Nieuwe berichten  
Startpagina Startpagina

Fan Topic: Blijdorp Nieuwtjes van Nickdierengek
nickdierengek
Datum: Zaterdag, 05 Nov 2011, 21:09 | Bericht # 1   
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Prijzenkast: 1

Onderdirecteur

WELKOM in in topic over diergaarde blijdorp.
ik plaats hier foto's en nieuwtje over diergaarde blijdorp.
hier zul je op de hoogte worden gehouden van de vele verbouwingen en nieuw bouw wat er aan de gang is en zal gaan beginnen .
ook nieuwtjes en persberichten die de diergaarde vrij geeft zullen hier gepost worden .
heb je vragen over blijdorp stel de hier gerust ik zal zo goed mogenlijk antwoord geven .

voor verdere info vraag er hier naar of hou deze topic gewoon in de gaten.

de vrienden van blijdorp bouwt aan het hart van Afrika in diergaarde blijdorp hier in komen verblijven voor:
penseelzwijnen
rode bosbuffels
okapi's
vele Afrikaanse vogels
en stokstaardjes

tekening bosbuffel en penseelzwijnen verblijf.

word lid van de vrienden van blijdorp en steun dit geweldige project!
grtj nickdierengek

Bericht veranderd door: nickdierengek - Maandag, 20 Jan 2014, 12:09
BerichtWELKOM in in topic over diergaarde blijdorp.
ik plaats hier foto's en nieuwtje over diergaarde blijdorp.
hier zul je op de hoogte worden gehouden van de vele verbouwingen en nieuw bouw wat er aan de gang is en zal gaan beginnen .
ook nieuwtjes en persberichten die de diergaarde vrij geeft zullen hier gepost worden .
heb je vragen over blijdorp stel de hier gerust ik zal zo goed mogenlijk antwoord geven .

voor verdere info vraag er hier naar of hou deze topic gewoon in de gaten.

de vrienden van blijdorp bouwt aan het hart van Afrika in diergaarde blijdorp hier in komen verblijven voor:
penseelzwijnen
rode bosbuffels
okapi's
vele Afrikaanse vogels
en stokstaardjes

tekening bosbuffel en penseelzwijnen verblijf.

word lid van de vrienden van blijdorp en steun dit geweldige project!
grtj nickdierengek

Bericht getypt door - nickdierengek
Toegevoegd op 05 Nov 2011 om 21:09
nickdierengek
Datum: Zondag, 13 Nov 2011, 21:51 | Bericht # 121   
ZTSF Gegevens

Onderdirecteur

@ NielsGuchelaar, ja ik ook en dat doen ook bijna alle blijdorp fans.

nickdierengek
Bericht@ NielsGuchelaar, ja ik ook en dat doen ook bijna alle blijdorp fans.

nickdierengek

Toegevoegd op 13 Nov 2011 om 21:51
timo13
Datum: Zondag, 13 Nov 2011, 22:28 | Bericht # 122   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 4

Onderdirecteur

@ nickdierengek, ook ik houd van blijdorp
maar vind het toch wel jammer dat deze diersoorten moeten vertrekken

en ook ik ben benieuwd naar de nieuwe dingen dat is zeker
maar over een paar jaar ben ik bang dat je niks meer ziet waarmee blijdorp is begonne
(sorry als ik helemal fout zit

Bericht@ nickdierengek, ook ik houd van blijdorp
maar vind het toch wel jammer dat deze diersoorten moeten vertrekken

en ook ik ben benieuwd naar de nieuwe dingen dat is zeker
maar over een paar jaar ben ik bang dat je niks meer ziet waarmee blijdorp is begonne
(sorry als ik helemal fout zit

Bericht getypt door - timo13
Toegevoegd op 13 Nov 2011 om 22:28
NielsG
Datum: Zondag, 13 Nov 2011, 22:31 | Bericht # 123   
NielsG 
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 5

Member van het Seizoen
Directeur

@ timo13, Maar ze moeten de monumenten wel houden, dus dat blijft altijd staan, en het zijn er zo'n 20-25

