Nieuwe berichten  
Startpagina Startpagina

Fan Topic: Blijdorp Nieuwtjes van Nickdierengek
nickdierengek
Datum: Zaterdag, 05 Nov 2011, 21:09 | Bericht # 1   
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Prijzenkast: 1

Onderdirecteur

WELKOM in in topic over diergaarde blijdorp.
ik plaats hier foto's en nieuwtje over diergaarde blijdorp.
hier zul je op de hoogte worden gehouden van de vele verbouwingen en nieuw bouw wat er aan de gang is en zal gaan beginnen .
ook nieuwtjes en persberichten die de diergaarde vrij geeft zullen hier gepost worden .
heb je vragen over blijdorp stel de hier gerust ik zal zo goed mogenlijk antwoord geven .

voor verdere info vraag er hier naar of hou deze topic gewoon in de gaten.

de vrienden van blijdorp bouwt aan het hart van Afrika in diergaarde blijdorp hier in komen verblijven voor:
penseelzwijnen
rode bosbuffels
okapi's
vele Afrikaanse vogels
en stokstaardjes

tekening bosbuffel en penseelzwijnen verblijf.

word lid van de vrienden van blijdorp en steun dit geweldige project!
grtj nickdierengek

Bericht veranderd door: nickdierengek - Maandag, 20 Jan 2014, 12:09
BerichtWELKOM in in topic over diergaarde blijdorp.
ik plaats hier foto's en nieuwtje over diergaarde blijdorp.
hier zul je op de hoogte worden gehouden van de vele verbouwingen en nieuw bouw wat er aan de gang is en zal gaan beginnen .
ook nieuwtjes en persberichten die de diergaarde vrij geeft zullen hier gepost worden .
heb je vragen over blijdorp stel de hier gerust ik zal zo goed mogenlijk antwoord geven .

voor verdere info vraag er hier naar of hou deze topic gewoon in de gaten.

de vrienden van blijdorp bouwt aan het hart van Afrika in diergaarde blijdorp hier in komen verblijven voor:
penseelzwijnen
rode bosbuffels
okapi's
vele Afrikaanse vogels
en stokstaardjes

tekening bosbuffel en penseelzwijnen verblijf.

word lid van de vrienden van blijdorp en steun dit geweldige project!
grtj nickdierengek

Bericht getypt door - nickdierengek
Toegevoegd op 05 Nov 2011 om 21:09
nickdierengek
Datum: Woensdag, 21 Nov 2012, 19:10 | Bericht # 1551   
ZTSF Gegevens

Onderdirecteur

@ legoman12324, er gaan enkel diersoorten uit het oceanium weg deze verhuizen naar amazonica.

wat ik weer zijn dat de

-pirhana's
-pacu's
-roodstaard meevallen als ik de naam goed heb>

de rest weet ik niet maar bijna alle soorten die nu in het amazone deeltje van het oceanium zitten naast het caribische teras.

alleen de laaste overgebleven kaaiman en enkele kleine vissen. zullen niet mee verhuizen.

de koes neusroggen zijn tijdelijk niet tezien het naast gelegen aqarium is zwaar beschadgt dus moest het glas er uit en omdat het nogal moeilijk gaat en stresvol is voor de dieren zijn ze niet tezien voor het publiek.

de meeste dieren voor amazonica komen uit de rivierahal .

de zoet waterroggen/schildpadden(bij elkaar iest van 5 of 6 soorten)
de gele anaconda's.
mata mata's(de enigste schildpadden soort die niet in het grote basin komt ze krijgen een appart verblijf.
arapaima's

en nog enkele soorten .

grt nickdierengek

Bericht veranderd door: nickdierengek - Woensdag, 21 Nov 2012, 19:11
Bericht@ legoman12324, er gaan enkel diersoorten uit het oceanium weg deze verhuizen naar amazonica.

wat ik weer zijn dat de

-pirhana's
-pacu's
-roodstaard meevallen als ik de naam goed heb>

de rest weet ik niet maar bijna alle soorten die nu in het amazone deeltje van het oceanium zitten naast het caribische teras.

alleen de laaste overgebleven kaaiman en enkele kleine vissen. zullen niet mee verhuizen.

