Nieuwe berichten  
Startpagina Startpagina

Fan Topic: Blijdorp Nieuwtjes van Nickdierengek
nickdierengek
Datum: Zaterdag, 05 Nov 2011, 21:09 | Bericht # 1   
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Prijzenkast: 1

Onderdirecteur

WELKOM in in topic over diergaarde blijdorp.
ik plaats hier foto's en nieuwtje over diergaarde blijdorp.
hier zul je op de hoogte worden gehouden van de vele verbouwingen en nieuw bouw wat er aan de gang is en zal gaan beginnen .
ook nieuwtjes en persberichten die de diergaarde vrij geeft zullen hier gepost worden .
heb je vragen over blijdorp stel de hier gerust ik zal zo goed mogenlijk antwoord geven .

voor verdere info vraag er hier naar of hou deze topic gewoon in de gaten.

de vrienden van blijdorp bouwt aan het hart van Afrika in diergaarde blijdorp hier in komen verblijven voor:
penseelzwijnen
rode bosbuffels
okapi's
vele Afrikaanse vogels
en stokstaardjes

tekening bosbuffel en penseelzwijnen verblijf.

word lid van de vrienden van blijdorp en steun dit geweldige project!
grtj nickdierengek

Bericht veranderd door: nickdierengek - Maandag, 20 Jan 2014, 12:09
BerichtWELKOM in in topic over diergaarde blijdorp.
ik plaats hier foto's en nieuwtje over diergaarde blijdorp.
hier zul je op de hoogte worden gehouden van de vele verbouwingen en nieuw bouw wat er aan de gang is en zal gaan beginnen .
ook nieuwtjes en persberichten die de diergaarde vrij geeft zullen hier gepost worden .
heb je vragen over blijdorp stel de hier gerust ik zal zo goed mogenlijk antwoord geven .

voor verdere info vraag er hier naar of hou deze topic gewoon in de gaten.

de vrienden van blijdorp bouwt aan het hart van Afrika in diergaarde blijdorp hier in komen verblijven voor:
penseelzwijnen
rode bosbuffels
okapi's
vele Afrikaanse vogels
en stokstaardjes

tekening bosbuffel en penseelzwijnen verblijf.

word lid van de vrienden van blijdorp en steun dit geweldige project!
grtj nickdierengek

Bericht getypt door - nickdierengek
Toegevoegd op 05 Nov 2011 om 21:09
mvd24
Datum: Vrijdag, 31 Aug 2012, 01:15 | Bericht # 1481   
mvd24 
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 0

Parkeerhulp

Om nog even terug te komen op het Henri Martin Huis.
Het is eigenlijk best wel een beetje ironie dat dit gebouw, dat later is gebouwd en dus geen onderdeel is van het originele monumentale Blijdorp, er nog staat. En in gerenoveerde staat.
Ze moeten al zoveel om monumenten heen bouwen. Dan mag er eens iets weg, en dan laten ze het staan en knappen het nog op ook.
Maar goed, ik snap wel dat een dierentuin als blijdorp een goede dierenkliniek en kantoren e.d. nodig heeft.

Verder is het een trieste boel met de financiele situatie. Ik hoop echt dat ze hun status als een van de mooiste en beste tuinen van Europa zullen kunnen handhaven.
BerichtOm nog even terug te komen op het Henri Martin Huis.
Het is eigenlijk best wel een beetje ironie dat dit gebouw, dat later is gebouwd en dus geen onderdeel is van het originele monumentale Blijdorp, er nog staat. En in gerenoveerde staat.
Ze moeten al zoveel om monumenten heen bouwen. Dan mag er eens iets weg, en dan laten ze het staan en knappen het nog op ook.
Maar goed, ik snap wel dat een dierentuin als blijdorp een goede dierenkliniek en kantoren e.d. nodig heeft.

Verder is het een trieste boel met de financiele situatie. Ik hoop echt dat ze hun status als een van de mooiste en beste tuinen van Europa zullen kunnen handhaven.

Bericht getypt door - mvd24
Toegevoegd op 31 Aug 2012 om 01:15
nickdierengek
Datum: Vrijdag, 31 Aug 2012, 07:38 | Bericht # 1482   
ZTSF Gegevens

Onderdirecteur

@ mvd24, ja het henrimartins huis is een paar jaar daar na gebouwt maar niet veel later waar door het dus voor monumenten comissie is het een gebouw uit de begin periode van blijdorp.

het voordeel wat blijdorp hd was dat toen de tijd van het begin van het masterplan al veel was weg gesloopt kwa oude kleine ronde verblijven kooien enzo waar door er nu dus nog maar 22 over zijn gebleven die monument zijn.

