ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 162 Prijzenkast:
1 ZTAOCredits:0Reputatie:1
Verzorger
Bedankt allemaal voor de reacties! Ik ben weer terug van vakantie en zal dus proberen dit weekend een update(je) te plaatsen. Daar zullen Europa en een deel van het Noordzeegebouw in zitten!
Added (13 Aug 2011, 23:33) --------------------------------------------- World Zoo nieuws 't Is effe veel tekst, maar ook zeker de moeite waard om te lezen!
Inhoud: -Stand van zaken; Europa -Aziatische Oerbos -Nieuwe gedeeltes van Afrika
Stand van zaken; Europa Hoe zit het nu eigenlijk met Europa? Het vorige Europa, bestaande uit 4 gebieden (Scandinavisch Bos, Schots' Berggebied, Noordzee, Waddenzee) is verleden tijd. Het 'New & Improved' Europa gedeelte is veel uitgebreider. De inrichting in Biotopen wordt versterkt en de dieren krijgen meer ruimte. Ook zullen er heel wat nieuwe soorten toegeboed worden. De afgelopen tijd is er hard gewerkt aan het nieuwe gedeelte, en er is een hoop veranderd. Zo is het Scandinavische bos omgedoopt tot Europees Woud. Het 'woud' wordt groter en zal meer diersoorten in grotere, mooiere verblijven huisvesten. Bij binnenkomst worden de bezoekers welkom geheten door de altijd actieve Europese Otters in hun bassin met onderwater zicht. Daarna lopen ze tegen een voliere voor raven aan, die volledig aansluit op het Edelherten-verblijf. Deze dieren gaan een verblijf delen met Wilde Zwijnen. De dieren worden enkel van elkaar gescheiden door een droge gracht en rotsen. Dan komt men bij de voliere voor de 'Hop'. Deze rumoerige vogels delen hun verblijf met eekhoorns (ambients). Eenmaal aangekomen bij de grootste attractie van dit biotoop kan men oog in oog komen te staan met de wolven in hun ruime Vallei. Ook kan men in de schuilhutten van deze dieren kijken. Bij een grote picknick plaats met uizicht op een grote vijver stopt onze reis door het Europese Woud, we vervolgen de reis in de Alpen! Allereerst loopt men door een rotstuin met uitzicht over het hele Alpen-land van World Zoo. De bezoekers kunnen op allerlei bergachtige paadjes op verkenningstocht gaan door de Alpen, zo staat men plots recht voor de Steenbokken in hun bergachtige verblijf, of kijkt men neer op de Rendieren om vervolgens Berglemmingen te gaan zoeken. Dan komt men in de grootste attractie van die continent; De Noordzee. Men loopt allereerst op het papegaaiduikersstrand op ooghoogte met Papegaaiduikers en Zandspieringen, om vervolgens de route te volgen door de grotten van Schotland met Olmen en een grote vleermuizen grot. Daarna komt men in het ondiepe water van de Noordzee, en krijgt men een ontmoeting met Haring, kabeljauw, schol en makreel. Stuk voor stuk lastig te houden diersoorten. Verderop komt men bij de Lagune van de Noordzee, kwallen, krabben en natuurlijk de getijdenpoel ontbreken hier niet. Na nog een stuk wandelen komt men bij de 'Kreeftenzee'. Tussen het donkere water zie je zo nu en dan een kreeft of een krab naar voedsel zoeken. Na een heel eind gelopen te hebben en o.a. het Moeras en het Atlantische Koraalrif gezien te hebben, komt men op de rand van de Atlantische Oceaan te staan. De bezoekers kijken uit over de onmetelijke oceaan, en zien haaien op duiken en net zo snel weer verdwijnen in de diepte van de oceaan. Een ontmoeting die je niet snel zult vergeten. Dan komt men aan bij octopussen en ziet men de waddenzee, die ik nog een tijdje geheim zal houden!
