar het addaxen perk verhuizen zodat in september echt kan worden begonnen aan de dikhuiden vleugel.

verder zij hij dat de Azie voliere niet door hun word aan geplant daar hebben ze nu geen tijd voor dus word het door een bedrijf gedaan.

grtj nickdierengek

Toegevoegd op 10 Aug 2012 om 09:20
Olaf2000
Datum: Vrijdag, 10 Aug 2012, 22:34 | Bericht # 1438   
ZTSF Gegevens

Kassa Medewerker

Dit ziet er wel heel geod uit allemaal :D Echt... het gaat zo awesome worden allemaal. Maar wordt het niet meer vlindervormig? Dat was toch wel de bedoeling?

En ik stem voor de surinamehal. Puur omdat dat meer nieuwe diersoorten heeft imo en ik vind Suriname interessanter dan orangs. Als ik echter voor de gemiddelde dagjesmens spreek, denk ik dat die de orangs liever willen, puur omdat het 'die mooie grote apen' zijn. Betere publiekstrekker denk ik dus.

Blubblubvisjes zijn mijn beste vrienden =D
BerichtDit ziet er wel heel geod uit allemaal :D Echt... het gaat zo awesome worden allemaal. Maar wordt het niet meer vlindervormig? Dat was toch wel de bedoeling?

En ik stem voor de surinamehal. Puur omdat dat meer nieuwe diersoorten heeft imo en ik vind Suriname interessanter dan orangs. Als ik echter voor de gemiddelde dagjesmens spreek, denk ik dat die de orangs liever willen, puur omdat het 'die mooie grote apen' zijn. Betere publiekstrekker denk ik dus.

Bericht getypt door - Olaf2000
Toegevoegd op 10 Aug 2012 om 22:34
nickdierengek
Datum: Vrijdag, 10 Aug 2012, 22:45 | Bericht # 1439   
ZTSF Gegevens

Onderdirecteur

@ Olaf2000, al jaren waren er plannen voor een vlinder kas de eerste ontwerpen waren in de vorm van een rups later is er gekozen voor iets vele malen grote en dit werd de amazonic dome.

grtj nickkdierengek
Bericht@ Olaf2000, al jaren waren er plannen voor een vlinder kas de eerste ontwerpen waren in de vorm van een rups later is er gekozen voor iets vele malen grote en dit werd de amazonic dome.

grtj nickkdierengek

Toegevoegd op 10 Aug 2012 om 22:45
Real_thomas
Datum: Vrijdag, 10 Aug 2012, 22:46 | Bericht # 1440   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 2

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 2

Curator