Nieuwe berichten  
Startpagina Startpagina

Forum moderator: ZTAO-Crew2  
World Zoo | ChrissievdP ZTAO Showroom
ChrissievdP
Datum: Donderdag, 16 Jun 2011, 16:25 | Bericht # 51   
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Prijzenkast: 1

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 1

Verzorger

Langverwachtte update!

Inhoud:
-Ituri-Woud
-Tropisch Regenwoud
-Plattegrond
-Hoe is het in Europa?

Ituri-Woud
Je loopt door de ondoordringbare wouden van Congo, dan sta je plots oog-in-oog met de elegante Okapi's, die je vanaf veel plekken kan bekijken. Dan vervolgen we de reis via een heuvel, waarvanaf we de eilanden voor Ringstaartmaki's en Afrikaanse Lepelaars al kunnen zien liggen. Het waterrijke gedeelte van ons Ituri-Woud wordt ook bewoond door de Chimpansees die een groot eiland voor zichzelf hebben gehad. Deze dieren zijn ook goed te zien vanuit een Informatie-hut. Als je je omdraait loop je nog langs de mooiste antilope soort van het park, de Bongo's. Deze dieren zijn erg kwetsbare en schrikachtige antilopes, uit de wouden van Afrika.
Verderop kan je de binnenverblijven van deze dieren ook nog bekijken, evenals de binnenverblijven voor Okapi's en Chimpansees.

Je loopt eerst een klein heuveltje op, waarvandaan je de Okapi's heel goed kan zien

De boom-formaties zijn kenmerkend voor ons Ituri-Woud

Dan ga je het heuveltje weer af, en kom je oog-in-oog te staan met de Okapi's, je kan ze (bijna) aanraken!

Dan ga je een bergje op...

...waarvanaf je het grote Okapiperk kan bekijken vanaf een grote hoogte.

Dan loop je de berg weer af, en kom je bij het waterrijke gebied
Hier leven de Ringstaartmaki's samen met de Afrikaanse Lepelaars

Iets verderop zie je het eiland van de Chimpansees

Hier sta je in de Informatie-hut over de Chimps.

Dan kom je ook nog langs de Bongo's, welke een grote vlakte tot hun beschikking hebben

Als we het hele pad weer terug hebben gelopen, komen we aan bij de ingang van het Tropisch Regenwoud/Ituri-Woud binnenverblijven.

De grote hal waar de binnenverblijven te zien zijn.

Naast het Bongoverblijf is een trap naar boven

Eenmaal boven kom je op een terrasje met uitzicht op de binnen én buitenverblijven van de Chimpansees

http://i170.photobucket.com/albums/u254/ChrissievdP/ituri14.jpg[/img]
Het ruime binnenverblijf met voldoende verrijking voor de Chimps.

Als je weer beneden bent, kun je het Chimp-verblijf nog eens goed bekijken

Tropisch Regenwoud

Ik weet het, Tropenkassen/hallen/whatever zijn afgezaagd en zo gewoontjes... Iedereen heeft ze en ze lijken állemaal op elkaar...
Nu wilde ik hier graag het tegendeel van bewijzen, en dat is me (naar eigen mening) erg goed gelukt! Ik heb een megagroot gebouw gebouwd, met daarin een groot aantal dieren(soorten). Waren eerst de Tropenkassen een grote zee van plantjes en zo nu en dan een boompje? Nou nu dus niet meer, ik hoop namelijk met mijn groen-gebruik anderen te inspireren op het bouwen van Tropenkassen met een zee van planten, bomen, rotsen en wateren.

Mijn eigen Tropische Regenwoud (waarvan ik overigens 3 versies heb gebouwd, waarvan er nu eindelijk een goeie versie van is) bestaat uit een mega groot gebouw. Het gebouw is 35 (!) meter hoog en heeft een waterval van 30 meter hoog. Deze waterval zorgt voor de luchtvochtigheid in het gebouw dat voor 60% uit glas bestaat. Verder zijn er 3 vleugels aan het gebouw. 1 is het Ituri-Woud, de ander is het Mangrovebos en de laatste is de Nijlpaardenkoepel (Hippodome). Ik vind dat ik genoeg gel*lt heb, nu de foto's!