Aziatische Oerbos Het oerbos van Azie krijgt al vorm. De Olifanten trekken deze week nog in hun nieuwe verblijf en ook de Tapirs zijn onderweg. Een groot restaurant wordt nog gebouwd. Ook is dit gebouw voorzien van een grote achter-de-schermen gelegenheid. Zo is er bij ieder verblijf een verhoogd uitkijkpunt achter de schermen, en zijn er zelfs dieren die men voor de schermen niet zal zien! Verder kan ik nog weinig kwijt over het oerbos, want mijn ideeen veranderen nog al eens (:P) en ik wil ze niet gelijk allemaal vertellen
Nieuwe gedeeltes in Afrika Na een bezoek aan een buitenlandse dierentuin deze zomer heb ik veel inspiratie op gedaan voor een nieuwe Savanne en een 'New & Improved' Regenwoud. De Savanne krijgt al vorm. Lans de savanne loopt een groot 'kopje' met daarin de binnenverblijven van Zebra's en Struisvogels. Ook krijgen de Servals, Stokstaartjes en Knobbelzwijnen een hoekje in deze rostformatie. Naast het verblijf voor servals komt het verblijf van de schrikachtige Kirks dik-diks. Deze dieren zijn heel goed te zien. De grote giraffen-groep krijgt een groter perk, omdat het vorige te klein was voor het alsmaar groeiende aantal dieren. Deze dieren gaan samen lopen met Gnoe's en Thomson Gazelles. De Zebra's en Struisvogels moeten op een eigen perk, omdat deze dieren geen andere hoefdieren naast zich dulden. Ook de Cheeta's komen terug! Deze dieren krijgen een grotere vlakte die in visuele verbinding staat met de Savanne. Aan de kant van de Giraffenvlakte komt een grote kas. Deze kas gaat het stokje van de Krokodillenkas overnemen. Deze kas wordt alleen stukken groter en huisvest meerdere diersoorten. Ook krijgt het geheel een nieuwe naam: Het Malawi-meer. In deze kas kan men kennis maken met Klipspringers, Schildpadden, Stekelvarkens, Dwergnijlpaarden, verschillende vissen en natuurlijk de Krokodillen. Eindelijk gaan de kroko's een groot en mooi verblijf bewonen. Ook komen hier dus Nijlpaardjes! Deze dieren zullen in het bosrijkere gedeelte van het Malawi-meer komen. Dan is er ook nog de nieuwe mega-hal voor het Regenwoud. De vorige hal was opgebouwd in gedeeltes, deze hal niet; het is 1 grote kas vol paadjes, watervalletjes, rotsen, bomen en planten. Er komen onder andere nog Capibara's en Kleinklauwotters bij de rest van de diersoorten bij. Alle vogels (behalve Toekans) vliegen los door de hal. Zo is het niet onwaarschijnlijk dat men plotseling een Spix' Ara voorbij ziet vliegen, of verrast wordt door een Blauwe Kroonduif. Ook de Doodshoofdapen komen terug, alleen dan los! Ze krijgen een gebied (afgezet met een kooi van gaas) waar de bezoekers door heen kunnen lopen. Al met al zijn al deze veranderingen alleen maar toe te juichen. (o ja trouwens; er komt een route door Afrika heen! De Safari route gaat als volgt: Masai Steppe - Ituri woud - Tropisch Regenwoud - Savanne - Malawi meer - Nijloever en deze eindigt weer bij de Steppe. Zo ziet men alles van Afrika en is er duidelijke Route door dit continent!)
Nou het was een hele lap tekst, maar er staan toch wel een aantal interessante dingen in, lijkt me zo!
Nadat het weer een tijdje stil is geweest, ben ik er weer met een paar leuke teasers! Ik heb de afgelopen tijd niet stil gezeten, want: -de hele savanne wordt verbouwd -Het Tropisch regenwoud is compleet vernieuwd -Europa is helemaal nieuw -Azie krijgt al aardig vorm!
Het Tropisch Regenwoud in de nieuwe stijlen. De bezoekers moeten zelf op ontdekkingstocht langs de vele verblijven en krijgen ontmoetingen met veel verschillende dieren, waaronder Capibara's, Doodshoofdaapjes, Ringstaartmaki's en Otters.
Dit is een van de vele paadjes die onbegaanbaar lijken, maar dat niet zijn! De bezoekers lopen door de bossen, op zoektocht naar de losvliegende vogels die in dit gebied leven.
De Aziatische Olifanten hebben een prachtig verblijf gekregen. Ze hebben een zwembad (met een achter-de-schermen-verassing!), ruim buitenperk en ze zijn vanaf veel plekken te bekijken. Vanuit de Olifantengrot kunnen de bezoekers deze kolossen vanachter glas zien, en boven op de grot zien ze ze vanaf boven. En dan is er ook nog de droge gracht. Bij het zwembad is een avonturenpaadje aangelegd, waar de bezoekers de dieren kunnen zien badderen.
wow dit is gewoon een 10+ gewoon te gek en dat kronkel paadje door dat woud is gewoon super maar ik denk niet echt dat mensen dat gaan gebruiken(in het echt natuurlijk wel ) ik wil echt naar deze dierentuin toe hij is gewoon fantastisch dit krijg ik nooit voor elkaar
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 1801 Prijzenkast:
5
Member van het Seizoen
Directeur
Dit is echt fantastisch, alles ziet er zo goed uit, je maakt alles perfect! Ik zou echt jouw dierentuin willen bezoeken. Ik hoop dat hij als een download komt. Groetjes Niels
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 670 Prijzenkast:
4
Onderdirecteur
ziet er erg mooi uit, nog nooit zo'n mooie zt2 zoo gezien hij lijkt zo echt alleen deze previeuws al echt niet normaal ben erg benieuwd naar de klipspringers
ZTSF Gegevens Groep: Non-actief lid Berichten: 23 Prijzenkast:
0
Stagiaire
Wederom een fantastische update, een voorproefje weliswaar, maar goed. Het ziet er al weer veelbelovend uit! Ik vind vooral het onbestrate pad door de bossen erg orgineel!