Bericht@ timo13, Maar ze moeten de monumenten wel houden, dus dat blijft altijd staan, en het zijn er zo'n 20-25

Bericht getypt door - NielsG
Toegevoegd op 13 Nov 2011 om 22:31
timo13
Datum: Zondag, 13 Nov 2011, 22:32 | Bericht # 124   
ZTSF Gegevens

Onderdirecteur

@ NielsGuchelaar, ik bedoelde meer qua diersoorten, nieuwe gebouwen maakt het alleen maar leuker vind ik

Bericht@ NielsGuchelaar, ik bedoelde meer qua diersoorten, nieuwe gebouwen maakt het alleen maar leuker vind ik

Toegevoegd op 13 Nov 2011 om 22:32
nickdierengek
Datum: Zondag, 13 Nov 2011, 22:41 | Bericht # 125   
ZTSF Gegevens

Onderdirecteur

@ timo13, voor iedere soort die weg gaar komt er een nieuwe voort terug maar soms ook niet .
soms gaan soorten voor een paar jaar weg en komen dan weer terug zoal de zwarte neushoorns deze waren tot 50 jaar geleden tezien in blijdorp en nu komt de soort terug na 50 jaar ,of neem de ijsberen die zijn in 2000 weg gegaan en in 2007 geweldig terug gekomen in een nieuwe verblijf.
zo kan ik nog wel een paar voor belden op noemen ,dit zal altijd door gaan wieweet komen in de tijd bijv de orangoetans wel terug als er plaats en geld is ??

en je kan ook niet altijd de zelfde soorten ouden dan word het eentonnig je moet konstans vernieuwen in verblijven en in diersoorten.
@ NielsGuchelaar, ja die mogen nooit weg , om presie tezijn zijnhet er 22.

nickdierengek
Bericht@ timo13, voor iedere soort die weg gaar komt er een nieuwe voort terug maar soms ook niet .
soms gaan soorten voor een paar jaar weg en komen dan weer terug zoal de zwarte neushoorns deze waren tot 50 jaar geleden tezien in blijdorp en nu komt de soort terug na 50 jaar ,of neem de ijsberen die zijn in 2000 weg gegaan en in 2007 geweldig terug gekomen in een nieuwe verblijf.
zo kan ik nog wel een paar voor belden op noemen ,dit zal altijd door gaan wieweet komen in de tijd bijv de orangoetans wel terug als er plaats en geld is ??

en je kan ook niet altijd de zelfde soorten ouden dan word het eentonnig je moet konstans vernieuwen in verblijven en in diersoorten.
@ NielsGuchelaar, ja die mogen nooit weg , om presie tezijn zijnhet er 22.

nickdierengek

Toegevoegd op 13 Nov 2011 om 22:41
NielsG
Datum: Zondag, 13 Nov 2011, 22:43 | Bericht # 126   
NielsG 
ZTSF Gegevens

Member van het Seizoen
Directeur

@ timo13, Ok, maar als je kijkt wat Nick hierboven zegt, kom het wel goed!

Bericht@ timo13, Ok, maar als je kijkt wat Nick hierboven zegt, kom het wel goed!

Toegevoegd op 13 Nov 2011 om 22:43
nickdierengek
Datum: Zondag, 13 Nov 2011, 22:46 | Bericht # 127   
ZTSF Gegevens

Onderdirecteur

@ NielsGuchelaar, ja alles komt altiijd op zijn pootjes terecht, en soms is het voor de directie een moeilijk besluit maar het is niet anders.
de directie heeft bijv bij de preswalskie paarden de orangoetans en bij nog veel meer echt met pijn in het hard het moeten doen maar soms kan je niet anders om verder te groeien.

nickdierengek
Bericht@ NielsGuchelaar, ja alles komt altiijd op zijn pootjes terecht, en soms is het voor de directie een moeilijk besluit maar het is niet anders.
de directie heeft bijv bij de preswalskie paarden de orangoetans en bij nog veel meer echt met pijn in het hard het moeten doen maar soms kan je niet anders om verder te groeien.

