Nieuwe berichten  
Startpagina Startpagina

Fan Topic: Blijdorp Nieuwtjes van Nickdierengek
nickdierengek
Datum: Zaterdag, 05 Nov 2011, 21:09 | Bericht # 1   
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Prijzenkast: 1

Onderdirecteur

WELKOM in in topic over diergaarde blijdorp.
ik plaats hier foto's en nieuwtje over diergaarde blijdorp.
hier zul je op de hoogte worden gehouden van de vele verbouwingen en nieuw bouw wat er aan de gang is en zal gaan beginnen .
ook nieuwtjes en persberichten die de diergaarde vrij geeft zullen hier gepost worden .
heb je vragen over blijdorp stel de hier gerust ik zal zo goed mogenlijk antwoord geven .

voor verdere info vraag er hier naar of hou deze topic gewoon in de gaten.

de vrienden van blijdorp bouwt aan het hart van Afrika in diergaarde blijdorp hier in komen verblijven voor:
penseelzwijnen
rode bosbuffels
okapi's
vele Afrikaanse vogels
en stokstaardjes

tekening bosbuffel en penseelzwijnen verblijf.

word lid van de vrienden van blijdorp en steun dit geweldige project!
grtj nickdierengek

Bericht veranderd door: nickdierengek - Maandag, 20 Jan 2014, 12:09
BerichtWELKOM in in topic over diergaarde blijdorp.
ik plaats hier foto's en nieuwtje over diergaarde blijdorp.
hier zul je op de hoogte worden gehouden van de vele verbouwingen en nieuw bouw wat er aan de gang is en zal gaan beginnen .
ook nieuwtjes en persberichten die de diergaarde vrij geeft zullen hier gepost worden .
heb je vragen over blijdorp stel de hier gerust ik zal zo goed mogenlijk antwoord geven .

voor verdere info vraag er hier naar of hou deze topic gewoon in de gaten.

de vrienden van blijdorp bouwt aan het hart van Afrika in diergaarde blijdorp hier in komen verblijven voor:
penseelzwijnen
rode bosbuffels
okapi's
vele Afrikaanse vogels
en stokstaardjes

tekening bosbuffel en penseelzwijnen verblijf.

word lid van de vrienden van blijdorp en steun dit geweldige project!
grtj nickdierengek

Bericht getypt door - nickdierengek
Toegevoegd op 05 Nov 2011 om 21:09
legoman12324
Datum: Zondag, 26 Aug 2012, 21:32 | Bericht # 1471   
legoman12324  
ZTSF Gegevens
Groep: Designer
Prijzenkast: 3

Onderdirecteur

@ nickdierengek, oke dus het is nu de praktijk van willem schatenaar de dierenarts
en de stallen van de thomson gazelle

een klein zinnetje: DE NATUUR IS DE LEERMEESTER VAN IEDER
Bericht@ nickdierengek, oke dus het is nu de praktijk van willem schatenaar de dierenarts
en de stallen van de thomson gazelle

Bericht getypt door - legoman12324
Toegevoegd op 26 Aug 2012 om 21:32
nickdierengek
Datum: Woensdag, 29 Aug 2012, 16:57 | Bericht # 1472   
ZTSF Gegevens

Onderdirecteur

@ legoman12324, ja helemaal al zijn de stallen van de thomsongraazelle niet in het henrimartinhuis dit is pas enkele jaren geleden gebouwt.

grt nickdierengek

Added (29 Aug 2012, 16:57)
---------------------------------------------
Diergaarde Blijdorp: 40 banen weg

Diergaarde Blijdorp schrapt 40 van de 190 banen als gevolg van teruggelopen subsidies. De dierentuin moet daardoor fors bezuinigen.