Je komt binnen en ziet gelijk al een rotsformatie met daarin een groot verblijf voor Groene Leguanen. Dan zie je ook al de brug (vanaf deze brug kan je het Regenwoud en het Mangrove bos heel goed zien).

Als je over de brug gelopen bent, dan zie je de kenmerkende planten-rotsen-bomenformaties.

Dit is de uitkijk naar het Mangrovebos met op de voorgrond een rotsachtig verblijf voor Witsnuitneusberen

Het verblijf is gebouwd in een diepe kuil, zodat de dieren niet kunnen ontsnappen.
Zoals je ziet is de bodem van het verblijf modderig, dat is zodat onze dieren naar hartelust kunnen graven.

Aan de overkant van dit verblijf zie je een vervallen standbeeldje

Dan loop je het Mangrovebos in, waar je eerst de Rode Ibissen kan zien

Dan zie je verderop het verblijf van Takahe's, Blauwe Kroonduiven en Spix'ara's al.

Even met de camera door het gaas gegaan, hier zie je dus de Spix'ara's. Deze dieren zitten al een lange tijd in deze volière, de andere soorten nog niet. Die zitten nog hoog in de bomen te wennen aan hun nieuwe omgeving.

Dan komen de mooiste vogels: De Dubbele Neushoornvogels. (sorry van het gaas...)

Dan loop je het pad weer terug, en kom je bij het échte Regenwoud. Eerst kom je bij een leuk terras, met verhoogde uitkijk over het meer.

Hier zie je het eilandje van de Boliviaanse Doodshoofdaapjes

Onder het verhooge uitkijkpunt, zit een 'grot', waarin je het onderwaterzicht van de Pauwoogzoetwaterroggen en Japanse Palingen kan zien.

Dan lopen we weer omhoog, en gaan naar richting de Nijlpaardjes. Dit is hun grote, ruime buitenverblijf.

Dit is het binnenverblijf vanaf een verhoogd paadje

Dit is het zwembad van de dieren, waar de bezoekers via een grote ruit in kunnen kijken

Overzicht van het 'Hippodome'.

Op de terugweg komen we nog langs de Reuzentoekans

En als mooie afsluiter, zien we hier nog een overzicht vanaf de brug. (helaas is de metershoge waterval hierop niet te zien...)

Plattegrond

Hoe is het in Europa?
In Europa is een grootse verbouwing aan de gang!! De Edelherten hebben 3 kleintjes gekregen, en moeten nu een groter verblijf hebben. Ook zal de Picknick plaats verdwijnen en plaats maken voor een Wolvenvallei. Dan zullen de Otters ook een stukje opschuiven, en die krijgen een mooi plaatsje op de plek van het stukje ongerepte natuur. Dan hoop ik nog altijd op een berensoort die mijn verblijven kunnen gaan bewonen. En in de lege volière komen Kraaien en Steenuilen.

Ook het Schotse Berggebied zal op de schop gaan! De sfeertuin zal uitgebreidt worden en de Rendieren komen terug, op een andere plaats. Ook heb ik een aantal steenbokken op de kop weten te tikken, en die krijgen ook een mooi plaatsje. Dan is er nog het Noordzeegebouw... Er komt een grote opknapbeurt voor de aquaria in dat gebied, maar daar later meer over. De Waddenzee zal hetzelfde blijven.

[b]World Zoo Showroom
BerichtLangverwachtte update!

Inhoud:
-Ituri-Woud
-Tropisch Regenwoud
-Plattegrond
-Hoe is het in Europa?