de koes neusroggen zijn tijdelijk niet tezien het naast gelegen aqarium is zwaar beschadgt dus moest het glas er uit en omdat het nogal moeilijk gaat en stresvol is voor de dieren zijn ze niet tezien voor het publiek.

de meeste dieren voor amazonica komen uit de rivierahal .

de zoet waterroggen/schildpadden(bij elkaar iest van 5 of 6 soorten)
de gele anaconda's.
mata mata's(de enigste schildpadden soort die niet in het grote basin komt ze krijgen een appart verblijf.
arapaima's

en nog enkele soorten .

grt nickdierengek

Toegevoegd op 21 Nov 2012 om 19:10
legoman12324
Datum: Zondag, 09 Dec 2012, 18:43 | Bericht # 1552   
legoman12324  
ZTSF Gegevens
Groep: Designer
Prijzenkast: 3

Onderdirecteur

zo we zijn een paar weken verder en weer een paar vragen rijker

hoe staat het met de bouw van amazonica
hoe is het met neushoorntje zwatra
is het met rani en shanto nog goed
en hoe staat het met de renovatie's

een klein zinnetje: DE NATUUR IS DE LEERMEESTER VAN IEDER
Berichtzo we zijn een paar weken verder en weer een paar vragen rijker

hoe staat het met de bouw van amazonica
hoe is het met neushoorntje zwatra
is het met rani en shanto nog goed
en hoe staat het met de renovatie's

Bericht getypt door - legoman12324
Toegevoegd op 09 Dec 2012 om 18:43
nickdierengek
Datum: Maandag, 10 Dec 2012, 18:33 | Bericht # 1553   
ZTSF Gegevens

Onderdirecteur

@ legoman12324,

Met de bouw van amazonica gaat het goed de buiten muren staan geheel op het houte dak freem zijn nu stils aan gebracht waar de foli kussens in komen ik gok nog een ruime week en dan zit het dak er op.
Dan gaat een ander bedrijf beginnen aan de inrichten en plaasten van de speciale instalaties.

Blijdorp wil tussen de 4000 en 6000 vlinders gaan houden in amazonica is bekend gemaakt.

Met zwartra gaat het heel goed ze mag naar buiten met goed weer en ze groeit goed.

Rani en shanto groeien goed hun moeder chantee is mischien weer drachtig.

En de verbouwing van de dikhuiden vleugel gaat ook goed hetbbuiten verblijf word afgegraven op somige plekken.
Tegen de buiten muren staan stelage's en ook binnen word er druk gewerkt.

Grt Nick
Bericht@ legoman12324,

Met de bouw van amazonica gaat het goed de buiten muren staan geheel op het houte dak freem zijn nu stils aan gebracht waar de foli kussens in komen ik gok nog een ruime week en dan zit het dak er op.
Dan gaat een ander bedrijf beginnen aan de inrichten en plaasten van de speciale instalaties.

Blijdorp wil tussen de 4000 en 6000 vlinders gaan houden in amazonica is bekend gemaakt.

Met zwartra gaat het heel goed ze mag naar buiten met goed weer en ze groeit goed.

Rani en shanto groeien goed hun moeder chantee is mischien weer drachtig.

En de verbouwing van de dikhuiden vleugel gaat ook goed hetbbuiten verblijf word afgegraven op somige plekken.
Tegen de buiten muren staan stelage's en ook binnen word er druk gewerkt.

Grt Nick

Toegevoegd op 10 Dec 2012 om 18:33
legoman12324
Datum: Maandag, 10 Dec 2012, 18:38 | Bericht # 1554   
legoman12324  
ZTSF Gegevens

Onderdirecteur

@ nickdierengek, oke is shantee weer meschien weer drachtig maar ja
als de welpen geen melk meer drinken dan kan het weer kwa paring
maar waarom is bennte nooit drachtig het is alleen shantie steets

en kan je niet weer eens wat foto laten zien

Bericht@ nickdierengek, oke is shantee weer meschien weer drachtig maar ja
als de welpen geen melk meer drinken dan kan het weer kwa paring
maar waarom is bennte nooit drachtig het is alleen shantie steets

en kan je niet weer eens wat foto laten zien

Toegevoegd op 10 Dec 2012 om 18:38
nickdierengek
Datum: Maandag, 10 Dec 2012, 18:53 | Bericht # 1555   
ZTSF Gegevens

Onderdirecteur

@ legoman12324, Bente is al 2 keer drachtig geweest helaas zijn de jongen steets al dood voordat ze geboren worden.

