ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 737 Prijzenkast:
1
Onderdirecteur
WELKOM in in topic over diergaarde blijdorp. ik plaats hier foto's en nieuwtje over diergaarde blijdorp. hier zul je op de hoogte worden gehouden van de vele verbouwingen en nieuw bouw wat er aan de gang is en zal gaan beginnen . ook nieuwtjes en persberichten die de diergaarde vrij geeft zullen hier gepost worden . heb je vragen over blijdorp stel de hier gerust ik zal zo goed mogenlijk antwoord geven .
voor verdere info vraag er hier naar of hou deze topic gewoon in de gaten.
de vrienden van blijdorp bouwt aan het hart van Afrika in diergaarde blijdorp hier in komen verblijven voor: penseelzwijnen rode bosbuffels okapi's vele Afrikaanse vogels en stokstaardjes
tekening bosbuffel en penseelzwijnen verblijf. word lid van de vrienden van blijdorp en steun dit geweldige project! grtj nickdierengek
Bericht veranderd door: nickdierengek - Maandag, 20 Jan 2014, 12:09
Datum: Zondag, 19 Jan 2014, 16:14 | Bericht # 1601
1
Onderdirecteur
Zoiets ja maar dat is in grove lijnen hoe het gaat worden . Er is namelijk nog bar weinig geshowt aan sfeer impresies enzo dus het is even afwachten. De planning is ook dat het restaurant voor de kerstvakantie open gaan en de leeuwen pas januarie . Het kan ook eerder open vaan maar met zulke renovatie's is niks zeker.
Omdat er ook in de zomer verder word gegaan met bouwen enzo word er rond om het gebeid een moot hek gezet met info over het project en met kijk gaten zodat mensen geen bouw put zien als ze dat niet willen. Dit omdat dit enorm centraal ligt word dat gedaan zodat het er beter uit ziet dan een open bouw plaats.
nou ik ben ook zeer benieuwt ben een zeer groot fan van het werk van van Ravenstein dus het zal ook zeker mooi worden want het moet mooi worden Blijdorp moet trots zijn op zijn Aziatische leeuwen want ze zijn het enige park in de Benelux die ze hebben een klein zinnetje: DE NATUUR IS DE LEERMEESTER VAN IEDER
Datum: Zondag, 19 Jan 2014, 16:35 | Bericht # 1603
1
Onderdirecteur
@ legoman12324, je bent 1 van de weinige die van ravenstyn waardeerd. Het ziet er mooi uit als het gerenoveert is maar het brengt een hoop problemen met zich mee en hele hoge kosten. En door de monumenten kan je soms gewoon weg de dieren niet presenteren zoals ze willen. Maarngoed het ziet er zekker mooi uit als het klaar is.
ja kijk ik weet van alle remmen en tegenslagen wat er aan verbonden zit voor de renovatie zoals bij de dikhuidenvleugel maar wees eerlijk als alle werkzaamheden klaar zijn is het een van de mooiste delen van de diergaarde een klein zinnetje: DE NATUUR IS DE LEERMEESTER VAN IEDER
Datum: Zondag, 19 Jan 2014, 17:09 | Bericht # 1605
1
Onderdirecteur
Het ziet er zeker mooi uit ,en als het gerenoveert is is het ook een meerwaarde . Maar goed helaas hebben we nog genoeg monumenten te gaan kwa renovatie met een totale kosten van tientallen miljoenen.
De meeste stallen zijn. Nu gedaan alleen de bosrendierenstal,bongo stal, huidige penseelzwijnen stal en koedoestal moeten nog. Maar van dat lijstje worden er 2 nu en in2015 gedaan Ivb hart van Afrika .
Dan houden we nog 2 stallen over en dan nog de fontijn bij de kuifhertjes,de apenrots achter in Azië, en dan natuurlijk de grote vijver, roofdierengebouw en de grooste de Rivierahal . Die laatste word in allemaal stukje gedaan zoals de gorilla. Vleugel Victoria vleugel ,restaurant en de centrale hal. Het worden er dus steeds minder alleen enkele van het lijstje zullen nog lang duren voordat dat gaat gebeuren.
was die subsidie maar niet gezakt want dan was er qua geld problemen nooit een probleem geweest maar hoe zit het met het jaguar verblijf plan is dat van de lijst of komt dat ooit nog in de verre toekomst een klein zinnetje: DE NATUUR IS DE LEERMEESTER VAN IEDER
Datum: Zondag, 19 Jan 2014, 17:29 | Bericht # 1607
1
Onderdirecteur
Er was toen een plan toen de nachtdierenkas enzo bij amazonica zou komen om er om heen meteen een zuid Amerikaans gebied aan toe te voegen met onder andere een Jaguar verblijf maar dat is allemaal geschrapt ivb de kosten. De kans dat het nog gaat gebeuren in denk ik erg klein .
technisch gezien kan het wel op de plek waar de manewolven zitten daar zouden ze het kunnen doen maar dat is niet aan mij maar aan blijdorp zelf een klein zinnetje: DE NATUUR IS DE LEERMEESTER VAN IEDER
Datum: Zondag, 19 Jan 2014, 17:54 | Bericht # 1609
1
Onderdirecteur
Erzijn genoeg plekken waar het zou kunnen . En er zijn genoeg ideeën voor het Amerika deel zoals een enorme voliere rond on amazonica voor apen en vogels. Maar eerst moet het oceanium gedaan worden en hiermee willen ze een enorm succes volle atractie die zijn slijtage al duidelijk gaat vertonen weer op te laten bloeien en er voor gaat zorgen dat het weer hordes publiek te trekken. En zodra dat gedaan is gaan ze verder met andere projecten maar welke is niet bekend.
Datum: Zondag, 19 Jan 2014, 22:25 | Bericht # 1610
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 670 Prijzenkast:
4
Onderdirecteur
Toch wel grappig dat iedereen zo veel mogelijk wil vernieuwen in Blijdorp :P Het is een dierentuin die naar mijn idee de meeste projecten per jaar opent en nog lijken er mensen ontevreden...
Vraag me ook af en toe wel af of het een goed beleid is wat Blijdorp doorvoert. Tuurlijk vernieuwen is goed maar je kan ook een beetje sparen en soms rustiger aan doen. Kijk naar Burgers' Zoo dat nog steeds meer bezoekers trekt zonder dat ze in de laatste 4-5 jaar iets nieuws hebben geopend. Ook SBB dat elk jaar iets groots neerzet (vaak om de 2 jaar) en Artis dat nu vooral aan het renoveren is.
Ik vraag me dan toch af ofdat het verstandig is dat Blijdorp afgelopen jaar 2 'miljoenen-projecten' heeft neer gezet en daarnaast ook nog andere dingen aanpakt die snel op de begroting aantikken. En toch de heletijd zeggen dat je in geldnood zit, natuurlijk weet ik ook dat de vrienden een groot deel sponseren maar toch het blijft op 'wanhoop' lijken.
Hiermee wil ik geen afbreuk doen op het prachtige park en zeker niet de projecten die ze neer zetten want het ziet er allemaal prachtig uit.
Bericht veranderd door: timo13 - Zondag, 19 Jan 2014, 22:25