ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 737 Prijzenkast:
1
Onderdirecteur
WELKOM in in topic over diergaarde blijdorp. ik plaats hier foto's en nieuwtje over diergaarde blijdorp. hier zul je op de hoogte worden gehouden van de vele verbouwingen en nieuw bouw wat er aan de gang is en zal gaan beginnen . ook nieuwtjes en persberichten die de diergaarde vrij geeft zullen hier gepost worden . heb je vragen over blijdorp stel de hier gerust ik zal zo goed mogenlijk antwoord geven .
voor verdere info vraag er hier naar of hou deze topic gewoon in de gaten.
de vrienden van blijdorp bouwt aan het hart van Afrika in diergaarde blijdorp hier in komen verblijven voor: penseelzwijnen rode bosbuffels okapi's vele Afrikaanse vogels en stokstaardjes
tekening bosbuffel en penseelzwijnen verblijf. word lid van de vrienden van blijdorp en steun dit geweldige project! grtj nickdierengek
Bericht veranderd door: nickdierengek - Maandag, 20 Jan 2014, 12:09
Datum: Maandag, 30 Dec 2013, 21:37 | Bericht # 1561
1
Onderdirecteur
Dat klopt zeer zeker .
Binnen kort gaat daar aan begonnen worden . Aan de oude okapistal en aan de Lotus serre komen aan de achterkant bij bouwen . Achter de okapi stal zal dat als functie hebben nacht/ seperatie verblijven en bij de Lotus serre komen daar de spoelkeukens enzo. De gehele okapi gebouw word 1 groot binnen verblijf waar ze samen kunnen zijn. 2 van de 3 okapi buiten perken worden het buiten verblijf van de leeuwen (dit zijn de 2 perken die aan het gebouw grenzen). Het derde okapi perk word samen gevoegt met het dan leegstaande penseelzwijnen verblijf (deze zijn dan verhuist naar het "hart van Afrika .) Hier komen dan de mhorgrazelle aangezien die hun huidige perk moeten afstaan aan het hart van Afrika voor het grote gebied voor de penseelzwijnen en nieuw in de collectie de rode bosbuffels.
Maar word het gebouw dan ook toegankelijk voor bezoekers want ik las ergens ooit dat daar info komt over de Aziatische leeuwen en in een stal dat grenst info over de Afrikaanse situatie een klein zinnetje: DE NATUUR IS DE LEERMEESTER VAN IEDER
Datum: Dinsdag, 31 Dec 2013, 13:55 | Bericht # 1563
1
Onderdirecteur
Alle plannen die eerder Genoemd werden zijn afgekeurd door de monumenten commissie.(dus de plannen van begin dit jaar en afgelopen jaren. Het gebouw word gewoon toegankelijk en men kan dus kijken naar de leeuwen binnen via grote glazen ruiten .
Zal zo eens kijken of ik de definitieve sfeer impresie kan plaatsen.
Added (31 Dec 2013, 12:55) --------------------------------------------- heb gekeken en heb ze terug gevonden: het terras tussen de beide gebouwen.
binnen verblijf leeuwen.
voorlopig bedacht buiten deel (hier word nog aan gewerkt).
oh dus volgens monumenten zorg mag er geen info komen over de leeuwen in het gebouw maar waar komt dit dan want het lijkt mij dat het wel ergens komt een klein zinnetje: DE NATUUR IS DE LEERMEESTER VAN IEDER
Datum: Dinsdag, 31 Dec 2013, 15:35 | Bericht # 1565
1
Onderdirecteur
@ legoman12324, het gaat natuurlijk niet alleen om educatie wat niet mag ,in de eerste plannen zou er naast veel educatie ook een regenwoud themakomen en dat mag niet en in dat thema zou de educatie verwerkt worden . er zal zoizo wel iets van een educatief bord komen in het gebouw zelf maar niet zoals in de eerste plannen . ook rond om het verblijf zal waarschijnlijk educatie komen. over 2 weken hebben we Nieuwjaars receptie en ik hoop daar wat meer definitieve nieuwtjes over dit project te weten te komen.
Datum: Woensdag, 08 Jan 2014, 10:09 | Bericht # 1567
1
Onderdirecteur
@ Blijdorpenaar, nee hoor . Valt me toch van je tegen dat je die niet op de zoosite heb gezien De erste plannen waren met een tunnel door het gebouw van de leeuwen enzo . En die zijn door de monumenten commisie afgekeurd .
Dit zijn ongeveer de definitieve plannen want dit zijn de sfeer beelden die op de website van de architect staan die de plannen heeft gemaakt met blijdorp.
Datum: Woensdag, 08 Jan 2014, 17:45 | Bericht # 1568
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 76 Prijzenkast:
0
Kassa Medewerker
Leuk dat je het weer oppakt @ nickdierengek,
Jammer dat de Monumentenzorg soms zo moeilijk doet, maar goed, zo blijft het natuurlijk wel echt blijdorp. En ik moet zeggen dat ik dit ook mooie plannen vind.
Hoe is het trouwens met het stokstaarten verblijf? Zijn ze er al mee begonnen of is het benodigde geld er nog niet?
@ Giraffe87, nou in dit soort dingen moet je blij wezen dat monumenten zorg ingrijpt want als ze van alles veranderen zie je het werk van van Ravenstein niet meer er in terug groot voorbeeld (roofdierengallerij in Artis) en over het stokstaartjes verblijf deze zou geloof ik pas in 2015 komen in verband met de projecten van nu zoals het hart van Afrika met bosbuffels en penzeelzwijnen en de okapi verblijf op de plaats van de weidevogelvolière een klein zinnetje: DE NATUUR IS DE LEERMEESTER VAN IEDER
Datum: Donderdag, 09 Jan 2014, 09:14 | Bericht # 1570
1
Onderdirecteur
@ Giraffe87, ja het stokstaardjes verblijf , dit word opgeleverd in de zelfde periode als de okapi's . Dit komt omdat de stokstaardjes een binnen verblijf krijgen in de oude kas er aan grenst waar ook de okapi's hun binnen verblijf gaat krijgen. Het geld voor de stokstaardjes is al een paar maanden binnen maar wachten nu tot volgend jaar .
@ legoman12324, dat kan natuurlijk wel zo zijn dat de monumenten commisie juist er voor zorgt dat de monumenten zo blijven maar het word blijdorp wel knap lastig gemaakt om zulke projecten te kunnen doen. Maar het zorgt ook er voor dat het voor bezoekers minder leuk word. Voorbeeld : in het eerste plan van de leeuwen zou er een runnen komen in het gebouw (gebouw bleef behouden) maar de leeuwen konden langs en boven op de gunnen leggen waardoor je als het waren de leeuwen van alle kanten kon bekijken. Via de boven kant van de tunnel konden de leeuwen dan naar buiten.
Nu word het een groot binnen verblijf meer niet .
Soms zorg het er voor dat het project gewoon weg zen speciale kwijt raakt.
Dat neemt niet weg dat ik monumenten op zich leuk en nooit vind maar het zorg ook voor veel problemen.