Waarschijnlijk zullen bente en nouie gaan verhuizen als chantee werkelijk jongen zal krijgen.

er is voor de midwinter zoo speciale bewegwijzerings borden geplaast met alle plekken waar het lekker warm is.

dan rond om amazonica is door blijdorp wat meer naar buiten gebracht (eigenlijk alles wat wij al wiasten maar nu voor de rest van de bezoekers)

dan nieuws uit het azie huis daar zijn de laaste euducatie borden geplaast .

met daar in wat ik zag een scherm (zal wel inter actief worden)

dan de nieuwste bewoners van het azie huis de neushoornslangen.

dan leuk nieuws de nimmerzatten en ibissen zijn uit de kleine azie volieren wat ik hoorde is dat ze nu aan het wennen zijn in het nieuwe binnen verblijf .
helaas wel het deel waar niemand kan kijken.

dan heb ik voor jullie de 2 nieuwste bewoners van de grote azie voliere mag ik aan u voor stellen mevrouw Java Pauw

[img width=600 height=450]https://lh6.googleusercontent.com/-KhdNCtAqjJQ/UL4gecyu__I/AAAAAAAAAX8/wMMCLT70vPw/s720/DSC03235.JPG[/img]

Grt nickdierengek.

Added (10 Dec 2012, 17:52)
---------------------------------------------
De foto zijn verkeert geüpload vandaar dat sommige erg klein zijn

Added (10 Dec 2012, 17:53)
ik begin bij amazonica daar waren ze vandaag bezig met latten op het houte frem te bevestige hier worden de lucht kussens aan bevestigt.
als ze zo door gaan heb ik toch goede hoop dat voor de kerst het dak dicht is .
verder zijn alle wanden nu dicht van de buiten kant dan.

dan de dikhuiden vleugel op het buiten perk zijn ze druk aan het graven daar naast hebben ze zowel binnen als buiten telage's geplaast .
je kan nouwerlijks naar binnen kijken want aan de ene kant staan er containers voor en bij de dwergnijlpaarden hebben ze het zelf tot aan het plafon met houte platen dicht getimmert.

Bericht@ legoman12324, Bente is al 2 keer drachtig geweest helaas zijn de jongen steets al dood voordat ze geboren worden.

Waarschijnlijk zullen bente en nouie gaan verhuizen als chantee werkelijk jongen zal krijgen.

er is voor de midwinter zoo speciale bewegwijzerings borden geplaast met alle plekken waar het lekker warm is.

dan rond om amazonica is door blijdorp wat meer naar buiten gebracht (eigenlijk alles wat wij al wiasten maar nu voor de rest van de bezoekers)

dan nieuws uit het azie huis daar zijn de laaste euducatie borden geplaast .

met daar in wat ik zag een scherm (zal wel inter actief worden)

dan de nieuwste bewoners van het azie huis de neushoornslangen.

dan leuk nieuws de nimmerzatten en ibissen zijn uit de kleine azie volieren wat ik hoorde is dat ze nu aan het wennen zijn in het nieuwe binnen verblijf .
helaas wel het deel waar niemand kan kijken.

dan heb ik voor jullie de 2 nieuwste bewoners van de grote azie voliere mag ik aan u voor stellen mevrouw Java Pauw

[img width=600 height=450]https://lh6.googleusercontent.com/-KhdNCtAqjJQ/UL4gecyu__I/AAAAAAAAAX8/wMMCLT70vPw/s720/DSC03235.JPG[/img]

Grt nickdierengek.

