De pinguinfoto vind ik geniaal. Ik vind trouwens heel veel van je foto's heel leuk genomen. Ik vind je themagebouwen ook erg leuk. Ik vind het wel jammer dat je meeste bassins een platte bodem hebben, maar je weet dat met genoeg begroeiing wel goed te compenseren. Leuk gedaan dus. Forget the crew... Follow the rules!
Datum: Donderdag, 09 Dec 2010, 20:27 | Bericht # 82
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 124 Prijzenkast:
3
Kassa Medewerker
zoals errol al zij, kan je beter je bassins met wat heuveltjes maken, het is heel simpel: 1. maak je bassin. 2. zet ergens in het midden een vierkantje (ook met bassinmuren) 3. haal het vierkantje in het midden in één keer weg 4. nu is je bassin leeg 5. Vul het bassin met grond (dus maak het tot en met ongeveer boven vol met zo'n heuvel maker) 6. doe daar water in (overal) 7. maak je bassinmuur weer gelijk met de grond (verwijder hem niet, maar doe het soals hier staat) 8. maak heuvels 9. richt je bassin in 10. klaar!
@ zoo ik vind je bassins echt heel erg mooi, je hebt ze heel mooi ingericht. En ik vind sowieso je zoo heel mooi en inspirerend Ik vind de pinguinfoto ook goed gelukt :P
Kevin
Sory als ik me slecht heb gedragen iemand had mijn profiel gestolen.
Datum: Donderdag, 09 Dec 2010, 20:33 | Bericht # 83
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 228 Prijzenkast:
2 ZTAOCredits:0Reputatie:2
Ex-Moderator
Hoofd Dierenverzorging
Heel erg bedankt voor de uitleg, maar ik heb het niet echt nodig.. ten eerste zijn de nieuwste bassins die ik heb gemaakt toch echt allemaal verblijven waar je heuvels in kan stoppen!! (reuzenmurene bassin, 1 van de 2 noordzee bassins, en de 2 nieuwe moeras bassins..) En ten tweede..tja..ik heb eigenlijk geen uitleg nodig, omdat ik liever bassins maak zonder al die heuvels enzo. Als er heuvels nodig zijn, dan maak ik die. Maar als ze niet nodig zijn, dan doe ik dat niet. Ik werk liever zonder heuvels in bassins, ik prefereer meer hoge stenen. Nogmaals bedankt voor de uitleg, maar ik weet al lang hoe je dat moet doen. Pokemon White team!
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 1330 Prijzenkast:
10 ZTAOCredits:0Reputatie:4
Voormalig Crewlid
Directeur
Ja die foto van de pinguins geweldig, net op het juiste moment gedaan en geweldige update, heerlijk veel dieren en mooie beplanting. Groetjes van Laraatje En 27 april 2012 mijn grote dag, trouwen!!
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 228 Prijzenkast:
2 ZTAOCredits:0Reputatie:2
Ex-Moderator
Hoofd Dierenverzorging
Bedankt iedereen voor het reageren!! Ik vond de foto van de pinguïn zelf ook geweldig, daarom is ie dan nu ook in mijn onderschrift te bewonderen.
--UPDATE--AZURAZOO--
We hebben deze keer geen babynieuws, of nieuwe diersoorten nieuws..of whatever. Ik al maar meteen beginnen met de nieuwste verblijven. Het olmen verblijf. Normaal leven ze in grotten, waar dus niet echt veel planten te vinden zijn. Ik heb ze wat planten gegeven, anders leek het zo kaal.. Nieuw verblijf #2 Het is een kust verblijf, zoals je al ziet. Belugasteurenverblijf. Zijn best grote vissen, en ik deed ze liever niet in het roggen en haaien bassin.. Van bovenaf gemaakt. Hier gaan we naar beneden, naar het laatste aquarium. Let niet op dat verhoogd pad dat in de lucht zweeft, dat was bedoeld om foto's van bovenaf te maken. (het word weggehaald) We zien een onderwaterzicht. Nu kun je precies zien hoe alles in elkaar zit, en misschien kun je al raden wat voor diersoort er in zit. De europese otter! Dan komen we nu bij een hal uit, waarvan ik nog vind dat het een beetje kaal is. Uiteindelijk leid dat pad, naar een doorloop volière. Beetje een breed pad, maar anders klopte het niet.. We kijken neer op de europese kustvogels; Papegaaiduikers en kluuten. (ik hoop echt dat aves binnenkort de wulp uitbrengt, dat zou het echt afmaken). We wandelen naar beneden. We zien in de verte de grote kas, en we lopen weer verder. Langs de doorloopvolière af. Paar plaatjes van de kusvogels en hun verblijf. Dan komen we nu aan bij een klein moeras gebied. We zien in de verte een bekend verblijf, namelijk het Europese otter verblijf. Ze hebben een grote poel waar ze in kunnen zwemmen. De otters zijn vrolijk aan het spelen, in hun nieuwe verblijf. We draaien ons om, en we zien een ander verblijf. Dit is een ander zicht op het apeneiland. Dat was het weer, denk ik.. Tot de volgende keer.
Ps.. Al benieuwd wat de volgende keer komt?
Pokemon White team!
Bericht veranderd door: Jeroen-krokofreak - Zondag, 12 Dec 2010, 13:47
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 409 Prijzenkast:
1
Curator
WOW, je bend echt super goed in waterverblijven man, zieke respect! ik vind het olmenverblijf echt helemaal top, het lijukt net een nieuw biome wat je gemaakt hebt! maar de beluga steuren zijn ook niet mis, echt zo mooi groen, ik snap echt steeds niet. en het europese otterverblijf is ook al helemaal top, wij zouden samen is een europese otter zoo moeten maken ofoz alleen bij het onderwaterzicht is het een beetje kaal, je zou daar wat bankjes kunnen neer zetten. dat was het enige kleine mini minpuntje, verder was het hele maal top! en ik zie nu al heel erg uit naar het apen eiland!
thanks to umpaloompa for this amazing avatar&banner!
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 1330 Prijzenkast:
10 ZTAOCredits:0Reputatie:4
Voormalig Crewlid
Directeur
Geweldige update want die onderwatergebieden zijn prachtig aangemaakt met die planten en rotsen enzovoorts. Maar ook de doorloopvoliere vind ik geweldig veel groen en veel mooie dieren, dat maakt het af. Het apeneiland vind ik ook geweldig met die heuvels en die gracht er omheen. Goed gedaan en groetjes van Laraatje En 27 april 2012 mijn grote dag, trouwen!!
Datum: Donderdag, 16 Dec 2010, 17:40 | Bericht # 90
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 215 Prijzenkast:
2 ZTAOCredits:0Reputatie:1
Verzorger
Erg mooi, al die onderwaterverblijven mooi gedaan, goede hoeveelheid water erin zodat je het ook van boven nog een beetje kon zien, en de voliere met verhoogd pad is ook mooi gemaakt.
PS: Ik dacht eerst dat dat dier van AVES een grutto was.