Ituri-Woud
Je loopt door de ondoordringbare wouden van Congo, dan sta je plots oog-in-oog met de elegante Okapi's, die je vanaf veel plekken kan bekijken. Dan vervolgen we de reis via een heuvel, waarvanaf we de eilanden voor Ringstaartmaki's en Afrikaanse Lepelaars al kunnen zien liggen. Het waterrijke gedeelte van ons Ituri-Woud wordt ook bewoond door de Chimpansees die een groot eiland voor zichzelf hebben gehad. Deze dieren zijn ook goed te zien vanuit een Informatie-hut. Als je je omdraait loop je nog langs de mooiste antilope soort van het park, de Bongo's. Deze dieren zijn erg kwetsbare en schrikachtige antilopes, uit de wouden van Afrika.
Verderop kan je de binnenverblijven van deze dieren ook nog bekijken, evenals de binnenverblijven voor Okapi's en Chimpansees.

Je loopt eerst een klein heuveltje op, waarvandaan je de Okapi's heel goed kan zien

De boom-formaties zijn kenmerkend voor ons Ituri-Woud

Dan ga je het heuveltje weer af, en kom je oog-in-oog te staan met de Okapi's, je kan ze (bijna) aanraken!

Dan ga je een bergje op...

...waarvanaf je het grote Okapiperk kan bekijken vanaf een grote hoogte.

Dan loop je de berg weer af, en kom je bij het waterrijke gebied
Hier leven de Ringstaartmaki's samen met de Afrikaanse Lepelaars

Iets verderop zie je het eiland van de Chimpansees

Hier sta je in de Informatie-hut over de Chimps.

Dan kom je ook nog langs de Bongo's, welke een grote vlakte tot hun beschikking hebben

Als we het hele pad weer terug hebben gelopen, komen we aan bij de ingang van het Tropisch Regenwoud/Ituri-Woud binnenverblijven.

De grote hal waar de binnenverblijven te zien zijn.

Naast het Bongoverblijf is een trap naar boven

Eenmaal boven kom je op een terrasje met uitzicht op de binnen én buitenverblijven van de Chimpansees

http://i170.photobucket.com/albums/u254/ChrissievdP/ituri14.jpg[/img]
Het ruime binnenverblijf met voldoende verrijking voor de Chimps.

Als je weer beneden bent, kun je het Chimp-verblijf nog eens goed bekijken

Tropisch Regenwoud

Ik weet het, Tropenkassen/hallen/whatever zijn afgezaagd en zo gewoontjes... Iedereen heeft ze en ze lijken állemaal op elkaar...
Nu wilde ik hier graag het tegendeel van bewijzen, en dat is me (naar eigen mening) erg goed gelukt! Ik heb een megagroot gebouw gebouwd, met daarin een groot aantal dieren(soorten). Waren eerst de Tropenkassen een grote zee van plantjes en zo nu en dan een boompje? Nou nu dus niet meer, ik hoop namelijk met mijn groen-gebruik anderen te inspireren op het bouwen van Tropenkassen met een zee van planten, bomen, rotsen en wateren.

Mijn eigen Tropische Regenwoud (waarvan ik overigens 3 versies heb gebouwd, waarvan er nu eindelijk een goeie versie van is) bestaat uit een mega groot gebouw. Het gebouw is 35 (!) meter hoog en heeft een waterval van 30 meter hoog. Deze waterval zorgt voor de luchtvochtigheid in het gebouw dat voor 60% uit glas bestaat. Verder zijn er 3 vleugels aan het gebouw. 1 is het Ituri-Woud, de ander is het Mangrovebos en de laatste is de Nijlpaardenkoepel (Hippodome). Ik vind dat ik genoeg gel*lt heb, nu de foto's!

Je komt binnen en ziet gelijk al een rotsformatie met daarin een groot verblijf voor Groene Leguanen. Dan zie je ook al de brug (vanaf deze brug kan je het Regenwoud en het Mangrove bos heel goed zien).

Als je over de brug gelopen bent, dan zie je de kenmerkende planten-rotsen-bomenformaties.

Dit is de uitkijk naar het Mangrovebos met op de voorgrond een rotsachtig verblijf voor Witsnuitneusberen

Het verblijf is gebouwd in een diepe kuil, zodat de dieren niet kunnen ontsnappen.
Zoals je ziet is de bodem van het verblijf modderig, dat is zodat onze dieren naar hartelust kunnen graven.