Added (10 Dec 2012, 17:52)
De foto zijn verkeert geüpload vandaar dat sommige erg klein zijn

Added (10 Dec 2012, 17:53)
ik begin bij amazonica daar waren ze vandaag bezig met latten op het houte frem te bevestige hier worden de lucht kussens aan bevestigt.
als ze zo door gaan heb ik toch goede hoop dat voor de kerst het dak dicht is .
verder zijn alle wanden nu dicht van de buiten kant dan.

dan de dikhuiden vleugel op het buiten perk zijn ze druk aan het graven daar naast hebben ze zowel binnen als buiten telage's geplaast .
je kan nouwerlijks naar binnen kijken want aan de ene kant staan er containers voor en bij de dwergnijlpaarden hebben ze het zelf tot aan het plafon met houte platen dicht getimmert.

Toegevoegd op 10 Dec 2012 om 18:53
legoman12324
Datum: Maandag, 10 Dec 2012, 18:56 | Bericht # 1556   
legoman12324  
ZTSF Gegevens

Onderdirecteur

@ nickdierengek, leuk de foto's maar waarom zo klein

Bericht@ nickdierengek, leuk de foto's maar waarom zo klein

Toegevoegd op 10 Dec 2012 om 18:56
nickdierengek
Datum: Maandag, 10 Dec 2012, 19:58 | Bericht # 1557   
ZTSF Gegevens

Onderdirecteur

@ legoman12324, Er was wat fout gegaan bij shet uploaden.

Grt nick
Bericht@ legoman12324, Er was wat fout gegaan bij shet uploaden.

Grt nick

Toegevoegd op 10 Dec 2012 om 19:58
legoman12324
Datum: Zaterdag, 29 Dec 2012, 13:04 | Bericht # 1558   
legoman12324  
ZTSF Gegevens

Onderdirecteur

dit is meschien een rare vraag maar kun je het seizoen van drukte in de dierentuin meschien in blijdorp kopen op dvd

Berichtdit is meschien een rare vraag maar kun je het seizoen van drukte in de dierentuin meschien in blijdorp kopen op dvd

Toegevoegd op 29 Dec 2012 om 13:04
nickdierengek
Datum: Maandag, 30 Dec 2013, 21:05 | Bericht # 1559   
ZTSF Gegevens

Onderdirecteur

@ legoman12324, Hoi sorry voor de late reactie had het erg druk .

Nee helaas het seizoen is nog niet op dvd en of dat nog gaat komen weet ik niet mischien wprd er op de nieuwjaars recptie wat over gezecht .

Grt nick

Added (09 Jan 2013, 17:07)
Vrienden van Blijdorp vieren 50-jarig jubileum

De Vrienden van Blijdorp bestaan op de kop af 50 jaar. De Vereniging telt zo'n 5500 leden. Van het contributiegeld en schenkingen hebben De Vrienden ondermeer het wasberenverblijf, de vliegkooi voor gieren, het ijsberenverblijf en het panterverblijf betaald.

Als geschenk voor het jubileum laten ze nu voor diergaarde Blijdorp de Vlindertuin Amazonica bouwen ter waarde van een miljoen euro.

Aan de wieg van de Vrienden van Blijdorp stonden op 9 januari 1963 drie Rotterdamse journalisten. In 50 jaar tijd hebben de donateurs voor in totaal zes miljoen euro gesponsord.

Eerst werden er vooral dieren geschonken. Zo kwamen er in 1974 bijvoorbeeld twee kleine gorilla's. En en jaar later kwam olifant Irma naar de Rotterdamse diergaarde. Het jong dat zij kreeg, Bernardine, was het eerste olifantje dat in Nederland in een dierentuin werd geboren.

Grt nick

Added (30 Dec 2013, 20:05)
Beste forum leden .

Mijn enorme excuses dat ik al weer een jaar bijna hier niks meer geplaatst hebt.
In dit jaar zijn er zoveel dingen gebeurt en heb het enorm druk gehad.
Onder tussen ben ik iets meer dan een vrijwiliger van de vrienden van blijdorp aangezien ik er wat takjes bij genomen heb.
Vervolgend heb ik mijn examen gedaan op mijn vmbo en geslaagt en nu een mbo opleiding manager natuur en recreatie.
Zegt jullie allemaal niks deze opleiding en mij ook niet haha.

