ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 670 Prijzenkast:
4
Onderdirecteur
@ ChrissievdP, oke, misschien kun je een keer een overzichtsfoto plaatsen dan kunnen we het allemaal zien en dan heb je niet meer van die berichten er over
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 162 Prijzenkast:
1 ZTAOCredits:0Reputatie:1
Verzorger
@timo13: Ja dat zou ik kunnen doen ja. Meestal zijn mijn gebieden zo groot dat ze niet op een plaatje komen, of er vallen dingen op waarvan ik niet wil dat ze opvallen (A). Hahaha. [b]World Zoo Showroom
Verzorger
@Rietman: Dankjewel!
Even snel een berichtje over de vorderingen van Europa:
Het hele Woud is klaar, op een paar thematische dingen na. Ook zijn de Alpen al erg ver gevorderd. Het Noordzeegebouw is 100% klaar. Het wachten is nog op 1 paartje bewoners die ik nog zolang mogelijk geheim ga houden. Deze bewoners komen samen met een aantal haaien, roggen, steuren en zeeschildpadden te wonen in het gigantische Atlantische Oceaan aquarium van World Zoo. In dit aquarium zit maarliefst 4,5 miljoen liter zeewater. Er is ook een groot koraalrif met daarin 2 miljoen liter water.
Ook is er veel bedrijvigheid in Afrika! De Nijlkrokodillen hebben een volledig nieuw onderkomen gekregen, evenals de Klipspringers, stekelvarkens, wrattenzwijnen enz. enz.. Het hele gebouw zal de naam van een bekend meer krijgen: Het Malawi meer. Er zullen tussen deze kas en het Tropisch regenwoud nog wat kassen verrijzen, onder andere voor de Savanne Binnenverblijven en de Dwergnijlpaardjes. Verder gaan de Ringstaartmaki's het Regenwoud in, waar ze in een (wel is waar afgezet) gebied de bezoekers verblijden met hun kunsten. Ze lopen direct tussen de bezoekers, zonder afscheidingen.
De volgende update zal hopelijk snel komen. Groetjes! [b]World Zoo Showroom
Verzorger
UPDATE
Welkom bij alweer een nieuwe update van World Zoo. Deze update zal in het teken staan van de eerste delen van Europa, namelijk het Europese Woud en een heel bijzondere attractie, namelijk het Noordzeegebouw. De bezoekers maken hier kennis met het onderwaterleven van een aantal zeeën en de Atlantische Oceaan. Aan het eind van de reis komt men bij de (nog te bouwen) Waddenzee.
Europees Woud De bezoekers beleven de natuur van ons eigen landje wel op een heel bijzondere manier! Een aantal diersoorten worden gehouden in een prachtig bos. Met een nagemaakte hei, een dichtbegroeid bos en een ruime vallei zijn nederland en west-duitsland nagebouwd in het Europese Woud.
De bezoekers lopen door een bos, waar ze al direct een mooi overzicht hebben over de route die gaat volgen
Er zijn edelherten te zien in een dichtbegroeid bos, maar dit verblijf heeft nog een kant...
Aan de andere kant van het verblijf hebben de herten de beschikking over een heide.
Langs het pad is ook nog een volière voor Hoppen te zien
Dan loopt de bezoeker over een pad, waar een ruim verblijf voor otters is gemaakt. De otters kunnen helaas niet onderwater bekeken worden, want ze zwemmen in de rivier die door het hele gebied gaat.
Hier zie je de beek die de Edelherten en Wilde Zwijnen scheidt, links is het verblijf voor de herten, rechts voor de zwijnen.
Dan komen we bij een bijzondere kijkhut, waarvanuit je een hele grote vallei kunt bewonderen...
... de vallei ...
Met als bewoners; Wolven!!
Als laatste is er ook nog een volière voor raven.
