Datum: Woensdag, 16 Nov 2011, 20:58 | Bericht # 143
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 162 Prijzenkast:
1 ZTAOCredits:0Reputatie:1
Verzorger
@iedereen: Bedankt allemaal! Ik moet nog heel veel bouwen aan dat gebied, dus dat duurt nog even hoor, hahaha! Voor die tijd komt misschien nog wel even een klein tussendoor projectje???? [b]World Zoo Showroom
@ ChrissievdP, ben echt benieuwd hoe de verblijven er uit gaan zien!! Onze team site registreer je en houd het regelmatig in de gaten voor download's: Zt2 signteam
Datum: Donderdag, 22 Dec 2011, 17:12 | Bericht # 146
Verzorger
Nieuws:
World Zoo bouwt verder! Na een tijdje geen updates gestuurd te hebben, ben ik nu zover dat ik kan zeggen dat er een update aan komt! In deze update komt het Aziatische Nevelwoud aan bod. In deze grote glazen koepel leven tal van diersoorten, waaronder de imposante Nijlvaraan. Als deze update klaar is, zal hij direct gepost worden en zal ik meteen verder gaan met de bouw van Taman Malay, het maleise regenwoud.
Nieuws in Azië De Ringhalscobra's krijgen een nieuw verblijf in het Oerbos! Het verblijf waar ze nu wonen is eigenlijk te groot voor maar een soort. De dieren hebben teveel verstopplekken en maken hier ook gebruik van, gevolg is dat de bezoekers de dieren bijna niet te zien krijgen. Hier komt verandering in, want het verblijf wordt opgesplitst in 3 delen. Het eerste deel is voor Koningscobra's, een nieuwe soort in World Zoo! Het tweede deel is voor de Ringhalscobra's, en het derde deel is niet zichtbaar voor bezoekers, maar zal dienen als quarantaine.
Olifanten niet naar buiten. Vanwege de bouw van het Nevelwoud kunnen de olifanten tijdelijk niet naar buiten. Dit zal wel enige tijd duren, en daarom hebben we besloten dat we dit in ons voordeel moeten gebruiken. De olifanten hebben nu een veel te ruim perk, en dat is zonde, want de dieren staan graag binnen, of op één bepaalde plek in het buitenverblijf, waar ze maar vanaf één plek te zien zijn, en die plek moet wijken voor het Nevelwoud. Wat gaat er dus nu gebeuren? Het complete buitenperk wordt heringedeeld. Het krijgt een nieuwe kijkplek bij de uitgang van Taman Malay, en de oude (uitgang Oerbos) blijft bestaan. Het verblijf wordt gethematiseerd als een tempelruïne. De olifanten krijgen nu meteen nieuwe buren, er wordt namelijk een moeras aangelegd voor Jufferkraanvogels. Als ook al deze veranderingen af zijn, zal ik ze meteen laten zien!
Datum: Woensdag, 28 Dec 2011, 16:05 | Bericht # 148
Verzorger
UPDATE!
Welkom in het Aziatisch Nevelwoud! Je gaat een reis maken door de mistige bossen van Zuid-Oost Azie (de trema-e doet het niet =.=), je zal straks oog in oog kunnen komen met tal van diersoorten. Op een zeer klein stukje grond heb ik geprobeerd een heel aantrekkelijk biotoop na te maken, en dat is me naar mijn idee wel aardig gelukt. Ik ga maar meteen beginnen met de foto's:
Zodra je binnenkomt is dit het eerste wat je ziet
Verblijf voor Dubbele Neushoornvogels. De dieren hebben ook een buitenverblijf dat niet toegankelijk is voor bezoekers.
Nog een keer de Dubbele Neushoornvogels
Je loopt naar beneden richting de vijver en de volgende verblijven
Dit is het ruime verblijf voor Indische Brilcobra's.
Hier kan je naar beneden voor een onderwaterzicht naar de zoetwaterroggen
@ ChrissievdP, Mooie update, jammer dat het een vrij klein gebied is. Misschien kan je de volgende update beter de smilies uitzetten, dat ziet er iets leuker uit op de foto's?
Leuk dat je de achterkant van het verblijf met rotsen hebt gemaakt, en dat dit gelijk een mooie wand is voor de andere kant!