Aan de overkant van dit verblijf zie je een vervallen standbeeldje

Dan loop je het Mangrovebos in, waar je eerst de Rode Ibissen kan zien

Dan zie je verderop het verblijf van Takahe's, Blauwe Kroonduiven en Spix'ara's al.

Even met de camera door het gaas gegaan, hier zie je dus de Spix'ara's. Deze dieren zitten al een lange tijd in deze volière, de andere soorten nog niet. Die zitten nog hoog in de bomen te wennen aan hun nieuwe omgeving.

Dan komen de mooiste vogels: De Dubbele Neushoornvogels. (sorry van het gaas...)

Dan loop je het pad weer terug, en kom je bij het échte Regenwoud. Eerst kom je bij een leuk terras, met verhoogde uitkijk over het meer.

Hier zie je het eilandje van de Boliviaanse Doodshoofdaapjes

Onder het verhooge uitkijkpunt, zit een 'grot', waarin je het onderwaterzicht van de Pauwoogzoetwaterroggen en Japanse Palingen kan zien.

Dan lopen we weer omhoog, en gaan naar richting de Nijlpaardjes. Dit is hun grote, ruime buitenverblijf.

Dit is het binnenverblijf vanaf een verhoogd paadje

Dit is het zwembad van de dieren, waar de bezoekers via een grote ruit in kunnen kijken

Overzicht van het 'Hippodome'.

Op de terugweg komen we nog langs de Reuzentoekans

En als mooie afsluiter, zien we hier nog een overzicht vanaf de brug. (helaas is de metershoge waterval hierop niet te zien...)

Plattegrond

Hoe is het in Europa?
In Europa is een grootse verbouwing aan de gang!! De Edelherten hebben 3 kleintjes gekregen, en moeten nu een groter verblijf hebben. Ook zal de Picknick plaats verdwijnen en plaats maken voor een Wolvenvallei. Dan zullen de Otters ook een stukje opschuiven, en die krijgen een mooi plaatsje op de plek van het stukje ongerepte natuur. Dan hoop ik nog altijd op een berensoort die mijn verblijven kunnen gaan bewonen. En in de lege volière komen Kraaien en Steenuilen.

Ook het Schotse Berggebied zal op de schop gaan! De sfeertuin zal uitgebreidt worden en de Rendieren komen terug, op een andere plaats. Ook heb ik een aantal steenbokken op de kop weten te tikken, en die krijgen ook een mooi plaatsje. Dan is er nog het Noordzeegebouw... Er komt een grote opknapbeurt voor de aquaria in dat gebied, maar daar later meer over. De Waddenzee zal hetzelfde blijven.

Bericht getypt door - ChrissievdP
Toegevoegd op 16 Jun 2011 om 16:25
ranger102
Datum: Donderdag, 16 Jun 2011, 16:32 | Bericht # 52   
ranger102 
ZTSF Gegevens
Groep: Removed

ik vind dit een mooie dierentuin vooral hippodome omdat dat mijn lievelingsdieren zijn
ik wil je nog een ding zeggen: ga zo door!
Berichtik vind dit een mooie dierentuin vooral hippodome omdat dat mijn lievelingsdieren zijn
ik wil je nog een ding zeggen: ga zo door!

Bericht getypt door - ranger102
Toegevoegd op 16 Jun 2011 om 16:32
NielsG
Datum: Vrijdag, 17 Jun 2011, 07:54 | Bericht # 53   
NielsG 
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 5

Member van het Seizoen
Directeur

Ik vind jouw bouwkunsten altijd echt geweldig. :D Je maakt leuke verblijven met goede beplanting en leuke uitkijkpunten. Het tropisch regenwoud is echt leuk, met dat eiland van de doodshoofdaapjes vind ik dit een regenwoud waar het lijkt of je er midden in zit maar toch (op een natuurlijke manier) afgesloten bent van de dieren, echt leuk. ^_^ De chimpansee hebben geloof ik ook een kleintje gekregen. En het nijlpaarden verblijf is ook heel erg leuk, de beplanting naast het pad is goed. Weet je, ik vind jouw met een paar andere zoo tycoon 2 bouwers van deze site een van de beste, en ik geniet ook altijd van je update's. Deze zoo zou ik zo echt willen bezoeken. Ik kom de volgende update echt reageren.
Groetjes Niels