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 162 Prijzenkast:
1 ZTAOCredits:0Reputatie:1
Verzorger
UPDATE AZIATISCH OERBOS
Deze update heeft een hele lange tijd op zich laten wachten. Dit kwam vooral door de vakantie e.d. Nu heb ik dus een leuk gebouw opgezet met als Thema: 'De oerbossen van Azie' Daarover lees en zie je van alles in deze update. Ook is er nieuws over het Noordzeegebouw; het grootste en duurste project van World Zoo. World Zoo is hard opweg om het 'World' concept vorm te geven. Afrika (meer nieuws in deze update!), Europa en nu Azie. Later komt er nog een Amerika continent en een Antarctica gebied.
Inhoud: -Aziatisch Oerbos -Europa krijgt alweer vorm! -Noordzeegebouw onthulling (verhaal!): Schotse Kust, Grotten van Schotland, De Nederlandse Branding. -What's next?
Aziatisch Oerbos
Welkom in het werelddeel van de bossen, regenwouden en de prachtige culturen: Azie! World Zoo heeft dit werelddeel zo natuurgetrouw mogelijk na proberen te bouwen, met oog op het welzijn van onze dieren. Deze leven in ruime verblijven met ieder een eigen 'thema', dat noemen we een biotoop. Zo'n biotoop houdt in dat een dier dat voorkomt in de bossen van Azie, ook daadwerkelijk in een (weliswaar nagemaakt) Aziatisch bos woont. Neem de olifanten. Ze komen voor in de bossen en regenwouden van Azie. Wij hebben dus een groot oerbos voor deze dikhuiden nagemaakt. Azie staat ook bekend om de prachtige culturen. Hier willen we de bezoekers wat van meegeven. Zo zijn we op dit moment nog druk aan het bouwen aan een Chinese Tuin. De bloemenpracht en de mooie, typerende bouwwerken zorgen voor een prachtige sfeer, even een momentje uitrusten!
Beelden zeggen meer dan letters..!
Het oerbos; de ingang zit verscholen in het groen en vlakbij een waterval
Bij binnenkomst is dit het eerste wat je ziet. De aangename warmte en de mix van geuren zorgen voor een natuurgetrouw oerwoud!
We kunnen twee kanten op, naar de Olifantengrot en de Ringhalscobra's of naar het zwembad van de Olifanten.
Eerst naar de Ringhalscobra's en de Olifantengrot, van waaruit je de dieren achter gepantserd glas kan bekijken
De olifantengrot, bovenop is een klein terrasje met uitzicht over het grote olifantenverblijf
Indrukwekkend of niet?
We lopen terug en gaan de trap op zodat we uitkomen op het terrasje. Eerst laten we dit achter ons: ^^^^^^
Dan gaan we de trap weer af en zien we de olifanten van wel heel dichtbij!
Dan splits het pad zich weer; links gaat naar de neushoorns en is tevens het hoofdpad en rechts is een uitkijkpunt over het olifantenzwembad
Wij gaan rechts en komen bij het zwembad uit (de glazen ruiten zijn achter de schermen, onderwaterzicht bij de olifanten!)
Dan stuitten we op een Jeep waar de kinderen in kunnen klimmen voor een leuke foto.
Tapir binnenverblijf. Deze hebben achter de schermen nog een groot binnenverblijf, zodat ze gescheiden kunnen leven als dat nodig mocht zijn.
Grot naar het onderwaterzicht op de Olifanten. Dit is achter de schermen.
De uitgang van het grote gebouw
Het gebouw zit ingepakt in de rotsen en daarvanaf loopt een waterval in de modderpoel van het buitenverblijf van de olifanten.
Verderop is er een gracht als afscheiding tussen mens en de olifanten
En er is ook nog een droge gracht
Inmiddels is de avond al zo'n beetje gevallen, dat is een mooi moment om de Vleermuizengrot te bezoeken!
De kijkruiten
de 17 meter hoge grot
En dat was het dan!
Europa krijgt weer vorm Europa is al bijna klaar, ik kan er niet veel over zeggen (dat heb ik namelijk al gedaan xd). Er zijn in ieder geval Wolven en Beren!!!!!
Noordzeegebouwonthullingen
De bezoekers van het Noordzeegebouw lopen eerst langs de kust van Schotland, en zien daar onder andere Papegaaiduikers op hun ruime strand en in hun bassin. Het gebied is erg leuk geworden, al zeg ik het zelf. De dieren hebben het onwijs naar hun zin want ze hebben inmiddels al heel veel eieren! Dan komen de gasten aan in de grotten van Schotland. Ze maken hier kennis met Olmen en vleermuizen. Daarna komen ze in de Branding van Nederland. Hier leven kwallen, kreeften, krabben, roggen en een aantal vissen. Meer wil ik niet kwijt, daar heb ik nu ook geen tijd voor, haha!
What's Next? In ieder geval de Chinese Tuin, Mongoolse Steppe, buitenverblijf van de Neushoorns en achter de schermen bij het Oerbos!
Ik hoop dat iedereen het een mooie update vond, en ik ben erg benieuwd naar jullie meningen! [b]World Zoo Showroom