Voor de ontslagen medewerkers streeft de directie naar een sociaal plan. De dierentuin wil met de gemeente Rotterdam afspraken maken over financiële garanties voor de kosten die hiervoor gemaakt moeten worden. Ook zal er overlegd worden met de vakbonden. De directie hoopt het aantal gedwongen ontslagen te beperken door natuurlijk verloop. Voor het einde van het jaar moeten vakbonden en OR al dan niet instemmen met de reorganisatie. Medewerkers die mogen blijven, moeten vooral flexibeler gaan werken.

Toekomstplan

De reorganisatie staat in het Toekomstplan 2012-2017. De directie geeft daarin aan 'hoe Blijdorp zelfstandig kan voortbestaan en haar vooraanstaande positie kan handhaven als succesvolle dierentuin in Nederland en icoon van de stad Rotterdam.'

Blijdorp is niet van plan te snijden in de fokprogramma's voor bedreigde diersoorten en de steun aan natuurbehoudsprojecten. Wetenschappelijk onderzoek gaat door zolang daar geld voor is. De dierentuin gaat de komende tijd meer energie steken in fondsenwerving en sponsoring.

Subsidie

De gemeente kondigde in 2010 aan de subsidie in een aantal jaren te willen afbouwen van ruim 4,5 miljoen euro naar 800.000 euro per jaar. Blijdorp liet destijds weten dat de toekomst van de diergaarde door de subsidiekorting in gevaar komt.

Onder druk van de gemeenteraad beloofde het stadsbestuur in te grijpen als Blijdorp failliet dreigt te gaan. Dat gebeurde na een aantal protestacties van medewerkers van de dierentuin, onder meer voor het stadhuis op de Coolsingel.

grt nickdierengek

Bericht@ legoman12324, ja helemaal al zijn de stallen van de thomsongraazelle niet in het henrimartinhuis dit is pas enkele jaren geleden gebouwt.

grt nickdierengek

Added (29 Aug 2012, 16:57)
---------------------------------------------
Diergaarde Blijdorp: 40 banen weg

Diergaarde Blijdorp schrapt 40 van de 190 banen als gevolg van teruggelopen subsidies. De dierentuin moet daardoor fors bezuinigen.

Voor de ontslagen medewerkers streeft de directie naar een sociaal plan. De dierentuin wil met de gemeente Rotterdam afspraken maken over financiële garanties voor de kosten die hiervoor gemaakt moeten worden. Ook zal er overlegd worden met de vakbonden. De directie hoopt het aantal gedwongen ontslagen te beperken door natuurlijk verloop. Voor het einde van het jaar moeten vakbonden en OR al dan niet instemmen met de reorganisatie. Medewerkers die mogen blijven, moeten vooral flexibeler gaan werken.

Toekomstplan

De reorganisatie staat in het Toekomstplan 2012-2017. De directie geeft daarin aan 'hoe Blijdorp zelfstandig kan voortbestaan en haar vooraanstaande positie kan handhaven als succesvolle dierentuin in Nederland en icoon van de stad Rotterdam.'

Blijdorp is niet van plan te snijden in de fokprogramma's voor bedreigde diersoorten en de steun aan natuurbehoudsprojecten. Wetenschappelijk onderzoek gaat door zolang daar geld voor is. De dierentuin gaat de komende tijd meer energie steken in fondsenwerving en sponsoring.

Subsidie

De gemeente kondigde in 2010 aan de subsidie in een aantal jaren te willen afbouwen van ruim 4,5 miljoen euro naar 800.000 euro per jaar. Blijdorp liet destijds weten dat de toekomst van de diergaarde door de subsidiekorting in gevaar komt.

Onder druk van de gemeenteraad beloofde het stadsbestuur in te grijpen als Blijdorp failliet dreigt te gaan. Dat gebeurde na een aantal protestacties van medewerkers van de dierentuin, onder meer voor het stadhuis op de Coolsingel.

grt nickdierengek

Toegevoegd op 29 Aug 2012 om 16:57
timo13
Datum: Woensdag, 29 Aug 2012, 17:19 | Bericht # 1473   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 4

Onderdirecteur

Gaat het hier om verzorgers, kantoormedewerkers of horeca?