BerichtIk vind jouw bouwkunsten altijd echt geweldig. :D Je maakt leuke verblijven met goede beplanting en leuke uitkijkpunten. Het tropisch regenwoud is echt leuk, met dat eiland van de doodshoofdaapjes vind ik dit een regenwoud waar het lijkt of je er midden in zit maar toch (op een natuurlijke manier) afgesloten bent van de dieren, echt leuk. ^_^ De chimpansee hebben geloof ik ook een kleintje gekregen. En het nijlpaarden verblijf is ook heel erg leuk, de beplanting naast het pad is goed. Weet je, ik vind jouw met een paar andere zoo tycoon 2 bouwers van deze site een van de beste, en ik geniet ook altijd van je update's. Deze zoo zou ik zo echt willen bezoeken. Ik kom de volgende update echt reageren.
Groetjes Niels

Bericht getypt door - NielsG
Toegevoegd op 17 Jun 2011 om 07:54
Lewa
Datum: Vrijdag, 17 Jun 2011, 12:09 | Bericht # 54   
Lewa  
ZTSF Gegevens
Groep: Designer
Prijzenkast: 0

Designer
Stagiaire

Zeer mooi ! Ik vind het vooral zo goed omdat het me echt doet denken aan een echte zoo en dat is wat je moet kunnen bereiken in ZT2 ! Geweldig goed gedaan. :)

BerichtZeer mooi ! Ik vind het vooral zo goed omdat het me echt doet denken aan een echte zoo en dat is wat je moet kunnen bereiken in ZT2 ! Geweldig goed gedaan. :)

Bericht getypt door - Lewa
Toegevoegd op 17 Jun 2011 om 12:09
Laraatje2008
Datum: Vrijdag, 17 Jun 2011, 16:40 | Bericht # 55   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 10

ZTAO
Reputatie: 4

Voormalig Crewlid
Directeur

Geweldig gebouwd en mooie dieren in mooie hokken. Ook zeer veel begroeing naast en in de hokken en dat maakt het allemaal zeer gezellig!@!!!! Ga zo door en groetjes van Laraatje B)

En 27 april 2012 mijn grote dag, trouwen!!
BerichtGeweldig gebouwd en mooie dieren in mooie hokken. Ook zeer veel begroeing naast en in de hokken en dat maakt het allemaal zeer gezellig!@!!!! Ga zo door en groetjes van Laraatje B)

Bericht getypt door - Laraatje2008
Toegevoegd op 17 Jun 2011 om 16:40
ChrissievdP
Datum: Vrijdag, 17 Jun 2011, 22:05 | Bericht # 56   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 1

ZTAO
Reputatie: 1

Verzorger

Bedankt allemaal voor de reacties! Ik ben erg blij dat iedereen het zo leuk en mooi vind!

Nog even wat details over de verbouwing van Europa:
Het Schotse Berggebied zal op de schop gaan. Zo komt er een groot perk voor Steenbokken en komt er een apart verblijf voor Rendieren.
Dit betekend wel dat de Olmen moeten verhuizen, zodat er op die plaats ruimte komt voor de steenbokken. Dan zullen de Olmen gaan verhuizen naar het Noordzeegebouw, waar ze een plekje krijgen vlakbij de volière/bassin voor Papegaaiduikers. Dan zal het Zeehondencentrum verdwijnen. (ik wilde een zeehonden-opvang gaan beginnen, maar ben van dat idee afgestapt vanwege de haalbaarheid, die er dus eigenlijk niet was...) Dan zullen de speelhal en de zeehondenopvang worden verbouwd tot een paar grote Aquaria. Waarschijnlijk komen hier meer haaien en zal er een grote Koraal-bak komen, waarin we de grote diversiteit van de Atlantische Oceaan willen laten zien. Ook zal het noordzee-gedeelte van het gebouw veranderen. Er komen meer krabbensoorten, er komt een nieuw kwallenbassin (het vorige was kaal, en saai..) en er zal een kleine speelhal komen, waar mensen ook vanalles kunnen leren over de visvangst in de Noordzee. Dan zal het huidige koraalrif veranderen in een aantal waddenzee-voelbakken. Hier zitten zeesterren, roggen, koraaltjes e.d. Ook zal er dan meer ruimte komen voor een eventuele uitbreiding van het Atlantische Oceaan Aquarium. Hier komen dan waarschijnlijk een aantal aquaria voor de fok van zeeschildpadden (waar het overigens heel goed meegaat! ik heb al 6 kleintjes mogen verwelkomen!!)