NOORDZEEGEBOUW Eindelijk is het dan zover. Ik heb echt heel lang gebouwd over het nieuwe Noordzeegebouw, en ik moet zeggen dat ik er heel blij mee ben. De bezoeker maakt in dit gigantische gebouw (dat in de loop van de tijd nog zal gaan groeien!!) een reis over de oppervlaktes van de Noordzee, maar ook over de bodem van deze zee, en o.a. nog de Atlantische Oceaan en waddenzee. Nieuw in dit gebouw is de toevoeging van het megagrote Rif. Het is een groot aquarium met heel veel roggen en haaien soorten, die langs de bezoekers zwemmen. Door de toevoeging van een 12 meter hoge kijkruit bij de Atlantische Oceaan word de illusie gewekt dat de bezoekers zelf in de oceaan zitten. Overal om hen heen krioelt het van het onderwaterleven, van krabben en kwallen tot haaien en zeeschildpadden. Hier komen de foto's van de grootste attractie van World Zoo:
De ingang van het Noordzeegebouw. Het gebouw gaat schuil achter rotsen, bomen, struiken en kunstmatig aangelegde duinen.
Na het betreden van het gebouw zie je gelijk al het eerste biotoop: De Schotse Eilanden
Er is een verhoogd pad waar je de papegaaiduikers kan zien broeden tussen de rotsen
Hier zie je de dieren nog een keertje op hun ruime eiland
We lopen een grot in...
...en zien daar olmen in een grote groep rondzwemmen
Het eind van de grot is alweer in zicht
We komen bij de branding van de Noordzee. Het geluid van de golven, de wind van de stranden en de duinen ontbreken hier niet. Ik heb alleen het idee dat ik beter een glazen dak had kunnen gebruiken op sommige punten??
Hier zien we nog een bassin voor de vissen die we eigenlijk alleen maar gefileerd kennen
Dan een grote gang, zodat we de wijdsheid van de duinen nog eens extra benadrukken
Hier zien we een bassin met krabben en wat kleine vissen
Je draait je om en ziet dat het pad weer een stuk omhoog gaat, maar dat er ook nog een aquarium te zien is!
Dat aquarium is gevuld met kwallen
Dan loop je een onderzeese grot in, waar je het volgende aquarium al kan zien.
Maar eerst zien we nog een ietwat 'verstopte' rotsspleet, met Vlinderroggen en een groot aantal kleurijke Rif-vissen. Dit betekend dat we in het megarif zijn! Het grote Atlantische Koraalrif van World Zoo biedt een tehuis aan 11 diersoorten, en heel wat plaatsbare ambients.
Dan komen we in een getijdenpoel, hier heeft het water een eb en een vloed. Op dit plaatje is het precies tussen eb en vloed in. Zodra het eb is, vallen de koralen droog en met vloed komt het water vele malen hoger en zijn er grote onderwater-rotsformaties zichtbaar. Ik heb (nog) geen foto's van dat eb en vloed bassin in werking, sorry...
Nu komt de grootste attractie van het Koraalrif, het megarif waarvan een groot deel op deze foto's niet zichtbaar is, door de diepte van het bassin.
Hier is goed tezien dat er een groot aantal haaien leven in dit rif, ook zijn er veel roggen, waaronder gitaarroggen, duivelsroggen, gevlekte roggen enz. enz. Let vooral even op de Zwartpuntrifhaaien, ze zien er prachtig uit in dit bassin!
Nog een overzichtje
Na het zien van het gigantische rif, is hier het nachtleven van de 'reefs' te zien.
Dan moet je door een donkere gang. Je ziet al dat dit uitkomt in een grote kamer, maar wat er zich daar precies bevind?
Het grootste aquarium van World Zoo, met een heeel groot aantal bewoners. Hier leven o.a. Groene Zeeschildpadden Koperhaaien Stekelroggen Belugasteuren en als grote topper GESCHULPTE HAMERHAAIEN!!!!!
Vanuit een andere kijkruit
Dit was hem dan weer.
Wat staat je nog te wachten? Taman Malay Achter de schermen bij het Aziatisch Oerwoud
De Alpen De Waddenzee
Tropisch Regenwoud Nijloever Malawi-meer
AMERIKA, met onder andere de Sonora Woestijn, Prairie, Pampa, Galapagos en Grizzly Forest! ANTARCTICA, met onder andere Pinguins, Wasberen, Ijsberen en Poolvossen!
GRAAG REACTIES met daarin jullie mening Alvast onwijs bedankt!!! [b]World Zoo Showroom