BerichtGaat het hier om verzorgers, kantoormedewerkers of horeca?

Bericht getypt door - timo13
Toegevoegd op 29 Aug 2012 om 17:19
nickdierengek
Datum: Woensdag, 29 Aug 2012, 17:51 | Bericht # 1474   
ZTSF Gegevens

Onderdirecteur

@ timo13, de ontslagen zullen door de hele dierentuin vallen.

grtj nickdierengek
Bericht@ timo13, de ontslagen zullen door de hele dierentuin vallen.

grtj nickdierengek

Toegevoegd op 29 Aug 2012 om 17:51
legoman12324
Datum: Woensdag, 29 Aug 2012, 22:15 | Bericht # 1475   
legoman12324  
ZTSF Gegevens

Onderdirecteur

Quote (nickdierengek)
diergaarde blijdorp bestaat in september 155 jaar en dat vieren ze !!!

nou met die onslagen vald er niets te vieren

Bericht
Quote (nickdierengek)
diergaarde blijdorp bestaat in september 155 jaar en dat vieren ze !!!

nou met die onslagen vald er niets te vieren

Toegevoegd op 29 Aug 2012 om 22:15
nickdierengek
Datum: Donderdag, 30 Aug 2012, 07:39 | Bericht # 1476   
ZTSF Gegevens

Onderdirecteur

@ legoman12324, ja het is voor de personene die worden ontslagen heel erg maar het is noodzakelijk om blijdorp te behouden.

het duurd trouwens nog even voor dat de eerste ontslagen word inverband met de nog niet gekrege goed keuring van de vakbonden .

grtj nickdierengek
Bericht@ legoman12324, ja het is voor de personene die worden ontslagen heel erg maar het is noodzakelijk om blijdorp te behouden.

het duurd trouwens nog even voor dat de eerste ontslagen word inverband met de nog niet gekrege goed keuring van de vakbonden .

grtj nickdierengek

Toegevoegd op 30 Aug 2012 om 07:39
raymondhoek
Datum: Donderdag, 30 Aug 2012, 08:47 | Bericht # 1477   
ZTSF Gegevens
Groep: ZTSF beheerder
Prijzenkast: 9

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 4

ZTSF Admin
Directeur

Wat ik me af en toe afvraag, is de logica van gemeentes en de kamers.
Er moet bezuinigd worden, maar geïnvesteerd in werkplaatsen voor minder werkeloosheid.
Vervolgens gaan ze overal zo extreem bezuinigen dat er werkplaatsen vervallen.
En dan zijn ze nog trots ook

Maargoed, erg jammer.
Het zijn toch weer tientallen mensen die een droombaan kwijtraken.

Raymond ;)

BerichtWat ik me af en toe afvraag, is de logica van gemeentes en de kamers.
Er moet bezuinigd worden, maar geïnvesteerd in werkplaatsen voor minder werkeloosheid.
Vervolgens gaan ze overal zo extreem bezuinigen dat er werkplaatsen vervallen.
En dan zijn ze nog trots ook

Maargoed, erg jammer.
Het zijn toch weer tientallen mensen die een droombaan kwijtraken.

Raymond ;)

Bericht getypt door - raymondhoek
Toegevoegd op 30 Aug 2012 om 08:47
nickdierengek
Datum: Donderdag, 30 Aug 2012, 19:17 | Bericht # 1478   
ZTSF Gegevens

Onderdirecteur

@ raymondhoek, ja ik vind het erg krom maar goed we kunnen er niks aan doen.(vind het wel eleuk dat je een keer reageert in mijn topic)

met 40 man personeel minder schil even grof gezecht 40 suizend euro perpaand er van uit gaan dat ze 1000 euro verdienen (het is veel meer dat is zekker dat het personeel per persoon meer dan 1000 euro verdienen maar dat is een getal wat men zekker verdient )
dus zal het bedrach wat werkelijk bespaard word perjaar veel meer zijn dan dat ik even heb bedacht.(ik gok dat het toch al over de 950 duizend euro zal komen perjaar besparen.

