hier is deel 1 op bijna een jarig ztao bestaan we gaan vandaag kijken bij een grote kas die eerst een volerie moest is er tog voor gekozen om er een kas van te maken. deze kas is tegen de ingang aan gemaakt en bevat afrikaanse trekvogels en dieren die aan de afrikaanse kust leven. maar nu genoeg geklets hier is de eerste thema gebied van Afrika: afrikaanse kust
vanavond komt het 2de deel van het 1 jarig ztao bestaan met namelijk congo
gr. roel
Bericht veranderd door: boerroel545 - Zaterdag, 10 Aug 2013, 19:50
Datum: Vrijdag, 21 Jun 2013, 18:22 | Bericht # 184
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 25 Prijzenkast:
0
Parkeerhulp
Erg mooi, leuk dat plasje. Alleen een paar vragen: 1. Wat is dat zwart-witte in het water? 2. Wat is er gebeurd met het andere verblijf voor honingdassen? Made by Real-Thomas.
@ krieke668, goed dat je het opmerkt nu dat ik zo kijk is het idd erg donker ondanks dat het h5 is dus ik ga ermee aan de gang. en natuurlijk bedankt voor je reactie
@ Zoojong, bedankt voor je reactie en de antwoorden
dat zwart witte in het water is de afrikaanse zwartvoetpinguin ook leven er hier kluten en wulpen en misschien in de toekomst nog meer dieren
met dat verblijf hopen we in de toekomst 2 koppeltjes te houden omdat de anders de kans is dat ze elkaar gaan doden [ervaring]
en hier is deel 2 van het 1 jarig ztao bestaan met het volgende thema gebied van afrika namelijk congo als we congo binnen lopen zien we dit
we lopen naar binnen en zien hier het binnenverblijf van de chimpansee's en soms zijn er hier ook mandrils te zien die met de chimps samenleven
zoals je ziet hebben ze genoeg klim mogelijkheden
we lopen het gebouw weer uit en zien in de verte een verblijf
als we zijn aangekomen bij het verblijf zien we dat dit verblijf van de rode bosbuffel en de geelrugduiker komt en over een paar dagen moet ze hun verblijf ook nog delen met bongo's
een stukje verder zien we deze trap
die ons lijd naar het verblijf van de dwergnijlpaarden
we lopen verder
en komen bij het buitenverblijf voor de chimps
en ook hier hebben ze voldoende klim mogelijkheden
tegenover de chimps ligt dit zandpad
die ons brengt naar 2 okapi verblijven om de okapi's in 2 kleine groepjes te kunnen verdelen
tegenover de okapi's leven over een paar dagjes berggorilla's en dianameerkatten maar hun verblijf is wel al af
ook hebben deze dieren een aparte binnenverblijf waar de bezoekers de dieren kunnen bewonderen [ze hebben ook nog ieder een eigen achter de schermen]
en nog een overzichtje
net als de afrikaanse kust zal ook dit thema gebied in de toekomst groter worden met diergroepen en diersoorten
wow alle update's zijn goed gelukt zeg en nog van harte gefeliciteerd een paar dingetjes: - die verzorger vermaakt zich binnen ook wel haha - misschien wat meer palmen enzo - het water bij de kustgebouw is niet zo mooi, maar ik zoek ook nog een mooie, dus trek je er niets van aan - er is ook een honingdas remake, maar net als bij het water, die heb ik ook niet
voor de rest is Congo en de Kust GEWELDIG, leuk met dat zandpaadje en lekker veel heuvels leuk die speeldingen bij de apen, maar hierdoor mis ik daar veel gras en andere planten....
Datum: Zaterdag, 22 Jun 2013, 08:10 | Bericht # 187
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 262 Prijzenkast:
1 ZTAOCredits:0Reputatie:2
Curator
ziet er goed uit Roel! ik heb alleen nog wel een kleine tip bij de vorige update: ik zal wat meer bomen en (hogere) planten in het kustgebouw plaatsen. het is nu een beetje kaal. (vindt ik dan xD)
gr. Marijn
kijk in Dierenpark arts trade voor veel nieuwe dieren! :D
Datum: Zaterdag, 22 Jun 2013, 09:06 | Bericht # 188
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 54 Prijzenkast:
0 ZTAOCredits:0Reputatie:1
Kassa Medewerker
@ boerroel545, Wauw heel mooi! Het alles bij dat kustgebouw vindt ik niet mooi, maar dat is mijn mening. Verder is het echt SUPER mooi. Eigenaar van McCain Zoo!
Datum: Zaterdag, 22 Jun 2013, 15:22 | Bericht # 190
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 1330 Prijzenkast:
10 ZTAOCredits:0Reputatie:4
Voormalig Crewlid
Directeur
Ziet er goed uit. Veel groen en veel water en veel speelplezier voor de dieren!! Leuke dieren heb je ook! Groetjes van Laraatje En 27 april 2012 mijn grote dag, trouwen!!