In diergaarde blijdorp is verschrikkelijk veel gebeurt afgelopen jaar :

Diergaarde blijdorp heeft natuurlijk samen met ASR de olli actie en vandaag is de 100.000ste verkocht.
Blijdorp houd hier 4,5 ton aan over na aftrek van alle zelf gemaakte kosten houden ze nog 2,5 Ton over.
Amazonica is geopend en onder tussen is het een waar pareltje .
In de komende jaren zullen nieuwe vissoorten er bij komen en vele nieuwe vlinder soorten.
Ook is de dikhuidenvleugel klaar gekomen en hebben we weer zwarte neushoorns.

En als je denk dat we nog niet klaar zijn hebben de vrienden van blijdorp samen met blijdorp zelf een enorm project ge lansiers voor de komende 2 jaar u leest het hier :

BLIJDORP BOUWT AAN NIEUW PROJECT 'HART VAN AFRIKA': OKAPI’S ALS BEKRONING
Blijdorp bouwt aan een nieuw project: een uniek stuk Afrika waarin ook de okapi’s een thuis zullen krijgen. Deze populaire diersoort was even weg uit de dierentuin maar de wens is gebleven om deze aansprekende dieren weer terug te halen naar Rotterdam. Dit gaat nu lukken dankzij de hulp van de Vrienden van Blijdorp die actie voeren voor het Hart van Afrika, zoals zij hun actie noemen.

De bouw gaat in fasen. Het eerste stukje Centraal Afrika wordt in april 2014 een feit met de opening van een nieuw verblijf voor penseelzwijnen. Ook zullen daar al een aantal bosbuffels zijn Te bewonderen, een diersoort die nog niet eerder in Blijdorp was te zien. Het wordt ingericht als een bosachtig biotoop dat wordt beplant met bomen uit het oude okapiverblijf. Het gebied ligt tegenover het nieuwe dikhuidenverblijf en naast de Terraszaal.

Het Hart van Afrika 'groeit' vervolgens tot en met 2015 door richting de savanne (waar o.a. de giraffen rondlopen) en wordt bekroond met een nieuw okapiverblijf in de huidige weidevogelvolière. De teruggekeerde okapi’s zijn hier binnen en buiten te bewonderen in een groene omgeving zoals in het Ituriwoud (Congo) en Afrikaanse vogels worden hun fraaie vliegende medebewoners.

De Vrienden van Blijdorp zorgen voor de financiële ondersteuning van grote delen van het project: het penseelzwijnenverblijf, een deel van de renovatie van de koedoestal en.... het okapiproject. Nog niet alles is gefinancierd en er kunnen nog altijd aanpassingen plaatsvinden. Een ding is zeker: er is al gestart met de voorbereidingen en in april 2014 kunnen de bezoekers de aantrekkelijke penseelzwijnen en bosbuffels al bewonderen in hun nieuwe onderkomen.

Gr. Nickdierengek

Bericht veranderd door: nickdierengek - Woensdag, 09 Jan 2013, 18:07
Bericht@ legoman12324, Hoi sorry voor de late reactie had het erg druk .

Nee helaas het seizoen is nog niet op dvd en of dat nog gaat komen weet ik niet mischien wprd er op de nieuwjaars recptie wat over gezecht .

Grt nick

Added (09 Jan 2013, 17:07)
Vrienden van Blijdorp vieren 50-jarig jubileum

De Vrienden van Blijdorp bestaan op de kop af 50 jaar. De Vereniging telt zo'n 5500 leden. Van het contributiegeld en schenkingen hebben De Vrienden ondermeer het wasberenverblijf, de vliegkooi voor gieren, het ijsberenverblijf en het panterverblijf betaald.

Als geschenk voor het jubileum laten ze nu voor diergaarde Blijdorp de Vlindertuin Amazonica bouwen ter waarde van een miljoen euro.

Aan de wieg van de Vrienden van Blijdorp stonden op 9 januari 1963 drie Rotterdamse journalisten. In 50 jaar tijd hebben de donateurs voor in totaal zes miljoen euro gesponsord.

Eerst werden er vooral dieren geschonken. Zo kwamen er in 1974 bijvoorbeeld twee kleine gorilla's. En en jaar later kwam olifant Irma naar de Rotterdamse diergaarde. Het jong dat zij kreeg, Bernardine, was het eerste olifantje dat in Nederland in een dierentuin werd geboren.

Grt nick

Added (30 Dec 2013, 20:05)
Beste forum leden .