ja afrika is later gebouwt dan dan het henrimartins huis nog weg gehaalt mogt worden ,toen het monument werd mogt er alleen van binnen alles weg gesloopt worden wat toen dus ook is gedaan.
van buiten hebben ze het meteen op geknapt en word nu ook bij gehouden wat waar scheinlijk nu dus ook zekker gaat gebeuren bij enkele stallen enzo die monument zijn.

grt nickdierengek
Bericht@ mvd24, ja het henrimartins huis is een paar jaar daar na gebouwt maar niet veel later waar door het dus voor monumenten comissie is het een gebouw uit de begin periode van blijdorp.

het voordeel wat blijdorp hd was dat toen de tijd van het begin van het masterplan al veel was weg gesloopt kwa oude kleine ronde verblijven kooien enzo waar door er nu dus nog maar 22 over zijn gebleven die monument zijn.

ja afrika is later gebouwt dan dan het henrimartins huis nog weg gehaalt mogt worden ,toen het monument werd mogt er alleen van binnen alles weg gesloopt worden wat toen dus ook is gedaan.
van buiten hebben ze het meteen op geknapt en word nu ook bij gehouden wat waar scheinlijk nu dus ook zekker gaat gebeuren bij enkele stallen enzo die monument zijn.

grt nickdierengek

Toegevoegd op 31 Aug 2012 om 07:38
legoman12324
Datum: Maandag, 03 Sep 2012, 16:03 | Bericht # 1483   
legoman12324  
ZTSF Gegevens
Groep: Designer
Prijzenkast: 3

Onderdirecteur

hebben jullie het al gehoord tijger vanni is naar banidor gio moet nog even wachten
en dan kan alia met een nieuw mannetje voor nieuwe welpen zorgen

een klein zinnetje: DE NATUUR IS DE LEERMEESTER VAN IEDER
Berichthebben jullie het al gehoord tijger vanni is naar banidor gio moet nog even wachten
en dan kan alia met een nieuw mannetje voor nieuwe welpen zorgen

Bericht getypt door - legoman12324
Toegevoegd op 03 Sep 2012 om 16:03
nickdierengek
Datum: Vrijdag, 07 Sep 2012, 21:35 | Bericht # 1484   
ZTSF Gegevens

Onderdirecteur

@ legoman12324, ja las het op de zoosite ja er was al bekend dat er 1 snel weg ging en voor de ander nog een plekje moest worden gevonden.

grt nickdierengek

Added (07 Sep 2012, 21:35)
---------------------------------------------
even wat nieuwtje.

-aan de flamingostal word druk gewerk onder andere nieuwe kozijnen zijn geplaatst.
-in het aziehuis is het komodod verblijf geheel klaar volgens henk zwarteport zullen ze dinsdag verhuizen naar hun nieuwe stulpje.
-de zijlhagedissen en schildpadden verhuizen naar verwachting een paar dagen later inv met enkele afwerk puntje die nog gedaan moeten worden.
-in het aziemoeras is nu al een deel weg gesloopt van het oude otterverblijf er is nu een soort open gat tussen de dicht begroeide struiken en bomen.
-het 2e binnen verblijf van de vliegkooi is nu bijna geheel klaar en voor mijn gevoel zal er weinig nog worden aan geplant want overal groeit nu gras naast enkele bamboe struiken, in het midden bij het water is de beplanting het zelfde gebleven.
-bij amazonica word nu echt gebouwt veel ijzer is nu klaar gemaakt voor het beton en er is al een klein stukje geheel klaar kwa beton ondergrond.
-iest waar ik heel blij mee ben is dat het oude werver vogel verblijf nu word weg gesloopt het buiten deel is al zo goed als bijna weg en het binnen gedeelte tegen de stal voor de helf.
-in de rivierahal zijn weer enkel kleine teraria's leeg gehaalt,de 4 insecten verblijven aan de linker ingang naast de panda poffertjes en 2 teraria's naast het long vissen aquarium aan de linker kant.

grt nickdierengek

Bericht@ legoman12324, ja las het op de zoosite ja er was al bekend dat er 1 snel weg ging en voor de ander nog een plekje moest worden gevonden.

grt nickdierengek

Added (07 Sep 2012, 21:35)
---------------------------------------------
even wat nieuwtje.

