ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 737 Prijzenkast:
1
Onderdirecteur
WELKOM in in topic over diergaarde blijdorp. ik plaats hier foto's en nieuwtje over diergaarde blijdorp. hier zul je op de hoogte worden gehouden van de vele verbouwingen en nieuw bouw wat er aan de gang is en zal gaan beginnen . ook nieuwtjes en persberichten die de diergaarde vrij geeft zullen hier gepost worden . heb je vragen over blijdorp stel de hier gerust ik zal zo goed mogenlijk antwoord geven .
voor verdere info vraag er hier naar of hou deze topic gewoon in de gaten.
de vrienden van blijdorp bouwt aan het hart van Afrika in diergaarde blijdorp hier in komen verblijven voor: penseelzwijnen rode bosbuffels okapi's vele Afrikaanse vogels en stokstaardjes
tekening bosbuffel en penseelzwijnen verblijf. word lid van de vrienden van blijdorp en steun dit geweldige project! grtj nickdierengek
Bericht veranderd door: nickdierengek - Maandag, 20 Jan 2014, 12:09
1
Onderdirecteur
@ Svenyboy04, ja klopt dit had ik gezet op de zoosite en hier dinsdag zouden ze naar hun nieuwe gaan de zijlhagedissen gingen begin komende week waarscheinlijk over met de 2 soorten schildpaden. de kantjils trouwen zullen nog wel even moeten wachten inverband dat blijdorp op de lijst voor die soort staan . als er dus geboren worden en oude genoeg zijn gaan ze naar de dierentuin boven aan de lijst blijdorp taat er op dus nu is het afwachten op de dieren.
grtj nickdierengek
Added (14 Sep 2012, 18:48) --------------------------------------------- vandaag weer geweets en heb weer genoeg foto's.
ze waren nog druk bezig met de flamingo stal.
er zij trouwens best veel bamboe bankjes kapot gegaan dus hoop dat ze snel worden gemaakt.
geweldig komodo verblijf het verblijf van de zijlhagedissen was ook gereed gemaakt dus gok dat ze snel hun intrek nemen .
het aquarium bij de komodo's is nog leeg .
en weer een soort vandalisme van een stelletje iritante kinderen.
de komodovaranen kunen worden gescheiden door rolluiken net als bij het cobra verblijf is in gebouwt.
nog even het vrouwtje
dan gaan we maar eens verder op de mongoolse steppe word druk gewerk en ik zag vandaag iets waar door de hoop dat de kamelen en onagers samen terug keren voor mijn gevoel erg groot is er werd namelijk druk gewerkt met houte en ijzere palen waar door ik denk dat dat de scheiding word kan het ook fout hebben.
dan in de volieren word niet veel gewerkt wel in het nieuwe binnen verblijf van de vogels dit is genomen van de kijk ruit in de vleermuizen grot.
op deze foto is tezien dat er waarscheinlijk een klein zwembadje binnen is voor de vogels.
dan bij amazonica is nu een groot deel beton gestord vandaag werd er voor al afgegraven in het midden van het terijn .
dan even iets wat hier niet echt thuis hoord maar wel leuk is een foto van de jonge papagaaiduiker.
dan kwallen aquarium was leeg in het oceanium.
dan het 2de deel van de mangove bak is leeg gehaalt naast de koesnuitroggen inverband denk ik met deze grote warst in de ruit.
dan het oude wervervogel verblijf alles is zo goed als weg er ligt nog een betonne vloertje en nog kleine dingen. zo tezien wel een klein beetje schade.
dan eindelijk bijgewerk bouw stenen bord voor de stokstaardjes we hebbn nu bijna 45 duizend euro.
en dan in de rivirahal zijn weer terariums leeg gehaalt en er is al begonnen met het betimeren van de wanden.
dan een leuke foto van de jonge toekans die door de ouders zelf zijn uit gebroed.
en als laatste op het oude berentheater waar een paar maande gelden nog oehoe's zaten is nu aarde neer gelegt en er is aan geplant.
