ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 737 Prijzenkast:
1
Onderdirecteur
WELKOM in in topic over diergaarde blijdorp. ik plaats hier foto's en nieuwtje over diergaarde blijdorp. hier zul je op de hoogte worden gehouden van de vele verbouwingen en nieuw bouw wat er aan de gang is en zal gaan beginnen . ook nieuwtjes en persberichten die de diergaarde vrij geeft zullen hier gepost worden . heb je vragen over blijdorp stel de hier gerust ik zal zo goed mogenlijk antwoord geven .
voor verdere info vraag er hier naar of hou deze topic gewoon in de gaten.
de vrienden van blijdorp bouwt aan het hart van Afrika in diergaarde blijdorp hier in komen verblijven voor: penseelzwijnen rode bosbuffels okapi's vele Afrikaanse vogels en stokstaardjes
tekening bosbuffel en penseelzwijnen verblijf. word lid van de vrienden van blijdorp en steun dit geweldige project! grtj nickdierengek
Bericht veranderd door: nickdierengek - Maandag, 20 Jan 2014, 12:09
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 670 Prijzenkast:
4
Onderdirecteur
@ nickdierengek, ook ik houd van blijdorp maar vind het toch wel jammer dat deze diersoorten moeten vertrekken
en ook ik ben benieuwd naar de nieuwe dingen dat is zeker maar over een paar jaar ben ik bang dat je niks meer ziet waarmee blijdorp is begonne (sorry als ik helemal fout zit
1
Onderdirecteur
@ timo13, voor iedere soort die weg gaar komt er een nieuwe voort terug maar soms ook niet . soms gaan soorten voor een paar jaar weg en komen dan weer terug zoal de zwarte neushoorns deze waren tot 50 jaar geleden tezien in blijdorp en nu komt de soort terug na 50 jaar ,of neem de ijsberen die zijn in 2000 weg gegaan en in 2007 geweldig terug gekomen in een nieuwe verblijf. zo kan ik nog wel een paar voor belden op noemen ,dit zal altijd door gaan wieweet komen in de tijd bijv de orangoetans wel terug als er plaats en geld is ??
en je kan ook niet altijd de zelfde soorten ouden dan word het eentonnig je moet konstans vernieuwen in verblijven en in diersoorten. @ NielsGuchelaar, ja die mogen nooit weg , om presie tezijn zijnhet er 22.
1
Onderdirecteur
@ NielsGuchelaar, ja alles komt altiijd op zijn pootjes terecht, en soms is het voor de directie een moeilijk besluit maar het is niet anders. de directie heeft bijv bij de preswalskie paarden de orangoetans en bij nog veel meer echt met pijn in het hard het moeten doen maar soms kan je niet anders om verder te groeien.
Datum: Maandag, 14 Nov 2011, 08:33 | Bericht # 129
1
Onderdirecteur
@ timo13, ja hoor dat weet ik. de zeeoters moesten terug naar het aqarium van lisabon,de zeeoters die blijdorp had waren dieren van lisabon blijdorp had ze eigenlijk alleen maar op leen basis . vanwegen dat er nu nog maar 3 zeeoters zijn in europa en lisabon de fokcordinatoor is zijn ze terug gegaan naar daar zodat de laatste 3 bij elkaar zijn(overigens zijn de dieren familie de die blijdorp had waren zussen en de ene in lisabon was hun moeder) het is jamer maar even een weetje die 2 otters aten per maand voor 40000 euro(dat is voer voor 9 olifanten)zo duur waren ze dus het was jamer maar scheelde ook in hun portomonee.
dit is het dus,het verblijf waar de zeeoters zaten is leeg (er zwemmen wat vissen)de directeur zij dat als er geld is dat het dan een keer word omgebouwt of weg gesloopt voor een nieuwesoort.