-aan de flamingostal word druk gewerk onder andere nieuwe kozijnen zijn geplaatst.
-in het aziehuis is het komodod verblijf geheel klaar volgens henk zwarteport zullen ze dinsdag verhuizen naar hun nieuwe stulpje.
-de zijlhagedissen en schildpadden verhuizen naar verwachting een paar dagen later inv met enkele afwerk puntje die nog gedaan moeten worden.
-in het aziemoeras is nu al een deel weg gesloopt van het oude otterverblijf er is nu een soort open gat tussen de dicht begroeide struiken en bomen.
-het 2e binnen verblijf van de vliegkooi is nu bijna geheel klaar en voor mijn gevoel zal er weinig nog worden aan geplant want overal groeit nu gras naast enkele bamboe struiken, in het midden bij het water is de beplanting het zelfde gebleven.
-bij amazonica word nu echt gebouwt veel ijzer is nu klaar gemaakt voor het beton en er is al een klein stukje geheel klaar kwa beton ondergrond.
-iest waar ik heel blij mee ben is dat het oude werver vogel verblijf nu word weg gesloopt het buiten deel is al zo goed als bijna weg en het binnen gedeelte tegen de stal voor de helf.
-in de rivierahal zijn weer enkel kleine teraria's leeg gehaalt,de 4 insecten verblijven aan de linker ingang naast de panda poffertjes en 2 teraria's naast het long vissen aquarium aan de linker kant.

grt nickdierengek

Toegevoegd op 07 Sep 2012 om 21:35
mvd24
Datum: Maandag, 10 Sep 2012, 03:47 | Bericht # 1485   
mvd24 
ZTSF Gegevens

Parkeerhulp

even wat nieuwtje.

grt nickdierengek

Heb je hier misschien ook foto's van Nickdierengek?
Bericht
even wat nieuwtje.

grt nickdierengek

Heb je hier misschien ook foto's van Nickdierengek?

Toegevoegd op 10 Sep 2012 om 03:47
nickdierengek
Datum: Maandag, 10 Sep 2012, 07:50 | Bericht # 1486   
ZTSF Gegevens

Onderdirecteur

@ mvd24, ja hoor ik wou ze toevalig vanmidag plaatsen (ik had ze al oip ze zoositegezet maar had geen tijd om de foto's hier teplaatsen ik had mijn verjaardag en nog 2 andere dus had het tedruk voor dat lekkere weer haha ).

mijn exuse er voor.

hier de foto's

de renovatie van de flamingostal.

het zijlhagedissen verblijf.

het komodverblijf met kijk grot en aquarium.

het kleinklauwotter verblijf die gesloopt word.

de mongoolse steppe die werd beklinkert voor de stal.

het nieuwe e binnen verblijf aan de azieatischevliegkooi.

dan iest wat ik vergeten was bij de otters zwemmen nu ook vissen.

dan de bouw plaats van amazonica.

dan het oude wervervogel verblijf die werd gesloopt ze zullen nu wel al verder zijn.

de dikhuiden vleugel totnu toe niet verder meer verandert na de sloop van de schildpadden kweekruimte en oude terraria's.

dan de teraria's die leeg staan in de rivierahal op foto 1 de linker en rechter de midelste was nog bewoont.

En wat ik zag toen ik in de tram zat was dat bij +"n rol bord om het maar zo tezeggen waar reclame steets op afwiselt hing een poster van blijdorp met daar op 155 jaar en dat je voor 12,50 naar binen mag dachtik ging zo snel.

grt nickdierengek

Bericht veranderd door: nickdierengek - Maandag, 10 Sep 2012, 07:52
Bericht@ mvd24, ja hoor ik wou ze toevalig vanmidag plaatsen (ik had ze al oip ze zoositegezet maar had geen tijd om de foto's hier teplaatsen ik had mijn verjaardag en nog 2 andere dus had het tedruk voor dat lekkere weer haha ).

mijn exuse er voor.

hier de foto's

de renovatie van de flamingostal.

het zijlhagedissen verblijf.

het komodverblijf met kijk grot en aquarium.

het kleinklauwotter verblijf die gesloopt word.

de mongoolse steppe die werd beklinkert voor de stal.

het nieuwe e binnen verblijf aan de azieatischevliegkooi.

dan iest wat ik vergeten was bij de otters zwemmen nu ook vissen.

dan de bouw plaats van amazonica.

dan het oude wervervogel verblijf die werd gesloopt ze zullen nu wel al verder zijn.

de dikhuiden vleugel totnu toe niet verder meer verandert na de sloop van de schildpadden kweekruimte en oude terraria's.

dan de teraria's die leeg staan in de rivierahal op foto 1 de linker en rechter de midelste was nog bewoont.

En wat ik zag toen ik in de tram zat was dat bij +"n rol bord om het maar zo tezeggen waar reclame steets op afwiselt hing een poster van blijdorp met daar op 155 jaar en dat je voor 12,50 naar binen mag dachtik ging zo snel.

grt nickdierengek

Toegevoegd op 10 Sep 2012 om 07:50
mvd24
Datum: Maandag, 10 Sep 2012, 14:41 | Bericht # 1487   
mvd24 
ZTSF Gegevens

