ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 737 Prijzenkast:
1
Onderdirecteur
WELKOM in in topic over diergaarde blijdorp. ik plaats hier foto's en nieuwtje over diergaarde blijdorp. hier zul je op de hoogte worden gehouden van de vele verbouwingen en nieuw bouw wat er aan de gang is en zal gaan beginnen . ook nieuwtjes en persberichten die de diergaarde vrij geeft zullen hier gepost worden . heb je vragen over blijdorp stel de hier gerust ik zal zo goed mogenlijk antwoord geven .
voor verdere info vraag er hier naar of hou deze topic gewoon in de gaten.
de vrienden van blijdorp bouwt aan het hart van Afrika in diergaarde blijdorp hier in komen verblijven voor: penseelzwijnen rode bosbuffels okapi's vele Afrikaanse vogels en stokstaardjes
tekening bosbuffel en penseelzwijnen verblijf. word lid van de vrienden van blijdorp en steun dit geweldige project! grtj nickdierengek
Bericht veranderd door: nickdierengek - Maandag, 20 Jan 2014, 12:09
Datum: Donderdag, 09 Jan 2014, 16:33 | Bericht # 1571
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 76 Prijzenkast:
0
Kassa Medewerker
@ nickdierengek, @ legoman12324, dank voor de info
en ik denk dat Blijdorp, en eventuele andere dierenparken die met monumentenzorg te maken hebben, wel steeds voor moeilijke en kostbare problemen komen te staan. Door de nieuwe eisen op het gebied van dierenhouden enz., moeten verblijven ook steeds meer aan bepaalde eisen voldoen, en door de eisen van monumentenzorg zullen bepaalde dingen gewoon niet kunnen. Hierdoor zou het dus kunnen zijn dat dierentuinen bepaalde soorten niet meer willen houden.
Maar gelukkig gaat het voor als nog best goed, ik vind de nieuw dikhuidenvleugel bijvoorbeeld echt schitterend, modern en oud perfect gecombineerd.
Staan er nog andere nieuwbouwplannen op de planning eigenlijk?
Datum: Donderdag, 09 Jan 2014, 18:05 | Bericht # 1572
1
Onderdirecteur
@ Giraffe87, de nieuwbouw plannen die nu bekend zijn zijn:
Hart van Afrika fase 1 : penseelzwijnen en bosbuffel verblijf.(2014) Renovatie lelie vijver+ herinrichting gebied er omheen (de lich tussen de savanne en de oude Addaxen stal )(2014) Renovatie Lotus serre en okapi gebouw met bij behorende bouw leeuwen buiten verblijf.(2014) Hart van Afrika fase 2 : okapi voliere .(2015) Bij komend project stokstaardjes.(2015)
Dit is wat er nu Bekend is gemaakt de afgelopen tijd . Aankomende zondag is de nieuwjaars receptie van de vrienden van blijdorp , hier worden de plannen hoogs waarschijnlijk meer onderbouwt met info en de hoop op nieuwe plannen van renovatie en eventueel nieuwbouw.
@ nickdierengek, ja daar heb je gelijk in maar zoals in de nieuwe dikhuidenvleugel toont de diergaarde wel weer dat ze ook met monumenten zorg iets heel mooi kunnen maken en toch nog de hal zo goed mogelijk intact houden zoals het toen des tijden was en zelf nu het tunnel idee moet wijzigen dat zegt nog niet dat het niet mooi word dit zal zeker heel mooi worden een klein zinnetje: DE NATUUR IS DE LEERMEESTER VAN IEDER
Datum: Zondag, 12 Jan 2014, 19:54 | Bericht # 1574
1
Onderdirecteur
@ legoman12324, tuurlijk zal het mooi worden maar het had een grotere atractie kunnen worden . En de dikhuidenvleugel is prachtig een meester werk .
Er is door blijdorp door gecommuniceerd via een intervieuw in het ad met Marc damen dat ze stukje bij beetje de Rivierahal willen gaan renoveren en vernieuwen. Als eerste werd het binnen verblijf van de gorilla's Genoemt als voorbeeld . Dit omdat het daar gewoonweg te klein word . Daarna word er steeds een zij vleugel of stukje gedaan gewoon weg omdat alles tegelijk zoveel kost dat jet niet haal baar is.
Added (12 Jan 2014, 18:54) --------------------------------------------- Nieuwjaars receptie 2014.
2013: 80.000 bezoekers meer in 2013 dat komt op 6% meer neer. Het Eerder jong van de witneusmeerkatten is helaas overleden in voorjaar nadat hij zichzelf heeft opgehangen. 3 jongen kroeskoppelikanen geboren,1 is pas een week oud. Nu 26 pelikanen in blijdorp.
2014: Rond okt 2014 worden er weer jonge giraffe verwacht. De vijver voor nieuwe ingang waar parkeer plekken zouden komen word word uit gesteld .
