ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 737 Prijzenkast:
1
Onderdirecteur
WELKOM in in topic over diergaarde blijdorp. ik plaats hier foto's en nieuwtje over diergaarde blijdorp. hier zul je op de hoogte worden gehouden van de vele verbouwingen en nieuw bouw wat er aan de gang is en zal gaan beginnen . ook nieuwtjes en persberichten die de diergaarde vrij geeft zullen hier gepost worden . heb je vragen over blijdorp stel de hier gerust ik zal zo goed mogenlijk antwoord geven .
voor verdere info vraag er hier naar of hou deze topic gewoon in de gaten.
de vrienden van blijdorp bouwt aan het hart van Afrika in diergaarde blijdorp hier in komen verblijven voor: penseelzwijnen rode bosbuffels okapi's vele Afrikaanse vogels en stokstaardjes
tekening bosbuffel en penseelzwijnen verblijf. word lid van de vrienden van blijdorp en steun dit geweldige project! grtj nickdierengek
Bericht veranderd door: nickdierengek - Maandag, 20 Jan 2014, 12:09
@ nickdierengek, oke dus het is nu de praktijk van willem schatenaar de dierenarts en de stallen van de thomson gazelle een klein zinnetje: DE NATUUR IS DE LEERMEESTER VAN IEDER
Datum: Woensdag, 29 Aug 2012, 16:57 | Bericht # 1472
1
Onderdirecteur
@ legoman12324, ja helemaal al zijn de stallen van de thomsongraazelle niet in het henrimartinhuis dit is pas enkele jaren geleden gebouwt.
grt nickdierengek
Added (29 Aug 2012, 16:57) --------------------------------------------- Diergaarde Blijdorp: 40 banen weg
Diergaarde Blijdorp schrapt 40 van de 190 banen als gevolg van teruggelopen subsidies. De dierentuin moet daardoor fors bezuinigen.
Voor de ontslagen medewerkers streeft de directie naar een sociaal plan. De dierentuin wil met de gemeente Rotterdam afspraken maken over financiële garanties voor de kosten die hiervoor gemaakt moeten worden. Ook zal er overlegd worden met de vakbonden. De directie hoopt het aantal gedwongen ontslagen te beperken door natuurlijk verloop. Voor het einde van het jaar moeten vakbonden en OR al dan niet instemmen met de reorganisatie. Medewerkers die mogen blijven, moeten vooral flexibeler gaan werken.
Toekomstplan
De reorganisatie staat in het Toekomstplan 2012-2017. De directie geeft daarin aan 'hoe Blijdorp zelfstandig kan voortbestaan en haar vooraanstaande positie kan handhaven als succesvolle dierentuin in Nederland en icoon van de stad Rotterdam.'
Blijdorp is niet van plan te snijden in de fokprogramma's voor bedreigde diersoorten en de steun aan natuurbehoudsprojecten. Wetenschappelijk onderzoek gaat door zolang daar geld voor is. De dierentuin gaat de komende tijd meer energie steken in fondsenwerving en sponsoring.
Subsidie
De gemeente kondigde in 2010 aan de subsidie in een aantal jaren te willen afbouwen van ruim 4,5 miljoen euro naar 800.000 euro per jaar. Blijdorp liet destijds weten dat de toekomst van de diergaarde door de subsidiekorting in gevaar komt.
Onder druk van de gemeenteraad beloofde het stadsbestuur in te grijpen als Blijdorp failliet dreigt te gaan. Dat gebeurde na een aantal protestacties van medewerkers van de dierentuin, onder meer voor het stadhuis op de Coolsingel.
Wat ik me af en toe afvraag, is de logica van gemeentes en de kamers. Er moet bezuinigd worden, maar geïnvesteerd in werkplaatsen voor minder werkeloosheid. Vervolgens gaan ze overal zo extreem bezuinigen dat er werkplaatsen vervallen. En dan zijn ze nog trots ook
Maargoed, erg jammer. Het zijn toch weer tientallen mensen die een droombaan kwijtraken.
Datum: Donderdag, 30 Aug 2012, 19:17 | Bericht # 1478
1
Onderdirecteur
@ raymondhoek, ja ik vind het erg krom maar goed we kunnen er niks aan doen.(vind het wel eleuk dat je een keer reageert in mijn topic)
met 40 man personeel minder schil even grof gezecht 40 suizend euro perpaand er van uit gaan dat ze 1000 euro verdienen (het is veel meer dat is zekker dat het personeel per persoon meer dan 1000 euro verdienen maar dat is een getal wat men zekker verdient ) dus zal het bedrach wat werkelijk bespaard word perjaar veel meer zijn dan dat ik even heb bedacht.(ik gok dat het toch al over de 950 duizend euro zal komen perjaar besparen.
dan besparen ze per jaar 880 duizend euro (40x1000=40000x12=880000)
we zien het wel want het de slechte tijden zullen nog lang duren , blijdorp heeft een plan bedacht van 2012 tot 2017 in die tijd zal blijdorp geheel finacieel afhankelijk moeten zijn als alles goed gaat .
wat ik nu niet snap de rotterdamse gemeente wil dat blijdorp wel blijft bestaan ik weet heel nederland moet bezuinegen dat bergijp ik ook maar het is kwa subsidie wel in een heel snel tempo gegaan en kan rijks modumenten niet de rivierahal en andre van ravenstein gebrouwen renoveren
en nog wat anderes kreeg de diergaarde niet van sbs geld wegens drukte in de dierentuin een klein zinnetje: DE NATUUR IS DE LEERMEESTER VAN IEDER
Bericht veranderd door: legoman12324 - Donderdag, 30 Aug 2012, 19:58
Datum: Donderdag, 30 Aug 2012, 20:03 | Bericht # 1480
1
Onderdirecteur
@ legoman12324, monumenten zorg bestaalt heel weinig mee aan renovatie's van de monumenten. het zaan vaak andere fonsen voor monumenten of gewoon fonsen die geld terbeschiking stellen wara door het kan worden gedaan.
blijdorp betaalt juist om mee tedoen in drukte in de dierentuin net als burgers/amersfort/gaia/apenheul.
sbs6 maakt het niks it welke tuin er in mee doet als hun maar betalen een soort van reclamen is het.