Parkeerhulp

Bedankt voor de foto's!
Wat is eigenlijk de afscheiding tussen het komodoverblijf en het aquarium in het Azie huis? Met andere woorden, hoe zorgen ze ervoor dat de komodo's niet bij de vissen terecht komen?
Blif het tof vinden dat er zoveel in één keer opgeknapt wordt. Hoewel het hier en daar een verarming van het dierenbestand is ( hoe is trouwens de laatste stand van zaken met betrekking tot de onagers?), zorgen ze ervoor dat de tuin straks weer een aantal jaren mee kan.
BerichtBedankt voor de foto's!
Wat is eigenlijk de afscheiding tussen het komodoverblijf en het aquarium in het Azie huis? Met andere woorden, hoe zorgen ze ervoor dat de komodo's niet bij de vissen terecht komen?
Blif het tof vinden dat er zoveel in één keer opgeknapt wordt. Hoewel het hier en daar een verarming van het dierenbestand is ( hoe is trouwens de laatste stand van zaken met betrekking tot de onagers?), zorgen ze ervoor dat de tuin straks weer een aantal jaren mee kan.

Toegevoegd op 10 Sep 2012 om 14:41
nickdierengek
Datum: Maandag, 10 Sep 2012, 16:53 | Bericht # 1488   
ZTSF Gegevens

Onderdirecteur

@ mvd24, nou vanaf het land kunnen ze niet bij het zeeaquarium en vanaf hun zwembad ook niet die is dieper gemaakt zodat ze niet er overheen kunnen.

ja de onagers ik weet het niet heb er niks meer over gehoord maar ik zag laast wel een paar minder maar zag niet ofdat
ze binnen stonden.

Spoeddebat over reorganisatie bij Blijdorp - AD 10-09-2012

De ingrijpende reorganisatie bij Diergaarde Blijdorp is de inzet van een spoeddebat, donderdag in de Rotterdamse gemeenteraad. Het initiatief komt van GroenLinks-fractievoorzitter Arno Bonte, die zich grote zorgen maakt over de gevolgen van het schrappen van veertig banen in de dierentuin. "Ik ben bang dat het dierenwelzijn hieronder gaat lijden en de bezoekers dit zullen merken."
De ondernemingsraad van Blijdorp sprak in deze krant de vrees uit dat de kwaliteit van Blijdorp door de ingreep achteruit gaat. Bonte: "De bezuinigingen zouden zacht moeten landen. Maar dit is een keiharde crash."
Bericht@ mvd24, nou vanaf het land kunnen ze niet bij het zeeaquarium en vanaf hun zwembad ook niet die is dieper gemaakt zodat ze niet er overheen kunnen.

ja de onagers ik weet het niet heb er niks meer over gehoord maar ik zag laast wel een paar minder maar zag niet ofdat
ze binnen stonden.

De ingrijpende reorganisatie bij Diergaarde Blijdorp is de inzet van een spoeddebat, donderdag in de Rotterdamse gemeenteraad. Het initiatief komt van GroenLinks-fractievoorzitter Arno Bonte, die zich grote zorgen maakt over de gevolgen van het schrappen van veertig banen in de dierentuin. "Ik ben bang dat het dierenwelzijn hieronder gaat lijden en de bezoekers dit zullen merken."
De ondernemingsraad van Blijdorp sprak in deze krant de vrees uit dat de kwaliteit van Blijdorp door de ingreep achteruit gaat. Bonte: "De bezuinigingen zouden zacht moeten landen. Maar dit is een keiharde crash."

Toegevoegd op 10 Sep 2012 om 16:53
mvd24
Datum: Maandag, 10 Sep 2012, 19:25 | Bericht # 1489   
mvd24 
ZTSF Gegevens

Parkeerhulp

--------------------------------------------------------------------------------

Toch weer iets positiefs wellicht. Gelukkig dat er ook nog mensen zijn die de waarde van een dierentuin als Blijdorp inzien.
Bericht

--------------------------------------------------------------------------------

Toch weer iets positiefs wellicht. Gelukkig dat er ook nog mensen zijn die de waarde van een dierentuin als Blijdorp inzien.

Toegevoegd op 10 Sep 2012 om 19:25
Svenyboy04
Datum: Woensdag, 12 Sep 2012, 18:56 | Bericht # 1490   
ZTSF Gegevens

Verzorger

Ik weet nog niet zeker of dit geplaats is.
Maar volgensmij is heel het verblijf van de Komdoveraan af en zitten er dieren er in

Ik weet het nog niet zeker maar ik dacht dat ze er al waren.
Ik had het ergens gelezen.

Brullende Leeuwen
BerichtIk weet nog niet zeker of dit geplaats is.
Maar volgensmij is heel het verblijf van de Komdoveraan af en zitten er dieren er in

Ik weet het nog niet zeker maar ik dacht dat ze er al waren.
Ik had het ergens gelezen.

Bericht getypt door - Svenyboy04
Toegevoegd op 12 Sep 2012 om 18:56
Search:

Hosted by uCoz