@ JowJonas, Mooie updates. Ik vond helaas de eerste (november) toch wel iets leuker dan de tweede (december). Ik kreeg namelijk bij de eerste meer de indruk echt in een dierentuin/het wild te lopen, terwijl ik bij de tweede het vooral dierentuin achtig is. Zelf geef ik meer de voorkeur aan optie 1. De beplanting bij de verblijven vind ik goed, en lekker afwisselend.
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 127 Prijzenkast:
0
Horeca Medewerker
@ nickdierengek: Bedankt! @ Jeweetwelwie: Nu spreek ik even vanuit mijn eigen mening, maar ik vind dat je in alle updates het gevoel hebt dat je zo in een dierentuin/wild rondloopt. Bij de boommiereneters geef ik toe dat je duidelijk ziet dat het een hok is, maar bij de doodshoofdaapjes is dat toch ook het geval? En bij de aardvarkens en miereneters vind ik het ook een beetje dierentuinig, maar bij de rest van de dieren vind ik dat het toch natturlijk lijkt dankzij de plantengroei en de rotsen. @ Qlabru: Bedankt!
Added (19 Dec 2011, 20:43) --------------------------------------------- Update! In deze update laat ik jullie nog een aantal grote en kleine zoogdieren zien.
Het eerste verblijf dat ik laat zien bevindt zich achter de stokstaartjes, nl. de Maleise beer of honingbeer.
En recht daarover kunnen we de okapi's en de blauwe duikers bekijken. Van de okap's hebben we een vrouwtje gekregen uit de Antwerpse Zoo en we hebben een koppeltje blauwe duikers uit Burger's Zoo ontvangen. Een andere vrouwtjesokipa komt uit een zoo in Duitsland.
En naast dit verblijf zitten de zeer bedreigde bamboemaki's. Vinden jullie het verblijf eigenlijk te kaal?
En tot slot hebben we nog het apeneiland met chimpansees en franjeapen.
En nog een plannetje!
Ik hoop dat je er weer van hebt genoten, en tot een volgende keer!
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 144 Prijzenkast:
0
Horeca Medewerker
Mooi gedaan! Maar net zoals je al zelf zei misschien ietsje meer planten bij de bamboemaki's. En het Maleise beren verblijf doet me denken aan die van Burgers!
0
Horeca Medewerker
@ Cheeta7: Bedankt! @ Gamebadger: Thanks! @ Qlabru:Bedankt! Idd, mijn zzo is al aardig gevuld Eigenlijk heb ik geen inspiratie meer voor dieren. Iemand ideeën? Liefst dieren die in een volière of dergelijke kunnen! Deviantart | Natuurgebied De Zwaan
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 373 Prijzenkast:
2 ZTAOCredits:0Reputatie:2
Curator
@ JowJonas, leuke zoo! goed beplant, en het maleise beren verblijf is mooi gelukt! misschien een doorlooop voilere? dan kun je meerdere soorten dieren tegelijk plaatsen.
gr.thomas ~Updates van Lancing ZOO komen eraan :D~
0
Horeca Medewerker
Hier komt een nieuwe update van Pinewood Zoo! Nu zijn het niet allemaal zoogdieren, er komen ook reptielen en vogels aan te pas! Maar laten we maar nog eens een bezoekje brengen
Als we naar de overkant lopen bij de bamboemaki's, komen we zo aan bij de Spaanse lynx.
En hiernaast vinden we de neusberen.
Als we teruglopen naar de Spaanse lynx en verder lopen, langs het apeneiland, komen we bij de nijlkrokodillen. Op dit moment bevinden zich alleen jongen in het hok, dankzij een uitwisselingsproject met een zoo in Barcelona.
En iets verderop hebben we het grote savanneverblijf, met links struisvogels en rechts netgiraffes. Deze dieren worden misschien nog samengevoegd en dan komt in een van de verblijven cheetas of leeuwen. Dit moet nog beslist worden.
En tot slot nog een plannetje.
Dit was alweer een update, en de doorloopvoliere lijkt me een goed idee! Bedankt Real_Thomas! Deviantart | Natuurgebied De Zwaan