1
Onderdirecteur
@ Cheeta7, ja blijdorp blijft bezich het lijkt ook heel veel wat er word gedaan maar eigenlijk zijn het maar een paar projecten in 1 groot project.
waar scheinlijk voor november (laten we het daar op houden) zal heel azie afzijn dan is eigenlijk het groodste project klaar dan blijven er nog 2 grote projecten over amazonica en de dikhuiden vleugel en de kleine dingen zoals een nieuwe stokstaardjes verblijf .
kijk naar andere dierentuinen die doen maar eens in de zoveel jaar een project maar blijdorp bouwt iederejaar iets nieuws zoizo of verbouwen een hele hoop natuurlijk met giften van sponsoors .
@ nickdierengek, ik las ergens dat er een partij was die wel om de diergaarde gaf weet alleen niet welke het was een klein zinnetje: DE NATUUR IS DE LEERMEESTER VAN IEDER
1
Onderdirecteur
@ legoman12324, ik heb geen idee zou niet weten welke partij ??.
grt nickdierengek
Added (16 Sep 2012, 16:31) --------------------------------------------- 'Goed dierentuinweer voor Blijdorp'
Nederlandse attractieparken beleven een goed weekend. Het goede weer van het laatste hele zomerweekeinde lijkt hierin een grote rol te spelen.
De Rotterdamse Diergaarde Blijdorp verwacht bijvoorbeeld zondag tussen de 10.000 en 12.000 bezoekers. Zaterdag waren dat er 7.000. Volgens de woordvoerster is het 'goed dierentuinweer' en is het 'erg druk'. De drukte in de dierentuin was ook te merken aan het verkeer. Die drukte komt ook door de honkbalwedstrijd tussen Nederland en Italië die gespeeld wordt in het nabij gelegen Familiestadion van Neptunus.
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 76 Prijzenkast:
0
Kassa Medewerker
Blijft de plek van het oude wevervogel leeg of komt daar nog iets voor terug? Je kan de zebras en struisvogels wel beter zien zo En is de nieuwe aziatische voliere al weer open voor publiek?
1
Onderdirecteur
@ Giraffe87, voor nu zal er even nisk gebeuren met de grond die vij is gekomen door de sloop van de voliere bij de zebra's.
er staat nu een laag hekje waar eerste de voliere op bevestig was en een deel van de stal is nog licht blauw vvan het binnen verblijf van de wervers. en er lgt nog een betonnen vloertje .
dit zal og geheel weg gehaalt moeten worden en de stal zal moeten worden gerenoveert.(maar is wel nodig maar nu nog niet)ze zullen wel het blauw weg moeten schilderen.
omdat er achter de voliere een stal box zat zal deze in de tijd echt vrij komen voor eventueel de zebra's . ik hoop dat er een vrouwelijke struisvogel bij komt of dat er 2 wratten zwijnen er bij komen de 2 wrattenzwijnen passen wel in zo'n stal. we zullen het wel zien er is geen geld voor om de stal te renoveren geld voor een simpl het werk langs het pad op de plaats van de voliere zodat de stal kan worden gebruikt zal er wel zijn maar dat is nu geen prioritijd.
dan de azie voliere er word nog druk gewerkt aan het 2e binnen verblijf wat verbonden word met de oude zodra dat klaar is zouden de vogels er naar toe kunen maar omdat het winter word zal je de vogels het best pas volgende lenten zien in de voliere . het is afwachten is het snel af kunnen ze alles vogels in de voliere doen. dan zal de voliere eerste afgesloten worden omde vogels telaten wennen dan zal de voliere echt open gaan.
@ nickdierengek, lol las ergens dat zeeleeuw billy wel uit rhenen komt maar zou het dan zo wezen dat zeeleeuw joop dan zijn vader is een klein zinnetje: DE NATUUR IS DE LEERMEESTER VAN IEDER