Mijn enorme excuses dat ik al weer een jaar bijna hier niks meer geplaatst hebt.
In dit jaar zijn er zoveel dingen gebeurt en heb het enorm druk gehad.
Onder tussen ben ik iets meer dan een vrijwiliger van de vrienden van blijdorp aangezien ik er wat takjes bij genomen heb.
Vervolgend heb ik mijn examen gedaan op mijn vmbo en geslaagt en nu een mbo opleiding manager natuur en recreatie.
Zegt jullie allemaal niks deze opleiding en mij ook niet haha.

In diergaarde blijdorp is verschrikkelijk veel gebeurt afgelopen jaar :

Diergaarde blijdorp heeft natuurlijk samen met ASR de olli actie en vandaag is de 100.000ste verkocht.
Blijdorp houd hier 4,5 ton aan over na aftrek van alle zelf gemaakte kosten houden ze nog 2,5 Ton over.
Amazonica is geopend en onder tussen is het een waar pareltje .
In de komende jaren zullen nieuwe vissoorten er bij komen en vele nieuwe vlinder soorten.
Ook is de dikhuidenvleugel klaar gekomen en hebben we weer zwarte neushoorns.

En als je denk dat we nog niet klaar zijn hebben de vrienden van blijdorp samen met blijdorp zelf een enorm project ge lansiers voor de komende 2 jaar u leest het hier :

BLIJDORP BOUWT AAN NIEUW PROJECT 'HART VAN AFRIKA': OKAPI’S ALS BEKRONING
Blijdorp bouwt aan een nieuw project: een uniek stuk Afrika waarin ook de okapi’s een thuis zullen krijgen. Deze populaire diersoort was even weg uit de dierentuin maar de wens is gebleven om deze aansprekende dieren weer terug te halen naar Rotterdam. Dit gaat nu lukken dankzij de hulp van de Vrienden van Blijdorp die actie voeren voor het Hart van Afrika, zoals zij hun actie noemen.

De bouw gaat in fasen. Het eerste stukje Centraal Afrika wordt in april 2014 een feit met de opening van een nieuw verblijf voor penseelzwijnen. Ook zullen daar al een aantal bosbuffels zijn Te bewonderen, een diersoort die nog niet eerder in Blijdorp was te zien. Het wordt ingericht als een bosachtig biotoop dat wordt beplant met bomen uit het oude okapiverblijf. Het gebied ligt tegenover het nieuwe dikhuidenverblijf en naast de Terraszaal.

Het Hart van Afrika 'groeit' vervolgens tot en met 2015 door richting de savanne (waar o.a. de giraffen rondlopen) en wordt bekroond met een nieuw okapiverblijf in de huidige weidevogelvolière. De teruggekeerde okapi’s zijn hier binnen en buiten te bewonderen in een groene omgeving zoals in het Ituriwoud (Congo) en Afrikaanse vogels worden hun fraaie vliegende medebewoners.

De Vrienden van Blijdorp zorgen voor de financiële ondersteuning van grote delen van het project: het penseelzwijnenverblijf, een deel van de renovatie van de koedoestal en.... het okapiproject. Nog niet alles is gefinancierd en er kunnen nog altijd aanpassingen plaatsvinden. Een ding is zeker: er is al gestart met de voorbereidingen en in april 2014 kunnen de bezoekers de aantrekkelijke penseelzwijnen en bosbuffels al bewonderen in hun nieuwe onderkomen.

Gr. Nickdierengek

Toegevoegd op 30 Dec 2013 om 21:05
legoman12324
Datum: Maandag, 30 Dec 2013, 21:18 | Bericht # 1560   
legoman12324  
ZTSF Gegevens

Onderdirecteur

dan heb ik toch een belangrijke vraag hoe zit het nu met het nieuwe leeuwen verblijf deze zouden de oude okapistal krijgen
dit zou toch ook in het nieuwjaar gebeuren

Berichtdan heb ik toch een belangrijke vraag hoe zit het nu met het nieuwe leeuwen verblijf deze zouden de oude okapistal krijgen
dit zou toch ook in het nieuwjaar gebeuren

Toegevoegd op 30 Dec 2013 om 21:18
Search:

Hosted by uCoz