Blijf allemaal reageren op het Regenwoud!! Ik ben écht benieuwd naar jullie mening!

[b]World Zoo Showroom
BerichtBedankt allemaal voor de reacties! Ik ben erg blij dat iedereen het zo leuk en mooi vind!

Nog even wat details over de verbouwing van Europa:
Het Schotse Berggebied zal op de schop gaan. Zo komt er een groot perk voor Steenbokken en komt er een apart verblijf voor Rendieren.
Dit betekend wel dat de Olmen moeten verhuizen, zodat er op die plaats ruimte komt voor de steenbokken. Dan zullen de Olmen gaan verhuizen naar het Noordzeegebouw, waar ze een plekje krijgen vlakbij de volière/bassin voor Papegaaiduikers. Dan zal het Zeehondencentrum verdwijnen. (ik wilde een zeehonden-opvang gaan beginnen, maar ben van dat idee afgestapt vanwege de haalbaarheid, die er dus eigenlijk niet was...) Dan zullen de speelhal en de zeehondenopvang worden verbouwd tot een paar grote Aquaria. Waarschijnlijk komen hier meer haaien en zal er een grote Koraal-bak komen, waarin we de grote diversiteit van de Atlantische Oceaan willen laten zien. Ook zal het noordzee-gedeelte van het gebouw veranderen. Er komen meer krabbensoorten, er komt een nieuw kwallenbassin (het vorige was kaal, en saai..) en er zal een kleine speelhal komen, waar mensen ook vanalles kunnen leren over de visvangst in de Noordzee. Dan zal het huidige koraalrif veranderen in een aantal waddenzee-voelbakken. Hier zitten zeesterren, roggen, koraaltjes e.d. Ook zal er dan meer ruimte komen voor een eventuele uitbreiding van het Atlantische Oceaan Aquarium. Hier komen dan waarschijnlijk een aantal aquaria voor de fok van zeeschildpadden (waar het overigens heel goed meegaat! ik heb al 6 kleintjes mogen verwelkomen!!)

Blijf allemaal reageren op het Regenwoud!! Ik ben écht benieuwd naar jullie mening!

Bericht getypt door - ChrissievdP
Toegevoegd op 17 Jun 2011 om 22:05
mynameis
Datum: Zaterdag, 18 Jun 2011, 17:40 | Bericht # 57   
ZTSF Gegevens
Groep: Non-actief lid

Parkeerhulp

Wauwie, mooi regenwoudgebouw! :) Je hebt lekker veel variatie aan dieren, en de Regenwoudvissen hebben lekker veel ruimte. Ga zo door! :p
BerichtWauwie, mooi regenwoudgebouw! :) Je hebt lekker veel variatie aan dieren, en de Regenwoudvissen hebben lekker veel ruimte. Ga zo door! :p

Bericht getypt door - mynameis
Toegevoegd op 18 Jun 2011 om 17:40
qlabru
Datum: Zaterdag, 25 Jun 2011, 14:49 | Bericht # 58   
ZTSF Gegevens

Kassa Medewerker

prachtig vooral lekker veel ruimte en mooi beplant

groetjes Quinten
Berichtprachtig vooral lekker veel ruimte en mooi beplant

Bericht getypt door - qlabru