nickdierengek

Toegevoegd op 13 Nov 2011 om 22:46
timo13
Datum: Zondag, 13 Nov 2011, 23:07 | Bericht # 128   
ZTSF Gegevens

Onderdirecteur

Ik zeg ook niet dat t slecht is
Alleen dat ik het jammer vind
Hoop wel dat ze nog meer dieren terug in de colectie brengen

Hetzelfde geval was ook bij de orangs in burgers
Ook een moelik besluit maar beter voor de dieren
Zo denkt blijdorp denk ik ook wel

Weet je trouwens de rede waarom de zeeotters ooit weg zijn gegaan?
Heb me dit altijd afgevraagd ;)

BerichtIk zeg ook niet dat t slecht is
Alleen dat ik het jammer vind
Hoop wel dat ze nog meer dieren terug in de colectie brengen

Hetzelfde geval was ook bij de orangs in burgers
Ook een moelik besluit maar beter voor de dieren
Zo denkt blijdorp denk ik ook wel

Weet je trouwens de rede waarom de zeeotters ooit weg zijn gegaan?
Heb me dit altijd afgevraagd ;)

Toegevoegd op 13 Nov 2011 om 23:07
nickdierengek
Datum: Maandag, 14 Nov 2011, 08:33 | Bericht # 129   
ZTSF Gegevens

Onderdirecteur

@ timo13, ja hoor dat weet ik.
de zeeoters moesten terug naar het aqarium van lisabon,de zeeoters die blijdorp had waren dieren van lisabon blijdorp had ze eigenlijk alleen maar op leen basis .
vanwegen dat er nu nog maar 3 zeeoters zijn in europa en lisabon de fokcordinatoor is zijn ze terug gegaan naar daar zodat de laatste 3 bij elkaar zijn(overigens zijn de dieren familie de die blijdorp had waren zussen en de ene in lisabon was hun moeder)
het is jamer maar even een weetje die 2 otters aten per maand voor 40000 euro(dat is voer voor 9 olifanten)zo duur waren ze dus het was jamer maar scheelde ook in hun portomonee.

dit is het dus,het verblijf waar de zeeoters zaten is leeg (er zwemmen wat vissen)de directeur zij dat als er geld is dat het dan een keer word omgebouwt of weg gesloopt voor een nieuwesoort.

ik hoop dat dit je vraag beantwoord
nickdierengek
Bericht@ timo13, ja hoor dat weet ik.
de zeeoters moesten terug naar het aqarium van lisabon,de zeeoters die blijdorp had waren dieren van lisabon blijdorp had ze eigenlijk alleen maar op leen basis .
vanwegen dat er nu nog maar 3 zeeoters zijn in europa en lisabon de fokcordinatoor is zijn ze terug gegaan naar daar zodat de laatste 3 bij elkaar zijn(overigens zijn de dieren familie de die blijdorp had waren zussen en de ene in lisabon was hun moeder)
het is jamer maar even een weetje die 2 otters aten per maand voor 40000 euro(dat is voer voor 9 olifanten)zo duur waren ze dus het was jamer maar scheelde ook in hun portomonee.

dit is het dus,het verblijf waar de zeeoters zaten is leeg (er zwemmen wat vissen)de directeur zij dat als er geld is dat het dan een keer word omgebouwt of weg gesloopt voor een nieuwesoort.

ik hoop dat dit je vraag beantwoord
nickdierengek

Toegevoegd op 14 Nov 2011 om 08:33
NielsG
Datum: Maandag, 14 Nov 2011, 08:53 | Bericht # 130   
NielsG 
ZTSF Gegevens

Member van het Seizoen
Directeur

@ nickdierengek, Ja, want als je er langs loopt, zwemmen er kleine vissen in dat verblijf. Maar wat voor dier zou er dan komen?

Bericht@ nickdierengek, Ja, want als je er langs loopt, zwemmen er kleine vissen in dat verblijf. Maar wat voor dier zou er dan komen?

Toegevoegd op 14 Nov 2011 om 08:53
Search:

Hosted by uCoz