dan besparen ze per jaar 880 duizend euro (40x1000=40000x12=880000)

we zien het wel want het de slechte tijden zullen nog lang duren , blijdorp heeft een plan bedacht van 2012 tot 2017 in die tijd zal blijdorp geheel finacieel afhankelijk moeten zijn als alles goed gaat .

grt nickdierengek
Bericht@ raymondhoek, ja ik vind het erg krom maar goed we kunnen er niks aan doen.(vind het wel eleuk dat je een keer reageert in mijn topic)

met 40 man personeel minder schil even grof gezecht 40 suizend euro perpaand er van uit gaan dat ze 1000 euro verdienen (het is veel meer dat is zekker dat het personeel per persoon meer dan 1000 euro verdienen maar dat is een getal wat men zekker verdient )
dus zal het bedrach wat werkelijk bespaard word perjaar veel meer zijn dan dat ik even heb bedacht.(ik gok dat het toch al over de 950 duizend euro zal komen perjaar besparen.

dan besparen ze per jaar 880 duizend euro (40x1000=40000x12=880000)

we zien het wel want het de slechte tijden zullen nog lang duren , blijdorp heeft een plan bedacht van 2012 tot 2017 in die tijd zal blijdorp geheel finacieel afhankelijk moeten zijn als alles goed gaat .

grt nickdierengek

Toegevoegd op 30 Aug 2012 om 19:17
legoman12324
Datum: Donderdag, 30 Aug 2012, 19:57 | Bericht # 1479   
legoman12324  
ZTSF Gegevens

Onderdirecteur

wat ik nu niet snap de rotterdamse gemeente wil dat blijdorp wel blijft bestaan
ik weet heel nederland moet bezuinegen dat bergijp ik ook maar het is kwa subsidie wel in een heel snel tempo gegaan
en kan rijks modumenten niet de rivierahal en andre van ravenstein gebrouwen renoveren

en nog wat anderes kreeg de diergaarde niet van sbs geld wegens drukte in de dierentuin

Bericht veranderd door: legoman12324 - Donderdag, 30 Aug 2012, 19:58
Berichtwat ik nu niet snap de rotterdamse gemeente wil dat blijdorp wel blijft bestaan
ik weet heel nederland moet bezuinegen dat bergijp ik ook maar het is kwa subsidie wel in een heel snel tempo gegaan
en kan rijks modumenten niet de rivierahal en andre van ravenstein gebrouwen renoveren

en nog wat anderes kreeg de diergaarde niet van sbs geld wegens drukte in de dierentuin

Toegevoegd op 30 Aug 2012 om 19:57
nickdierengek
Datum: Donderdag, 30 Aug 2012, 20:03 | Bericht # 1480   
ZTSF Gegevens

Onderdirecteur

@ legoman12324, monumenten zorg bestaalt heel weinig mee aan renovatie's van de monumenten.
het zaan vaak andere fonsen voor monumenten of gewoon fonsen die geld terbeschiking stellen wara door het kan worden gedaan.

blijdorp betaalt juist om mee tedoen in drukte in de dierentuin net als burgers/amersfort/gaia/apenheul.

sbs6 maakt het niks it welke tuin er in mee doet als hun maar betalen een soort van reclamen is het.

grt nick
Bericht@ legoman12324, monumenten zorg bestaalt heel weinig mee aan renovatie's van de monumenten.
het zaan vaak andere fonsen voor monumenten of gewoon fonsen die geld terbeschiking stellen wara door het kan worden gedaan.

blijdorp betaalt juist om mee tedoen in drukte in de dierentuin net als burgers/amersfort/gaia/apenheul.

sbs6 maakt het niks it welke tuin er in mee doet als hun maar betalen een soort van reclamen is het.

grt nick

Toegevoegd op 30 Aug 2012 om 20:03
Search:

Hosted by uCoz