Datum: Donderdag, 30 Aug 2012, 14:15 | Bericht # 271
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 127 Prijzenkast:
0
Horeca Medewerker
@ Muisjep, Bedankt! Ja hij wordt echt al heel groot, hij neemt nu al driekwart van de grond in beslag Maar ik ga proberen om verschillende gronden te gebruiken en dan proberen om zo te bouwen dat ze net aan elkaar aansluiten.
Datum: Donderdag, 30 Aug 2012, 19:18 | Bericht # 272
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 144 Prijzenkast:
0
Horeca Medewerker
Ik vind het er super uitzien! Je blijft je realiteit behouden in je update's wat ik heel leuk vindt. Wel vind ik het savanne-verblijf ietsje te klein. Maar de andere verblijven maken het weer helemaal goed . Vooral de Aardvarkentjes hebben een heel mooi verblijf. Het is mooi gedaan!
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 127 Prijzenkast:
0
Horeca Medewerker
Update 6
Hey, hier is de volgende update van Astoria Gardens. maar eerst laat ik jullie de 'restructurering' zien!
Omdat ik soms zie dat sommige dierentuinen op het forum een soort themagebieden hebben, dacht ik eraan om dit in mijn zoo ook te doen. Naast de werelddelen zullen er dus kleinere themagebieden komen, en wel midden in de werelddelen.
De themagebieden zijn niet het biotoop waar de dieren in leven; vaak zie je dingen zoals 'Europese rivieren', 'Afrikaanse savanne', etc. Ik wou eens iets anders doen, en ik heb gekozen voor... landen! Per werelddeel zijn de dieren opgedeeld in landen. Het is niet dat het duidelijk gethematiseerd is naar het land ( in de zoo zelf is er niets veranderd) maar het is gewoon, ja, een soort restructurering. Hier zijn de themagebieden:
Europa
Griekenland
Griekse landschildpad
België
Edelhert
Das
Vos
Spanje
Iberische lynx
Afrika
Ethiopië
Honingdas
Vale Gier
Nijlkrokodil
Leeuw
Struisvogel
Helmparelhoen
Aardvarken
Kenia
Grijze roodstaartpapegaai
Giraffe
Zebra
Caracal
Hyenahond
Jachtluipaard
Dit zijn tot nu toe alle landen, nu nog de update!
Dit is het vervolg van Kenya, met de caracal, hyenahond en het jachtluipaard.
En met die eerste beginnen we.
Verder is het verblijf van de hyenahond, ook wel de Afrikaanse wilde hond genoemd.
Dit is een uitkijkhut, waar je de hyenahonden en de cheeta's bekijken.
En hier wonen de hyenahonden.
Aan de overkanten kunnen we de cheeta's bekijken.
Als we uit de hut wandelen en verder gaan, kunnen we nog een blik werpen in het cheetaverblijf.
Ik vind de uitkijkhut echt geweldig!! Echt mooi en realistisch gemaakt. Ook kan ik het erg waarderen dat je de plattegrond op zo'n manier hebt aangepast, erg leuk!
Wel mis ik dingen voor bezoekers. Zoals bankjes, lantaarns, prullenbakken, etc.
WOW! shame on me! Waarom kijk ik niet vaker in dit topic het gebruik van planten en rotsen is super en dat idee dan met die landen is ook erg origineel dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
ziet er weer top uit ik vind jou van manier van bouwen fantasties er is goed beplant maar net zo zodat het lekker open en luchtig is ik kan verder nog maar een ding zeggen ga zo door