ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 737 Prijzenkast:
1
Onderdirecteur
WELKOM in in topic over diergaarde blijdorp. ik plaats hier foto's en nieuwtje over diergaarde blijdorp. hier zul je op de hoogte worden gehouden van de vele verbouwingen en nieuw bouw wat er aan de gang is en zal gaan beginnen . ook nieuwtjes en persberichten die de diergaarde vrij geeft zullen hier gepost worden . heb je vragen over blijdorp stel de hier gerust ik zal zo goed mogenlijk antwoord geven .
voor verdere info vraag er hier naar of hou deze topic gewoon in de gaten.
de vrienden van blijdorp bouwt aan het hart van Afrika in diergaarde blijdorp hier in komen verblijven voor: penseelzwijnen rode bosbuffels okapi's vele Afrikaanse vogels en stokstaardjes
tekening bosbuffel en penseelzwijnen verblijf. word lid van de vrienden van blijdorp en steun dit geweldige project! grtj nickdierengek
Bericht veranderd door: nickdierengek - Maandag, 20 Jan 2014, 12:09
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 1801 Prijzenkast:
5
Member van het Seizoen
Directeur
@ nickdierengek, Ik vind dat wel een goed plan ja, want als ze de jubileums plannen af hebben. Dan trekken ze weer meer bezoekers. En zitten ze weer op koers met het geld
1
Onderdirecteur
@ NielsGuchelaar, ja dat valt wel mee aan het begin van het jaar word er een begroting gemaakt waar alles wat er moet worden vervangen,gerenoveert of word gebouwd en andere uitgaven in staan en waar blijdorp zich ook streng aan houd. soms komt er een bedrijf die bijv de bouw van een verblijf opzich neemt wat in de begroting staat dan hou blijdorp geld over om andere teverbeteren.
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 670 Prijzenkast:
4
Onderdirecteur
iedereen is nu wel heel blij (begrijpelijk) maar ze zijn nog lang niet van de problemen af!
al vind ik wel dat een zoo moet blijven vernieuwen om het aantrekkelijk te houden maar als zelfs de watervallen niet meer aankunnen.... vind dit wel jammer voor die doordeweekse bezoeker, die verwacht dat ook gewoon alles mooi is enzo
(ik heb niks tegen blijdorp ofzo maar hoop dat jullie mij snappen)
1
Onderdirecteur
@ NielsGuchelaar, ja je bedoelt dat alle giften van mensen bij elkaar worden gedaan voor het nieuwe stokstaartjes. dit is een slime manier om een kleine giften bij elkaar te doen,zo kan iedereen ergens aan mee sponsoren. ik sponsoor via de vrienden bijv mijn contributie geld word gebruikt bijde vrienden voor een verblijf te bouwen.
voor het stokstaardjes is er nu iets meer dan 11000 euro in gezameld van de 75000 dus nog even wachten voor dat er kan worden begonnen
als dit verblijf bijv volgend jaar word gebouwt en klaar is word er een ander project uit gekozen waar de bezoekers en kleine donateurs geld kunnen geven.
zo is er een plan voor een combi verblijf voor maleise tapirs en gibbons(dit plan zit in het bidbook van blijdorp,daar staan alle bouw planne in die blijdorp heeft ontwikkeld)dit kan ook door een bedrijf worden geponsoord.
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 670 Prijzenkast:
4
Onderdirecteur
@ nickdierengek, maar zijn de gibbons niet al oud?
trouwens net iets opgevangen
De olifanten Douanita en Tonya vertrekken volgend jaar uit Diergaarde Blijdorp. Douanita zou zich te dominant gedragen in de olifantenkudde en de dierentuin wil voorkomen dat dit in de toekomst tot problemen leidt.
De Vietnamese olifant werd in 1988 in een zeeschip in de haven gevonden en zette twee olifantjes op de wereld: Trong-Nhi en Tonya. De moeder en dochter verhuizen nog voor de zomer naar Praag.
1
Onderdirecteur
@ timo13, dat aantrekelijk blijven dat lukt in blijdorp wel want blijdorp of de vrienden bouwen ieder jaar een verblijd(dat doen niet veel dierentuinen hun na).
over die water vallen ik kan je vertellen dat door de weeks er haast geen kip is alleen op woensdag en soms op vrijdag,op die dagen staan ze vaak wel aan . maar op dagen dat er echt weinig mensen lopen doen ze hem uit(is alleen maar slim bespaard water en kosten) en verder snap ik jou punten wel maar het zit vaak toch ander in elkaar.
over de gibbons, dit verblijf moet natuurlijk nog eerst worden gebouwt maar waneer weet niemand dat kan over een maand een jaar of zelf pas over 2 of 3 jaar. ja de 2 gibbons die blijdorp nog heeft zijn al meer dan 50 jaar oud , mischien maken ze het nog mee en anders komen er nieuwe dieren of mischien wel een ander soort?
verder klopt het dat douanita en tonya in de loop van volgend jaar weg gaan ,het komt niet allen door reuzies in de groep nee ook vanwegen dat het buiten perk volgens de huidige regels net teklein voor het aantal dieren wat blijdorp heeft.
@ NielsGuchelaar,dit bidbook is niet openbaar nee dit word alleen aan sponsoor bedrijven en aan een deel van het personeel getoont,daar uit worden ook de plannen voor de vrienden uit gehaald.
nickdierengek
Bericht veranderd door: nickdierengek - Vrijdag, 11 Nov 2011, 21:33