De rheuses apen gaan binnen kort verhuizen. Roderik de struisvogel gaat naar olmense zoo. De bongo bok gaat verhuizen naar gaia zoo.
In de krokodillen river gaan ze het pad verbreden.(waneer onbekend)om zo zodra de zie alles route van Afrika er komt de mensen beter kunnen door stromen. Er komen Neushoornvogel enzo in de okapi volière en er is een plan voor duikers. In de oude vlinder kas komt 1 groot binnen verblijf en enkele boxen voor de okapi's het dak word vervangen zodat die open kan met warm weer zo creëren ze een extra buiten perk in de zomer.
Het Grootste deel van de financiering voor het hart van Afrika project is rond. Vrienden van blijdorp gaat ook 150.000 euro schenken voor de koedoestal . Daardoor finicieerd de vrienden bijan het hele hart van Afrika project totaal iets van 950.000 euro in 2 jaar. Blijdorp gaat lening afsluiten voor renovatie Lotus serre met hele voordelige rente. In het binnen verblijf van de leeuwen gaan ze iets heel spectaculaire doen rond om educatie wat nog nooit in de wereld is gedaan. Maar daar mag hij nog niks over zeggen. Lotus serre word een oosterse sfeer en gaat waarschijnlijk poort van Azië heten. De Lotus serre gaat waarschijnlijk dec 2014 open en de leeuwen januari 2015.
Na hart van Afrika gaan ze het oceanium aanpakken !!. Vanaf het voorjaar begint het brainstormen en niks wat er nu is is zeker of het blijft bestaan. Bijna Ieder stukje zal aan gepakt worden.
Vanaf dinsdag gaan ze beginnen aan plannen voor Fase 3 van het jubileums project. Helaas geen nieuwe sfeer impresies dus geen foto's
weer leuke update maar hete de struisvogel niet Arie en wat zou er nu aan de oceanium moeten worden veranderd of aangepast maar wat gaat dat idee weer kosten een klein zinnetje: DE NATUUR IS DE LEERMEESTER VAN IEDER
Datum: Zondag, 12 Jan 2014, 20:41 | Bericht # 1576
1
Onderdirecteur
@ legoman12324, nee Ariie het e de vorige struisvogel maar iedereen noemde deze struisvogel ook Arie terwijl die Roderick hete.haha
Ja wat er gaat veranderen in het oceanium is nog een groot raadsel. Dit omdat ze pas binnen kort gaan beginnen met stukje voor stukje stukje van het oceanium te doorlopen en te kijken wat ze er mee kunnen . Maar het gaat ook vooral om het updaten van alle apparatuur en aquariums . En volgend de directeur konden we van alles verwachten . Stukken waar niks aan gedaan gaat worden maar alleen vernieuwt word tot stukken niet geheel weg gaan en iets heel anders word maar wel in de lijnen van het oceanium past. En ja het zal wat gaan kosten maar het is ook niet de bedoeling om het in 1 keer te doen wat dat is niet haalbaar . Maar ieder haar een paar delen . En de kans is groot dat de vrienden hier ook weer een grote rol in gaan spelen .
Bericht veranderd door: nickdierengek - Zondag, 12 Jan 2014, 20:43
ja want ik heb zoon idee wat het allemaal gaat kosten want het oceanium zelf koste al een gods vermogen en ik ben vooral de Aziatische leeuwen hun nieuwe verblijf omdat ze ook natuurlijk de monumenten zorg er aan vast hebben dus kijken wat het word want ik weet nu al dat het niet de eerste plannen worden qua verblijf
en ik heb een beetje rare vraag heb jij een idee hoe de info borden in blijdorp er uit zien qua continent van het park (ik wil deze proberen na te maken en zo) een klein zinnetje: DE NATUUR IS DE LEERMEESTER VAN IEDER
Bericht veranderd door: legoman12324 - Zondag, 12 Jan 2014, 20:50
Datum: Zondag, 12 Jan 2014, 20:52 | Bericht # 1578
1
Onderdirecteur
@ legoman12324, ja ik denk dat het totaal op 5 miljoen. Gaat komen het het vernieuwen van het oceanium maar dan heb je een pareltje wat er voor zorgt dat ze geen achterstallig onderhoud heeft en veel milieu vriendelijker is en kwa kosten goedkoper en nog een spectaculairder voor bezoekers.
Hoe bedoel je :want ik weet nu al dat het niet de eerste plannen worden qua verblijf.?
Zoals de plannen die ik het heb laten zien zo word het ongeveer alleen word alles toch gethematiseerd .
heb een beetje rare vraag heb jij een idee hoe de info borden in blijdorp er uit zien qua continent van het park (ik wil deze proberen na te maken en zo) een klein zinnetje: DE NATUUR IS DE LEERMEESTER VAN IEDER